Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tuotteista apua tähän kuivuvaan talvinaamaan? Suosittele tuotteita!

Vierailija
01.12.2021 |

Naama kuivuu näin talvisin paljon. Tällä hetkellä käytän Ceralanin voidetta, joka on:
"Kosmeettisesti miellyttävä perusvoide, joka sisältää keramideja. Keramidit estävät kosteuden haihtumisen ihosta ja auttavat palauttamaan ihon normaalin kosteustasapainon. Sopii kuivaihoisille ja atoopikoille, myös kasvoihin. Levittyy helposti ja imeytyy hyvin."

Ei ole riittävä. Kesäisin toimii, nyt enää ei.

Mikä olisi hyvä tuote? Seerumi? Mikä?

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihosi tarvitsee kosteutta. Kokeile vaikka hyalurinihappoa sisältävää seerumia niin, että taputtelet sen hieman kostealle iholle pesun jälkeen. Tuon päälle sitten se voide. Pese iho hellävaraisemmilla tuotteilla, esim geelimäiset tuotteet on aika peseviä ja voivat talvella kuivattaa liikaa.

Itselläni ongelmana se että jos en poista kasvoistani kuollutta iho-talikerrosta, niin naama alkaa kukkimaan viikossa, ja siihen tulee myös kutisevia haavoja. Mun kasvoja ei mikään pesuaine puhdista kunnolla, vaan se vaatii saunan, jonka kosteudessa kaavin hellästi kynsillä t- alueelta kuonan pois, ja sen jälkeen pesen. Jos jätän tämän ns kuorinnan tekemättä viikoksi, ja vain länttään jokaisen hellävaraisella aineella toteutetun pesun päälle uuden keeroksen rasvaa niin hevletti on irti.

Voisiko sinulle olla hyötyä kokeilla vaikka konjac-sientä tai musliiniliinaa naaman puhdistuksen yhteydessä? Niissähän on molemmissa ideana samalla kuoria kuollutta ihosolukkoa todella hellästi pois. Luulen että saattaisi olla jopa toimivampi kuin kynsillä kaapiminen....

Vierailija
62/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankostuttimesta, esim, ufox. Tuotteita ei tarvitse kun ei ole 95% ajasta rutikuivassa ilmassa. Keskuslämmityskaudella korvaamattomat laitteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihosi tarvitsee kosteutta. Kokeile vaikka hyalurinihappoa sisältävää seerumia niin, että taputtelet sen hieman kostealle iholle pesun jälkeen. Tuon päälle sitten se voide. Pese iho hellävaraisemmilla tuotteilla, esim geelimäiset tuotteet on aika peseviä ja voivat talvella kuivattaa liikaa.

Itselläni ongelmana se että jos en poista kasvoistani kuollutta iho-talikerrosta, niin naama alkaa kukkimaan viikossa, ja siihen tulee myös kutisevia haavoja. Mun kasvoja ei mikään pesuaine puhdista kunnolla, vaan se vaatii saunan, jonka kosteudessa kaavin hellästi kynsillä t- alueelta kuonan pois, ja sen jälkeen pesen. Jos jätän tämän ns kuorinnan tekemättä viikoksi, ja vain länttään jokaisen hellävaraisella aineella toteutetun pesun päälle uuden keeroksen rasvaa niin hevletti on irti.

Voisiko sinulle olla hyötyä kokeilla vaikka konjac-sientä tai musliiniliinaa naaman puhdistuksen yhteydessä? Niissähän on molemmissa ideana samalla kuoria kuollutta ihosolukkoa todella hellästi pois. Luulen että saattaisi olla jopa toimivampi kuin kynsillä kaapiminen....

Kokeilisin ton sienen lisäksi tuplapuhdistusta. Öljy liukenee öljyyn, joten sopii rasvaiselle iholle paremmin kuin hyvin.

Vierailija
64/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan alle Erisan kosteuttavaa kasvovoidetta. Ja sitten päälle vähän Erisan kosteuttavaa perusvoidetta, joka on rasvaisempaa.

Vierailija
65/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidepesua suosittelevat ihotautilääkärit kuivuudesta kärsivälle iholle. Plus sitten perusvoiteita rasvaukseen ja suojaamiseen.

Vierailija
66/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atoopikolle parhaiten sopivat voiteet löytyvät apteekista. Ap on sieltä Ceralania ostanutkin. Itse käytän Ceralan Plus -voidetta kasvoihin ja raastinraudaksi kuivuneisiin kyynärpäihin. Minulle riittävän rasvainen, imeytyy nopeasti, eikä jätä ihoa tahmeaksi. Muistelen että Carbalan olisi myös hyvä. Apteekissa osaavat varmaan paremmin neuvoa kuin täällä palstalla. Seerumit ja muut kosmetiikkafirmojen tuotteet unohtaisin. Kalliita, hajustettuja, järkyttävän kalliita. Ihotautilääkärit suosittelevat mieluummin perusvoiteita ihon hoitoon.

Monissa apteekin perusvoiteissa on mm. silikonia eikä mitään aidosti hoitavia ainesosia nimeksikään. On varmaan hyviäkin tuotteita, mutta paljon myös sellaista mitä en laittais naamalleni vaikka maksettaisiin.

Vierailija
67/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellävaraisella putsarilla ja hyvällä kosteutuksella pääsee pitkälle. Kannattaa aina katsoa tuotteiden inci-listat läpi ja suosia tuotteita joissa on oikeasti ihoa hoitavia ainesosia eikä vain silikoneja ja vettä, ja putsarissa ei olisi sulfaatteja (näitä löytyy valitettavasti monesta putsarista). Esim. Laponie of Scandinavian ja Olivia Kleinin olen todennut hyväksi, ja Mossan Vitamin cocktail on aivan huippu. Voisi auttaa myös kasvobalmit, eli vedettömät kosteusvoiteet jos kasvovoide tuntuu liian kevyeltä ja kasvoöljyä ei halua käyttää.

Vierailija
68/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin kokonaan kosteusvoiteen käytön kasvoille tänä syksynä ja nyt ihoni ei ole ollut lähellekkään yhtä kuiva kuten viimeiset 20 vuotta sitä päivittäin rasvatessani. Ilmeisesti se rasva iholla vain esti luonnollisen kosteutumisen

Atoopikkona nauran päin naamaasi! :D

Itse käytän kasvoille hyaluronihapposeerumia, paksua rasvaista yövoidetta (tällä hetkellä taitaa olla Beautybayn oman merkin voide) ja päälle vielä argan öljyä. Pakko lähmätä näin monta tuotetta päällekkäin, kun kasvot kiristää ja kirvelee koko ajan.

Sama täällä. Atoopikko todellakin vetää monta kerrosta kosteutusta. Itse käytän talvisin yöt ja päivät kuivan ihon yövoiteita, päivävoiteet on ihan liian ohkaisia ja tuollainen öljy on kyllä todella hyvä lisä.

Vierailija
69/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin kokonaan kosteusvoiteen käytön kasvoille tänä syksynä ja nyt ihoni ei ole ollut lähellekkään yhtä kuiva kuten viimeiset 20 vuotta sitä päivittäin rasvatessani. Ilmeisesti se rasva iholla vain esti luonnollisen kosteutumisen

Atoopikkona nauran päin naamaasi! :D

Itse käytän kasvoille hyaluronihapposeerumia, paksua rasvaista yövoidetta (tällä hetkellä taitaa olla Beautybayn oman merkin voide) ja päälle vielä argan öljyä. Pakko lähmätä näin monta tuotetta päällekkäin, kun kasvot kiristää ja kirvelee koko ajan.

Sama täällä. Atoopikko todellakin vetää monta kerrosta kosteutusta. Itse käytän talvisin yöt ja päivät kuivan ihon yövoiteita, päivävoiteet on ihan liian ohkaisia ja tuollainen öljy on kyllä todella hyvä lisä.

Joo, allekirjoitan edelliset. Lisäksi olen huomannut, että maapähkinöiden syönti auttaa ihon kunnossapitämisessä tai jopa ehkäisee osaltaan rutikuivuutta. Syy on luultavasti rasvat ja korkea E-vitamiinipitoisuus. Hyvää ravintoa aivoillekin. Muita pähkinöitä olen kokeillut harvemmin yml. järkyn hintaisia. Maapähkinöitä voi vedellä naamaan välipaloinakin ja makeannälkään.

Vierailija
70/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelinsiemenöljy. Kosteuttaa todella hyvin, vaikka onkin öljy.

Lisäksi pesuihin esim. luonnonöljyihin pohjautuvia palasaippuoita, näissä ei ole sulffaatteja tms ylimääräistä kuivattavaa. Perinteiset saippuat ja putsarit kannattaa kuivana kautena unohtaa vallan.

Vierailija
71/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivea Soft

Vierailija
72/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuivuu iho talvella pahasti, mutta huonoin vaihtoehto on raskaat ja paksut (apteekin) voiteet.

Itsellä toimii yhdistelmä Nivean pinkki kasvovesi, Dermosilin hajusteeton seerumi ja hajusteeton päivä- ja yövoide. Joskus laitan kasvonaamion. Viimeksi kokeilin Lumenen Nordic Hydra 24h moisturizer, toistaiseksi on toiminut hyvin.

Vierailija
73/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nivea Soft

Nivea soft ja/tai muuta vähän tuhdimpaa voidetta aina illalla.

Aamulla pyyhkäisen kasvovedellä ylimääräiset aamulla.

Yleensä sen jälkeen laitan ohuemmasti samaa voidetta.

Vierailija
74/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissy kasvovoide

Vierailija
75/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä (43v) kyllästyin kuivan näköiseen ja juonteiseen naamaan, ja kävin espoolaisella esteettisellä klinikalla hakemassa Profhilo-hyaloronihappopistokset, jotka on nykyaikaiset eivätkä tee luonnotonta, turpeaa "täyteaine"jälkeä naamaan vaan se aine leviää tasaisesti ihon alla, ja todellakin kannatti. Maksoi 400e.

Aion hakea saman hoidon decollete-alueellekin ennen kesää, tuttu otti viime keväänä ja 45-ikäisen juonteisen rintavaon ihosta tuli 30-vuotiaan rintavaon näköinen, kiinteä ja sileä, aivan käsittämätöntä! Aineen vaikutus kestää vuoden, eikä muutama pienen pieni pistos tuntunut missään. Eli jos haluaa hieman panostaa ja saada luonnollista nostetta naaman ihoon, niin suosittelen todella. Sitä voi kuulemma laittaa kaulaankin jos kaulassa juonteita, eikä tosiaan tule mitään täyteainemuhkuraa kuten niillä vanhanaikaisilla aineilla.

Oletko erittäin kuivaihoinen tai harrastanut auringonottoa ikäsi?

Minä olen 48 v. eikä minulla ole juonteista rintavakoa ja kasvoissakin hienoiset hiusrypyt silmien reunoilla (näkyy nauraesa enemmän). Minulla on kyllä ollut rasvainen iho nuorempana, aknekin riesana joskus teininä, että olisko se sitten syy?

Vierailija
76/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teen itse kuivaihoisena: En meikkaa, joten kasvot puhdistan kosteuttavalla misellivedellä. Seuraavaksi levitän muutaman tipan hajusteetonta The Ordinaryn hyaluronihapposeerumia kosteuden eli veden lisäämiseksi iholle. Sen päälle laitan paksua kosteusvoidetta, joka estää kosteuden haihtumisen. Vaihtelen eri hajusteettomia voiteita, mutta monet edellä mainitut karbamidia, keramideja ja öljyjä sisältävät voiteet toimivat hyvin. Jos iho on erityisen kenkulla tuulella, laitan voiteen päälle vielä pari tippaa viinirypäleensiemenöljyä. Öljyn voi myös sekoittaa suoraan voiteeseen. Pieni määrä silikonia tai mineraaliöljyä voiteessa ei välttämättä ole pahitteeksi, koska ne hidastavat kosteuden haihtumista. Pari kertaa viikossa kuorin iho AHA-kuorinnalla eli glykoli- tai maitohappokuorinnalla. Mekaanisia kuorintoja en käytä, koska ne ärsyttävät ihoa liikaa.

Vierailija
77/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologi sanoi minulle, että pitää kiinnittää huomiota myös millä kasvot puhdistaa. Paraskaan voide ei tehoa, jos putsari vie kaiken kosteuden. Hänen mukaansa vaahtoavat puhdistusaineet tai puhdistusvaahdot ovat kuivattavimpia.

Vaihdoin vaahdon puhdistusöljyyn eli "öljyputsariin" ja se auttoi minulla melkein heti. Muutamassa päivässä loppui hilseily ja kiristäminen. En käytä mitään hirveän kalliita tuotteita, perusniveaa ja apteekin rasvoja mitä täällä on jo lueteltu.

Vierailija
78/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä (43v) kyllästyin kuivan näköiseen ja juonteiseen naamaan, ja kävin espoolaisella esteettisellä klinikalla hakemassa Profhilo-hyaloronihappopistokset, jotka on nykyaikaiset eivätkä tee luonnotonta, turpeaa "täyteaine"jälkeä naamaan vaan se aine leviää tasaisesti ihon alla, ja todellakin kannatti. Maksoi 400e.

Aion hakea saman hoidon decollete-alueellekin ennen kesää, tuttu otti viime keväänä ja 45-ikäisen juonteisen rintavaon ihosta tuli 30-vuotiaan rintavaon näköinen, kiinteä ja sileä, aivan käsittämätöntä! Aineen vaikutus kestää vuoden, eikä muutama pienen pieni pistos tuntunut missään. Eli jos haluaa hieman panostaa ja saada luonnollista nostetta naaman ihoon, niin suosittelen todella. Sitä voi kuulemma laittaa kaulaankin jos kaulassa juonteita, eikä tosiaan tule mitään täyteainemuhkuraa kuten niillä vanhanaikaisilla aineilla.

Oletko erittäin kuivaihoinen tai harrastanut auringonottoa ikäsi?

Minä olen 48 v. eikä minulla ole juonteista rintavakoa ja kasvoissakin hienoiset hiusrypyt silmien reunoilla (näkyy nauraesa enemmän). Minulla on kyllä ollut rasvainen iho nuorempana, aknekin riesana joskus teininä, että olisko se sitten syy?

Kuiva iho on ohut, joten se rypistyy herkemmin kuin rasvoittuva iho. Ihon kuivuus myös korostaa ihon pintajuonteita.

Vierailija
79/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa Nivean voide. Jos aknetaipuvainen niin sitten nivea refreshing day cream, ei tule näppyjä vaikka kosteuttaa. Ja hinta-laatu kohdallaan.

Vettä, silikoneja, mineraaliöljyä ja hajusteita. Se on kyllä totta, että hinta vastaa laatua :)

Parempi hinta-laatusuhde noissa Nivean halvimmissa perusvoiteissa taitaa kuitenkin olla kuin La Merin Crème De La Mer voiteessa, jonka raaka-ainelistan kärjessä mineraaliöljyt ja vahat.

Satojen eurojen voiteita ei nyt muutenkaan kannata ostaa. Suosittelen luonnonkosmetiikkaa, saa parasta vastinetta rahoilleen.

Muistaa kannattaa, että se luonnonkosmetiikka voi luonnollisenkuuloisesta nimestään huolimatta allergisoida ja ärsyttää. Minä sain ikuisen riesan naamaani (POD) Madaran puhdistusvaahdosta. Ja kasviöljyt tukkivat huokoset siinä missä mineraaliöljytkin.

Vierailija
80/183 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa taliköhnältä. Voisit kokeilla siihen Selukos-shampoota kaapimisen sijaan. Virallisesti Selukos on vain hiuspohjalle, mutta olen saanut sillä sitkeän kasvojen taliköhnän ja nenänvierustan hilseilyn kuriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi