Yksinäiset, ostatteko itsellenne joululahjoja?
Minä ostan ja joskus käärin joulupaperiin. Sitten aattoiltana avaan paketit ja yllätyn iloisesti. Tänä jouluna saan pleikkarin, puhelimen ja maastopyörän <3
Kommentit (332)
Vierailija kirjoitti:
En.
Ostan viiniä, olutta ja juustoja joiden kanssa olen kännissä kolme päivää.
Miksi ostat ihan turhaan juustoja?
En ole yksinäinen, mutta meillä ei ole ollut tapana antaa lahjoja muuten kuin suvun pikkulapsille.
Ostan joka vuosi itselleni jotain mieluisaa lahjaksi työpaikan joulubonuksilla, tänä vuonna ostan noin 500 euroa maksavan harrastukseeni liittyvän verkkokurssin. Kallein "lahja" oli pari vuotta sitten kun tilasin uuden moottoripyörän, se tuli tosin vasta keväällä.
T: N46v
Ostan pari pientä lahjaa läheisimmille (tyyliin suklaata, jotain hyvää teetä/ kahvia jne.) ja itselleni jotain tarpeellista. Tänä vuonna se on makuupussi.
Olen yksineläjä ja kyllähän joulun seutuun on useimmiten tullut jotain kivaa hankittua, en tosin kääri sitä lahjapaperiin enkä ole yllättyvinäni kuten nolojen tilanteiden mies :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aattona nimipäivä ja miehellä on synttärit. Olisi lahjojen aika, mutta ollaan niin köyhiä ettei ole edes juustoa leivän päälle joulruuista puhumattakaan saati lahjoista.
Kissalle on joululahjat onneksi ostettu.
Ottakaa vastaan yhteiskunnan jouluavustukset, esim. seurakunnan diakonian kautta jotain. Ainakaan meillä päin ei ole edes pakko kuulua kirkkoon. Hyvät joulut myös kisulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Äläs nyt! En minäkään osta juustoja ja viiniä normaalisti, olutta taas menee ihan liiaksikin, mutta jouluna on kiva nautiskella erilaisten makujen kanssa.
Minä ostan, vaikka en yksinäinen olekaan, niin saan ainakin yhden hyvän lahjan 😂
Kyllä, ja jotenkin tuntuu, että sitä itselle ostamaa asiaa osaa sitten arvostaa vielä enemmän, kun sen avausta on odottanut esim kuukauden :D
En ole yksinäinen, enkä yksin. Olen tavallinen perheenäiti ja ostelen itselleni joululahjojakin. Enkä sen takia, että pelkään jääväni ilman. Aina löytyy jotain kivaa, minkä olen itse löytänyt, eikä kukaan toinen varmasti sellaista osaisi ostaa yllärinä... joten säästän kaikkien vaivaa ja ostan itselleni. Tänä vuonna saan aika ihanan korusetin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle arjen luksusta on s ryhmän ilta ale -60%. Joulun aikaan ja jälkeen jää varmasti ihan hitosti kaikkia ruokia kauppaan, joita myydään ale hinnoin.
Sama koskee konvehti rasioita. Niitä aion hamstrata, nehän lyödään jo siinä joulupäivänä -50% monissa kaupoissa.Totta muuten! On varmaan jo aatonaattona kunnon alet. Hyvä vinkki näin perheelliselle yrittäjälle, kun mennyt tämä loppuvuosi vähän huonommin.. Kiitos!
Eikö marketitkin mene aattona kiinni jo iltapäivällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
eri- tuossahan luki että niiden kanssa ollaan kännissä-siis seuraksi. Ryyppyköörin hajukin mukana!
Ostelen jatkuvasti kaikkea kivaa ja vähemmän tarpeellista. Kesällä käytin noin tonnin ja nyt joulun korvillakin on toinen tonni käytetty kun sitä rahaa on kertynyt sen verran ettei tiedä minne tunkisi. Välillä saa arvailla että mitä paketissa odottaa tällä kertaa.
En ole yksinäinen mutta yleensä on ollut tapana itselleni ostaa jotain johon sitten panostaa hieman enemmän. Tänä vuonna oli uudelle takille tarvetta niin hankin tosi kivan ja hieman arvokkaamman.
Parempi ostaa itse lahjat niin tulee mieluisa sitten. 😊
Miehen kanssa ei mitään fyysisiä lahjoja ostella mutta lomareissu perinteisesti suunnitellaan.
Kyllä. Olen ostanut itselleni kosmetiikkalahjapakkauksen ja kirjan. En kääri niitä paperiin, mutta pakkauksenkin avaan vasta jouluateriani jälkeen. Saan kyllä myös joiltain ystäviltäni lahjoja pikkujouluissamme. Lähetämme myös joulukortteja toisillemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en....mutta lähettelen joulukortteja;D🎅
Hauska idea! Sitten voisi esitellä muille kuinka paljon joulukortteja on saanut.
Ap
Kelle muille, jos yksinäinen olisin?
Huorissa meinasin käydä vähän naattia 😀
Joka joulu toivon, että saisin edes yhden joulukortin.
Taitaa olla hauskaa ostaa itselle lahjoja, paketoida ne, ja sitten jännittää mitähän paketista löytyy?
Vaikka asun yksin niin en todellakaan ole yksinäinen, en vaan halua asua jonkun toisen ehdoilla.
Tottamaar. Aina on lahja tai pari tulossa. Useimmiten kirja ja suklaata.