Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäiset, ostatteko itsellenne joululahjoja?

Vierailija
01.12.2021 |

Minä ostan ja joskus käärin joulupaperiin. Sitten aattoiltana avaan paketit ja yllätyn iloisesti. Tänä jouluna saan pleikkarin, puhelimen ja maastopyörän <3

Kommentit (332)

Vierailija
201/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskin varaa kunnon pyörään. Edellinen varastettiin jälleen kerran. 

Kunnon pyörät nimenomaan varastetaan. Osta parin kympin romu käytettynä ja se jätetään rauhaan.

Vierailija
202/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostanut. Ei ole rahaa edes jouluruokiin ja herkkuihin. Ensi jouluna sitten.

Eikkai jouluruoat nyt niin paljon maksa. Etenkään jos tekee itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itselleni jonkun mieleisen joululahjan mutten paketoi sitä. parfyymin ajattelin ostaa. ja jääkaappiin hyvää balsamicoa salaatteja varten. ehdottomasti jotain käyttöön tulevaa, krääsän aika on ohitse.

Vierailija
204/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä, koska lahjat eivät ole se, mitä joulussa kaipaan.

Vierailija
205/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa jäädä tänä vuonna sekin lahja ostamatta. Pitää ottaa kohta laina että saa edes ruokaa.

Vierailija
206/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös tällainen Mr. Bean naispuolinen hahmo. Täytyy vielä kokeilla mennä ravintolaan ja asettaa jonkun mukamas ystävän lähettämä joulukortti pöydälle. Ja tilaan kunnon sapuskat ja katselen hymyillen sitä korttia. Ihanaa, että minua on muistettu. 😀

Vierailija
207/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa jäädä tänä vuonna sekin lahja ostamatta. Pitää ottaa kohta laina että saa edes ruokaa.

Samat fiilikset täälläkin, täytyy miettiä joka pennonen mihin sen laittaa. Joulusta tulee sydämellinen mutta tiukan budjetin mukaan menen.

Vierailija
208/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myös tällainen Mr. Bean naispuolinen hahmo. Täytyy vielä kokeilla mennä ravintolaan ja asettaa jonkun mukamas ystävän lähettämä joulukortti pöydälle. Ja tilaan kunnon sapuskat ja katselen hymyillen sitä korttia. Ihanaa, että minua on muistettu. 😀

Hah hah! :)

Vierailija
209/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin, olen ikisinkku ja joka vuosi ostan itselleni lahjoja. Yleensä esim. ylimääräisen kosmetiikkajoulukalenterin (jonkun vähän arvokkaamman) ja erilaisia merkkikosmetiikan holiday boxeja. Niissä kivaa on, että sisältö on mulle ihan oikeasti yllätys. Esim. Lancomen pakkauksessa aiemmin oli huulipunia, poskipuna, luomiväri, putsareita, ripsari, seerumeita, voiteita, hajuvettä. Tänä vuonna joululahjoina itselle Biothermin ja Cliniquen joulukalenterit (avaan vasta jouluna, varsinaisena adventtikalenterina mulla on käytössä Ritualsin kalenteri), Estee Lauderin holiday box, muutama Dermosilin joulu-lahjapakkaus, käsintehtyjä suklaakonvehteja, villashaali, liukueste-pörrösukkia, flanellipyjama, hyvää viiniglögiä, juustolahjapakkaus, valmis herkkukori jonka sisältöä en halua tietää etukäteen, sillä tykkään yllätyksistä. 

Olen huomannut, ettei noista omista joululahjoista kannata kertoa kuin harvoille ja valituille, sellaisille jotka myös ostavat lahjoja itselleen. Joku aika sitten vähän kerroin lahjoistani kavereilleni, jotka ovat ikäisiäni (40v) lapsiperheiden äitejä ja he kauhistelivat: a) miten itsellesi noin paljon lahjoja, b) etkö todellakaan anna noista lahjoja kenellekään muulle (äidilleni ostan, se riittää), c) eikö tuo ole itsekästä, d) kamalaa luonnonvarojen tuhlausta. Tuo "luonnonvarojen tuhlaus" jaksaa aina naurattaa mua, sillä kritiikki kohdistuu lapsettomaan ja lemmikittömään, vegaanipainotteisesti (satunnaisesti juustoja) lähiruokaa syövään autottomaan naiseen, joka asuu pienessä ja energiataloudellisessa asunnossa. Samalla kun kritisoijilla itsellään isot energiasyöpöt omakotitalot ja mökit, kaksi autoa, lemmikkieläimiä, lapsia, jne. On ollut mun oma valinta olla sinkkuna ja ilman lapsia, ja toki siitä säästyvät rahat minulla on ihan oikeus käyttää itseeni. 

No kyllä mullekin itseasiassa tuli mieleen, että aika itsekäs oot. Nelikymppinen nainen noin lapsellinen, että tarvii monta yllätyspakettia jouluna?! Oletko esimerkiksi katsonut jouluapua-sivustoa? Tuolla rahamäärällä (varmaan lähemmäs 1000 euroa?) saisi aika monta lahjaa sellaisille lapsille ja nuorille, joilla on todellakin paljon enemmän tarvetta kuin jollain keski-ikäisellä säälittävällä velalla. 

Ja syy, miksi et itse auta lapsia ja nuoria sensijaan, että määräilet muita mihin heidän tulisi käyttää itse tienaamiaan rahojaan, on...?

T. Myös "keski-ikäinen säälittävä vela"

Vierailija
210/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes yksinäinen ja ostan silti itselleni pari lahjaa :D Jotenkin onnistun yllättämään itseni aattona XD

Vierailija
211/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pika vipillä ruoka palvelusta joulu ruoat !!!

Vierailija
212/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo.. Viime vuonna en ostanut mitään ja jotenkin siitä tuli surkea olo kun ei ollutkaan minkäänlaista joululahjaa avattavaksi, että tänä vuonna aion taas ostaa. On tämä kyllä säälittävää ja lapsellistakin..

Vaikka toisaalta kyllähän mä ihan vaan itseäni varten laitan joulua kotiin ja teen jouluruokia ja hankin tiettyjä konvehteja niin miksi en sitten yhtälailla ilahduttaisi itseäni joululahjalla? Niin kai sitä moni muukin tietää jo ennalta mitä lahjaksi saa kun tekee lahjalistoja muita varten..

Kuule - ei ole yhtään säälittävää.

Minulla on perhe ympärillä, mutta meillä ei juuri osteta lahjoja aikuisille ja suoraan sanoen perheeni on vähän kehnoja lahjan ostajia (siis mielikuvituksettomia) noin ylipäätään. Se on ihan hyvä, koska kun ostettiin, osa oli aina vähän huteja. Kuitenkin olen yllättänyt aienpina vuosina itseni toivomasta paria pakettia - ja ne aioin itselleni tänä vuona hankkia. Jotain tilaan ja jotain haen kaupasta ja pyydän oikein kauniiseen pakettiin. Hyvää joulunodotusta sinulle.

Vierailija
213/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, joten mitään isompaa en itselleni jouluna osta.

Mutta yritän ostaa hiukan parempaa ruokaa ja niitä syvästi täällä paheksuttuja juhlapäydän konvehteja tai muita tarjouksessa olevia suklaita. Jos oikein olen tarkka alkukuusta niin punaviinipullon, kyykkyviiniä, mutta ihan hyviä niissäkin löytyy, kelpaa mulle hyvin.

No, joku nyt närkästyy, että miksei osta järkevämpää, mutta tämä on nyt minun tapani, hiukan parempaa ruokaa ja juomaa ja suklaata päälle.

Kaikkien noiden telkkarissa esitettyjen överirunsaiden jouluruokamainosten innoittamana.

Vierailija
214/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes yksinäinen ja ostan silti itselleni pari lahjaa :D Jotenkin onnistun yllättämään itseni aattona XD

Niin, tarkoitan siis, että turhaan kukaan kokee syyllisyyttä/huonommuutta siitä, että ostaa itselleen lahjoja.

Hyväntekeväisyyshaukoille tiedoksi: ostan myös Joulupuu/Hope -keräyksiin.

Vierailija
215/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietän jouluni (lapsuuden)perheen kesken, mutta en halua lahjoja. Joulun tunnelma tulee muista asioista ja haluaisin nyt vihdoin meidän aikuisten huomioivan tämän ja korostavan sitä.

Mun mielestä aika surullista, että tälle tuli niin paljon alapeukkuja, koska itse olen ihan samaa mieltä. Enkä halua kuulostaa hyökkäävältä, mutta onko alapeukuttajat materialistisia ja kokevat lahjojen poisjättämisen uhkana? Itse olen vuosikausia nimenomaan toivonut, että minulle ei hommattaisi lahjoja, mutta aina niitä tulee ja sitten se tuntuu pakolta hommata niitä itsekin.

Tämä vuosi tulee olemaan vihdoin se vuosi, kun niitä lahjoja ei tule - valitettavasti ei tule muutakaan joulua kun olen välirikossa äitini kanssa.

Vierailija
216/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä mitä hankkisin itselleni lahjaksi. Mutta ostin suklaajoulukalenterin!

Vierailija
217/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan itelleni aina jonkun uuden kivan oloasun tai yökkärin jouluksi, jonka saa vasta aattona laittaa päälle ja siinä mä sitten homehdun kolme päivää syöden ja leffoja katsellen. Ostan kyllä myös jotain muita juttuja itselleni joululahjaksi, kuten vaikka käsilaukun tms mutta käytän niitä kyllä jo ennen joulua. Tai sitten jos mulla on ollut jo pitkään joku isompi/kalliimpi juttu hankintalistalla, niin sitten säästän erityisesti jouluksi sitä varten. Kyllä yksinäisenkin on syytä välillä hemmotella itseään! 

En sentään niin pitkälle ole vienyt, että paketoisin lahjat itselleni, mutta ymmärrän kyllä senkin tavan. Joskus, jos olen vaikka Sokoksella ollut ostamassa jotain ja kysytään, tuleeko lahjaksi, niin oon saattanut sanoa että joo tulee. Sitten avaan sen itekseni kotona ja kuvittelen saaneeni lahjan joltain muulta. :D Mutta tätä tapahtuu siis ympärivuotisesti ja vain jos paketointia tarjotaan. Itse en näkisi vaivaa paketoida.

Vierailija
218/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! En kuitenkaan paketoi niitä, mutta laitan ne jouluiseen lahjapussiin.

Vierailija
219/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiskierros kuulostaa kivalta, sieltä löytyy yllätyksiä.

Vierailija
220/332 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin itselleni staycation hotelli viikonlopun joko Tampereelle tai Helsinkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän