Mistä tuotteista apua tähän kuivuvaan talvinaamaan? Suosittele tuotteita!
Naama kuivuu näin talvisin paljon. Tällä hetkellä käytän Ceralanin voidetta, joka on:
"Kosmeettisesti miellyttävä perusvoide, joka sisältää keramideja. Keramidit estävät kosteuden haihtumisen ihosta ja auttavat palauttamaan ihon normaalin kosteustasapainon. Sopii kuivaihoisille ja atoopikoille, myös kasvoihin. Levittyy helposti ja imeytyy hyvin."
Ei ole riittävä. Kesäisin toimii, nyt enää ei.
Mikä olisi hyvä tuote? Seerumi? Mikä?
Kommentit (183)
Mulla toimii parhaiten, etten pese lainkaan. Parissa päivässä luonto tekee itse kostean suojan, joka suojaa hyvin kylmälläkin kelillä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimii parhaiten, etten pese lainkaan. Parissa päivässä luonto tekee itse kostean suojan, joka suojaa hyvin kylmälläkin kelillä.
Tuo on siinä mielessä totta, että jos menee aamulenkille EI kannata pestä kasvoja ennen lenkkiä.
Eikä laittaa mitään "pakkasvoidetta" ainakaan sellaista missä on vettä.
Tehdä ihonhoitorutiini vasta lenkin jälkeen (jos menee vaikka suihkuun)
Vältä pesemistä niinä päivinä, jolloin et käytä meikkiä.
Yves Rocherilla on ollut pieni lasipullo eliksiirä, joka oli monien mielestä talvinaaman pelastus. Harmi, että Rocherista tuli postimyyntifirma. Kävin usein Itiksen liikkeessä ja olin tosi tyytyväinen tuotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Nivea Creme.
Siinäkin on vettä .eli pitää imeytyä hyvin ennen kuin menee pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei auta mikään voide, vaan pitää juoda paljon vettä ja syödä hyviä rasvoja. Lisänä tyrniöljy- tai helokkiöljykapseleita. Auttavat myös kuiviin silmiin. Kun kuurin alottaa ennen ensimmäisiä pakkasia, ei kiristelevää tunnetta ehdi edes tulla.
Tuo veden runsaan juomisen vaikutus ihon kosteustasapainoon on jo ties kuinka monessa tutkimuksessa kumottu. Tietenkin on hyvä juoda vettä, ei siinä mitään.
Luin joku aika sitten varmaan Iltalehden jutusta, kuinka kannattaa käyttää tuotteita niin, että laittaa ensimmäiseksi kevyintä tuotetta pohjalle, yleensä seerumia, sitten rasvaisempaa, eli jotain voidetta ja viimeiseksi päälle rasvaisinta tuotetta, jotain ihoöljyä. Olen huomannut sen tehokkaaksi tavaksi kosteuttaa ihoa. Eli yhden tuotteen sijasta laittaakin kahta tai kolmea tuotetta niin että rasvaisinta tulee päällimmäiseksi. Se estää kosteutta haihtumasta iholta. Voiteiden voi antaa hetken imeytyä ennen seuraavan laittamista, niin niistä tulee kerroksia.
Vichyllä on hyvä seerumi, oliko se joku 89 tms. nimeltään. Vichyn voiteet on myös hyviä. Caudalien Divine oil on hyvä öljy, olen kuullut lisäksi kehuttavan ihan tavallista seesamöljyä (jota käytetään ruuanlaitossa) hyväksi iholle ja sitä näkyy olevan usein myös kosmetiikassa.
Vierailija kirjoitti:
Luin joku aika sitten varmaan Iltalehden jutusta, kuinka kannattaa käyttää tuotteita niin, että laittaa ensimmäiseksi kevyintä tuotetta pohjalle, yleensä seerumia, sitten rasvaisempaa, eli jotain voidetta ja viimeiseksi päälle rasvaisinta tuotetta, jotain ihoöljyä. Olen huomannut sen tehokkaaksi tavaksi kosteuttaa ihoa. Eli yhden tuotteen sijasta laittaakin kahta tai kolmea tuotetta niin että rasvaisinta tulee päällimmäiseksi. Se estää kosteutta haihtumasta iholta. Voiteiden voi antaa hetken imeytyä ennen seuraavan laittamista, niin niistä tulee kerroksia.
Vichyllä on hyvä seerumi, oliko se joku 89 tms. nimeltään. Vichyn voiteet on myös hyviä. Caudalien Divine oil on hyvä öljy, olen kuullut lisäksi kehuttavan ihan tavallista seesamöljyä (jota käytetään ruuanlaitossa) hyväksi iholle ja sitä näkyy olevan usein myös kosmetiikassa.
se 89 ei ole seerumi vaan ampulli joka laitetaan seerumin alle.
eli kosteustiiviste=ampulli ensin, sitten seerumi jossa esim. vitamiineja, sitten oklusiivinen voide joka lukitsee kosteuden.
(tämä on korealaista ihonhoitoa. ensin kosteustiiviste, sitten seerumi, sitten kosteusvoide)
Mulla auttaa se että käytän kasvoöljyä väärin. Se kun kuulemma pitäis laittaa vasta kosteusvoiteen päälle, mutta itse laitan suoraan pestylle iholle ja sitten vähän kosteusvoidetta siihen öljyn päälle. Yöksi lisään vielä toisen kerroksen öljyä voiteen päälle, silloin naama kiiltää niin siks en tee aamuisin näin. Käytössä Mossa Vitamin Coctail öljy ja L'oreal Revitalft voiteet.
Vierailija kirjoitti:
1.tuplapuhditus
2.kosteuttava kasvovesi
3.kosteuttava ampulli/kosteustiiviste (esim. vichy mineral)
4. kosteuttava ja hoitava seerumi (jossa esim. niasiiniamidia )
5. kosteuttava täytetäläinen voide, joka lukitsee kosteuden (oklusiivinen)
6.aurinkosuoja
Aurinkosuoja joulukuussa Suomessa? Trsk.
Etelä-Koreassa osataan telkkarien teko, älypuhemien teko, autojen teko, laivojen teko ja myös ihonhoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.tuplapuhditus
2.kosteuttava kasvovesi
6.aurinkosuoja
Aurinkosuoja joulukuussa Suomessa? Trsk.
UV-A on läsnä myös talvella. Se tulee myös ikkunan ja auton tuuliläsin läpi, toisin kuin UV-B.
UV-A on se mikä menee syvimmälle, vaikka ei poltakaan ihoa kuten UV-B. Se menee syvälle missä ihon kollageeni ja elastaani ovat.Sen vuoksi solariumia paljon käyttävät vanhentuvat taatusti. Solarium on lähinnä UV-A säteilyä.
Minulla on toiminut ylivoimaisena Aqualan Duo. Sillä saa puhdistettua myös meikit, ei kuivata.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on toiminut ylivoimaisena Aqualan Duo. Sillä saa puhdistettua myös meikit, ei kuivata.
aqualan l toimii meikinpoistoon paremin.
aqualan duo toimii paremmin kosteusvoiteena.
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa se että käytän kasvoöljyä väärin. Se kun kuulemma pitäis laittaa vasta kosteusvoiteen päälle, mutta itse laitan suoraan pestylle iholle ja sitten vähän kosteusvoidetta siihen öljyn päälle. Yöksi lisään vielä toisen kerroksen öljyä voiteen päälle, silloin naama kiiltää niin siks en tee aamuisin näin. Käytössä Mossa Vitamin Coctail öljy ja L'oreal Revitalft voiteet.
Kasvoöljy ei välttämättä olekaan okklusiivinen, kosteuden alleen sulkevaa. Niitä voi ihan hyvin käyttää paksumman voiteen alla ja siten saada parempi hyöty niistä.
1.tuplapuhditus
2.kosteuttava kasvovesi
6.aurinkosuoja