Säälin bussilla kulkevia köyhiä :(
Siellä tönöttävät pysäkillä viluissaan. Eikö oikeasti ole varaa edes autoon? Ei hitto, en kyllä suostuisi. Sääliksi käy rassukat :(
Kommentit (243)
Me kuljemme mieheni kanssa bussilla, vaikka kuukausitulomme ovat yli 12 tonnia. Ei vain ole mitään järkeä ostaa autoa, kun täällä pääsee bussilla niin kätevästi. Silloin kun ei pääse, käytämme taksia.
Vi**u mitä elviksiä nää palstamammat on. Oli juttu mikä tahansa, niin heti on miehen hiukka liioitellut tulot kerrottava ja se pankkitilin numero kerrottava saldona.
Mun tulot on vajaa 300e nettona kuussa (opintoraha), miehen palkka nettona 1600e. Ei siis olla superköyhiä mutta ei jää kyllä mitään säästöönkään kun lapsiakin on. En ajattele pahaa bussipysäkillä seisovista ihmisistä kun ajan ohi vuoden -95 Opelillani joka maksoi 400€ :D
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:27"]Ymmärrän säälin köyhiä kohtaan, mutta miksi rajata se bussilla kulkeviin köyhiin? Etkö ap tunne mitään myötätuntoa autolla kulkevia köyhiä kohtaan? Osa heistä on niin köyhiä, ettei ole varaa edes tankata autoa täyteen, vaan tankkaarat 20 eurolla silloin kun rahaa on. Osa on niin köyhiä, ettei heidän autossaan ole varaa ilmastointiin. Etkö sääli niitä lapsia, jotka joutuvat matkustamaan tällaisen auton takapenkillä kesähelteellä?
[/quote]
En sääli. Auto voittaa bussin kuitenkin!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:30"]Mä menen mieluusti julkisilla, se on tarkoittanut - 20 kiloa vuodessa
[/quote]
No siinä toinen ryhmä säälittäväksi.
Mä kuljen töihin pyörällä, voitan sekä bussin että auton. :)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:32"]
Bussikortti on ihan helvetin kallis. Halvemmalla puoliso pääsee kun ajaa autolla. Tai jos halutaan mennä hgin keskustaan niin halvempaa mennä autolla kun edestakainen bussimatka maksaa aikuiselta melkein 8e. Itsellä vielä opiskelijakortti joten hinta joten kuten siedettävä... Ne vasta rikkaita onkin jotka suhaa bussilla vaikka omistaa auton :D
[/quote]
Jep, ja varsinkin työpäivän mittainen parkkeeraus Helsingin keskustassa on tosi halpaa.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:28"]En pidä auton ajamisesta ja mieluiten olen ajamatta. Asun kaupungissa, en tarvitse autoa. Yleensä kylläkin kävelen, kuljen pyörällä tai menen taksilla. T. mies. [/quote] Köyhä.
[/quote]
Ehkä, opiskelen yliopistossa lääketiedettä ja teen alaani sivuavia opiskelujen ohessa. Vuosituloni ovat n. 20000€. En aio hankkia autoa valmistumisen jälkeenkään.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:16"]Siellä tönöttävät pysäkillä viluissaan. Eikö oikeasti ole varaa edes autoon? Ei hitto, en kyllä suostuisi. Sääliksi käy rassukat :(
[/quote]
Et o tainnut seurata lippujen hintojen kehitystä? Ei o köyhien hommaa julkisilla kulkeminen! :D
Odotelleesani pysäkillä huomaankin usein tuijotusta ohiajavista autoista. Mielestäni ne eivät ole sääliviä katseita vaan ihailevia. Olenkin aika hemaiseva. Usein tämän kuskin vierssä istuu myrtsin näköinen nainen.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:32"]
Bussikortti on ihan helvetin kallis. Halvemmalla puoliso pääsee kun ajaa autolla. Tai jos halutaan mennä hgin keskustaan niin halvempaa mennä autolla kun edestakainen bussimatka maksaa aikuiselta melkein 8e. Itsellä vielä opiskelijakortti joten hinta joten kuten siedettävä... Ne vasta rikkaita onkin jotka suhaa bussilla vaikka omistaa auton :D
[/quote]
Jep, ja varsinkin työpäivän mittainen parkkeeraus Helsingin keskustassa on tosi halpaa.
[/quote]
Ei ole töissä keskustassa. Parkkimaksu viikonloppukäynnillä keskustassa ON halvempaa kuin maksaa kahden aikuisen bussimatka (vaikkakin minä saan opiskelija-alen).
Mulla on kortti ja autokin oli. Vuodessa tuli kevyesti 30tkm-60tkm heti kun kortin kahdeksantoista kesäisenä sain. Sitten muutettiin miehen opiskelujen takia isommalle paikkakunnalle jossa bussit kulkee sujuvasti 7 minuutin välein. Ei täällä ole tarvetta ajaa autolla, kerran olen tainnut puolen vuoden aikana käydä autolla kaupassa ja toisella puolella kaupunkia kun ei bussilla päässyt. Kuukauden bussikortti maksaa mulle 30€ ja saan ajaa sillä rajattomasti paitsi tietenkin yölisä jos yöllä kuljen.
Eriasia sitten jossain perämettässä (mistä minäkin olen lähtöisin) siellä auto on välttämättömyys kun ei vaan ne julkiset kulje. En kuitenkaan ymmärrä ketkä haluaa ihan väkisin ajaa keskusta alueellakin siellä ruuhkassa omilla autoillaan.
Pidän autoihmisiä tyhminä ( eri asia jos asuu kaukana maalla). Kuluttavat rahaa vehkeeseen joka syö koko ajan rahaa ja saastuttaa.
En halua lukea lehdestä kuinka olisin saattanut kuolla tai vammautua kolarissa.
Eräs nainen on pyörätuolin varassa. Lähti autolla ja törmäys tuli.
En siis halua jäädä raajarikoksi.
Käyn halvalla Onnibussilla ostamassa Tampereelta mustaamakkaraa ja nautin julkisista!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:19"]:D t. Vapaaehtoisesti kortiton
[/quote]
Vako..
[/quote] Eihän kun Veko. VapaaEhtoisesti KOrtiton.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:32"]Me kuljemme mieheni kanssa bussilla, vaikka kuukausitulomme ovat yli 12 tonnia. Ei vain ole mitään järkeä ostaa autoa, kun täällä pääsee bussilla niin kätevästi. Silloin kun ei pääse, käytämme taksia.
[/quote]
Rikkaat käyttää aina taksia. Ette te mitään rikkaita ole JA käytätte bussia. Noloa...
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:24"]Mun mies kulkee bussilla töihin. Raukka parka, siellä se viluissaan on ja köyhänä yli 6 tonnin tuloineen. [/quote] Eli se on pihi. Voi että mitä ne tulot hyödyttää kun on noinkin paha vika...
[/quote]
Ei se mikään pihi ole. Sillä on vaan usein töitä samana päivänä Töölössä ja Kalliossa. Siellä auto olisi vain tiellä.
Oli meillä ennen kaksi autoa, mutta kun käyttöä toiselle autolle oli keskiverrosti parina päivänä viikossa, niin toisesta luovuttiin.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:33"]
Mun tulot on vajaa 300e nettona kuussa (opintoraha), miehen palkka nettona 1600e. Ei siis olla superköyhiä mutta ei jää kyllä mitään säästöönkään kun lapsiakin on. En ajattele pahaa bussipysäkillä seisovista ihmisistä kun ajan ohi vuoden -95 Opelillani joka maksoi 400€ :D
[/quote]
On muuten hyvä auto sulla, jos se on sitä a-mallia - vuoden 1995 alkupuolelta. B-malli oli siihen verrattuna susi.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:38"]Pidän autoihmisiä tyhminä ( eri asia jos asuu kaukana maalla). Kuluttavat rahaa vehkeeseen joka syö koko ajan rahaa ja saastuttaa.
En halua lukea lehdestä kuinka olisin saattanut kuolla tai vammautua kolarissa.
Eräs nainen on pyörätuolin varassa. Lähti autolla ja törmäys tuli.
En siis halua jäädä raajarikoksi.
Käyn halvalla Onnibussilla ostamassa Tampereelta mustaamakkaraa ja nautin julkisista!
[/quote]
Jestas näitä vihreitä pyörii joka puolella... Juu, linja-autossa on köyhälle tunnelmaa!
Provohan tää on, mut mitähänap tuumii metrosta? Appiukko, joka on useadti ollut eniten tienaavien listoilla kulkee Kulosaaresta metrolla keskustaan koska se on niin nopeaa ja helppoa.