Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäiset, ostatteko itsellenne joululahjoja?

Vierailija
01.12.2021 |

Minä ostan ja joskus käärin joulupaperiin. Sitten aattoiltana avaan paketit ja yllätyn iloisesti. Tänä jouluna saan pleikkarin, puhelimen ja maastopyörän <3

Kommentit (332)

Vierailija
161/332 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toki, lapset ei vielä tuossa iässä osta minulle mitään eikä tarvi myöhemminkään ihmeempää, joten tilaan itselleni kauniita ja tyylikkäitä urheiluvaatteita ja paketoin aattoiltaa varten.

Vierailija
162/332 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän sukujoulua mutta ostan silti lahjan itselleni. Olen ollut melko kiltti, tykkään paketeista ja ostelen lahjoja muillekin, miksi en siis myös itselleni? Samalla saan varmuudella vähintään yhden tosi mieluisan lahjan (yleensä saan kyllä kivoja lahjoja muiltakin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/332 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ostaa itselleni hyvät vr-lasit joululahjaksi ihan tuossa kohtapuolin jo ennen joulua. Niissä on hyviä yksin pelattavia pelejä ja liikuntatunteihin, matka-appeja ja hyötysovelluksiakin.

Voisin opetella kuvaamaan 360 asteen 3D kuvaakin jos hankin sellaisen kameran ja niillä voisi varmaan vlogata Youtubessa. Siellä ei ole oikeastaan ollenkaan vielä suomalaista 3D aineistoa. Jonkin verran ulkomaista ja niillä kalliimmilla laseilla sitten omat aineistonsa. Facebookin Oculuksissa näyttää olevan se heidän syksyllä lanseeraamassa Metaversiumikin. Heidän Horizon virtuaaliselle kokoushuone-sovellukselle voisi olla töissä tai harrastuksissa joskus käyttöäkin kunhan opettelen. Olisi ainakin pitkinä joulupyhinä tekemistä kun katselee ja pelailee vr-sisältöä.

Ne Prisman halvat lasit, joihin liitetään oma kännykkä, mulla jo onkin mutta niihin löytyy aika vähän hyvää aineistoa esim. YouTubesta. Siksi ajattelinkin alkaa tuottaa aineistoa sinne maksumuurin taakse lisätiloja saadakseni.

Vierailija
164/332 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. Olen aikuinen ihminen, ja jos oikeasti tarvitsen jotain, tai jos aikuinen lapseni tarvitsee oikeasti jotakin, niin se ostetaan sopivan tilaisuuden tullen. En höössää joulun vuoksi, katselen pariskuntia ja niitten miehilleen joulustressissä tiuskivia naisia säälin- ja huvittuneisuuden sekaisin tuntein.

Vierailija
165/332 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lista kuudesta kirjasta, jotka haluaisin lukea.

Päätin ostaa vain kolme, kolmen muun osalta jään odottamaan, että saan ne jossain vaiheessa kirjastosta lainattua (kiirettä ei ole) tai joltain tutulta lainaksi. Näin säästyneen rahan eli 100 euroa lähetin vakiohyväntekeväisyyskohteeseeni.

Käsintehtyä suklaata ostan itselleni myös. Näin kuluu jouluaatto yksin, hyvän kirjan ja suklaan kera.

Vierailija
166/332 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut itselleni jo monta pakettia. Ostin 1000 palan palapelin, aamutossut, Marimekon laukun (loistava kirpputorilöytö!), uusi kukkaro (kirppikseltä sekin) ja akkain hömppälehti aattoillan iltapuhteeksi. Kaikki on paketoitu ja laitan tietenkin kuusen alle ja availen niitä sitten aattoillan aikana. Pari suklaarasiaa vielä pitää hankkia.

Kissoille tietenkin on paketit ja nekin laitetaan paperiin ja illalla availlaan yhdessä juhlallisin menoin tietenkin. Kissat saa uuden kiipeilypuun (tietenkin kierrätettynä sekin) ja herkkuja.

Minusta on ihana laittaa joulua kotiin, vaikka viettäisinkin sitä yksinään. Kaiken saa tehdä ihan niin kuin haluaa ja sen verran kuin on itselle riittävästi.

Vierailija
167/332 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itselleni kuntopyörä joululahjaksi.

Vierailija
168/332 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton sinkku mutta en vietä joulua kokonaan yksin. Mutta koska saan yleensä lahjoja vain ehkä 3 kpl ja nekin yleensä aika halpoja ja käytännöllisiä, tyyliin konvehtirasia, sukkia yms. niin tilaan netistä jotain kalliimpaa itse itselleni, esim. kosmetiikkaa, laukun ja/tai vaatteita. Eli sellaista mitä en muilta kehtaisi edes pyytää.

Vierailija
169/332 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en....mutta lähettelen joulukortteja;D🎅

Hauska idea! Sitten voisi esitellä muille kuinka paljon joulukortteja on saanut.

Ap

Tyyliin Hyacinth Bucket...

Vierailija
170/332 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ostan varmasti sen joka jouluisen lahjan itselleni; 3 tunnin session rahahuoran kanssa.

Joo, jouluhuora on paras joululahja, sen minäkin ostan itselleni käyttöön jouluna.

Vierailija
171/332 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Ostan tavaratoita ja palveluita sitä mukaa kun niille on tarvetta. Turhaa en ostele.

Vierailija
172/332 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mr. Beanin tyyliä :D

Vierailija
173/332 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin lokakuussa Tigerista semmoisen Big Surprise - yllätyspussin. Se jäi avaamatta tähän asti ja hoksasin, että siinähän on mulle oikea yllärijoululahja.

Yhden tavaran sieltä kyllä tiedän, kun se näkyy kurkistusikkunasta. Ei haittaa.

😇

Vierailija
174/332 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin lokakuussa Tigerista semmoisen Big Surprise - yllätyspussin. Se jäi avaamatta tähän asti ja hoksasin, että siinähän on mulle oikea yllärijoululahja.

Yhden tavaran sieltä kyllä tiedän, kun se näkyy kurkistusikkunasta. Ei haittaa.

😇

Tuo yllätyspussi tuntuu kivalta. Sellaisen aion ostaa.

Vierailija
175/332 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo.. Viime vuonna en ostanut mitään ja jotenkin siitä tuli surkea olo kun ei ollutkaan minkäänlaista joululahjaa avattavaksi, että tänä vuonna aion taas ostaa. On tämä kyllä säälittävää ja lapsellistakin..

Vaikka toisaalta kyllähän mä ihan vaan itseäni varten laitan joulua kotiin ja teen jouluruokia ja hankin tiettyjä konvehteja niin miksi en sitten yhtälailla ilahduttaisi itseäni joululahjalla? Niin kai sitä moni muukin tietää jo ennalta mitä lahjaksi saa kun tekee lahjalistoja muita varten..

Minusta ei yhtään säälittävää. Miksei sitä saisi itseään ilahduttaa joululahjoilla siinä missä muita ihmisiä. Ite oon perheellinen mutta ostan itelle aina lahjan tai pari kun ei muut osaa yhtä ihania ostaa 😅

Vierailija
176/332 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta lahjoja jouluna mutta matkan ostan itselleni ulkomaille kun korona hellittää.

Vierailija
177/332 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan ostanut mutta tänä vuonna ajattelin ostaa Uggit itselleni lahjaksi. I deserve it.

Vierailija
178/332 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskin varaa kunnon pyörään. Edellinen varastettiin jälleen kerran. 

Ei siihen tarvitse olla varaa. Joulu on vaan kerran vuodessa. Anna itsellesi jouluiloa ja osta se pyörä pikavipillä

Vierailija
179/332 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinäinen mutta myös köyhä. Viime jouluna ostin itselleni diabetessukat, mutta ne olivat sekundaa ja kutistuivat ja muotoutuivat käyttökelvottomiksi hyvin nopeasti. Tänä jouluna en anna itselleni lahjoja.

Höh. Sinun kaltaiselle ihmiselle antaisin mielelläni pientä jouluapua kivan yllätyslahjan muodossa. Toivottavasti teit reklamaation noista sukista. 

t. yksinäinen, keskituloinen

Vierailija
180/332 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, olen ikisinkku ja joka vuosi ostan itselleni lahjoja. Yleensä esim. ylimääräisen kosmetiikkajoulukalenterin (jonkun vähän arvokkaamman) ja erilaisia merkkikosmetiikan holiday boxeja. Niissä kivaa on, että sisältö on mulle ihan oikeasti yllätys. Esim. Lancomen pakkauksessa aiemmin oli huulipunia, poskipuna, luomiväri, putsareita, ripsari, seerumeita, voiteita, hajuvettä. Tänä vuonna joululahjoina itselle Biothermin ja Cliniquen joulukalenterit (avaan vasta jouluna, varsinaisena adventtikalenterina mulla on käytössä Ritualsin kalenteri), Estee Lauderin holiday box, muutama Dermosilin joulu-lahjapakkaus, käsintehtyjä suklaakonvehteja, villashaali, liukueste-pörrösukkia, flanellipyjama, hyvää viiniglögiä, juustolahjapakkaus, valmis herkkukori jonka sisältöä en halua tietää etukäteen, sillä tykkään yllätyksistä. 

Olen huomannut, ettei noista omista joululahjoista kannata kertoa kuin harvoille ja valituille, sellaisille jotka myös ostavat lahjoja itselleen. Joku aika sitten vähän kerroin lahjoistani kavereilleni, jotka ovat ikäisiäni (40v) lapsiperheiden äitejä ja he kauhistelivat: a) miten itsellesi noin paljon lahjoja, b) etkö todellakaan anna noista lahjoja kenellekään muulle (äidilleni ostan, se riittää), c) eikö tuo ole itsekästä, d) kamalaa luonnonvarojen tuhlausta. Tuo "luonnonvarojen tuhlaus" jaksaa aina naurattaa mua, sillä kritiikki kohdistuu lapsettomaan ja lemmikittömään, vegaanipainotteisesti (satunnaisesti juustoja) lähiruokaa syövään autottomaan naiseen, joka asuu pienessä ja energiataloudellisessa asunnossa. Samalla kun kritisoijilla itsellään isot energiasyöpöt omakotitalot ja mökit, kaksi autoa, lemmikkieläimiä, lapsia, jne. On ollut mun oma valinta olla sinkkuna ja ilman lapsia, ja toki siitä säästyvät rahat minulla on ihan oikeus käyttää itseeni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi