Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäiset, ostatteko itsellenne joululahjoja?

Vierailija
01.12.2021 |

Minä ostan ja joskus käärin joulupaperiin. Sitten aattoiltana avaan paketit ja yllätyn iloisesti. Tänä jouluna saan pleikkarin, puhelimen ja maastopyörän <3

Kommentit (332)

Vierailija
181/332 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yksinäinen, mutta mieheni on toivoton ostamaan lahjoja, joten ostan mitä haluan, annan miehelle paketoitavaksi ja sanon, että tässä on sinun lahjasi minulle. Lasten lahjat olen aina hankkinut hyvissä ajoin. Aatonaattona miehellä oli aina tapana herätä ihmettelemään onko lahjoja tarpeeksi ja tasapuolisesti kaikille!

Töissä sitten muut ihastelevat, kun olen ”saanut” mieheltäni joululahjaksi esim. Marimekon ostoskassin, Tiger of Sweden lompakon tms. En ole paljastanut miten lahjat on hankittu.

Vierailija
182/332 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin, olen ikisinkku ja joka vuosi ostan itselleni lahjoja. Yleensä esim. ylimääräisen kosmetiikkajoulukalenterin (jonkun vähän arvokkaamman) ja erilaisia merkkikosmetiikan holiday boxeja. Niissä kivaa on, että sisältö on mulle ihan oikeasti yllätys. Esim. Lancomen pakkauksessa aiemmin oli huulipunia, poskipuna, luomiväri, putsareita, ripsari, seerumeita, voiteita, hajuvettä. Tänä vuonna joululahjoina itselle Biothermin ja Cliniquen joulukalenterit (avaan vasta jouluna, varsinaisena adventtikalenterina mulla on käytössä Ritualsin kalenteri), Estee Lauderin holiday box, muutama Dermosilin joulu-lahjapakkaus, käsintehtyjä suklaakonvehteja, villashaali, liukueste-pörrösukkia, flanellipyjama, hyvää viiniglögiä, juustolahjapakkaus, valmis herkkukori jonka sisältöä en halua tietää etukäteen, sillä tykkään yllätyksistä. 

Olen huomannut, ettei noista omista joululahjoista kannata kertoa kuin harvoille ja valituille, sellaisille jotka myös ostavat lahjoja itselleen. Joku aika sitten vähän kerroin lahjoistani kavereilleni, jotka ovat ikäisiäni (40v) lapsiperheiden äitejä ja he kauhistelivat: a) miten itsellesi noin paljon lahjoja, b) etkö todellakaan anna noista lahjoja kenellekään muulle (äidilleni ostan, se riittää), c) eikö tuo ole itsekästä, d) kamalaa luonnonvarojen tuhlausta. Tuo "luonnonvarojen tuhlaus" jaksaa aina naurattaa mua, sillä kritiikki kohdistuu lapsettomaan ja lemmikittömään, vegaanipainotteisesti (satunnaisesti juustoja) lähiruokaa syövään autottomaan naiseen, joka asuu pienessä ja energiataloudellisessa asunnossa. Samalla kun kritisoijilla itsellään isot energiasyöpöt omakotitalot ja mökit, kaksi autoa, lemmikkieläimiä, lapsia, jne. On ollut mun oma valinta olla sinkkuna ja ilman lapsia, ja toki siitä säästyvät rahat minulla on ihan oikeus käyttää itseeni. 

No kyllä mullekin itseasiassa tuli mieleen, että aika itsekäs oot. Nelikymppinen nainen noin lapsellinen, että tarvii monta yllätyspakettia jouluna?! Oletko esimerkiksi katsonut jouluapua-sivustoa? Tuolla rahamäärällä (varmaan lähemmäs 1000 euroa?) saisi aika monta lahjaa sellaisille lapsille ja nuorille, joilla on todellakin paljon enemmän tarvetta kuin jollain keski-ikäisellä säälittävällä velalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/332 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin yksin ollessani ostin kyllä itselleni joululahjoja. Toki saatoin ostaa jotain isompaa vaikka marraskuussa ja nimetä sen ostoksen "joululahjaksi" itselleni. En siis tehnyt näistä ostoksista mitään erityistä numeroa tai paketoinut niitä jouluna avattavaksi, kyse oli vain ajatuksesta joka ostopäätökseen liittyi.

Vierailija
184/332 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes hifitason vastamelukuulokkeet tuli ostettua. Olenkin vuoden aikana useasti harmitellut kun vanhojen äänenlaatu heikko, nyt ostin itselleni kerralla hyvät! Kerrostaloon sopii mainiosti kun täällä ei kaiuttimia soiteta kovaa. Vastamelusta on matkoilla iloa.

