Meneekö rakastuminen itsestään ohi
Pyytäisin neuvoa asian mahdollisesti kokeneilta. Olen perheellinen, mutta onnettoman pahasti rakastunut itseäni kymmenisen vuotta nuorempaan ihmiseen. Olen itse kolmekymppinen. Kotiasiani ovat oikein hyvin ja puolisoni on minulle todella tärkeä. Minulle ei ikinä pitänyt käydä näin. Haluan olla hyvä ihminen läheisilleni. Kuitenkaan en voi tunteelle mitään. Tämä rakkauteni kohde kuulemma myös rakastaa minua, mutta ei halua rikkoa perhettäni - niinkuin en itsekään. Emme ole tehneet mitään fyysistä pettämistä, muutamaa itkuista halausta lukuunottamatta. Mikä on kokemuksenne - parantaako aika vai vaatiiko tällainen tilanne toimenpiteitä? En millään haluaisi katkaista välejä tämän ihmisen kanssa, koska ajatuskin sattuu. Samalla tiedän että juttu ei koskaan tule etenemään. Tämä ihminen on sinkku ja hänellä on vientiä todella hyvin, mikä sattuu entisestään, olen mustasukkainen jostain mikä ei edes ole minun!
Kommentit (31)
Aika kamala tunne, tuttua juttua. Itselläni tosin kohde oli perheellinen ja minua vanhempi.
Mulla sama tilanne. Uskoisin, että miehellä on tunteita myös, mutta hänkin on parisuhteessa, jota en halua häiritä. Saati rikkoa omaa rakasta perhettäni. Tunteet on kuitenkin voimakkaat ja kestäneet jo n. 1 1/2 vuotta. Olen vielä miehen kanssa virallisissa yhteyksissä tekemisissä, joten En voi häntä olla tapaamatta ilman että lopetan työni. Pakko vaan yrittää unohtaa nämä tunteet mitä suosittelen AP:llekin. Hänen ihastuksensa vaikuttaa playeriltä.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:43"]Mulla sama tilanne. Uskoisin, että miehellä on tunteita myös, mutta hänkin on parisuhteessa, jota en halua häiritä. Saati rikkoa omaa rakasta perhettäni. Tunteet on kuitenkin voimakkaat ja kestäneet jo n. 1 1/2 vuotta. Olen vielä miehen kanssa virallisissa yhteyksissä tekemisissä, joten En voi häntä olla tapaamatta ilman että lopetan työni. Pakko vaan yrittää unohtaa nämä tunteet mitä suosittelen AP:llekin. Hänen ihastuksensa vaikuttaa playeriltä.
[/quote]
Player onkin, isolla peellä. Pahentaa vain tilannetta... Ap
Huumeet ovat oikeastaan aika hyvä vertaus. Niistä ei pääse eroon kun olemalla niin kauan käyttämättä kunnes riippuvuus menee ohi. Vieroitusvaiheessa tulee huumeen voimakkuuteen verrannollisia kipuja, paniikkia, fyysisiä ja psyykkisiä oireita jne. Mutta jos pääset yli etkä sorru, niin olet lopulta aika paljon vahvempi ja viisaampi. Et immuuni, mutta ainakin tunnistat tilanteen jos siihen uudestaan joudut.
Aloita salasuhde. Pane ensin, mieti vasta sitten. Kerranhan tässä vaan eletään.
Kahden vuoden kuluttua, ellet jo ennen, ihmettelet mitä näit ihastuksessasi, joka täytti mielesi täysin.Malta ja ihmettele.Niin tein minäkin ja tuntuu halvalta ajatuskin.
Ap taas. Nyt on tämä rakkauteni kohde ollut minulle tosi veemäine viestiteitse. Tulipa kuin tilauksesta... :) ap
Täälä samantapaista. on raastavaa ikävöidä kokoajan toista ja elää samalla perhe elämää oman miehen kanssa. Mulla vieläpä ollut tää ihastus jo viisi vuotta, ja olen tänä aikana eronnut ja mennyt naimisiin uuden miehen kanssa! Silti sama huumaava hullaantuminen tuohon samaiseen miespuiliseen ystävääni jatkuu ja jatkuu vaan. Tunteita on hänelläkin minua kohtaan ja on puhuttu, että asioille pitäisi jotain tehdä ku tilanne raastaa kumpaakin. No, viidessä vuodessa ei ole puusta pitkään päästy. Välillä päötämme ettei tavatatai viestitellä ja ne tauot sitten kestäö max. kaksi viikkoa!Ei vaan päästä toisistamme eroon...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:12"]Täälä samantapaista. on raastavaa ikävöidä kokoajan toista ja elää samalla perhe elämää oman miehen kanssa. Mulla vieläpä ollut tää ihastus jo viisi vuotta, ja olen tänä aikana eronnut ja mennyt naimisiin uuden miehen kanssa! Silti sama huumaava hullaantuminen tuohon samaiseen miespuiliseen ystävääni jatkuu ja jatkuu vaan. Tunteita on hänelläkin minua kohtaan ja on puhuttu, että asioille pitäisi jotain tehdä ku tilanne raastaa kumpaakin. No, viidessä vuodessa ei ole puusta pitkään päästy. Välillä päötämme ettei tavatatai viestitellä ja ne tauot sitten kestäö max. kaksi viikkoa!Ei vaan päästä toisistamme eroon...
[/quote]
Hui kamala. Älä nyt ymmärrä väärin, mutta toivottavasti ei itselle käy noin. Mikä miehessä sinua viehättää? Ap
Ihastuminen menee ohi itsestään. Rakastuminen voi hyvinkin vaatia sitä että yhteydenpidon ainakin joksikin aikaa katkaisee kokonaan.
Karu tilanne. Toivottavasti ei tule omalle kohdalle. Tsemppiä! <3