Mistä tuotteista apua tähän kuivuvaan talvinaamaan? Suosittele tuotteita!
Naama kuivuu näin talvisin paljon. Tällä hetkellä käytän Ceralanin voidetta, joka on:
"Kosmeettisesti miellyttävä perusvoide, joka sisältää keramideja. Keramidit estävät kosteuden haihtumisen ihosta ja auttavat palauttamaan ihon normaalin kosteustasapainon. Sopii kuivaihoisille ja atoopikoille, myös kasvoihin. Levittyy helposti ja imeytyy hyvin."
Ei ole riittävä. Kesäisin toimii, nyt enää ei.
Mikä olisi hyvä tuote? Seerumi? Mikä?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Kosmetologi sanoi minulle, että pitää kiinnittää huomiota myös millä kasvot puhdistaa. Paraskaan voide ei tehoa, jos putsari vie kaiken kosteuden. Hänen mukaansa vaahtoavat puhdistusaineet tai puhdistusvaahdot ovat kuivattavimpia.
Vaihdoin vaahdon puhdistusöljyyn eli "öljyputsariin" ja se auttoi minulla melkein heti. Muutamassa päivässä loppui hilseily ja kiristäminen. En käytä mitään hirveän kalliita tuotteita, perusniveaa ja apteekin rasvoja mitä täällä on jo lueteltu.
Mitä öljyputsaria käytät? Ja miten sitä käytetään?
Itselle tulee "maskialueelle" kuivia kohtia, joihin erilaisia kosteuttavia voiteita testattu, esim. Cliniquen Moisture Surge oli kivan geelimäinen ja raikas, mutta yllättävän kosteuttava.
Suurin paraneminen ihossa tapahtunut ehdottomasti sen jälkeen, kun aloin tehdä puhdistuksen La Mer puhdistusöljyllä! Ihana öljy joka hierotaan kasvoille kuivalle iholle, ja sitten emulgoidaan kastelluin sormenpäin, ja lopuksi huuhdellaan kasvot.
Aivan huippu tuote!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosmetologi sanoi minulle, että pitää kiinnittää huomiota myös millä kasvot puhdistaa. Paraskaan voide ei tehoa, jos putsari vie kaiken kosteuden. Hänen mukaansa vaahtoavat puhdistusaineet tai puhdistusvaahdot ovat kuivattavimpia.
Vaihdoin vaahdon puhdistusöljyyn eli "öljyputsariin" ja se auttoi minulla melkein heti. Muutamassa päivässä loppui hilseily ja kiristäminen. En käytä mitään hirveän kalliita tuotteita, perusniveaa ja apteekin rasvoja mitä täällä on jo lueteltu.
Mitä öljyputsaria käytät? Ja miten sitä käytetään?
Olen eri, mutta tuossa yllä kerroinkin puhdistusöljyn käytöstä.
Voin todella suositella! Kyseisessä La Mer öljyssä on hienojakoista helmiuutetta, joka "hioo" iholta kuivuuden aiheuttamaa epätasaisuutta. Samalla öljyt imeytyvät ihoon, ja liuottavat epäpuhtauksia ja meikin. Todella ihanan tuntuinen iho tuotteen käytön jälkeen!
En jaksa lukea kaikkea, mutta atoopikkona kommentoin. Ihon kuntoon vaikuttaa paljon myös se, miten ihon puhdistaa. Puhdistusvaahdot ja geelit ovat kuivattavia, puhdistusmaito tai -öljy eivät. Puhdistuksen jälkeen tärkeää, varsinkin atoopikolle on ihon kosteutus. Itselleni kaksi käänteentekevää asiaa atooppiselle talvi-iholle oli joistakin apteekeista saatava Atopik-kasvovesi, jota laitan runsaasti ihan kädellä iholle. En siis hipsuttele millään vanulapuilla, sekä arganöljy. Itse käytän suomalaisen Flown luomuarganöljyä. Kasvoveden ja öljyn väliin kasvovoide, myös Atopikilta sekä tarpeen mukaan myös seerumi.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea kaikkea, mutta atoopikkona kommentoin. Ihon kuntoon vaikuttaa paljon myös se, miten ihon puhdistaa. Puhdistusvaahdot ja geelit ovat kuivattavia, puhdistusmaito tai -öljy eivät. Puhdistuksen jälkeen tärkeää, varsinkin atoopikolle on ihon kosteutus. Itselleni kaksi käänteentekevää asiaa atooppiselle talvi-iholle oli joistakin apteekeista saatava Atopik-kasvovesi, jota laitan runsaasti ihan kädellä iholle. En siis hipsuttele millään vanulapuilla, sekä arganöljy. Itse käytän suomalaisen Flown luomuarganöljyä. Kasvoveden ja öljyn väliin kasvovoide, myös Atopikilta sekä tarpeen mukaan myös seerumi.
Unohtui sanoa, että tuota Atopikia saa tilattua myös nettiapteekeista, jos ei omassa apteekissa ole. Sarjalla on myös muulle iholle tarkoitettuja tuotteita. Itselleni sopii talven kuivuuteen vartalovoiteeksi Madaran isossa, vihreässä tuubissa oleva vartalovoide. Tarvittaessa arganöljyä myös säärille voiteen lisäksi, jos oikein pakkasilla kuivuvat.
Vierailija kirjoitti:
Näin teen itse kuivaihoisena: En meikkaa, joten kasvot puhdistan kosteuttavalla misellivedellä. Seuraavaksi levitän muutaman tipan hajusteetonta The Ordinaryn hyaluronihapposeerumia kosteuden eli veden lisäämiseksi iholle. Sen päälle laitan paksua kosteusvoidetta, joka estää kosteuden haihtumisen. Vaihtelen eri hajusteettomia voiteita, mutta monet edellä mainitut karbamidia, keramideja ja öljyjä sisältävät voiteet toimivat hyvin. Jos iho on erityisen kenkulla tuulella, laitan voiteen päälle vielä pari tippaa viinirypäleensiemenöljyä. Öljyn voi myös sekoittaa suoraan voiteeseen. Pieni määrä silikonia tai mineraaliöljyä voiteessa ei välttämättä ole pahitteeksi, koska ne hidastavat kosteuden haihtumista. Pari kertaa viikossa kuorin iho AHA-kuorinnalla eli glykoli- tai maitohappokuorinnalla. Mekaanisia kuorintoja en käytä, koska ne ärsyttävät ihoa liikaa.
Pakko sanoa tuosta hyaluronihaposta, että se itsessään ei kosteuta. Päin vastoin jos iho ei ole kostea vedestä tai kasvovedestä ja kosteusvoiteesta, vie hyaluronihappo sen lopunkin kosteuden kasvoilta. Hyaluronihappo pitäisi lisätä kasvoille vasta kun on jotain kosteutta alla. Ihosi ilmeisesti on sietänyt pelkän hyaluronihapon kun näytät työntävän siihen vaikka mitä päälle. Yleensä ihon hoidossa on periaatteena: keep it simple. Varsinkin The Oridinaryn tuotteiden kanssa saa olla todella varovainen ja ne tuotteet ovat vain tukemaan jo olemassa olevaa ihonhoitoa. Hyaluronihappo heiltä on yksi ainoita happoja, joita voi käyttää päivittäisellä tasolla.
T. Akne, atopia, rosacea ja suunympärysihottumaa sairastava. Iho on toisinaan järkyttävä.
Nivean perus sinisessä purkissa. On erittäin rasvaista ja suojaa hyvin. Syö myös riittävästi omega3:a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hellävarainen putsari käyttöön, en itse tykkää puhdistusmaidoista joten käytän favoran puhdistusvaahtoa( tosin nyt on koostumusta muutettu en tiedä mistä tämä uusi on kotoisin), puhdistaa ihon mutta ei jätä sitä superkireäksi. Päälle sitten la roche posayn toleriane rasvaa https://www.yliopistonapteekki.fi/lrp-toleriane-ultra-hoitovoide-40-ml-…
Lisäkosteutuksena tulee käytetty avenen lähdevesisuihketta https://www.yliopistonapteekki.fi/avene-thermal-spring-water-spray-150-…; tää pullo kestää itselläni ainakin vuoden ja säilytän jääkaapissa niin virkistää kivasti ympäri vuoden.
Aika kallista vettä ostat. Hanasta saisi halvemmalla.
jatka sinä vain pirkka-voiteilla ;) me oikeasti herkkäihoiset ja ihonhoitoon panostavat käytämme näitä tuotteita, mitä meille toimii.
Kyllähän se vesi on vanhin voitehista, ja saahan siitä maksaa yli satasen litralta jos haluaa. Pirkkavesi tulisi vain paljon halvemmaksi, etkä olisi täysi typerys sitä käyttäessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihosi tarvitsee kosteutta. Kokeile vaikka hyalurinihappoa sisältävää seerumia niin, että taputtelet sen hieman kostealle iholle pesun jälkeen. Tuon päälle sitten se voide. Pese iho hellävaraisemmilla tuotteilla, esim geelimäiset tuotteet on aika peseviä ja voivat talvella kuivattaa liikaa.
Itselläni ongelmana se että jos en poista kasvoistani kuollutta iho-talikerrosta, niin naama alkaa kukkimaan viikossa, ja siihen tulee myös kutisevia haavoja. Mun kasvoja ei mikään pesuaine puhdista kunnolla, vaan se vaatii saunan, jonka kosteudessa kaavin hellästi kynsillä t- alueelta kuonan pois, ja sen jälkeen pesen. Jos jätän tämän ns kuorinnan tekemättä viikoksi, ja vain länttään jokaisen hellävaraisella aineella toteutetun pesun päälle uuden keeroksen rasvaa niin hevletti on irti.
Kokeile kemiallisia kuorintoja, esim AHA/BHA-happoja. Mm. Ordinaryn glykolihappokasvovesi on hellävarainen jota useimmat voi käyttää päivittäin, se siis kuorii ihoa.
On kokeiltu, ei toimi. Tai ei ainakaan riittävästi, kuonakerros jää naamaan ja pilaa ihoa.
Olen atoopikko ja olen vuosia käyttänyt vain Nivea Cremeä kesät talvet. Halpa ja riittoisa ja toimii ainakin minulla. Olen kokeillut kymmeniä eri apteekin rasvoja tuota ennen ja marketin Nivea Creme ehdottomasti paras ja myös halvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihosi tarvitsee kosteutta. Kokeile vaikka hyalurinihappoa sisältävää seerumia niin, että taputtelet sen hieman kostealle iholle pesun jälkeen. Tuon päälle sitten se voide. Pese iho hellävaraisemmilla tuotteilla, esim geelimäiset tuotteet on aika peseviä ja voivat talvella kuivattaa liikaa.
Itselläni ongelmana se että jos en poista kasvoistani kuollutta iho-talikerrosta, niin naama alkaa kukkimaan viikossa, ja siihen tulee myös kutisevia haavoja. Mun kasvoja ei mikään pesuaine puhdista kunnolla, vaan se vaatii saunan, jonka kosteudessa kaavin hellästi kynsillä t- alueelta kuonan pois, ja sen jälkeen pesen. Jos jätän tämän ns kuorinnan tekemättä viikoksi, ja vain länttään jokaisen hellävaraisella aineella toteutetun pesun päälle uuden keeroksen rasvaa niin hevletti on irti.
Kuulostaa taliköhnältä. Voisit kokeilla siihen Selukos-shampoota kaapimisen sijaan. Virallisesti Selukos on vain hiuspohjalle, mutta olen saanut sillä sitkeän kasvojen taliköhnän ja nenänvierustan hilseilyn kuriin.
Kaapiminen on itse asiassa ihan toimiva keino kun just saunassa töhnä pehmenee, ja lähtee hellästi rapsuttelemalla pois. Mulla samaa erittyy kasvojen lisäksi dekolteelle ja säärien etuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen atoopikko ja olen vuosia käyttänyt vain Nivea Cremeä kesät talvet. Halpa ja riittoisa ja toimii ainakin minulla. Olen kokeillut kymmeniä eri apteekin rasvoja tuota ennen ja marketin Nivea Creme ehdottomasti paras ja myös halvin.
Mä käytän nivea cremeä kesällä, mutta talvella hth:ta.
Itsellä myös kuivuva iho kasvoissa. En pese lainkaan saippualla (tai puhdistusmaidolla tms. - en siis käytä meikkiä, koska en voi), ainoastaan vedellä ja mahd. harvoin. Käytössä yleensä Lumene, jota saan lahjaksi aina. ;) En oikein pidä siitä, mutta käytän. Aivan parasta on halpiskaupan kurkku-kosteusvoide! Paksua, rasvaisen tuntuista purkissa ja kädessä, mutta imeytyy hyvin ja nopeasti eikä tahraa. Vihreä purkki, jossa päällä 'Cucumber' jne, hinta norm. 1.50, tarjouksessa 1 euro. :D Ei siis mikään merkkituote, mutta todella hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin teen itse kuivaihoisena: En meikkaa, joten kasvot puhdistan kosteuttavalla misellivedellä. Seuraavaksi levitän muutaman tipan hajusteetonta The Ordinaryn hyaluronihapposeerumia kosteuden eli veden lisäämiseksi iholle. Sen päälle laitan paksua kosteusvoidetta, joka estää kosteuden haihtumisen. Vaihtelen eri hajusteettomia voiteita, mutta monet edellä mainitut karbamidia, keramideja ja öljyjä sisältävät voiteet toimivat hyvin. Jos iho on erityisen kenkulla tuulella, laitan voiteen päälle vielä pari tippaa viinirypäleensiemenöljyä. Öljyn voi myös sekoittaa suoraan voiteeseen. Pieni määrä silikonia tai mineraaliöljyä voiteessa ei välttämättä ole pahitteeksi, koska ne hidastavat kosteuden haihtumista. Pari kertaa viikossa kuorin iho AHA-kuorinnalla eli glykoli- tai maitohappokuorinnalla. Mekaanisia kuorintoja en käytä, koska ne ärsyttävät ihoa liikaa.
Pakko sanoa tuosta hyaluronihaposta, että se itsessään ei kosteuta. Päin vastoin jos iho ei ole kostea vedestä tai kasvovedestä ja kosteusvoiteesta, vie hyaluronihappo sen lopunkin kosteuden kasvoilta. Hyaluronihappo pitäisi lisätä kasvoille vasta kun on jotain kosteutta alla. Ihosi ilmeisesti on sietänyt pelkän hyaluronihapon kun näytät työntävän siihen vaikka mitä päälle. Yleensä ihon hoidossa on periaatteena: keep it simple. Varsinkin The Oridinaryn tuotteiden kanssa saa olla todella varovainen ja ne tuotteet ovat vain tukemaan jo olemassa olevaa ihonhoitoa. Hyaluronihappo heiltä on yksi ainoita happoja, joita voi käyttää päivittäisellä tasolla.
T. Akne, atopia, rosacea ja suunympärysihottumaa sairastava. Iho on toisinaan järkyttävä.
Tiedän aivan hyvin, että hyaluronihappo ei ole vettä. Se sitoo itseensä vettä ja levitän sen tosiaan misellivedestä kostealle iholle. Se "vaikka mitä" on minun tapauksessani hajusteetonta ja väriaineetonta kosteusvoidetta. Tiedän myös varsin mainiosti, mikä ero on eri hapoilla ja miten ihoni niitä sietää. Kaikkien tehoaineiden (ei vain The Ordinaryn valmistamien) kanssa pitää tietää, mitä on tekemässä eikä esimerkiksi lätkiä glykolihapon päälle retinoidia ja mennä sitten ottamaan aurinkoa. Tämä näin kärjistettynä esimerkkinä. Kiitos kuitenkin alentuvasta vastauksestasi. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa Nivean voide. Jos aknetaipuvainen niin sitten nivea refreshing day cream, ei tule näppyjä vaikka kosteuttaa. Ja hinta-laatu kohdallaan.
Vettä, silikoneja, mineraaliöljyä ja hajusteita. Se on kyllä totta, että hinta vastaa laatua :)
Parempi hinta-laatusuhde noissa Nivean halvimmissa perusvoiteissa taitaa kuitenkin olla kuin La Merin Crème De La Mer voiteessa, jonka raaka-ainelistan kärjessä mineraaliöljyt ja vahat.
Satojen eurojen voiteita ei nyt muutenkaan kannata ostaa. Suosittelen luonnonkosmetiikkaa, saa parasta vastinetta rahoilleen.
Muistaa kannattaa, että se luonnonkosmetiikka voi luonnollisenkuuloisesta nimestään huolimatta allergisoida ja ärsyttää. Minä sain ikuisen riesan naamaani (POD) Madaran puhdistusvaahdosta. Ja kasviöljyt tukkivat huokoset siinä missä mineraaliöljytkin.
Onneksi luonnonkosmetiikkaakin saa nykyään jo monelta merkiltä hypoallergeenisena. Esim. tuo tässä ketjussa mainittu Laponie of Scandinavia on yksi tällainen merkki, samoin Naturativ. Kasviöljyissäkin on myös monia sellaisia, jotka eivät tuki huokosia, esim. jojobaöljy on yleisesti hyvin siedetty akneihollakin. Toki aina hyvin yksilöllistä, mikä öljy tai muu tuote kenellekin sopii.
Moi!
Aika hyviä suosituksia täällä jo onkin.
Tässä omat herkän ja atooppisen ihon suosikit:
-Kasvojenpuhdistus hellävaraisella puhdistusvoiteella!
esim La Roche Posayn Toleriane
-Meikinpoistoon puhdistusöljy esim Cliniquen Take the Day Off
Kosteutus: (kaikki hajusteettomia)
-Avene Tolerance Rich Cream
-Louis Widmerin Day Cream (hajusteeton versio)
-Clinique Moisture Surge
-Silmänympäryksiin Avenen silmänympärysvoise. Aivan voittamatonta.
Aurinkosuoja
-La Roche Posayn aurinkovoiteet huippuja ja hajusteettomia. Itse tykkään kosteuttavasta versiosta
Kuorinta
-The Ordinaryn Mancelic Acid (Kicks ja Stockmann. Edullinen ja hajusteeton)
-Jos kaipaa lisäkosteutusta varten öljyä, niin
The Ordinarylla on paljon eri hajusteettomia ja edullisia vaihtoehtoja.
-Jos kaipaa seerumeita, olen kuullut hirveästi hyvää Puriton hajusteettomista tuotteista, mutta itsellä ei ole niihin nyt budjettia eikä ole omaa kokemusta
Jos kestää mietoa tuoksua:
-It's Cosmetics Confidence in a cream (aivan huippua kamaa, vei itseltä hilseilevät laikut pois. Mieto sitruksinen tuoksu. Saa Kicksistä)
-Fresh Soy Cleanser (mieto ruusuinen tuoksu, saa tilattua nettikaupoista)
Myös Kiehlsin Ultra Facial sarja on hajusteeton ja oikein hyvä kosteuttava sarja.Löytyy putsarit ja kasvovoiteet.
Xyliderm geeli on aivan ylivoimaisesti paras kasvoille. Ei kuivu iho, ei kutise. Pari vuotta olen tuota nyt käyttänyt ja ei tarvitse muita tuotteita etsiskellä.
Maapähkinähän ei ole varsinaisesti pähkinä vaan siemen.