Yksinäiset, ostatteko itsellenne joululahjoja?
Minä ostan ja joskus käärin joulupaperiin. Sitten aattoiltana avaan paketit ja yllätyn iloisesti. Tänä jouluna saan pleikkarin, puhelimen ja maastopyörän <3
Kommentit (332)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaton. Ehkä saan vihreitä kuulia lahjaksi.
Olisi muuten ihan paras lahja<3 Mulla vaan ei ole ketään joka lahjan antaisi niin ostin jo itse yhden rasian. Muita joulukarkkeja en tarvitse ja taitanee jäädä jouluruuatkin väliin vaikken kyllä koskaan mitään kinkkua ole itselleni paistanutkaan.
Minäkin olen rahaton, mutta kaipa sitä voisi yhden Wiener nougat-rasian ostaa itselleen.
Minun lahjani on hotelliloma itselleni joulunpyhinä. En laita joulua isommin kotiin. Olen sinkku, ja yleensä kärvistellyt sukulaisten sohvilla joulunpyhien yöt, kun ei ole viitsinyt yksin kotonakaan olla. Ei enää sitä. Käyn kyllä kylässä sukulaisten luona, mutta muutoin nautin kunnon hotellisängystä, omasta rauhasta ja hyvästä aamiaisesta.
Se joku lapsuuden joulujen juttu on niin väljähtänyt jo, kun itsekin on yli 50 v ja suku alkaa olla vanhaa. Suvussani ei ole varsinaisia jouluihmisiä, eikä enää lapsiakaan. Miksi ihmeessä kököttäisin joulunpyhät yötä myöten vaikkapa sisarusteni luona. Olen jo sen verran vanha, että en välitä pätkääkään siitä, mitä jotkut tästä ajattelee.
Kenenkään ei tarvitse huolehtia mun aamiaisista eikä mun tarvitse miettiä, että pitääkö auttaa tiskeissä ja antaa tietokonetukea tai kuunnella juttuja, joiden sietokyky on minulla tunteja, ei päiviä.
Tilaan pari kolme hyvää lukuromaania itselleni "joululahjaksi". Nyt tosin tuli motiivien ristiriita, sillä olin mielessäni jo päättänyt, mitä tilaan, mutta yllätyksekseni kaksikin Finlandia-voittajaa houkuttelevat myös lukemaan, nim. Sirpa Kähkösen romaani ja Antti Järven tietokirja. No ehkä ne sitten tilaan talvella synttärilahjaksi.
En. En ole niitä ansainnut, kuka yksinäinen haluaa itselleen ostaa yhtään mitään? Kuuntele hymy korvissa teeskennellen kiinnostunutta kun työpaikalla moni into piukkana kertoilee mitä tekevät perheen kesken jouluna,ketä saapuu jouluksi yms,kun itse kertoo "joulunsa" ei moni edes välitä ollaan vaan Aijaa ja jatketaan kertomuksiaaan.
Ostan vaan 5 rullaa joulupaperia ja käärin kaiken vanhan tavaran paperiin. Sitten postaan kuvat someen, jotta muut kuolevat kateudesta :)
Ostan itselleni ympärivuoden kaikenlaista. Joskus sattuu niin, että paketti on matkalla hieman kauemmin, niin ehdin jo unohtaa, että mitä kaikkea tilauksessa oli. Se on vähän niin kuin avaisi lahjan kun yllättyy, että "ai niin tosiaan, tämäkin".
Ainakaan yksin asuvista ei ole täällä pulaa.
dada-
Joskus kun oli kovat perheriidat ja rähinät päällä eikä arvannut mennä jouluksi perinteiseen paikkaan, jäin pyhiksi yksin kotiin ja ostin matkarahoilla itselleni kivan lahjan. Nyt vuosikausien jälkeen muistellen oli rentouttava joulu. Joskus yksinäisyys on parempi kun olla väkisin porukassa.
En vietä joulua yksin, mutta välipäivät kyllä. Olen ostanut välipäiviksi itselleni puuhapaketin eli kirjan, suklaata ja sukkalankaa. Sen voisin katsoa omaksi lahjaksi.
Oon kahden pienen lapsen yh äiti. Vietetään joulua vain keskenämme ja ostan myös itselleni jotain pientä. Pitäähän pukin tuoda kaikille lahjoja.
Vietän joulun perheen parissa. Perheeseen ei kuulu mies, lapseni täysi-ikäinen jää kaupunkiin kun itse menen maaseudun rauhaan. En halua mitään enkä halua antaa mitään. Matkan tein muutama viikko sitten, se oli synttärilahja itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Ostin itselleni jalkahoidon!
Itse ostan itselleni myös hoidon. On katsottuna valmiiksi näpsäkkä parikymppinen unkarilaistyttö.
Ostan jouluksi jotain uutta, mistä tykkään, vaikka en niin tarttisikaan semmoista, ja se on sitten ikään kuin joululahja itselleni. Esimerkiksi voin ostaa suloisen torkkuhuovan. Tai uuden joulukoristeen. Jne. Mitä milloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Just ajattelin eilen kaupassa käydessäni,että olisipa parisuhde,niin saisi ostaa puoliskolle joululahjan,kuten edellisessä suhteessa. Ei ole varaa ostaa sitä lahjaa itselle,vielä, mitä haluaisin.
Minä tein tänä vuonna Joulun lapsi -keräykseen lahjapaketin. Voin kertoa, että sekin lämmittää erikoisen paljon sydäntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en....mutta lähettelen joulukortteja;D🎅
Hauska idea! Sitten voisi esitellä muille kuinka paljon joulukortteja on saanut.
Ap
Paras idea tähän mennessä 😂😂😂👍
Hyvää joulua kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin jo uuden älupuhelimen 2 päivää sitten ja oon ostanut pleikkari 5 jo aiemmin. En minä varta vasten jouluksi mitään osta ellei tule mieleen mitä oikeesti tarviin.
T: kiltti ja kunnollinen mies
Mies? Ja ostaa lasten pelikonsolin??
Eipä ihme että olet yksinäinen ja sinkku.
Sulla ei taida miestä olla ollenkaan kun et mitään ymmärrä noista asioista.
t:nainen
En. Ostan kaikkea tarpeellista ja joskus tarpeetonta pitkin vuotta.
Tämä joulu itkun aikaa kun mies jätti toisen takia,ahdistaa jouluhössötys ja muiden vouhkaaminen voikun ihanaa...Itse itsen varmana aattona yksin silmät päästäni. Ei ketään ollut miehen lisäksi jonka luona viettää joulua. Että Hei,tonttu ukot hyppikää...
Just ajattelin eilen kaupassa käydessäni,että olisipa parisuhde,niin saisi ostaa puoliskolle joululahjan,kuten edellisessä suhteessa. Ei ole varaa ostaa sitä lahjaa itselle,vielä, mitä haluaisin.