Kertokaa miten niitä töitä saadaan?
Siinäpä kysymys. 2 vuotta hakemista, cv:t, hakemukset, koulutus ja kokemus kohdillaan. Mutta ei. Ei mitään. Masennun kohta!
Kommentit (172)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:02"]1. Mitä osaat? Kirjoittaa? Olet visuaalisesti lahjakas? Ymmärrät strategioita?
2. Tee some-profiilt ja oma sivu
3. Luukuta itseäsi 24/7 pitkin somea ja alan saitteja
4. Soita jokaiseen duunipaikkaan johon voisit kuvitella suostuvadi menemään
5. Verkostoidu! Kierrä kaikki alan tapahtumat ja bileet
Nimim. Huonompi koulutus ja kohta vuoden mainostoimistossa
P.s. Mun vahvuus on kirjoittaminen ja se, että esiinnyn somessa alan vaikuttajana
[/quote]
Tähänkö tämä työelämä menee?
Palstan ohjeen mukaan vain kävelet yritykseen sisään ja kuinka ollakaan: sieltä on edellinen markkinointipäällikkö jäämässä eläkkeelle ja tilalle tuleva on ilmoittanut, ettei tulekaan ja sinä astut taivaan lahjana sisään! Saat kertoa millä summalla olet valmis ottamaan pestin vastaan. No mikset tee niin?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:02"]1. Mitä osaat? Kirjoittaa? Olet visuaalisesti lahjakas? Ymmärrät strategioita?
P.s. Mun vahvuus on kirjoittaminen ja se, että esiinnyn somessa alan vaikuttajana
[/quote]
Mites me, jotka eivät halua patsastella parrasvaloissa ja olla tunnistettavissa 24/7? Mitä töitä meille jää?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:02"]1. Mitä osaat? Kirjoittaa? Olet visuaalisesti lahjakas? Ymmärrät strategioita?
[/quote]
[/quote] joo jos haluaa mainostoimistoon koville liksoille ja tekemään luovaa duunia. Kunnanvirastoon pääsee helpommalla...
Oletko harkinnut ulkomaille muuttoa?
Tuurilla. Jotkut voittavat lotossakin. Ei se valittu ole aina sinua parempi, se voi olla vaikka rekrytoijan tuttu. Mieti vaikka vastaajaa 5. Jos tuo on töissä, niin ei sinne aina parhaita valita, vaan pitää olla röyhkeä ja vähän kusipäinen. Työelämässä on tuhansia tampioita, jotka ovat päässet suhteilla tai ovat vahinkorekrytointeja, mutta eivät riittävän huonoja, että heistä eroonkaan pääsisi helposti laillisesti. Usein se on joku hyvin pieni nyanssi, jotain on pikkaisen liikaa tai jotain pikkaisen liian vähän. Olen ennenkin kertonut täällä, että entisen opiskelukaverin kanssa haettiin ensin yhtä paikkaa, minä sain, ja myöhemmin toista, jonka hän sai. Eli koskaan ei voi tietää, mitä haetaan. Rentoudu, ole oma itsesi.
Minä väittäisin, että CV:n näyttäminen ammattilaiselle ei välttämättä ole hyvä juttu. Sen kun pitäisi mieluummin erottua kuin olla ammattilaisen tekemän näköinen, kliseinen, joita löytyy 13 tuhannesta. CV on toki määrämuotoisempi kuin hakemus, mutta kyllä siitäkin saa erottuvan. Mieti, onko siinä oleva kaikki tieto tarpeellista ja onko se riittävän lyhyt? Mieti, että ensi vaiheessa hakemukseen, joita tulee satoja, käytetään korkeintaan minuutti/hakemus. Harrasta, tee jotain vapaa-ajalla, niin että näytät aktiiviselta. Siitä moni on omalla kohdallani tykännyt. Vaikka se olisi "vain" kansalaisopiston kielikurssi, sekin on eduksi.
13 tusinasta, eikä tuhannesta...
Kannattaa käydä ihan vaan se pelkkä paska amis ja mennä töihin. Itse sain töitä heti kun valmistuin ja edelleen olen samassa työssä vakituisena näin 8 vuotta myöhemmin.
1) Selvitä minkä firman pomo pettää puolisoaan ja kenen kanssa
2) Ota valokuva pomosta salarakkaan kanssa
3) Mene kysymään firmasta töitä. Kuva CV:n liitteeksi tietenkin
4) Nauti työpaikastasi
Näillä neljällä helpolla askeleella onnistut varmasti!
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:02"]1. Mitä osaat? Kirjoittaa? Olet visuaalisesti lahjakas? Ymmärrät strategioita?
[/quote]
[/quote] joo jos haluaa mainostoimistoon koville liksoille ja tekemään luovaa duunia. Kunnanvirastoon pääsee helpommalla...
[/quote]
Ei ne mainostoimistoliksat niin hyviä ole... ja kunnalle yhtä vaikea päästä nykyään. Mainistoimistomaailma on kyllä niin suppeaa hommaa. Tekstiä, leiskaa ja uutta putkeen. Boring!
Mä saan ite keksiä ne tekstit ja leiskat. Minusta se ei ole yhtään booring. Onneksi mä olen löytänyt oman alani. Soittamalla firmoja läpi, mä löysin oman paikkani...
Muuta kuntaan jossa on pieni työttömyysprosentti. Hatuttaa olla täällä Tampereella, jossa on maan korkein työttömyysprosentti. Vaikka ihana kaupunki muuten on.
Sulla on jo liian pitkä työttömyys takana, jotta pääsisit oman alasi töihin. Aina on joku jolla on enemmän työkokemusta. Yritä palkattomaan harjoitteluun ja sitä kautta edes johonkin ns toimistotyöhön. Tätä voi sitten vähän kaunistella cv:ssä, ja missäpä työssä ei tarvittaisi markkinointia. Tai sitten suhteilla yrität päästä töihin. Yksi keino on järjestöissä vapaaehtoistyö. Senkin voi naamioida cv:ssä oikeaksi työksi. Työkokemusta saa muustakin kuin vain palkkatyöstä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:08"]Kannattaa käydä ihan vaan se pelkkä paska amis ja mennä töihin. Itse sain töitä heti kun valmistuin ja edelleen olen samassa työssä vakituisena näin 8 vuotta myöhemmin.
[/quote]
Alan kohta harkita vaikka jotain lvi-asentajan koulutusta!
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:13"]Muuta kuntaan jossa on pieni työttömyysprosentti. Hatuttaa olla täällä Tampereella, jossa on maan korkein työttömyysprosentti. Vaikka ihana kaupunki muuten on.
[/quote]
Eikös se ollutkaan Kotka jossa on korkein työttömyysprossa? Vai että Tampere...
Puhelin käteen heti huomenna! Lupaatko?
Piilotyöpaikat
Piilotyöpaikalla tarkoitetaan työmahdollisuutta, jota ei ole laitettu julkiseen hakuun. Vain alle puolet kaikista avoinna olevista työpaikoista ilmoitetaan julkisesti lehdissä, internetissä tai työvoimatoimistossa. Loput paikat täytetään suhteilla tai niin, että ennestään tuntematon työnhakija on liikkellä oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.
Työpaikat tulevat avoimiksi esimerkiksi työntekijän irtisanoutuessa, lähtiessä äitiyslomalle tai sairastuessa pitkäaikaisesti. Lisäksi paikkoja syntyy, kun yritys aloittaa tai laajentaa toimintaansa tai tarvitsee muusta syystä lisää työvoimaa. Rekrytointi on työnantajalle usein kallis ja aikaavievä prosessi, joten ovesta kävelevä työnhakija on työnantajankin kannalta mieluisa vaihtoehto. Kannattaa siis tutustua itseä kiinnostaviin työnantajiin ja kysellä rohkeasti työmahdollisuuksista. Hyvä keino työnantajan lähestymiseen on avoin hakemus ja sitä seuraava puhelinsoitto. Yhteydenoton tavoitteena on päästä haastatteluun. Monille yrityksille voi jättää avoimia hakemuksia myös yritysten nettisivuilla. Tarvitessaan uutta työvoimaa työnantaja käy läpi jätetyt hakemukset ja löytää niistä usein oikean henkilön ilman pitkällistä etsimistä. Hyvä vaihtoehto on myös ilmoittaa halukkuutensa sijaisuuksiin tarvittaessa. Sijaisuuden kautta voi myöhemmin avautua mahdollisuus vakituiseen työhön.
Alahan soittelemaan!!!
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:16"]Puhelin käteen heti huomenna! Lupaatko?
[/quote]
Tehty! Useampaankin otteeseen.
Ap
Jotenkin muistuttaa sitä joitakin vuosia sitten tullutta televisio-ohjelmaa, jossa joku epämääräistä "taidetta" luonut totesi, että kun olen päättänyt ruveta tällaista tekemään, niin kyllä minulle täytyy tästä jonkun palkkaakin maksaa...
Varsinkin nykyaikana, kun ei tällä maalla yksinkertaisesti ole enää varaa elättää mammuttimaista virkakoneistoa, niin kannattaisi sitä omaa uravalintaa miettiä myös siltä kantilta, että miten se oma työ edesauttaa tämän "suomi perheen" selviämistä.
Teollisuutta tämä maa tulee aina tarvitsemaan, ymmärtävät arvon päättäjät sitä nyt taikka eivät, mutta rahaa tähän perheeseen on jostain saatava, eikä sitä saada "toistemme paitoja pesemällä", eikä varsinkaan toisten maksamilla verovaroilla loisimalla.
Kouluttautukaa uudelleen, sellaiseen ammattiin jossa oikeasti tehdään jotain, eli saadaan aikaan jotain sellaista jota myydä rajojemme ulkopuolelle.
Kurssikeskukseen hitsauskurssille.