Säälin bussilla kulkevia köyhiä :(
Siellä tönöttävät pysäkillä viluissaan. Eikö oikeasti ole varaa edes autoon? Ei hitto, en kyllä suostuisi. Sääliksi käy rassukat :(
Kommentit (243)
Mitä ap ajattelekkaan minusta, joka aamu JUOKSEN töihin, säässä kuin säässä ja sama tietty töistä takaisin kotiin? Kortti multa kyllä löytyy ja auto myös (toimiva, uudehko), mutta autoa en käytä muuten kuin täydellisessä pakossa.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:33"]Vi**u mitä elviksiä nää palstamammat on. Oli juttu mikä tahansa, niin heti on miehen hiukka liioitellut tulot kerrottava ja se pankkitilin numero kerrottava saldona.
[/quote]
Se tuo av-mammalle tunteen tärkeydestä ja kuulumisesta johonkin. Sama ilmiö tapahtuu av-mammojen miesten peniksistä puhuttaessa.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:42"]Provohan tää on, mut mitähänap tuumii metrosta? Appiukko, joka on useadti ollut eniten tienaavien listoilla kulkee Kulosaaresta metrolla keskustaan koska se on niin nopeaa ja helppoa.
[/quote]
Taksi on helppo ja nopea, sopii paremmin ellei satu olemaan köyhä.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:16"]
Siellä tönöttävät pysäkillä viluissaan. Eikö oikeasti ole varaa edes autoon? Ei hitto, en kyllä suostuisi. Sääliksi käy rassukat :(
[/quote] täällä stadissa on niin hyvät liikenneyhteydet ettei tarvi olla autoa, ulkomaille menen lentokoneella ja maaseudulle junalla.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:42"]Provohan tää on, mut mitähänap tuumii metrosta? Appiukko, joka on useadti ollut eniten tienaavien listoilla kulkee Kulosaaresta metrolla keskustaan koska se on niin nopeaa ja helppoa.
[/quote]
Taksi on helppo ja nopea, sopii paremmin ellei satu olemaan köyhä.
[/quote]
Kaikilla rikkailla ei ole tarvetta elvistellä sillä varallisuudellaan. Hyvin eroaa uusrikkaat ja vanharikkaat ja "rikkaat" joiden autot on oikeasti rahoitusyhtiöiden omaisuutta.
Musta tuntuu että Helsingissä akateemikoita kulkee tosi paljon fillarilla töihin. Mies on DI ja minäkin "ihan mukavasti palkattu", ja näin tuntuu olevan molempien työporukoissa. Rankkaa työtä tekevät "rikkaat" tuntuvat käyttävän tuon ajan hyötyliikuntaan.
Itse olen nähnyt tutun, hyväpalkkaisen tuomarin, tulevan bussilla töistä. Eikä tapahtunut Helsingissä, vaan Kuopiossa. Toisaalta kertalippu maksaakin täällä 3,30€, joten hyvät tulot pitää olla, jos bussilla haluaa matkustaa.
Esim minun mieheni on varakas, tilillä 100k ja tienaa n.8000e kuussa. Kulkee töihin bussilla ja jos työmatkalle on lähdettävä menee lentämällä tai junalla, riippuu paikasta. Ajaa taksilla n. 10 kertaa viikossa. Meillä ei ole autoa.
Veljeni taas elää tuilla ja on tosi köyhä, aina ei ole rahaa edes ruokaa mutta auto on oltava.
Eli
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:38"]Pidän autoihmisiä tyhminä ( eri asia jos asuu kaukana maalla). Kuluttavat rahaa vehkeeseen joka syö koko ajan rahaa ja saastuttaa.
En halua lukea lehdestä kuinka olisin saattanut kuolla tai vammautua kolarissa.
Eräs nainen on pyörätuolin varassa. Lähti autolla ja törmäys tuli.
En siis halua jäädä raajarikoksi.
Käyn halvalla Onnibussilla ostamassa Tampereelta mustaamakkaraa ja nautin julkisista!
[/quote]
Jestas näitä vihreitä pyörii joka puolella... Juu, linja-autossa on köyhälle tunnelmaa!
[/quote]
No on oikeasti. Ja kuten sanoin, luen melkein päivittäin netistä kolariuutisia joihin en koskaan joudu.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:38"]Pidän autoihmisiä tyhminä ( eri asia jos asuu kaukana maalla). Kuluttavat rahaa vehkeeseen joka syö koko ajan rahaa ja saastuttaa.
En halua lukea lehdestä kuinka olisin saattanut kuolla tai vammautua kolarissa.
Eräs nainen on pyörätuolin varassa. Lähti autolla ja törmäys tuli.
En siis halua jäädä raajarikoksi.
Käyn halvalla Onnibussilla ostamassa Tampereelta mustaamakkaraa ja nautin julkisista!
[/quote]
Jestas näitä vihreitä pyörii joka puolella... Juu, linja-autossa on köyhälle tunnelmaa!
[/quote]
No on oikeasti. Ja kuten sanoin, luen melkein päivittäin netistä kolariuutisia joihin en koskaan joudu.
[/quote]
Taksit harvoin kolaroi.
On ekologisempaa mennä joukkoliikennevälineillä, eikö ole ap:lle opetettu ?
~nuori
On totta että julkisia kammoavat ovat aika yksioikoisia ja tyhmiä juntturoita, mistäköhän johtuu? Nyt kun asiaa oikein tarkemmin ajattelee niin näinhän se on, ehkä jokin älykkyyden muoto kehittyy joukossa. Tarkoitan tässä niitä jotka eivät koskaan liiku julkisilla, selitys on sitten vaikka että eivät osaa. Voivat tietysti olla muutenkin sosiaalisesti jäykempiä.
Aloittaja lienee jostain Kainuun perukoilta. Oikotieltä voi vilkaista esim. Katajanokan ja Ullanlinnan asuntojen hintoja.
Täällä ei autoilla, vaan kävellään, pyöräillään, kuljetaan sporalla tai dösällä vähän pidemmät matkat. Jos joskus on pakko käydä joidenkin köyhien luona esim. Nurmijärvellä, otetaan taksi. Vielä köyhempien luo vie ehkä juna tai auton voi vuokratakin silloin tällöin.
Lapsiperheillä täällä on usein kyllä omakin auto, jota käytetään harkiten ja harvoin. Aikuispariskunnilla ja sinkuilla vähemmän on autoja.
Itse en kovin varakas ole ja asun Krunikassa pikkuperheeni kanssa vuokralla, mutta nämä naapuristohavainnot löytyvät ihan tilastoinakin, kun viitsii googlata.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:38"]Mulla on kortti ja autokin oli. Vuodessa tuli kevyesti 30tkm-60tkm heti kun kortin kahdeksantoista kesäisenä sain. Sitten muutettiin miehen opiskelujen takia isommalle paikkakunnalle jossa bussit kulkee sujuvasti 7 minuutin välein. Ei täällä ole tarvetta ajaa autolla, kerran olen tainnut puolen vuoden aikana käydä autolla kaupassa ja toisella puolella kaupunkia kun ei bussilla päässyt. Kuukauden bussikortti maksaa mulle 30€ ja saan ajaa sillä rajattomasti paitsi tietenkin yölisä jos yöllä kuljen.
Eriasia sitten jossain perämettässä (mistä minäkin olen lähtöisin) siellä auto on välttämättömyys kun ei vaan ne julkiset kulje. En kuitenkaan ymmärrä ketkä haluaa ihan väkisin ajaa keskusta alueellakin siellä ruuhkassa omilla autoillaan.
[/quote]
Laskin muuten että kun käytin tuota bussikorttia pelkkiin työmatkoihin, jäi yhden matkan hinnaksi 0,80€ tähän lisäksi vapaa-ajan matkat niin hinta putosi vielä puolella :D kertalippu maksaa 2,60...
No Jaha. Itselläni on auto mutta käyttäisin julkisia mielummin kuin junnaisin ruuhkassa kotteroni kanssa aamuin illoin. Vaan eipä täällä käpykylässä busseja kulje niin usein että niiden varaan voisi heittäytyä. Bussissa ja junassa saa tehtyä muutakin kuin keskittyä liikenteeseen, vaikka lukea tai surffailla netissä.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:53"]
Itse olen nähnyt tutun, hyväpalkkaisen tuomarin, tulevan bussilla töistä. Eikä tapahtunut Helsingissä, vaan Kuopiossa. Toisaalta kertalippu maksaakin täällä 3,30€, joten hyvät tulot pitää olla, jos bussilla haluaa matkustaa.
[/quote]
Lähisukulaiseni, juristipariskunta korkeissa viroissa, kulkevat bussilla töihin. Eivät millään kertalipulla vaan heillä on kuukausikortit. He kertoivat, että vain harva heidän virastossaan kulkee autolla.
No milläs minä 17-vuotias ajokortiton sitten kulkisin talvella?
Mutta provohan tämä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:19"]
Minä säälin itseäni kun joudun kulkemaan bussilla. Meilläpäin bussit myöhästelee jatkuvasti, joten aina saa odotellen palella. Pysäkki on aika kaukana, eivätkä bussimatkat ole kovin halpojakaan. Ruuhka-aikaan bussissa on tuskallista olla. Kirsikkana kakussa on se, että tulen bussissa aika helposti matkapahoinvoivaksi. Vaihdan yksityisautoiluun heti kun voin, vaikka se onkin epäekologista.
[/quote]
Yksikään täällä ei piittaa paskaakaan,vaikka osa voi huonosti busseissa, pahoinvointi lisääntyy. Olen sairas ja oma auto on pelastukseni.
Mulla on auto mutta kuljen enemmän bussilla parkkipaikkojen takia.