Jos internetiä ei olisi olemassa, mitä tekisit tällä hetkellä?
Netistä on paljon hyötyä, mutta itseäni ärsyttää, miten se koukuttaa ihmiset.
Esim työpaikalla ihmiset eivät keskustele kahvitauolla keskenään, kaikki tuijottavat puhelintaan.
Minäkin harrastin ennen älypuhelimen hankintaa liikuntaa enemmän.
Kommentit (34)
Lukisin kirjaa. Lapsena luin niitä aivan hulluna, nykyään pyörin netissä koska olen muun yhteiskunnan tavoin muodostanut siihen voimakkaan riippuvuuden.
Lukisin kirjaa, olin ennen koukussa kirjoihin.
Pelaisin videopelejä tai katsoisin animea. M31
Lukisin kirjaa tai jotain lehteä iltapalaa syödessä. Tv:n katselua sen jälkeen.
Katsoisin telkkaria, kuten teen tälläkin hetkellä. En minä ennen nettiäkään vapaa-aikanani mitään kovin hyödyllistä tehnyt. Netin sijaan luin mainoksia ja ilmaisjakelulehtiä.
Kuuntelisin musiikkia. Lukisin lehtiä. Minulla olisi pino aikakausilehtiä ja jalluja olohuoneen pöydällä. Tai sitten olisin pubissa kaljoittelemassa ja jutustelemassa ihmisten kanssa. Niin se hoidettiin ennen internettiä.
Vierailija kirjoitti:
Molempiin noista tarvii netin
Pelattais frendien kanssa varmaan D&D:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molempiin noista tarvii netin
Ei tarttenu 90-luvulla... Oot joku mobiiliapina.
Etsin parempaa asuinpaikkaa. Epätoivo päästä luontoon.
Samaa kuin nyt, makaisin sängyllä ja lukisin. Pitäisi vaan lukea kirjaa tai lehteä eikä keskustelupalstaa.
Katselisin tv:tä, lukisin kirjaa tai lehteä tai kirjoittaisin päiväkirjaa ehkä musiikkia kuunnellen. Noin vietin iltoja teininä 90-luvulla kun meillä ei vielä ollut nettiä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
No varmaan telkkaria katsoisin.
1800-luvulla maailma oli vielä parempi paikka, kun ei ollut edes telkkaria, joten perheen oli pakko istua olohuoneessa toistensa kanssa, eikä tuijottaa telkkaria.
Lukisin jotain. Olisin tullut pyörälenkiltä tai kaverin luolta. Tekisin voileipiä ja taas lukisin.
Panisin muijakaveria. Mutta hänellä on tapana somettaa viimeiset pari tuntia ennenkuin alkaa nukkumaan.