Säälin bussilla kulkevia köyhiä :(
Siellä tönöttävät pysäkillä viluissaan. Eikö oikeasti ole varaa edes autoon? Ei hitto, en kyllä suostuisi. Sääliksi käy rassukat :(
Kommentit (243)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:28"]Mäki säälin itteeni. Aamuruhkabusseissa on aina joku ystävällinen kanssakulkija, joka pitää michael korsin laukulleen omaa penkkiä varattuna vaikka mummot joutuu seisoo käytävällä. tai sit sun vieres istuu joku kuka haisee pahalta
[/quote]
Se oon mä sen laukun kans ja se on penkillä ettei joku haiseva tunge siihen. Hävettää että joutuu näin kikkaileen mutta mun kortti on hyllyllä ja pakko bussailla vähän aikaa... Ps. Mun laukku on ihana!
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:08"]
Mä inhoan kun bussissa istuu kuitenkin joku läskiperse viereen. Ei hitto, opiskelijana oli pakko käyttää bussia kun oli köyhä mutta ei se mikään aikuisen kulkupeli ole. Ei edes humalassa.
[/quote]
Sama juttu, vaikka on aikaa jo yli 10 vuotta, inhoan niitä sinisiä busseja. Opiskeluajan kurjuus on vain muisto, nyt paahdan ohi ja lujaa, ei läskiperseet tule viereen.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:28"]Mäki säälin itteeni. Aamuruhkabusseissa on aina joku ystävällinen kanssakulkija, joka pitää michael korsin laukulleen omaa penkkiä varattuna vaikka mummot joutuu seisoo käytävällä. tai sit sun vieres istuu joku kuka haisee pahalta [/quote] Se oon mä sen laukun kans ja se on penkillä ettei joku haiseva tunge siihen. Hävettää että joutuu näin kikkaileen mutta mun kortti on hyllyllä ja pakko bussailla vähän aikaa... Ps. Mun laukku on ihana!
[/quote]
Tietysti on merkkilaukku, eihän ne bussien läskiperseet ymmärrä muotilaukkujen päälle.
Voi apua, miten muuten jaksatte esim. kaupoissa muita ihmisiä? Tai kadulla, kun tulee muita vastaan?
Alkaa ihan harmittaa, että maailmassa on ylipäätään muita ihmisiä, kun lukee näitä juttuja haisevista, läskeistä ja ällöistä toisista, joita joku joutuu kohtaamaan arjessaan.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:28"]Mäki säälin itteeni. Aamuruhkabusseissa on aina joku ystävällinen kanssakulkija, joka pitää michael korsin laukulleen omaa penkkiä varattuna vaikka mummot joutuu seisoo käytävällä. tai sit sun vieres istuu joku kuka haisee pahalta [/quote] Se oon mä sen laukun kans ja se on penkillä ettei joku haiseva tunge siihen. Hävettää että joutuu näin kikkaileen mutta mun kortti on hyllyllä ja pakko bussailla vähän aikaa... Ps. Mun laukku on ihana!
[/quote]
Tietysti on merkkilaukku, eihän ne bussien läskiperseet ymmärrä muotilaukkujen päälle.
[/quote]
Mieluummin se mun rakas merkkilaukku siinä mun vieressä istuu kuin joku läskiperse! Onneks saan pian kortin takasin :( Edes hyvännäköset poliisit ei ollu tän koettelemuksen arvoisia :( Kaipaan niin mun ihanan pikkubemun rattiin.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:15"]
Voi apua, miten muuten jaksatte esim. kaupoissa muita ihmisiä? Tai kadulla, kun tulee muita vastaan?
Alkaa ihan harmittaa, että maailmassa on ylipäätään muita ihmisiä, kun lukee näitä juttuja haisevista, läskeistä ja ällöistä toisista, joita joku joutuu kohtaamaan arjessaan.
[/quote]
Eihän se ole sama asia. Bussissa olet pienessä tilassa, kaupoissa on tilaa kulkea ja kaduilla. Opiskeluajan pahin paikka oli kulkea niillä vanhoilla, haisevilla dieselromuilla. Onneksi ei enää tarvitse.
Taitaa olla trolololo tai sitten erittäin tyhmä :D
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:09"] [quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:28"]Mäki säälin itteeni. Aamuruhkabusseissa on aina joku ystävällinen kanssakulkija, joka pitää michael korsin laukulleen omaa penkkiä varattuna vaikka mummot joutuu seisoo käytävällä. tai sit sun vieres istuu joku kuka haisee pahalta [/quote] Se oon mä sen laukun kans ja se on penkillä ettei joku haiseva tunge siihen. Hävettää että joutuu näin kikkaileen mutta mun kortti on hyllyllä ja pakko bussailla vähän aikaa... Ps. Mun laukku on ihana! [/quote] Tietysti on merkkilaukku, eihän ne bussien läskiperseet ymmärrä muotilaukkujen päälle. [/quote] Mieluummin se mun rakas merkkilaukku siinä mun vieressä istuu kuin joku läskiperse! Onneks saan pian kortin takasin :( Edes hyvännäköset poliisit ei ollu tän koettelemuksen arvoisia :( Kaipaan niin mun ihanan pikkubemun rattiin.
[/quote]
Koeta jaksaa, ajattele kuinka ihanalta tuntuu päästä ihanan pikkubemun rattiin.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:22"]
Älä suotta.
t. 6000 €/kk, vapaaehtoisesti autoton.
[/quote]
Et siis arvosta laatuautoa, omaa rauhaa, ilman hälinää, ilman likaisia bussin penkkejä. Ei valu meikit, ei sotkeennu kampaus ei vaatteet. Oikein viimeisen päälle köyhäilyä. Mikset 6000€ /kk ansaitseva sijoita esim. saksalaiseen laatuautoon ja näytä muillekin, miten kulkee ja lujaa? Oliko korttia, oletko ajanut useamman vuoden??
[/quote]
Eikös niitä sakslaisia laatuautoja koske kaupunkialueella samat nopeusrajoitukset kuin bussejakin? Taitaa päästä bussilla lujempaa kun se saa ajaa väljää bussikaistaa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:09"] [quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:28"]Mäki säälin itteeni. Aamuruhkabusseissa on aina joku ystävällinen kanssakulkija, joka pitää michael korsin laukulleen omaa penkkiä varattuna vaikka mummot joutuu seisoo käytävällä. tai sit sun vieres istuu joku kuka haisee pahalta [/quote] Se oon mä sen laukun kans ja se on penkillä ettei joku haiseva tunge siihen. Hävettää että joutuu näin kikkaileen mutta mun kortti on hyllyllä ja pakko bussailla vähän aikaa... Ps. Mun laukku on ihana! [/quote] Tietysti on merkkilaukku, eihän ne bussien läskiperseet ymmärrä muotilaukkujen päälle. [/quote] Mieluummin se mun rakas merkkilaukku siinä mun vieressä istuu kuin joku läskiperse! Onneks saan pian kortin takasin :( Edes hyvännäköset poliisit ei ollu tän koettelemuksen arvoisia :( Kaipaan niin mun ihanan pikkubemun rattiin.
[/quote]
[/quote][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:18"]
[/quote]
[/quote]
Kiitos! Huominen menee hyvin tolla tsempillä <3 Ihanaa alkavaa viikkoa <3
Bussit ovat ekologisia! Häpeisitte päästöinenne.
Asun Hgissä ja on hyvät julkiset liikenneyhteydet. Poika haluaa autoa mutta sanoin että ens vuonna pääsee Otaniemeen metrolla.
Julkisilla ja pyörällä kulkiessa keljuttaa eniten se että olen täysin sään armoilla. Bussipysäkiltä kävellessä tuli kerrankin vettä niskaan kuin saavista kaatamalla ja vaikka yritin epätoivoisesti suojautua tuulipukuni sisään ja vetää hupun päähän niin vesi tuli väkisin läpi ja kastuin ihan likomäräksi. Samoin silloin kun piti lähteä pyöräilemään asioille pahimmassa rankkasateessa ja olin ekan kilsan jälkeen tuulipuvussani aivan läpimärkänä. Olisi siinä ollut oma auto poikaa!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:46"]
Musta tuntuu että Helsingissä akateemikoita kulkee tosi paljon fillarilla töihin. Mies on DI ja minäkin "ihan mukavasti palkattu", ja näin tuntuu olevan molempien työporukoissa. Rankkaa työtä tekevät "rikkaat" tuntuvat käyttävän tuon ajan hyötyliikuntaan.
[/quote] akateemikot , hahhaaa sua, tarkoitit varmaan akteemiset, googlaapa mikä ero on akateemikon ja akateemisen
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:29"]Julkisilla ja pyörällä kulkiessa keljuttaa eniten se että olen täysin sään armoilla. Bussipysäkiltä kävellessä tuli kerrankin vettä niskaan kuin saavista kaatamalla ja vaikka yritin epätoivoisesti suojautua tuulipukuni sisään ja vetää hupun päähän niin vesi tuli väkisin läpi ja kastuin ihan likomäräksi. Samoin silloin kun piti lähteä pyöräilemään asioille pahimmassa rankkasateessa ja olin ekan kilsan jälkeen tuulipuvussani aivan läpimärkänä. Olisi siinä ollut oma auto poikaa!
[/quote]
Köyhällä ei vaan ole varaa valittaa :( t. siivooja
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:27"]
Bussit ovat ekologisia! Häpeisitte päästöinenne.
[/quote]
Kuule eivät ole ekologisia, vanhaa saastuttavaa kalustoa. Uusi, vähäpäästöinen auto on ekologinen. Uusia autoja saat myös biokaasulla kulkevia.
Okei, minulla ei ole edes varaa bussiin. Menen kävellen tai pyörällä. Katselen kateellisena, kun "rikkaat" kulkevat bussilla :D
Hä? Mulla on palvelut kaikki alle kilsan päässä ja 10 min löntystelymatka muuttuisi 20-30 min mittaiseksi kesällä ja talvella taaseen vielä erikseen lämmitykset ja penkasta esiin kaivelut :D Työmatka on sen 20 minuuttia, mutta se muuttuisi 45-60 min mittaiseksi ja sitten tulisi vielä lisää löntysteltävää, koska autopaikkoja ei yllättäen ydinkeskustan jugend-taloissa ole. t. stadilainen
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:29"]Julkisilla ja pyörällä kulkiessa keljuttaa eniten se että olen täysin sään armoilla. Bussipysäkiltä kävellessä tuli kerrankin vettä niskaan kuin saavista kaatamalla ja vaikka yritin epätoivoisesti suojautua tuulipukuni sisään ja vetää hupun päähän niin vesi tuli väkisin läpi ja kastuin ihan likomäräksi. Samoin silloin kun piti lähteä pyöräilemään asioille pahimmassa rankkasateessa ja olin ekan kilsan jälkeen tuulipuvussani aivan läpimärkänä. Olisi siinä ollut oma auto poikaa! [/quote] Köyhällä ei vaan ole varaa valittaa :( t. siivooja
[/quote]
Onko sullekin käynyt samoin;-)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:58"]
Kun ajat Audillasi bussipysäkkini ohi, niin vilkutathan minulle, köyhälle? Se olisi niin hienoa! Kyyneeleet nousisivat silmiini, ja bussimatkakin tuntuisi jotenkin merkityksellisemmältä, kun sellainen rikas ja hieno audi-ihminen olisi huomannut minut, tavallisen julkisella liikkuvan.
Pliis, vilkutathan? You could make my day.
[/quote]
Voi vilkuttaa ökymaasturistani, vaikka huomenna aamulla.
[/quote]
Katselen näkyisikö pysäkillä vilkutustani odottavaa, kun näet mustan tehokkaan maasturin, se olen minä.
Vien sinut vaikka työpaikallesi, nousevat omatkin "pisteesi!".