Yksinäiset, ostatteko itsellenne joululahjoja?
Minä ostan ja joskus käärin joulupaperiin. Sitten aattoiltana avaan paketit ja yllätyn iloisesti. Tänä jouluna saan pleikkarin, puhelimen ja maastopyörän <3
Kommentit (332)
Nuorempana, 25-45 v, joskus, saatoin Jouluna suoda itselleni jonkun pitkäänharkitsemani täsmälahjan.
En paketoinut. Joskus pyysin (jos ei ollut myyjällä / palveluntuottajalla, kiire) saada itselleni ihka oikea lahjapaketti tai lahjakortti.
Nyt vanhempana en koe joululahjaa edes satunnaisestikaan tarpeelliseksi.
Mutta vinkiksi muille: Se voi olla riemullista ja kiitollista saada jotain pitkään toivottua täsmälahjaa. Oikeasti ja aidosti.
Ei yhtään huono idea. 🤗
Ihana juttu.
Tänäkin vuonna neuloin itselleni novitan joulusukat tai puuttuu noista vielä jalkaterästä osa, mutta nuo on sellainen oma perinne ja joulukalenterikin samalla. En kyllä kääri niitä pakettiin vaan pistän aattoaamuna jalkaan lenkin ja suihkun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ostan joskus uuden hajuveden tai muuta vastaavaa "yllätykseksi". Voi vain toivoa, että tuoksu/laatu miellyttää :D
Mä tein tämän nyt bf-alesta eli ostin sokkona hajuveden ja avaan sen vasta jouluna. Kyllä sen kaiken järjen mukaan pitäisi olla hyvinkin mieluinen, mutta ikinähän sitä ei tiedä kuinka se omalla iholla sitten todellisuudessa käyttäytyy.
Otin riskin ja päätin, että suihkuttelen sitä sitten huonetuoksuksi jos noin huonosti käy ettei se itselle jotenkin sovikaan. Muuthan siitä ei edes joudu kärsimään.
En osta lahjaa, mutta koristelen kuusen ja parvekkeen. Syön jouluruokaa, ulkoilen.
Kaupungissakin on rauhallista jouluna ja nautin siitä.
Katkeroidun yksin kotona itsevihassa. Lahjaksi itselleni ostin pullon Gambinaa jonka juon aattoiltana samalla kun katson elokuvat Paha Maa ja Threads.
Tietysti, omituinen ajatus että mikäli on "yksin", ei viettäisi silti normaalia Joulua. Sen vuoksi että "yksin".
Itsensä hemmottelu on parasta sijoitusta, itseensä, tulevaisuuteen. Tee tai hanki jotain joka tekee sinut onnelliseksi.
Täältähän näitä esimerkiksi löytyy https://tinyurl.com/3zanadfb
Nyt eka joulu pitkästä aikaa, että on joku muukin, jolle ostaa.
Mutta sinkkuna ostin itselleni tietenkin lahjan/lahjoja, ja paketoinkin ne kuusen alle! Sain kaikkea kivaa lahjaksi, kuten läppärin, air fryerin jne.
Ostin mä kirjan ja pari viinapulloa.
yksinäiset on yksinäisiä yleensä vain sen takia että ne ei vaan ole kivoja!!!blend in saakutti!vuosi uodelta kitistään kun ei ole kavereita tai seuraa!!!ei seura taivaalta tipu!tee itsestäsi mielenkiintoinen ja men kylille!voi voi voi!muistakaa se vuorovaikutus elämässä......ei tarkoita sitä että taputa mun selkää ja.......mutta lähellä ollaan :)
Pienen työkalusetin ostin itselleni kun sai erityisen halvalla tarjouksesta, ei välttämättömiä mutta hyvä olla. Ostan myös herkkuja itselleni jouluksi.
Aika tympeää jos ei mitään lahjaa saa joten ostan omaksi ilokseni itselle aina jotain pientä ainakin.
Viitisen vuotta sitten lopetin sukujouluihin osallistumisen. Yhteiset juhlat olivat ihan kivoja, mutta en enää viitsi matkustaa juhlimaan, vaan pysyn kotona. Nykyisin vietän hyvin riisuttua joulua, sillä en edes koristele enää. Joulu on minulle levon aikaa, johon kuuluu hyvin pieni kinkku, lanttulaatikkoa ja suolakalaa sekä luksuksena vähän mätiä. Lahjoja en osta, enkä kuuntele joululauluja. Jouluohjelmiakaan en katsele. En hirveästi mainosta ratkaisuani, koska monet eivät sitä ymmärrä.
Varmaan käyn lindexiltä sukkahousuja ja alushousuja.
Asun yksin (onneksi), mutta en ole millään muodoin yksinäinen!
Aatto sukulaisissa (1 km päässä) ja kipin kapin kotiin.
Lahjoista? En tarvitse mitään enkä osta ostamisen vuoksi, paitsi vihreitä kuulia ja rasia kallista suklaata.
Kissa saa paketin, jonkun kilukilun, jonka se löytää yhä uudelleen yöllä.
Ostin jo. En halua jäädä ilman lahjaa jouluna joten ostin uuden läppärin itseleni 550 eurolla. Ostin myös talvisaappaat ja uudet lakanat.
Olen ostanut ja paketoinut itselleni muutaman lahjan kuten sukkia, alushousuja, erään kirjan ja suklaakonvehtirasian. Aattoiltana laitan ne (teko)kuusen juurelle, josta ne sitten löydän, ilahdun kovasti ja avaan. Eikä haittaa yhtään, että tiedän, mitä paketeissa on.
Ostin uuden moottoripyörän joulubonuksilla. En paketoinut.
Erosin vuosia sitten, ja omat lapset on jo kolmenkympin molemmilla puolin. Uutta miestä en ole aikeissa ottaa, tämä on hyvä näin. Lapsille olen ilmoittanut, etteivät osta mulle lahjoja.
Ostan joskus itselleni lahjan, mutta en turhaan pakkaa. Tänä vuonna se on uusi satiinipyjama ja hienon tuoksuinen hajustettu palasaippua. (Voi kun kaipaan niitä aikoja, kun paremmista kosmetiikkakaupoista sai vielä hajustettua talkkiakin. Nyt ei löydy kuin vauvojen...)
..... ulkoilutan koirat, ulkona on jouluaattona ihanan rauhallista ja katselen ihmisten jouluvaloja, lasken kylpyammeeseen vedet, käyn sen jälkeen pari kertaa löylyssä, puen uuden satiinipyjaman, syön (koirat saavat lahjan ja kinkkua) ja nukahdan telkkaohjelmia katsoessa luultavasti sohvalle koirien kanssa......yllättävän unettavaa, kun pari koiraa kuorsaa ja lämmittää jalkoja.
Eikä ole mun mielestäni hassumpi joulu.....
En ole ostanut. Naapuriin ostin. Yrittänyt kovasti kuulostella mitä haluaisin, jos sieltä kysyttäisiin toivetta. Rehellisin vastaus mitä tähän mennessä olen keksinyt on: en mitään. Minulla on jo kaikki mitä tarvitsen ja haluan. Ei mitään mielihaluja herää. Tai no ketjussa mainittu airfryer voisi olla ihan ok ruuanlaitossa yhden hengen taloudessa. Tiedä siitäkään.
Tylsää ostaa itselle joululahjoja. Kaupat voisivat myydä paketteja , valmiiksi paketoituja yllätyksiä eri ikäisille ihmisille , miehille ja naisille, sellaisia voisin ostaa. Ei mitään hajua mitä voi sisältää.