Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten niitä töitä saadaan?

Vierailija
02.03.2015 |

Siinäpä kysymys. 2 vuotta hakemista, cv:t, hakemukset, koulutus ja kokemus kohdillaan. Mutta ei. Ei mitään. Masennun kohta!

Kommentit (172)

Vierailija
61/172 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:39"]

Pitäisi tehdä kuustuntinen työaika lakiin.

[/quote]

Jos samalla pienennetään palkkaa neljänneksellä, vai millä meinasit palkat maksaa niiden puuttuvien tuntien tekijöille?

Vierailija
62/172 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hyvä portfolio! CV on vain paperinpala, portfoliot jyräävät luovalla alalla. Itse hain isoon kansainväliseen firmaan markkinointi/suunnitteluhommiin ihan muuten vain, vaikka en töitä ollut varsinaisesti etsimässä. Tiesin hakiessa, että portfolio oli kunnossa, vaikka en paikan kykyprofiilia täysin täyttänytkään. Ja perskules, palkkasivat sitten minut, saivat opiskelut jäädä sitten tauolle!

Sanoisin siis, että tee hyvä ja korkealaatuinen portfolio, hae paikkoihin jotka klikkaavat ja laita hakemuksia sisään! Omasta kokemuksesta myös turha jäykkyys haittaa työnsaantia - haastattelut, joita olen jännittänyt, ovat menneet huonosti ja rennommat (periaattessa kaikki aikuisiän haastattelut) aina johtaneet töihin. Tarkastetun portfolioni myös ammattilaisella, mutta luotin omaan arviooni enemmän kuin ulkopuolisiin kommentteihin. Somerynkytykseen en ryhtyisi, mutta LinkedIn on hyvä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/172 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:08"]Kannattaa käydä ihan vaan se pelkkä paska amis ja mennä töihin. Itse sain töitä heti kun valmistuin ja edelleen olen samassa työssä vakituisena näin 8 vuotta myöhemmin.   [/quote] Alan kohta harkita vaikka jotain lvi-asentajan koulutusta! Ap

[/quote]

Saataisi varmaan olla hyväkin. Itse en ole koskaan hakenut töitä, niitä tarjottiin mulle ja siksi on vaikea ajatella, että joku noin kauan niitä hakee saamatta mitään.

t. edellinen

Vierailija
64/172 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somea tehdään yksinkertaisesti näin suunnilleen. 365 päivitystä vuodessa vaikka faceen, instaan ja vähän asttoturffausta päälle. Firma maksaa parikymppiä per päivä esim. Tarpeeksi asiakkaita niin pääsee neljään tonniin kuussa. Hankit asiakkaat ja luot sivut niiden kanssa sisällöt ja eikun somettamaan. Huonosta kukaan maksa, mutta jos on tekniikka halluss, osaat käyttää somea ja luoda sivuille pöhinää, hyvin se menee. Kuvaaminen on myös tärkeää!

Vierailija
65/172 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö numero 1: Älä lannistu vaan taistele 2. Ei ole sun syy, että markkinointiin haluaa kaikki 3. 5 puhelua päivässä 4. Piilotyöpaikat on yleisiä markkinoinnissa 5. Sinnikkyyttä

Vierailija
66/172 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tuo markkinointi olevan kaikilla mielessä, mutta mitä siellä markkinoinnissa sitten tekisivät?

Siht... Anteeksi assistenttien tarve vähenee koko ajan ja on tehnyt sitä jo yli kaksikymmentä vuotta, sitä mukaa kun päällikkötason ATK-taidot nousevat ja käytettävät ohjelmat kehittyvät.

Myyjiä tarvitaan, mutta niillä on kullakin myyntibudjetti johon on päästävä jos firma meinataan pitää pystyssä ja myyjän pitää tuntea se myytävä tuote, eli on firmassa tehnyt muita hommia aikaisemmin (yl. ex. suunnittelija)

Kymmentä myyjää kohti on ehkä yksi tai kaksi koordinaattoria kirjaamassa tilauksia ja hoitamassa kirjeenvaihtoa asiakkaaseen päin tilauksen tulon jälkeen.

Suomen koulutusjärjestelmä laahaa ainakin 15 vuotta perässä sen suhteen, mitä täällä tarvittaisiin.

Vierailija
67/172 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:08"]Kannattaa käydä ihan vaan se pelkkä paska amis ja mennä töihin. Itse sain töitä heti kun valmistuin ja edelleen olen samassa työssä vakituisena näin 8 vuotta myöhemmin.   [/quote] Alan kohta harkita vaikka jotain lvi-asentajan koulutusta! Ap

[/quote]

Saataisi varmaan olla hyväkin. Itse en ole koskaan hakenut töitä, niitä tarjottiin mulle ja siksi on vaikea ajatella, että joku noin kauan niitä hakee saamatta mitään.

t. edellinen

[/quote]

Justhan sä kirjoitit: "Itse hain isoon kansainväliseen firmaan markkinointi/suunnitteluhommiin "... :D

Vierailija
68/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:02"]1. Mitä osaat? Kirjoittaa? Olet visuaalisesti lahjakas? Ymmärrät strategioita? 2. Tee some-profiilt ja oma sivu 3. Luukuta itseäsi 24/7 pitkin somea ja alan saitteja 4. Soita jokaiseen duunipaikkaan johon voisit kuvitella suostuvadi menemään 5. Verkostoidu! Kierrä kaikki alan tapahtumat ja bileet Nimim. Huonompi koulutus ja kohta vuoden mainostoimistossa P.s. Mun vahvuus on kirjoittaminen ja se, että esiinnyn somessa alan vaikuttajana [/quote] Tähänkö tämä työelämä menee?

[/quote]

On monella alalla mennyt ajat sitten. Jos AP on koulutettu markkinointijuniori niin ensimmäinen mitä pitäisi osata markkinoida on oma osaamisensa, jos siis meinaa ihan koulutustaan vastaavia töitä saada.

Vierailija
69/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP Aallon kylteri?

Vierailija
70/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla niitä töitä saa. Ikävä tosiasia.

Vierailija
71/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulla on akateeminen koulutus markkinoinnista, mutta et osaa markkinoida/brändätä edes itseäsi tarpeeksi hyvin jotta saisi duunia?

Vierailija
72/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaduunilaisilla on töitä. Kävin lukion ja yo-pohjaisen lähärikoulun. Töitä ollut viimeiset 20 vuotta putkeen. On kaikki kokemuslisät ja velaton omakotitalo. Ei kai ole yllätys, ettei elämässä voi kaikkea saada. No, jotkut ehkä voi...

Vierailija
73/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:01"]

Eikö yliopistotutkinto enää riitä mihinkään? Lisää vain opiskelua, enemmän ja enemmän. Me hukutaan kohta tuplamaistereihin! :) Ap

[/quote]

Lohduttaako sua yhtään jos kerron tietäväni KTM:n, jolla on 15 vuoden työkokemus markkinoinnista manageritasolla ja ollut jo kaksi vuotta työttömänä? Jos niitä töitä ei ole edes niille, joilla on jo pitkä työkokemus, niin kyllä vastavalmistuneet on aika heikoilla. Ajat ovat kovat :-(

Vierailija
74/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kansainvälisiin trainee-ohjelmiin, siis Suomen ulkopuolella. Ota vaikka listauksia firmoista pörssien sivuilta ja ala kahlamaan niiden kotisivuja läpi. Tarkasta, että olet lähettänyt vähintään avoimen (järkevän) hakemuksen about jokaiseen Hgi:n pörssiin listattuun firmaan. Älä etsi "markkinoinnin" töitä - koita vähän profiloitua. Kuva mukaan hakemukseen, ei kovat kaulassa. Hakeudu vapaaehtoistöihin, hae kokemusta vaikka mistä kivenkoloista. Älä ole liian tiukka minkälainen työn pitä olla, mieluummin jalka oven väliin kun jatkat työttömyyttä. Ole valmis muuttamaan työn perässä. Ja koita saada se CV ja hakemus scriinattua jollain luotettavalla tutulla.

Vierailija
75/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:08"]

1) Selvitä minkä firman pomo pettää puolisoaan ja kenen kanssa

2) Ota valokuva pomosta salarakkaan kanssa

3) Mene kysymään firmasta töitä. Kuva CV:n liitteeksi tietenkin

4) Nauti työpaikastasi

Näillä neljällä helpolla askeleella onnistut varmasti!

[/quote]

... tai panet sitä pomoa itse. Varmempaa jos saa kuvattua sitä ja sillä kiristää.

Mutta muita keinoja joilla tuttavani ovat saaneet niitä töitä:

- Synny oikeille vanhemmille.

- Synny oikeaan sukuun.

- Reittä pitkin, suomeksi panemalla.

- Poika/tyttöystävän suvun yrittäjän puolisoa mielistelemällä.

- Jos on luova ala, tee nettiin portfolio töistäsi ja liitä se ensimmäiseksi asiaksi hakemukseesi. Ennen kaikilla-on-netti -aikaa kaveri sai työpaikan sillä että oli ainoa hakija jolla oli niistä töistä portfoliokansio mukana näytettäväksi, työnantajaa ei kiinostanut enää cv vaan palkkasi pelkän portfolion takia.

Vierailija
76/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:01"]

Eikö yliopistotutkinto enää riitä mihinkään? Lisää vain opiskelua, enemmän ja enemmän. Me hukutaan kohta tuplamaistereihin! :) Ap

[/quote]

Ei millään pahalla, mutta jokohan naisillekin alkaisi avautumaan, miksi ne yliopistot naisistuvat...

Vierailija
77/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:41"]

Ei se koulutus ole aina kaikkein tärkein asia. Persoona ratkaisee monissa tapauksissa. Itse en ainakaan haluaisi ottaa hommiin jotain henkilöä, joka ei vain yksinkertaisesti säväytä, vaikka olisi millainen cv. Hyvän potentiaalisen tyypin sattuessa kohdalla cv jää sivuun.

[/quote]

Ja tässä se perusongelma just on. Palkataan hyvä tyyppi, ei osaajaa. Karismaa, ulkonäköä ja nuoruutta ei saa lisää millään koulutuksella, joten vaikkapa kolmekymppisen insinöörin kaikki yritykset parantaa asemiaan ovat tuomitut epäonnistumaan.

Vierailija
78/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 00:40"]

Ei se koulutus ole aina kaikkein tärkein asia. Persoona ratkaisee monissa tapauksissa. Itse en ainakaan haluaisi ottaa hommiin jotain henkilöä, joka ei vain yksinkertaisesti säväytä, vaikka olisi millainen cv. Hyvän potentiaalisen tyypin sattuessa kohdalla cv jää sivuun.

[/quote]

Ja tässä se perusongelma just on. Palkataan hyvä tyyppi, ei osaajaa. Karismaa, ulkonäköä ja nuoruutta ei saa lisää millään koulutuksella, joten vaikkapa kolmekymppisen insinöörin kaikki yritykset parantaa asemiaan ovat tuomitut epäonnistumaan.

[/quote]

Minkä alan insinöörin?

Vierailija
79/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 00:18"]

Paskaduunilaisilla on töitä. Kävin lukion ja yo-pohjaisen lähärikoulun. Töitä ollut viimeiset 20 vuotta putkeen. On kaikki kokemuslisät ja velaton omakotitalo. Ei kai ole yllätys, ettei elämässä voi kaikkea saada. No, jotkut ehkä voi...

[/quote]

Paskaduunilla ei tarkoiteta työn laatua vaan huonoja työehtoja. Eli sun työsi on ihan normaali hyvä työ, ei paskaduuni. Nollatuntilaisilla on paskaduuni!

Vierailija
80/172 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 00:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 00:40"]

[/quote]

[/quote]

Minkä alan insinöörin?

[/quote]

Onko sulla asperger? Ihan vaan mielenkiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan