Säälin bussilla kulkevia köyhiä :(
Siellä tönöttävät pysäkillä viluissaan. Eikö oikeasti ole varaa edes autoon? Ei hitto, en kyllä suostuisi. Sääliksi käy rassukat :(
Kommentit (243)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:07"]
Kuljen bussilla koska olen 15-vuotias, en siksi että olisin köyhä/perheemme olisi.
[/quote]
Odotahan, kun täytät 18 vuotta. Kai osaat arvostaa omaa autoa ja omaa aikataulua. Et kai halua köyhäillä, mitä kaverisi ajattelevat, mikä tyhjätasku luuseri.
[/quote]
Eivät ystäväni ole todellakaan niin pinnallisia että alkaisivat minusta pahaa ajattelemaan, jos en autoa tule omistamaan. Tulen asian päättämään kun olen tarpeeksi vanha, ja asia on ajankohtainen. Säälin sinua, jos sinulla on ystäviä vain autosi vuoksi.
Valitsen sata kertaa mieluummin bussin kuin autoilun. Ainoastaan aikataulusyistä otan toisinaan auton ja isommille kauppaostoksille.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:21"]
Kaikista sairaimpia ovat ne jotka suhaavat jotain 100 kilsan työmatkaa päivittäin. AIVAN TOLKUTON HIILIJALANJÄLKI!!!! Ja miksi!? Ikään kuin autolla ajelu olisi joku vitun kansalaisoikeus. Huh huh.
[/quote]
Ketä kiinnostaa joku vitun hiilijalanjälki?
Ja autolla ajelu töihin suun muuhun hyödylliseen on enemmän kuin kansalaisoikeus -se pitää tämän valtion pystyssä.
Itse en ikinä alennu bussikyytiin, no way!
Hyi helv****noita HKL:n busseja, vanhaa kalustoa, saastuttavia ja kaukana vähäpäästöisistä mukavista kulkuvälineistä. Sinne ruuhkiin se on oikeaa elämää.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:21"]
Kaikista sairaimpia ovat ne jotka suhaavat jotain 100 kilsan työmatkaa päivittäin. AIVAN TOLKUTON HIILIJALANJÄLKI!!!! Ja miksi!? Ikään kuin autolla ajelu olisi joku vitun kansalaisoikeus. Huh huh.
[/quote]
Ketä kiinnostaa joku vitun hiilijalanjälki?
Ja autolla ajelu töihin suun muuhun hyödylliseen on enemmän kuin kansalaisoikeus -se pitää tämän valtion pystyssä.
Itse en ikinä alennu bussikyytiin, no way!
[/quote]
Jotain tasoa sentään. Minä en busseihin alentunut, sen jälkeen kun ajoin kortin eli juuri 18 täyttäneenä, nyt olen vältellyt julkisia yli kaksikymmentä vuotta.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:25"]
Minulla on sekä auto että kortti. Kaupungissa silti ajelen paikallisbussilla keskustaan. Tililläni on rahaa yli 90 000, joten en ole aivan köyhä. Eikä minua kiinnosta, mitä rahoitusyhtiön omistamissa autoissaan ohiajavat ajattelevat. Todella varakkaat eivät piittaa toisten rahoista - en minäkään, vaikken vielä kovin varakas ola.
Miksi pidät rahojasi tilillä? Etkö halua rikastua? Korkotuotto on mitätön, sijoitusstrategiasi ei lennä.
Se on hirveen kätevää kun osaa pukeutua lämpimästi ni ei tarvii värjötellä ;)
No itse en aja autoa, enkä kulje bussilla vaan pyörällä. Jotkut saattaa pitää sitäkin köyhempänä mutta tosiasia on se että haluan pitää kunnostani huolta.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:29"]
[/quote]
Jestas sentään se on tasoa, kun menet omaan lämpimään autoosi, oveltasi tai autotallistasi ja ajat perille asti, ihan omassa rauhassa. Voi pukeutua ilman toppavaatteita tai vastaavia.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:29"]
[/quote]
Jestas sentään se on tasoa, kun menet omaan lämpimään autoosi, oveltasi tai autotallistasi ja ajat perille asti, ihan omassa rauhassa. Voi pukeutua ilman toppavaatteita tai vastaavia.
[/quote]
Sano suoraan niin kuin asia on: lyllerrät autoosi.
tililleni tupsahtaa saman verran kuussa rahaa, mitä kahdelle keskipalkkaiselle suomalaiselle. Samoin miehelleni. Asumme arvokkaassa asunnossa hyvien kulkuyhteyksien äärellä. Meillä on myös sijoitusasunto. Meillä on kaksi autoa. Kumpikaan ei halpa. Minun autoa ei voi joka säässä käyttää, joten kuljen talvet julkisilla, enkä häpeä yhtään, enkä tunne itseäni köyhäksi. Ehkä päin vastoin. Minulla on varaa pitää autoa, josta aiheutuu tonnin kuukausikulut, ja emme oikeastaan tarvitse sitä. Se on meillä pelkästään siksi kun se on ihana.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:19"]
:D t. Vapaaehtoisesti kortiton
[/quote]
Mitäs mammojen vereen iskee vapaaehtoisesti kortiton mies?
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:37"]
tililleni tupsahtaa saman verran kuussa rahaa, mitä kahdelle keskipalkkaiselle suomalaiselle. Samoin miehelleni. Asumme arvokkaassa asunnossa hyvien kulkuyhteyksien äärellä. Meillä on myös sijoitusasunto. Meillä on kaksi autoa. Kumpikaan ei halpa. Minun autoa ei voi joka säässä käyttää, joten kuljen talvet julkisilla, enkä häpeä yhtään, enkä tunne itseäni köyhäksi. Ehkä päin vastoin. Minulla on varaa pitää autoa, josta aiheutuu tonnin kuukausikulut, ja emme oikeastaan tarvitse sitä. Se on meillä pelkästään siksi kun se on ihana.
[/quote]
Mikä tässä on pointtina luetella näitä juttuja mitä teillä on? Aina on köyhempiä ja rikkaampia kuin te eli en usko että kukaan sua ton stoorin perusteella kadehtii. Tai mistä sen tietää. Mä 'kadehdin' tosi rikkaita joilla on 100 m2 penthouse Nycissä ja lomavilla Barbadoksella, sellaiset huolisin itsekin, ehkä jonain päivänä saankin, ei mahdotonta mikään elämässä.
Mut tollaset provot joilla yritetään saada muut jotenkin alempiarvoisemmisi kuin itse, älyttömiä mut no siitä vaan. Toivottavasti saatte pitää työpaikkanne ettette vaan joudu ikinä bussiin tai leipäjonoon :)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:37"]
[/quote]
Mikä tässä on pointtina luetella näitä juttuja mitä teillä on? Aina on köyhempiä ja rikkaampia kuin te eli en usko että kukaan sua ton stoorin perusteella kadehtii. Tai mistä sen tietää. Mä 'kadehdin' tosi rikkaita joilla on 100 m2 penthouse Nycissä ja lomavilla Barbadoksella, sellaiset huolisin itsekin, ehkä jonain päivänä saankin, ei mahdotonta mikään elämässä.
Mut tollaset provot joilla yritetään saada muut jotenkin alempiarvoisemmisi kuin itse, älyttömiä mut no siitä vaan. Toivottavasti saatte pitää työpaikkanne ettette vaan joudu ikinä bussiin tai leipäjonoon :)
[/quote]
ok, sorry, multa meni ohi toi et kuljet jopa bussillakin, eli mun vastine ei ollut niinkään sulle kuin aplle ja muille jotka näkee siinä jotain säälittävää et joku kulkee bussilla tms ja halveksii köyhiä. Typerää halveksia tai ylenkatsoa ketään varallisuuden takia, sanonpahan vaan. Voi jonain päivänä kalahtaa apllekin omaan nilkkaan ja sit onkin kivaa mennä bussilla :0)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:16"]Siellä tönöttävät pysäkillä viluissaan. Eikö oikeasti ole varaa edes autoon? Ei hitto, en kyllä suostuisi. Sääliksi käy rassukat :(
[/quote]
Millä sä kuljet?
Mulla on auto, ihan uusi. Joskus vaan ihanan helppoa ja vaivatonta hypätä bussiin ja katsella maisemia. Katson aikataulun, osaan kellon, ja on (varaa ostaa) lämpimät vaatteet, en hytise.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:29"] Se on hirveen kätevää kun osaa pukeutua lämpimästi ni ei tarvii värjötellä ;) [/quote] Jestas sentään se on tasoa, kun menet omaan lämpimään autoosi, oveltasi tai autotallistasi ja ajat perille asti, ihan omassa rauhassa. Voi pukeutua ilman toppavaatteita tai vastaavia. [/quote] Sano suoraan niin kuin asia on: lyllerrät autoosi.
[/quote]
Lyllerrä sinä bussipysäkille *tirsk*.
Minä menen talliini, avaan oven kaukosäätimellä ja ajan suoraan perille. :)
Mä säälin kaikkia alle 100 000 €/v tienaavia naisia.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 22:11"]
Mä säälin kaikkia alle 100 000 €/v tienaavia naisia.
[/quote]
Minä säälin, teitä joiden miehet ansaitsevat alle 150 000€ vuodessa, tuossa voi olla lisänä pääomatulot.
Mä taas säälin itseäni, kun tämän hetkisen elämäntilanteeni takia on pakko kulkea työmatkat autolla. Mutta heti kun kiire tästä hieman helpottaa, niin autonpaska jää talliin ja mä alan taas polkea pyörällä raittiissa ilmassa työmatkat. Sitten vasta säälittääkin ne, jotka kykkii peltilaatikoissaan Kehän ruuhkissa, kun meikäläinen viilettää ohi ja kroppa kiittää. :)
Säälitkö myös vuokralla asuvia? Pitäisihän sitä kuitenkin olla varaa omistusasuntoon, mieluiten omakotitaloon/rivariin. Entäpä Lidlin asiakkaita?