Vierailija
185/332 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paketoit maastopyörän?

Vierailija
186/332 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ostanut. Tosin saan lahjoja muualtakin. Tuntui se paketin avaaminen sitten kuitenkin vähän hölmöltä.. ostin tänäkin vuonna hajuveden, mutta jätin paketoimatta. Ehkä sitten jos kaupassa paketoisi niin voisi olla ihan ok.

Vierailija
187/332 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En muutenkaan ymmärrä miksi aikuisille pitäisi ostaa joululahjoja.

Hemmottelen itseäni ympäri vuoden mukavilla asioilla, esimerkiksi tänä vuonna olen sijoittanut harrastusvälineisiin useamman tuhannen edestä aina alennusmyyntien aikaan.

Vierailija
188/332 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lukuromaani tai pari, hyvää ruokaa maltillisesti, yleensä myös vihreitä kuulia rasia, mutta tänä vuonna päätin jättää sen väliin, kun on koronan aikana tullut mussutettua herkkuja liian kanssa muutenkin. Se olisikin paras joululahja, jos saisin kevääseen mennessä sulateltua tuon koronapaakun pois.

189/332 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaiset korvarenkaat!

Vierailija
190/332 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä.

Kysymys oli osoitettu yksinäisille. Siis oikeasti yksin joulunsa viettäville.

Miksi te perheelliset siis vastaatte tähän? Teillä on kuitenkin puolisot ja lapset, joilta voitte saada lahjoja. Jos on puoliso niin huonosti valittu, että se ei tajua edes lahjoja teille ostaa, niin se on sitten eri ketjun aihe. Ja jos teillä on jouluna lapsia huushollissa, niin ettehän te silloin ole yksinäisiä.

Tahallanneko tulette tänne elvistelemään? Ette voi antaa yksinäisille tilaa edes sen yhden joululahjakeskustelun vertaa? Aloittakaa oma ketju jos on niin pakko tuoda itseänne esille.

Vierailija
191/332 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta koska ei ole rahaa sellaiseen eikä kyllä minkäännäköistä joulumieltäkään.

Enkä usko että saan keneltäkään muultakaan joululahjaa, ainoa joka sellaisen saattaisi minulle ostaa on entinen aviomieheni (ja samalla lapseni isä) tai entinen anoppi ja appiukko. Tiedän, säälittävää.

Vierailija
192/332 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä parit kalsarit täytyy ostaa .Entiset on jo niinkusen polttamat ja jarrutusjälkiä täys.

Vierailija
193/332 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en larppaa mitään aattoiltaa yksikseni :D paperin haaskuuta itseään varten paketoida paskaa.

Ei ole kyllä juolahtanut mieleen paketoida paskaa kenellekään. Se plompsautetaan pyttyyn ja perä puhdistetaan paperilla tai suihkulla.

Olen kerran paketoinut kissan paskaa ja antanut kihlajaislahjaksi laitoksessa. Lomat paloi.

Vierailija
194/332 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä mainio idea!  Ensi vuonna täytyy tehdä netissä jouluostoksia sellaisessa tuubassa ettei aamulla muista netissä käyneensäkään.  Tällöin voi aidosti ilahtua (ja kauhistella) pakettiautomaatilla, mitä tulikaan tilattua.

Vierailija
195/332 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin paidan jonka saan joulun jälkeen.

Laitoin muutaman kympin avustuskeräyksiin, muodostunut tärkeäksi.

Vierailija
196/332 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin takin itselleni joululahjaksi, tänään oli jo päällä. Hajuveden, sen paketoin kuusen alle.

Vierailija
197/332 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapöydän konvehdit, perheen perinne. Nyt olen ainoana jäljellä.

Vierailija
198/332 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskin varaa kunnon pyörään. Edellinen varastettiin jälleen kerran. 

Otan osaa. Ihminen joka pöllii toisen fillarin on yksiselitteisesti mulkku.

Vierailija
199/332 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyödyllistä saatan ostaa. Tänä vuonna ostin uuden pesukoneen, kun vanha alkoi v*ttuilla.

Lisäksi paljon suklaata. Ehkä myös kinkkua, jos löytyy sopivan pieni paketti valmiita siivuja. Tai lohta, sekin maistuisi pitkästä aikaa, nam.

Vierailija
200/332 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostanut. Ei ole rahaa edes jouluruokiin ja herkkuihin. Ensi jouluna sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä