Mistä tuotteista apua tähän kuivuvaan talvinaamaan? Suosittele tuotteita!
Naama kuivuu näin talvisin paljon. Tällä hetkellä käytän Ceralanin voidetta, joka on:
"Kosmeettisesti miellyttävä perusvoide, joka sisältää keramideja. Keramidit estävät kosteuden haihtumisen ihosta ja auttavat palauttamaan ihon normaalin kosteustasapainon. Sopii kuivaihoisille ja atoopikoille, myös kasvoihin. Levittyy helposti ja imeytyy hyvin."
Ei ole riittävä. Kesäisin toimii, nyt enää ei.
Mikä olisi hyvä tuote? Seerumi? Mikä?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
hellävarainen putsari käyttöön, en itse tykkää puhdistusmaidoista joten käytän favoran puhdistusvaahtoa( tosin nyt on koostumusta muutettu en tiedä mistä tämä uusi on kotoisin), puhdistaa ihon mutta ei jätä sitä superkireäksi. Päälle sitten la roche posayn toleriane rasvaa https://www.yliopistonapteekki.fi/lrp-toleriane-ultra-hoitovoide-40-ml-…
Lisäkosteutuksena tulee käytetty avenen lähdevesisuihketta https://www.yliopistonapteekki.fi/avene-thermal-spring-water-spray-150-…; tää pullo kestää itselläni ainakin vuoden ja säilytän jääkaapissa niin virkistää kivasti ympäri vuoden.
Tuo suihke ei sisällä mitään kosteuttavia ainesosia ja pH on ihan liian korkea iholle. Kallista vettä.
Oikea löytöjen löytö ja helmi on Dermosilin Winter face cream! Kannattaa kokeilla. Ei ole edes kallis. Mutta toimii!
Itse pesen talvisin kasvot Coxir ultra hyaluronic puhdistusöljyllä. Yöksi hyaluronihappo seerumia, nyt on Evolven ja Cosrx Propolis honey yönaamio. Aamulla Clinique moisture surge pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Atoopikolle parhaiten sopivat voiteet löytyvät apteekista. Ap on sieltä Ceralania ostanutkin. Itse käytän Ceralan Plus -voidetta kasvoihin ja raastinraudaksi kuivuneisiin kyynärpäihin. Minulle riittävän rasvainen, imeytyy nopeasti, eikä jätä ihoa tahmeaksi. Muistelen että Carbalan olisi myös hyvä. Apteekissa osaavat varmaan paremmin neuvoa kuin täällä palstalla. Seerumit ja muut kosmetiikkafirmojen tuotteet unohtaisin. Kalliita, hajustettuja, järkyttävän kalliita. Ihotautilääkärit suosittelevat mieluummin perusvoiteita ihon hoitoon.
Tiedoksi: Seerumeja saa myös hajusteettomina ja edullisina.
"Yleislääkärit ja terveydenhoitajat suosittelevat ihon hoitamiseen nimenomaan perusvoiteita. Siihen on syynsä. Ensinnäkin ne ovat heille tuttuja. Perusvoiteita valmistavat ja myyvät lääkefirmat, jotka markkinoivat voiteita terveydenhuollon ammattilaisille samalla kun jakavat lääkeinfoa. Toisekseen perusvoiteet aiheuttavat harvemmin reaktioita tai tuntemuksia herkimmällekään iholle, sillä mineraaliöljyt ja parabeenit ovat varsin hyvin siedettyjä. Lisäksi perusvoiteen muodostama okkluusio saa ihon tuntumaan hetken aikaa hyvältä.
Perusvoiteen hoitavat vaikutukset eivät kuitenkaan riitä ongelmaiholle, sillä perusvoiteissa ei yleensä ole lainkaan hoitavia aineita. Siitä syystä moni atoopikko ja kuivasta ihosta kärsivä on ns. perusvoidekierteessä ja joutuu vaihtamaan voidetta parempaa etsien sekä turvautumaan lääkevoiteisiin, kuten kortisoniin.
Perusvoide onkin hyvä tuote ”perusiholle”. Henkilölle, jonka ihossa ei hyvien geenien ansiosta ole tarvetta kuin suojalle ja ehkä ripaukselle lisäkosteutta."
Vierailija kirjoitti:
hellävarainen putsari käyttöön, en itse tykkää puhdistusmaidoista joten käytän favoran puhdistusvaahtoa( tosin nyt on koostumusta muutettu en tiedä mistä tämä uusi on kotoisin), puhdistaa ihon mutta ei jätä sitä superkireäksi. Päälle sitten la roche posayn toleriane rasvaa https://www.yliopistonapteekki.fi/lrp-toleriane-ultra-hoitovoide-40-ml-…
Lisäkosteutuksena tulee käytetty avenen lähdevesisuihketta https://www.yliopistonapteekki.fi/avene-thermal-spring-water-spray-150-…; tää pullo kestää itselläni ainakin vuoden ja säilytän jääkaapissa niin virkistää kivasti ympäri vuoden.
Aika kallista vettä ostat. Hanasta saisi halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jatka sinä vain pirkka-voiteilla ;) me oikeasti herkkäihoiset ja ihonhoitoon panostavat käytämme näitä tuotteita, mitä meille toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihosi tarvitsee kosteutta. Kokeile vaikka hyalurinihappoa sisältävää seerumia niin, että taputtelet sen hieman kostealle iholle pesun jälkeen. Tuon päälle sitten se voide. Pese iho hellävaraisemmilla tuotteilla, esim geelimäiset tuotteet on aika peseviä ja voivat talvella kuivattaa liikaa.
Itselläni ongelmana se että jos en poista kasvoistani kuollutta iho-talikerrosta, niin naama alkaa kukkimaan viikossa, ja siihen tulee myös kutisevia haavoja. Mun kasvoja ei mikään pesuaine puhdista kunnolla, vaan se vaatii saunan, jonka kosteudessa kaavin hellästi kynsillä t- alueelta kuonan pois, ja sen jälkeen pesen. Jos jätän tämän ns kuorinnan tekemättä viikoksi, ja vain länttään jokaisen hellävaraisella aineella toteutetun pesun päälle uuden keeroksen rasvaa niin hevletti on irti.
Kokeile kemiallisia kuorintoja, esim AHA/BHA-happoja. Mm. Ordinaryn glykolihappokasvovesi on hellävarainen jota useimmat voi käyttää päivittäin, se siis kuorii ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jatka sinä vain pirkka-voiteilla ;) me oikeasti herkkäihoiset ja ihonhoitoon panostavat käytämme näitä tuotteita, mitä meille toimii.
Joo, mutta toi suihke ei oikeasti sisällä mitään mistä iholle olisi hyötyä. Virkistää varmasti, mutta ei millään tavalla kosteuta.
Huolehdi myös ilmankosteudesta, jos kotonasi on keskuslämmitys. Ilmankostuttajasta on talvella apua, tai sitten voit ainakin makuuhuoneessa laittaa jotakin kuivumaan öisin lämpöpatterin päälle.
Itse kuivatan pyykit telineellä makuuhuoneessa talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan kosmetiikkaa ja panostan ihonhoitooni, mutta noiden lähdevesisuihkeiden tehossa olen samaa mieltä kuin kommentoija nro 23.
Syö mantelia joko sellaisenaan tai maitona tai käytä jauhoja säännöllisesti. Auttaa ainakin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihosi tarvitsee kosteutta. Kokeile vaikka hyalurinihappoa sisältävää seerumia niin, että taputtelet sen hieman kostealle iholle pesun jälkeen. Tuon päälle sitten se voide. Pese iho hellävaraisemmilla tuotteilla, esim geelimäiset tuotteet on aika peseviä ja voivat talvella kuivattaa liikaa.
Itselläni ongelmana se että jos en poista kasvoistani kuollutta iho-talikerrosta, niin naama alkaa kukkimaan viikossa, ja siihen tulee myös kutisevia haavoja. Mun kasvoja ei mikään pesuaine puhdista kunnolla, vaan se vaatii saunan, jonka kosteudessa kaavin hellästi kynsillä t- alueelta kuonan pois, ja sen jälkeen pesen. Jos jätän tämän ns kuorinnan tekemättä viikoksi, ja vain länttään jokaisen hellävaraisella aineella toteutetun pesun päälle uuden keeroksen rasvaa niin hevletti on irti.
Kokeile kemiallisia kuorintoja, esim AHA/BHA-happoja. Mm. Ordinaryn glykolihappokasvovesi on hellävarainen jota useimmat voi käyttää päivittäin, se siis kuorii ihoa.
Olin juuri tulossa ehdottamaan myös AHA-happoja. Tähän kommenttiin lisäisin vielä, että hapon käyttö kannattaa aloittaa pikku hiljaa, esim ensin kerran viikkoon, sitten kaksi, sitten kolme kertaa, koska näin voidaan välttää mahdollinen ihoärsytys. Eli hiljaa hyvä tulee. Yksi hyvä hellävarainen happo on myös Ordinaryn Lactic acid 5%, jossa on myös hyaluronihappoa. Hapoissa pitää myös muistaa ihon suojaaminen auringolta! Iho on herkkä palamaan, kun siitä on kuorittu pintaa pois.
Tällä tuotteella pärjää läpi talven: Bioeffect EGF-seerumi. Sisältää vain muutaman raaka-aineen ja tuliperäisen maan mineraaleja. Islantilainen huippuseerumi, ja riittoisa.
Ostelin kaiken maailman kalliit, monen sadan La Merit, La Prairiet ym mutta mikään ei voita tuota kasvutekijää sisältävää seerumia jota voi käyttää myös silmien alle.
Halvat voiteet tukkivat vaan ihoa, eikä niissä ole kosteutta pitäviä eikä ihoon vaikuttavia ainesosia.
Tuo seerumi auttoi myös kaverini ekseemaan.
Pese jollain puhdistusöljyllä, ei geelejä eikä vaahtoja. Kosteuttavaa kasvovettä/hoitovettä tai seerumia päälle ja lopuksi kosteutta sitomaan jokin ihoöljy. Näin mä teen. Olen huomannut, että jostain syystä nuo apteekin voiteet eivät mullakaan auta.
Vierailija kirjoitti:
Tällä tuotteella pärjää läpi talven: Bioeffect EGF-seerumi. Sisältää vain muutaman raaka-aineen ja tuliperäisen maan mineraaleja. Islantilainen huippuseerumi, ja riittoisa.
Ostelin kaiken maailman kalliit, monen sadan La Merit, La Prairiet ym mutta mikään ei voita tuota kasvutekijää sisältävää seerumia jota voi käyttää myös silmien alle.
Halvat voiteet tukkivat vaan ihoa, eikä niissä ole kosteutta pitäviä eikä ihoon vaikuttavia ainesosia.
Toi seerumikin maksaa yli 100 euroa :D
Älkää alkako läträämään millään kotihapoilla jos ette ole ihonhoidon konkareita. Voi tulla enemmän haittaa kuin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja riittää syksystä kevääseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta toimii kuin kasvojenkohotus, nuorentaa ihoa huimasti.
Atoopikolle parhaiten sopivat voiteet löytyvät apteekista. Ap on sieltä Ceralania ostanutkin. Itse käytän Ceralan Plus -voidetta kasvoihin ja raastinraudaksi kuivuneisiin kyynärpäihin. Minulle riittävän rasvainen, imeytyy nopeasti, eikä jätä ihoa tahmeaksi. Muistelen että Carbalan olisi myös hyvä. Apteekissa osaavat varmaan paremmin neuvoa kuin täällä palstalla. Seerumit ja muut kosmetiikkafirmojen tuotteet unohtaisin. Kalliita, hajustettuja, järkyttävän kalliita. Ihotautilääkärit suosittelevat mieluummin perusvoiteita ihon hoitoon.