Minulla on vakava ongelma :(
Itseni kannalta vakava, koska syyllistän itseäni kai liikaa ja elämänlaatuni kärsii :(
Minulla on aina tähtäimessä pysyvä parisuhde, jossa asiat toimivat luonnollisesti ilman kauheaa draamaa.
En kuitenkaan koskaan löydä miestä, jota jaksaisin katsoa kaikkine vikoineen. Juuri äsken itkin ja tuumailin itselleni, että mies on liian lähellä ja hänen vikojaan joutuu sietämään päivittäin. Kavereita tulee nähtyä niin paljon harvemmin. Kyllä heiltä aina pikkuviat ymmärtää ja kestää.
Olen aika lujaluonteinen, uskallan nousta vastarintaan jos minua yritetään alistaa ja uskallan kyllä lempata ihmiset, jotka saavat minulle pahaa oloa aikaan. MUTTA...
...joka ikisen eron jälkeen alkaa se jossittelu. Vaikka hetki sitten mies olisi näyttänyt kristallinkirkkaasti olevansa täysi MULKKU ja kylmä ihminen, niin eron ollessa totta mitä minä teenkään? "Olinkohan mä kuitenkin liian ankara? Olisko pitänyt sittenkin puhua ensin (vaikkei se silloinkaan mitään auttanu)? Oliko se nyt kuitenkaan hyvä syy erota? Olisko mun kuitenki pitänyt olla tekemättä niin ja näin ja noin? Voi luoja... Teinkö mä nyt taas elämäni virheen??"
Viimeisimmässä miehessä oli potentiaalia, mutta liikaa törkeitä sanoja ja tekoja minua kohtaan, liikaa draamaa, ailahtelevaa käytöstä, luonteessa muutamat tavat (esim. ihmisten hyvännäköisyydestä puhuminen) ottivat todella pannuun, en tykkää yhtään sellaisesta. Lisäksi tuntui, ettei meillä oikein unelmat ja haaveet kohdanneet, arvot olivat suurinpiirtein samat mutta eivät sitten kuitenkaan ihan täysin. Siis aivan HIRVEÄ lista asioita, jotka
tekivät yhteiselon melkeinpä mahdottomaksi. Ja SILTI, SILTI minä syyllistän taas kerran itseäni :'( Mitä hittoa?
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:44"]Taas teksti josta ei ymmärrä mitään. Etsit siis täydellistä miestä? No etsi, et ikinä löydä. [/quote] Etsin miestä, jossa ei ole pitkää listaa miinuksia. En ota miestä, joka: ryyppäilee, polttaa, jolla on lapsi(a), joka ihastelee milloin kenenkin ulkomuotoa, joka nimittelee minua, pyytää anteeksi ja sitten nimittelee taas, koskee vaikka käsken pysyä kaukana minusta sillä hetkellä, jankuttaa, ei pidä yhteyttä tai pitää yhteyttä niin, etten ehdi elää omaa elämääni kun olen jatkuvasti puhelimessa viihdyttämässä miestä. Niin ja miestä, joka ahtaa sisuksiinsa vain roskaruokaa ja asuu kaaoksen keskellä. Pitää mykkäkouluja, suuttuu erittäin pienestä. Ja uskokaa pois, olen kokenut tämän kaiken. Ja joissain miehissä on vielä MONTA em. piirrettä samanaikaisesti.
[/quote]
Olet todella naurettava. Kasva aikuiseksi
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:44"]Taas teksti josta ei ymmärrä mitään. Etsit siis täydellistä miestä? No etsi, et ikinä löydä. [/quote] Etsin miestä, jossa ei ole pitkää listaa miinuksia. En ota miestä, joka: ryyppäilee, polttaa, jolla on lapsi(a), joka ihastelee milloin kenenkin ulkomuotoa, joka nimittelee minua, pyytää anteeksi ja sitten nimittelee taas, koskee vaikka käsken pysyä kaukana minusta sillä hetkellä, jankuttaa, ei pidä yhteyttä tai pitää yhteyttä niin, etten ehdi elää omaa elämääni kun olen jatkuvasti puhelimessa viihdyttämässä miestä. Niin ja miestä, joka ahtaa sisuksiinsa vain roskaruokaa ja asuu kaaoksen keskellä. Pitää mykkäkouluja, suuttuu erittäin pienestä. Ja uskokaa pois, olen kokenut tämän kaiken. Ja joissain miehissä on vielä MONTA em. piirrettä samanaikaisesti.
[/quote]
Olet todella naurettava. Kasva aikuiseksi
[/quote]
Ai jos olen erilainen kuin Sinä, olen naurettava? Sinä et edes TIEDÄ mitä kaikkea paskaa sain kokea viimeisimmän miehen taholta ja täysin ilman omaa syytäni. Ja sen voin sanoa puhtaalla omatunnolla.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 00:41"] Olen miettinyt ja miettinyt, "jos nyt vain unohtaisin ne huonot puolet ja rakentaisin vihdoin sen kestävän suhteen, jonka olen halunnut aina." sitten realistinen puoleni muistuttaa minua siitä, etteivät ne huonot ja törkeät piirteet lakkaa olemasta tosia, vaikka ne lakaisisi maton alle ja keskittyisi vain hyviin asioihin. Ja lopulta ajattelen: "v#tut, miksi minun täytyisi vain sietää, sietää ja sietäö?" Tulee ero, ja itkenkö minä, niin, itkenkö? No kyllä vaan. Huoh! :( [/quote] Vähän nyt epäilet että sinä olet se syypää suhteidesi ongelmiin. Mikä on ainoa yhdistävä tekijä kaikissa suhteissasi? SINÄ! Joten turha syyttää miehiä suhteidesi kaatumisista. [/quote] Niinpä. Kaiken paskan olen ansainnut ja kukaanhan ei ikinä voi tehdä ilkeitä asioita ilman syytä.
[/quote]
Kyllä voi. Mutta ei kymmenen miestä putkeen. Joku voi kiusata ja olla ilkeä ihmiselle. Mutta jos tämä ihminen kokee että kaikki on joka paikassa ilkeitä häntä kohtaan niin vika on siinä yhdessä ihmisessä.
Mielestäni mieleltään sairas on henkilö, joka loukkaa erittäin törkein sanoin ja teoin, pyytää anteeksi, loukkaa taas, pyytää taas anteeksi ja kertoo, kuinka on oppinut virheistään eikä halua ollaniin ilkeä enää koskaan. Kunnes sitten menee hetki ja hän loukkaa taas. Vai onko tämä mielestänne normaalin, terveen ihmisen heiniä?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 00:41"] Olen miettinyt ja miettinyt, "jos nyt vain unohtaisin ne huonot puolet ja rakentaisin vihdoin sen kestävän suhteen, jonka olen halunnut aina." sitten realistinen puoleni muistuttaa minua siitä, etteivät ne huonot ja törkeät piirteet lakkaa olemasta tosia, vaikka ne lakaisisi maton alle ja keskittyisi vain hyviin asioihin. Ja lopulta ajattelen: "v#tut, miksi minun täytyisi vain sietää, sietää ja sietäö?" Tulee ero, ja itkenkö minä, niin, itkenkö? No kyllä vaan. Huoh! :( [/quote] Vähän nyt epäilet että sinä olet se syypää suhteidesi ongelmiin. Mikä on ainoa yhdistävä tekijä kaikissa suhteissasi? SINÄ! Joten turha syyttää miehiä suhteidesi kaatumisista. [/quote] Niinpä. Kaiken paskan olen ansainnut ja kukaanhan ei ikinä voi tehdä ilkeitä asioita ilman syytä.
[/quote]
Kyllä voi. Mutta ei kymmenen miestä putkeen. Joku voi kiusata ja olla ilkeä ihmiselle. Mutta jos tämä ihminen kokee että kaikki on joka paikassa ilkeitä häntä kohtaan niin vika on siinä yhdessä ihmisessä.
[/quote]
Onneksi Sinä tiedät, millaisten henkilöiden kanssa olen ollut tekemisissä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:04"] [quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:44"]Taas teksti josta ei ymmärrä mitään. Etsit siis täydellistä miestä? No etsi, et ikinä löydä. [/quote] Etsin miestä, jossa ei ole pitkää listaa miinuksia. En ota miestä, joka: ryyppäilee, polttaa, jolla on lapsi(a), joka ihastelee milloin kenenkin ulkomuotoa, joka nimittelee minua, pyytää anteeksi ja sitten nimittelee taas, koskee vaikka käsken pysyä kaukana minusta sillä hetkellä, jankuttaa, ei pidä yhteyttä tai pitää yhteyttä niin, etten ehdi elää omaa elämääni kun olen jatkuvasti puhelimessa viihdyttämässä miestä. Niin ja miestä, joka ahtaa sisuksiinsa vain roskaruokaa ja asuu kaaoksen keskellä. Pitää mykkäkouluja, suuttuu erittäin pienestä. Ja uskokaa pois, olen kokenut tämän kaiken. Ja joissain miehissä on vielä MONTA em. piirrettä samanaikaisesti. [/quote] Olet todella naurettava. Kasva aikuiseksi [/quote] Ai jos olen erilainen kuin Sinä, olen naurettava? Sinä et edes TIEDÄ mitä kaikkea paskaa sain kokea viimeisimmän miehen taholta ja täysin ilman omaa syytäni. Ja sen voin sanoa puhtaalla omatunnolla.
[/quote]
Sinä olet saanut kokea viimeisen, sitä edellisen ja sitä edellisen ja........ Missäköhän on vika?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:52"] [quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 00:41"] Olen miettinyt ja miettinyt, "jos nyt vain unohtaisin ne huonot puolet ja rakentaisin vihdoin sen kestävän suhteen, jonka olen halunnut aina." sitten realistinen puoleni muistuttaa minua siitä, etteivät ne huonot ja törkeät piirteet lakkaa olemasta tosia, vaikka ne lakaisisi maton alle ja keskittyisi vain hyviin asioihin. Ja lopulta ajattelen: "v#tut, miksi minun täytyisi vain sietää, sietää ja sietäö?" Tulee ero, ja itkenkö minä, niin, itkenkö? No kyllä vaan. Huoh! :( [/quote] Vähän nyt epäilet että sinä olet se syypää suhteidesi ongelmiin. Mikä on ainoa yhdistävä tekijä kaikissa suhteissasi? SINÄ! Joten turha syyttää miehiä suhteidesi kaatumisista. [/quote] Niinpä. Kaiken paskan olen ansainnut ja kukaanhan ei ikinä voi tehdä ilkeitä asioita ilman syytä. [/quote] Kyllä voi. Mutta ei kymmenen miestä putkeen. Joku voi kiusata ja olla ilkeä ihmiselle. Mutta jos tämä ihminen kokee että kaikki on joka paikassa ilkeitä häntä kohtaan niin vika on siinä yhdessä ihmisessä. [/quote] Onneksi Sinä tiedät, millaisten henkilöiden kanssa olen ollut tekemisissä.
[/quote]
Kuka on syyllinen siihen kenen kanssa olet tekemisissä?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:52"] [quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 00:41"] Olen miettinyt ja miettinyt, "jos nyt vain unohtaisin ne huonot puolet ja rakentaisin vihdoin sen kestävän suhteen, jonka olen halunnut aina." sitten realistinen puoleni muistuttaa minua siitä, etteivät ne huonot ja törkeät piirteet lakkaa olemasta tosia, vaikka ne lakaisisi maton alle ja keskittyisi vain hyviin asioihin. Ja lopulta ajattelen: "v#tut, miksi minun täytyisi vain sietää, sietää ja sietäö?" Tulee ero, ja itkenkö minä, niin, itkenkö? No kyllä vaan. Huoh! :( [/quote] Vähän nyt epäilet että sinä olet se syypää suhteidesi ongelmiin. Mikä on ainoa yhdistävä tekijä kaikissa suhteissasi? SINÄ! Joten turha syyttää miehiä suhteidesi kaatumisista. [/quote] Niinpä. Kaiken paskan olen ansainnut ja kukaanhan ei ikinä voi tehdä ilkeitä asioita ilman syytä. [/quote] Kyllä voi. Mutta ei kymmenen miestä putkeen. Joku voi kiusata ja olla ilkeä ihmiselle. Mutta jos tämä ihminen kokee että kaikki on joka paikassa ilkeitä häntä kohtaan niin vika on siinä yhdessä ihmisessä. [/quote] Onneksi Sinä tiedät, millaisten henkilöiden kanssa olen ollut tekemisissä.
[/quote]
Kuka on syyllinen siihen kenen kanssa olet tekemisissä?
[/quote]
Mistä helkkarista minä voin ennustaa, että millainen mies kuoriutuu alun ihanasta huumoriveikosta? Jessus kun ihmisten täytyy olla vihamielisiä...
Eräänkin exän kanssa kävimme aina ravintolassa syömässä, mies kohteliaasti maksoi joka kerralla. Olisiko minun täytynyt osata ennustaa, että tämä samainen mies tulee hetkeä myöhemmin käyttämään minuun henkistä väkivaltaa?
Juu, kappalejaot. Ne unohtuivat :(
Millanen itse olet suhteessa, osaatko määrittää?
Muhun iski jotenkin toi että mies ei ollut suostunut ostamaan autoa teidän välimatkan takia, kuullostaa kohtuuttomalta sinun puoleltasi. Mikset sinä voinut ostaa autoa teidän suhteen takia? Se mikä täytyy elämässä ymmärtää on se, että sinä et pysty muuttamaan ihmistä etkä hänen käytöstään, ainoa mihin pystyt vaikuttamaan on se miten itse käyttäydyt. Se mikä on hyvä on ettet jää suhteisiin ja väkisin yritä muuttaa toista vaan lopetat suhteen. Sanon tämän kaikella hyvällä ja toivon että mietit asiaa: tunnut melkoisen vaativalta ja hankalalta ihmiseltä. Onko mahdollista että etsit vikoja koska sisimmässäsi pelkäät sitoutumista?
Suhteesi ovat tainneet olla aika lyhyitä ja pinnallisia. Kuten moni jo sanoi, tutustu itseesi ja ole tovin yksin. Miksi kiusata itseään häröilemällä koko ajan epämääräisissä suhteissa?
Voih. Tuossa sitten alkaa miettiä, että kuluuko paras miehenetsintäkausi tuossa vaihtaessa. Toisaalta huonointa on se, että jää huonon kanssa jahkailemaan ja vuosia kuluu hukkaan.
Sun ongelma ei muuten ole vakava.
Olen miettinyt ja miettinyt, "jos nyt vain unohtaisin ne huonot puolet ja rakentaisin vihdoin sen kestävän suhteen, jonka olen halunnut aina." sitten realistinen puoleni muistuttaa minua siitä, etteivät ne huonot ja törkeät piirteet lakkaa olemasta tosia, vaikka ne lakaisisi maton alle ja keskittyisi vain hyviin asioihin. Ja lopulta ajattelen: "v#tut, miksi minun täytyisi vain sietää, sietää ja sietäö?"
Tulee ero, ja itkenkö minä, niin, itkenkö? No kyllä vaan. Huoh! :(
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 00:38"]Voih. Tuossa sitten alkaa miettiä, että kuluuko paras miehenetsintäkausi tuossa vaihtaessa. Toisaalta huonointa on se, että jää huonon kanssa jahkailemaan ja vuosia kuluu hukkaan.
Sun ongelma ei muuten ole vakava.
[/quote]
Juuri tuo :( Kun ei tiedä mikä olisi parhaaksi. EHKÄ, ja siis vain ehkä voisin antaa anteeksi törkeydet ja jatkaa yhteiseloa. Mutta sitten muistan: miehessä on edelleen ne piirteet, joita en voi sietää. Ne ovat ja pysyvät, vaikka antaisin teot ja sanat anteeksi. Ne hemmetin rasittavat, suututtavat ja ärsyttävät piirteet ovat ja pysyvät. Ei mistään tule mitään! :(
Ap vaikuttaa hyvin, hyvin itsekeskeiseltä tyypiltä. Pystyyköhän ap miettimään mitään asiaa ilman että tunkee itsensä jossain muodossa soppaan kuin soppaan?
JOKIN VIRHE OHJELMOINNISSA :D "RAVISTETTAVA ENNEN KÄYTTÖÄ" no nyt vakavasti saatat olla tasokas nainen ja odotat löytäväsi myös tasokkaan miehen ! Tehtävä ei ole kovinkaan helppoa koska yleensä jokaisessa ihmisessä on omat vikansa ja paheensa ! Onnea kuitenkin sen oikean etsinnässä !
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 00:46"] JOKIN VIRHE OHJELMOINNISSA :D "RAVISTETTAVA ENNEN KÄYTTÖÄ" no nyt vakavasti saatat olla tasokas nainen ja odotat löytäväsi myös tasokkaan miehen ! Tehtävä ei ole kovinkaan helppoa koska yleensä jokaisessa ihmisessä on omat vikansa ja paheensa ! Onnea kuitenkin sen oikean etsinnässä !
[/quote]
Tuntuu, että minun täytyy aina sietää liikaa :( Kun sitten olen sietänyt ja sietänyt, niin teen itse yhden virheen ja tulen jätetyksi. Kyllä tulee katkera fiilis...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:45"]Millanen itse olet suhteessa, osaatko määrittää?
Muhun iski jotenkin toi että mies ei ollut suostunut ostamaan autoa teidän välimatkan takia, kuullostaa kohtuuttomalta sinun puoleltasi. Mikset sinä voinut ostaa autoa teidän suhteen takia? Se mikä täytyy elämässä ymmärtää on se, että sinä et pysty muuttamaan ihmistä etkä hänen käytöstään, ainoa mihin pystyt vaikuttamaan on se miten itse käyttäydyt. Se mikä on hyvä on ettet jää suhteisiin ja väkisin yritä muuttaa toista vaan lopetat suhteen. Sanon tämän kaikella hyvällä ja toivon että mietit asiaa: tunnut melkoisen vaativalta ja hankalalta ihmiseltä. Onko mahdollista että etsit vikoja koska sisimmässäsi pelkäät sitoutumista?
[/quote]
Huoh... Ensinnäkin elämäntilanteemme ovat täysin erilaiset, toinen työssä ja toinen
opiskelee. Että milläköhän rahoilla minä olisin ostanut auton? Ja vaikkei autoa kortilla ajeta, niin olisihan se kuitenkin hyvä löytyä ennen kuin lähtee ajelemaan. Sitä paitsi minun tuleva autoni on minun, ei yhdenkään miehen? Ja minua ärsytti, että mies ei hommannut toimivaa autoa itselleen. Se ei liity siihen mitenkään, että
minulla on tai ei ole autoa. Mutta auto-juttu oli sivuhuomautus. Kyllä se vakava miinus oli jatkuva loukkaaminen ja tyhjät lupaukset. Sanahelinää "syvästä välittämisestä", joka taisi loppua kuin seinään minun tehtyä erään asian. Huomattavasti lievemmän kuin miehen temput ja törkeydet. Se oli ympäripyöreästi sanottuna väärät sanat väärälle henkilölle. Tämä oli syy lopettaa yhteydenpito kuin seinään. Ja mitä minä tein? Siedin nimittelyä ja solvaamista, annoin anteeksi ne saadakseni tällaisen lopputuloksen.
En pelkää sitoutumista enää. Ainoastaan koen jatkuvia pettymyksiä, kun parisuhde ei ikinä suju toivomallani tavalla. Aina vain ongelmia ongelmien perään.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 00:41"]
Olen miettinyt ja miettinyt, "jos nyt vain unohtaisin ne huonot puolet ja rakentaisin vihdoin sen kestävän suhteen, jonka olen halunnut aina." sitten realistinen puoleni muistuttaa minua siitä, etteivät ne huonot ja törkeät piirteet lakkaa olemasta tosia, vaikka ne lakaisisi maton alle ja keskittyisi vain hyviin asioihin. Ja lopulta ajattelen: "v#tut, miksi minun täytyisi vain sietää, sietää ja sietäö?" Tulee ero, ja itkenkö minä, niin, itkenkö? No kyllä vaan. Huoh! :(
[/quote]
Vähän nyt epäilet että sinä olet se syypää suhteidesi ongelmiin. Mikä on ainoa yhdistävä tekijä kaikissa suhteissasi? SINÄ! Joten turha syyttää miehiä suhteidesi kaatumisista.
[/quote]
Niinpä. Kaiken paskan olen ansainnut ja kukaanhan ei ikinä voi tehdä ilkeitä asioita ilman syytä.