Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten niitä töitä saadaan?

Vierailija
02.03.2015 |

Siinäpä kysymys. 2 vuotta hakemista, cv:t, hakemukset, koulutus ja kokemus kohdillaan. Mutta ei. Ei mitään. Masennun kohta!

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vois olla sulle(?) töitä.
Tarvisin markkinoijan/myyjän.
Työnkuvana markkinointikampanjan suunnittelu ja lisäksi myyntiä. Kovaa myyntiä.
Palkka ei oo huikea, parin tonnin pintaan. Mutta myynnistä 10-20k bonukset.
Määräaikainen, alustavasti mutta jatkoakin voi olla tiedossa.

Vierailija
162/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 21:39"]Siinäpä kysymys. 2 vuotta hakemista, cv:t, hakemukset, koulutus ja kokemus kohdillaan. Mutta ei. Ei mitään. Masennun kohta!
[/quote]

Mä olen saanut suositusten perusteella aika monta paikkaa. Hoitanut asiani ja työni niin että jos nykyisessä paikassa on työsuhde päättynyt niin viimeisimmässä työpaikassa esim pomo "etsi" töitä mulle, kun ei omassa talossa voinut vakinaistaa ketään . Olen tehnyt töitä. Oman alan ja vierestä, kouluttautunut ja opiskellut sitä mikä kiinnostaa. Yhteen paikkaan en ole haastattelun jälkeen päässyt töihin, mutta ilmoitin haastattelussa että mulle on tarjottu itselle paremmin sopivaa paikkaa juuri ennen haastatteluun menoa, ja luultavasti menen sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 21:42"]

Älä huoli, kyllä niitä vielä löytyy :)

[/quote]

Kohta ollaan siinä tilanteessa, että työttömille tarjotaan pelkästään pakollista palkatonta orjatyötä. Työttömät alkavat entistä vahvemmin olla pelkkiä muun yhteiskunnan heittopusseja ja sylkykuppeja.

Vierailija
164/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:54"]

Ei kyllä hyvältä näytä kahden vuoden työttömyys. Olisit tehnyt edes jotain ja sitten vähän kaunistellut CV:ssä / hakemuksessa. Joku kaupan kassalla olo olisi ollut huomattavasti arvostettavampaa kuin työttömyys.

[/quote]

Ei tuokaan niin yksioikoista ole: pari vuotta vaikkapa jonkin klassisen matalapalkka-alan leivissä ja parhaimmassa tapauksessa vielä osa-aikaisena voi käydä esteeksi sille alalle, minne todella on kouluttautunut. Eikä välttämättä edes ole puhe juristista mäkkärin kassalla, vaan ihan valmistuneesta, joka ei ole päivääkään päässyt tekemään oman alansa töitä.
... Ja sehän onkin sitten oma tarinansa, pääseekö niihin matalapalkkahommiinkaan...

[/quote]

Niin että parempi vaan olla työttömänä kotona? Mielenkiintoinen logiikka ja täysin päinvastainen siihen, mite olen rekrytoijilta kuullut.

[/quote]

Itse asiassa: tänä päivänä monesti on kannattavampaa olla työttömänä kotona kuin suostua mihin tahansa työhön. Jos tuntipalkka on matala, viikkotunnit kohtuuttoman vähäiset ja ala ei liippaa edes läheltä omaa alaa, mitä hyötyä työskentelystä on? Se palkka hupenee pahimmillaan matkakustannuksiin, ja taloudellinen hyöty on ehkä juuri ja juuri se, mitä saisi työttömänä. Minusta tämä on iso ongelma, ja toivon todella, että tähän tulee muutos. Ihminen ei tee työtä harrastaakseen työntekoa, vaan elääkseen sillä. Jostakin ihmeellisestä oletuksesta nykyään painotetaan nimenomaan tuota työn mielekkyyden osaa kuin sen tarkoitusta tienata elantonsa.

Eri asiahan olisi, jos vaihtoehtona olisi työskennellä vaikka kokoaikaisena tai osa-aikaisena hyvillä viikkotunneilla: sehän olisi mainio pohja hakea koko ajan oman alansa töitä ja siinä samalla vaikka opiskella avoimen yliopiston kursseja täydentääkseen osaamistaan, kun ei ole pelkoa te-keskuksen selvityspyynnöistä ja karensseista. Näitähän töitä kasvaakin puissa ja niihin pääsee kävelemällä sisään. 

Ja niin: kun niihin osa-aikaisuuksiinkaan ei pääse kävelemällä sisään. Niillekin on omat hakijansa, ja väitän, että opiskelijalle (tai ihmiselle, jolle työ on vain lisä jonkin tuen oheen) tällainen työskentely on mielekkäämpää kuin valmistuneelle, kokoaikatyötä etsivälle työnhakijalle.

Vierailija
165/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:04"]

Mulla vois olla sulle(?) töitä. Tarvisin markkinoijan/myyjän. Työnkuvana markkinointikampanjan suunnittelu ja lisäksi myyntiä. Kovaa myyntiä. Palkka ei oo huikea, parin tonnin pintaan. Mutta myynnistä 10-20k bonukset. Määräaikainen, alustavasti mutta jatkoakin voi olla tiedossa.

[/quote]

Eikun yhteystietoja kehiin!

Ap

Vierailija
166/172 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

159 & 164: Kovin tutulta kuulostaa saamasi viestit!

Vierailija
167/172 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:08"]

Kannattaa käydä ihan vaan se pelkkä paska amis ja mennä töihin. Itse sain töitä heti kun valmistuin ja edelleen olen samassa työssä vakituisena näin 8 vuotta myöhemmin.  

[/quote]

Hyvä juttu! Mutta kyllähän edelleen työttömyysluvut ovat korkeammat vähemmän koulutettujen keskuudessa. Minulla työtilanne parani huomattavasti tohtoriksi väittelemisen jälkeen. Tietysti riippuu alasta kovastikin. Missä nyt kukakin on hyvä ja parhaimmillaan. Minä olisin varmasti aika surkea monessakin ns.duunariammatissa. Parempi, että niitä tekevät ne, jotka osaavat. (:

Vierailija
168/172 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:11"]

Kyllä, todella helppoa päästä yliopistoon, oikein heittämällä vaan sisään! Voi nyt veenus. Ap

[/quote]

Lääkkistä et ollut käynyt, enkä jaksa uskoa että oikiksen papereillakaan markkinoinnin hommia etsit, eli juu, on helppoa. Yleensä riittää ihan perushyvä YO-todistus.

[/quote]

Heh. Et ole sitten kovin tarkkaan tilastoja selaillut?

Vierailija
169/172 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:33"]

Täällä myös yksi työtön maisteri. Valmistumisesta kohta 2 vuotta eikä mitään työtä ole löytynyt. Mitään oman alani töitä ei edes ole, eikä minua ole kelpuutettu minnekään ns. yleispäteviin töihin, kuten puhelinasiakaspalveluun. Olen luopunut jo toivosta työn löytämisen suhteen. Nyt vain odottelen milloin pää sekoaa lopullisesti.

[/quote]

Ala harrastaa jotain. Tule vaikka meille, on komeat  hiihtokelit ja muutakin puuhaa meille työttömille maistereille. Vertaistukea ainakin.

Vierailija
170/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:50"]

Itse asiassa: tänä päivänä monesti on kannattavampaa olla työttömänä kotona kuin suostua mihin tahansa työhön. Jos tuntipalkka on matala, viikkotunnit kohtuuttoman vähäiset ja ala ei liippaa edes läheltä omaa alaa, mitä hyötyä työskentelystä on? 

[/quote]

Mitäkö hyötyä?

Kertoo sille seuraavalle haastattelijalle, että joka tapauksessa yrität tulla toimeen omillasi, etkä vain jättäydy yhteiskunnan elätettäväksi.

Yhteiskunnan elätettäväksi heittäytyvällä kun usein samanlainen menttaliteetti myös töissä, eli mennään yli sieltä missä aita matalin, haetaan saikkua mitä pienimmistä syistä tai ainakin yritetään jne/tms.

Ei ole kovin mairittelevan kuuloinen "myyntipuhe", kun toinen toteaa etten vain viitsinyt töitä tehdä, kun yhteiskunta maksaa saman työtä tekevien verovaroista...

Vierailija
171/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:02"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:17"]

Piilotyöpaikat Piilotyöpaikalla tarkoitetaan työmahdollisuutta, jota ei ole laitettu julkiseen hakuun. Vain alle puolet kaikista avoinna olevista työpaikoista ilmoitetaan julkisesti lehdissä, internetissä tai työvoimatoimistossa. 

[/quote]

Niin totta... Neljännesvuosisadan olen ihmisiä palkannut töihin eri firmoissa, ja viiteentoista vuoteen en ole enää ainakaan työkkäriin avoimia paikkoja ilmoittanut, koska sieltä ei ole tullut ainuttakaan varteenotettavaa ehdokasta.

Liian vaativahan olen tietenkin ollut, kun olen edellyttänyt että hanskat pysyvät pitämättä käsissä...

Puskaradion kautta on löytynyt parhaimmat tekijät.

[/quote]

Luuletko sinä, että työkkärin sivuilta työpaikkailmoituksen löytäneet ovat kaikki työttömiä? Eikö niihin teidän avoimiin paikkoihin ole tullut yhtään hakemusta? Itse olen vakitöissä, mutta kyllä minä käyn netistä työkkärin sivuilta tsekkaamassa avoimet työpaikat. Nykyinen työ on ihan kivaa, mutta nyt tuntuu, että voisihan tässä jotain muutakin tehdä.

[/quote]

Kyllä. Työkkärin sivuja lukevat kaikki, sillä se on helpoin kanava ja sinne ilmoitetaan paljon paikkoja. En ymmärrä, miten joku voi olla niin yksinkertainen ja tyhmä, että luulee vain työttömien katsovan kaikille avoimia sivuja, joka on usein vain yksi kanava monien joukossa. Sama ilmoitus voi olla siellä ja monessa muussakin paikassa. Samoin jotkut valittavat, että ei ole työttömiä kun heidän firmaansa ei haettu. No kyllä vika on firmassa silloin, sillä hyviin firmoihin on hakijoita aina, silloinkin kun työttömänä ei ole yhtäkään ihmistä. Ei pitiäsi miettiä, mikä vika on työttömissä, vaan pitäisi miettiä, mikä vika firmassa on, kun se ei paikanvaihtajia tai valmistumassa olevia kiinnosta. Mutta siinähän se tulikin, firmassa, jossa ei osata edes ajatella tätä asiaa, on takuulla paljon muutakin vikaa. 

Vierailija
172/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:04"]

Mulla vois olla sulle(?) töitä. Tarvisin markkinoijan/myyjän. Työnkuvana markkinointikampanjan suunnittelu ja lisäksi myyntiä. Kovaa myyntiä. Palkka ei oo huikea, parin tonnin pintaan. Mutta myynnistä 10-20k bonukset. Määräaikainen, alustavasti mutta jatkoakin voi olla tiedossa.

[/quote]

Eikun yhteystietoja kehiin!

Ap
[/quote]

Dear ap, laitappas nyt itse sähköpostiosoitteesi tähän ja pyydä tuota henkilöä ottamaan yhteyttä. Luo vaikka uusi anonyymi sähköposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän