Yksinäiset, ostatteko itsellenne joululahjoja?
Minä ostan ja joskus käärin joulupaperiin. Sitten aattoiltana avaan paketit ja yllätyn iloisesti. Tänä jouluna saan pleikkarin, puhelimen ja maastopyörän <3
Kommentit (332)
Olen perheellinen, mutta monena jouluna ollut ainoa, joka ei ole saanut yhtään lahjaa. Täksi jouluksi ostin itsellenikin yhden 😊
Vierailija kirjoitti:
En.
Ostan viiniä, olutta ja juustoja joiden kanssa olen kännissä kolme päivää.
Vähän samaan tapaan minäkin aikoinani, jos en ollut saanut ylitöitä. Tosin vähän jouluisempaa ruokaa ja juomaa. Ja mieluisa kirja luettavana. Joskus ostin jonkin viimetipan ale-joululahjan itselleni, kuten hyvän työkalun puoleen hintaan satasella.
aaaahhh....ihanaaa.... yksin ollen joulua voi joko viettää tai olla viettämättä. Joulua voi viettää kuten haluaa, syöden jouluruokaa jne nauttien rauhallisuudesta.
En. Lahjani että osallistun köyhien joulukeräykseen.
Joulu on lasten ja lastenmielisten juhla. Ehkä näin aikuisena ei enää tarvitse lahjoja, niitä on toki kiva antaa muille. Joulupöydän herkuissa on riittävästi lahjaa minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en....mutta lähettelen joulukortteja;D🎅
Hauska idea! Sitten voisi esitellä muille kuinka paljon joulukortteja on saanut.
Ap
Keille muille yksinäinen esittelee kortteja?
Vierailija kirjoitti:
Joulu on lasten ja lastenmielisten juhla. Ehkä näin aikuisena ei enää tarvitse lahjoja, niitä on toki kiva antaa muille. Joulupöydän herkuissa on riittävästi lahjaa minun mielestäni.
Päätit sitten tulla yksinäisten ketjuun kertomaan, kuinka sinulla on läheisiä, joille antaa lahjoja, ja vihjaten että yksinäiset aikuiset ovat tyhmiä, jos ostavat itselleen jotain ilahduttavaa.
Nyt olen kuusikymppinen, mutta muistan lapsuudestani vanhan lapsettoman pariskunnan. Kävimme kylässä heinäkuussa(?), rouva valmisteli virkattua päiväpeittoa. Peiton hän aikoi pakata itselleen joululahjaksi. 'Äijän köriläs' tai 'ukon turilas' kun ei ymmärrä hankkia edes joululahjaa. Rouva kuitenkin leipoi, huolehti kodista ja miehestä, mutta yhden lahjan hankkiminekin oli miehelle liikaa. Ymmärrän, jos lahjattomuudesta sovitaan yhdessä, mutta rouva suri kesälläkin lahjatonta joulua kyyneleet silmissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska idea! Sitten voisi esitellä muille kuinka paljon joulukortteja on saanut.
Ap
Tyyliin Hyacinth Bouquet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyacint Bucket! Lähetti itselleen, että postinkantaja näkisi kuinka paljon ja hienoja kortteja hän saa.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on juuri sellainen juhla, miksikä sen kukakin haluaa katsoa.
Tilasin muutaman tuotteen Black Fridaystä itselleni ikään kuin joululahjaksi. Hyvät alennukset tuli joten siltä osin tuntuu mukavalta. Pienituloinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on ihan kaikkien juhla, jotka sitä haluavat viettää.
Tämä on aina niin ajankohtainen ja polttava kysymys, jota tällä palstalla kyllä saa käydä, onneksi. Muista vähäpätöisistäkin asioista saa toki keskustella, niin kauan kuin ei esitä mitään kritiikkiä valtakunnan päättäjiä kohtaa, suoraan tai välillisesti. Rakasta ystäväämme ja hyväntekijäämme USAa ei myöskään pidä arvostella. Ylistäkäämme siis!
anteeksi sivupolku, pyydään anteeksi polvillani, hyi minua, syyllistyin anteeksiantamattomaan virheeseen, tarkoitukseni ei ollut tuoda julki pienintäkään kriittistä vihjaisuakaan tätä palstaa kohti, se vain jotenkin pääsi lipsahtamaan. Ehkä valppaat moderoijat poistavat aina niin auliisti tämänkin kirjoituksen, jään sitä odottamaan. Uskon, ettei minun tarvitse pettyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on ihan kaikkien juhla, jotka sitä haluavat viettää.
Toi "joulu on lasten juhla" sanonta on varmaan vanhankansan ajoilta jolloin oltiin niin köyhiä, että ajateltiin ettei joulua riitä kaikille, niin juhlikoot lapset edes :) ...voihan olla että näinä kovina aikoina tuo sanonta sopii taas ajan henkeen, mutta suomessa nykyajan lapset elävät enimmiltä osin yltäkylläisyydessä joten pikkasen tökkii tuo lasten yleisesti jalustalle nostaminen jouluna, enemmänkin pitäisi yrittää huomioida niitä joille välttämättä joulu ei tule vaikka sitä odottavatkin.
Lapsellista tai ei, niin aion ostaa itselleni muutaman paketin, paketoida ne ja avata aattona. Normaalisti en ole lahjoista niin välittänyt mutta joskus tekee mieli elää edes pienen hetken lapsuuden jouluista pakettia avaten. Vaikka yllättymisen riemu puuttuu, niin lahjapaperin rapina kuusen kynttilöiden loisteessa on tunnelmallista.
Ostin jo ihanaa Marimekkoa pussilakanat.Kivaa kääriytyä omiin joululahjoihin.
Asennetta kehiin ihmiset,voi nauttia sukulaisten kanssa yhdessäolosta ja arvostaa omaakin oloaan sekä yksinolon hiljaisuutta välillä!
Ellei ole omaisia niin hakeutuu esim.yhdistystoimintoijen kautta muiden yksineläjien pariin ja kenties sitä kautta saa tukea ja merkitystä elämäänsä.
Minäpä keksin että aloitan harrastukseni uudestaan. Se oli tauolla. Olkoot se joululahjani, itselle.
Olen vähävarainen ja yksinäinen. Syksyn mittaan olen tarjouksista haalinut kaksi ripsiväriä, hunajantuoksuisen huulirasvan, puhdistusvaahdon, kasvojen kuorintageelin ja kulmageelin valmiiksi odottamaan sitä hetkeä kun edelliset vastaavat tuotteet kuluvat loppuun. Huomasin kuitenkin, että ne edelliset ovat loppumassa juuri sopivasti joulukuussa joten ajattelin laittaa nuo ostamani johonkin joulupussiin ja antaa ikään kuin itselleni joululahjaksi :D Sitten tuumailen että jopas jotakin, tulikin sopivasti tarpeeseen :D Konvehteja täytyy vielä lisäksi hankkia.