Anoppi ihmetteli, miksei meillä ole kermaa jääkaapissa!?
Kuulemma yhtä perustuote kun vaikkapa riisi tai maito. Sanoin, että ei meillä käytetä kermaa juuri koskaan. Joskus harvoin kun leivon, kinkkukiusauksen tai vastaavan mukana muutama kerta vuoteen. Kahvin kanssa maitoa. Tästäpä anoppi riemastui ja ehti jo epäillä saanko edes poikaansa ruokittua. Ilman kermaahan tuo ei varmaan onnistu...
Tuli sen verran kovat ihmettelyt, että tulin tänne kysymään: kuinka usein av:laiset käyttää kermaa? Ja ennenkaikkea MIHIN?
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:15"]
Kiusauksiin, broilerikastikkeeseen ja joihinkin muihin harvoihin ruokiin. Kyllä meillä aina on 1-2 purkkia ruokakermaa kaapissa varalla. Säilyy pitkään nytkin kaapissa purkit joissa parasta ennen kesäkuussa.
[/quote]
Ap puhui kermasta.
onko sulla kermaa? Hae tyttö kaupasta, jos si haluat käyttää. Älä hae, jos et halua.
mitä sä tähän anoppias vedät? Juuri se anoppi sanoi sitä ja anoppi sanoi tätä...alleviivaan siis ANOPPI sanoi...mutta mitä te muut tätit mietitte? Ei mulla omia ajatuksia ole. :(
mä yritän ruokakermaa pitää kaapissa. Aina ei muistu.
se on kätevää kyl.
plääh.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:11"]Ohhoh, näyttää että mun yleistieto kotiruoasta jäänyt jotenkin vajaaksi. Pastoihin meillä tulee usein tomaattipohjainen kastike, joskus esim. pesto. Kiusaustyyliset ruoat harvinaisia, kermaperunoita en ole koskaan tehnyt. Pitänee opetella muutama "kermaruokakin", ainakin anopin varalle ;)
Ja ne jotka ihmettelee mitä sitten syödään niin kuluneella viikolla ainakin pinaattikeittoa kananmunalla, risottoa, uunilohta ja keitetyt perunat + sitruunakastike, makaronilaatikko ja kikhernepihvejä riisin kera oli tänään.
[/quote]
Kermaa tulee esim. chili con carneen ja hyvään kanakastikkeeseen.
[/quote]
Yäk. Ei todellakaan kermaa mihinkään jauheliharuokiin. Kanan kanssa ehkä vähän.
Meillä ei oo ikinä kermaa. Käytetään ruuanlaittoon rasvatont maitoa ja joskus bonjour tuorejuustoa.
Meillä tulee kermaa ruokaan ehkä max kerran kuussa jos sellasen ruuan innostuu väsäämään. Harvoin tulee edes ajateltua että vois tehdä jotain kermapohjaista. Ei ole perustuote meillä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:11"]Ohhoh, näyttää että mun yleistieto kotiruoasta jäänyt jotenkin vajaaksi. Pastoihin meillä tulee usein tomaattipohjainen kastike, joskus esim. pesto. Kiusaustyyliset ruoat harvinaisia, kermaperunoita en ole koskaan tehnyt. Pitänee opetella muutama "kermaruokakin", ainakin anopin varalle ;) Ja ne jotka ihmettelee mitä sitten syödään niin kuluneella viikolla ainakin pinaattikeittoa kananmunalla, risottoa, uunilohta ja keitetyt perunat + sitruunakastike, makaronilaatikko ja kikhernepihvejä riisin kera oli tänään. [/quote] Kermaa tulee esim. chili con carneen ja hyvään kanakastikkeeseen. [/quote] Yäk. Ei todellakaan kermaa mihinkään jauheliharuokiin. Kanan kanssa ehkä vähän.
[/quote] Jauhelihakastikeessa ihan ehdotonta!
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:11"]Ohhoh, näyttää että mun yleistieto kotiruoasta jäänyt jotenkin vajaaksi. Pastoihin meillä tulee usein tomaattipohjainen kastike, joskus esim. pesto. Kiusaustyyliset ruoat harvinaisia, kermaperunoita en ole koskaan tehnyt. Pitänee opetella muutama "kermaruokakin", ainakin anopin varalle ;)
Ja ne jotka ihmettelee mitä sitten syödään niin kuluneella viikolla ainakin pinaattikeittoa kananmunalla, risottoa, uunilohta ja keitetyt perunat + sitruunakastike, makaronilaatikko ja kikhernepihvejä riisin kera oli tänään.
[/quote]
Kermaa tulee esim. chili con carneen ja hyvään kanakastikkeeseen.
[/quote]
Yäk. Ei todellakaan kermaa mihinkään jauheliharuokiin. Kanan kanssa ehkä vähän.
[/quote]
Et vaan osaa. Minulla on pari täydellistä, kehuttua reseptiä, joihin tulee kermaa.
Minä teen jauhelihasta vain lihapullia tai spagettikastiketta tomaatilla, kerma ei sovi kumpaankaan. Jauhelihakastike kermassa kuulostaa päiväkotiruualle. Lapset varmaan tykkää, itse en söisi, mielestäni aikamoista sotkua.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:25"]Jauhelihan kanssa ei sovi kerma, kamala yhdistelmä. Mutta makuasia.
[/quote]
Pöljä. Kastikkeeseen tulee paljon muutakin kuin se ruokakerma, mm. papuja, sipulia, tomaattipyrettä ja reippaasti mausteita. Kuka nyt pelkkää jauhelihaa + kermaa söisi.
Viikottain: kastikkeisiin en koskaan laita mitään ruokakermaa, leivontaan aina kuohukermaa
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:25"]Jauhelihan kanssa ei sovi kerma, kamala yhdistelmä. Mutta makuasia.
[/quote]
Pöljä. Kastikkeeseen tulee paljon muutakin kuin se ruokakerma, mm. papuja, sipulia, tomaattipyrettä ja reippaasti mausteita. Kuka nyt pelkkää jauhelihaa + kermaa söisi.
[/quote]
Mahaa vääntää. Tomaattisoseet ja kermat sekasin :'(
Sotkua nro 36, joten itse olet pöljä ja makuhermosi kehittymättömät. Lue reseptisi, ihan kaikkea sekaisin ja vielä Aura-juustoa. Krapulassa varmaan hyvää, sama se mitä oksentaa.. :D
En osta kermaa kuin pari kertaa vuodessa, kun leivonnassa tarvitsen. On niin älyttömän kallista. Ja enkä osaisi varmaan sitä mihinkään laittaa.
ehkä se ihmetteli tommosta koska se on anoppi. anopit nyt vaan on tommosia.