Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisiko teidän miehenne lähteä toiselle paikkakunnalle firman pikkujouluihin, jos siellä ollaan myös hotellissa yötä?

Vierailija
01.12.2021 |

Ja kotona on vaimo sekä 6-vuotias lapsi? Firma kuulemma kustantaa hotellin kaikille ketkä tulevat yli 100 kilometrin päästä. Sanoin miehelle, että voin hakea hänet juhlista, mutta hän haluaa jäädä sinne yöksi. Kysyin myös, että eikö kukaan muu aja sieltä takaisin niin ei kuulemma. Kieltäisittekö te tällaisen reissun?

Kommentit (789)

Vierailija
41/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, ap:n aloituksesta ei uskoisi, että ollaan vuodessa 2021. Aloitus on kuin 1950-luvulta.

Vierailija
42/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi. Jos AP pelkää pettämistä niin sitä ei kotiin kahlitseminen etä jos toinen haluaa toista nussia. niin se vaan on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saisi, eipä tarvi miettiä monelta pitäs lähteä hakemaan kotiin/valvoa itse, eikä miehen miettiä montako paukkua kerkiää vielä kiskoa naamaan. Sais oman fiiliksen mukaan juhlia!

Vierailija
44/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi tietenkin mennä.

Omalla työpaikalla oli ennen koronaa vastaavia pikkujouluja hotellimajoituksella. Ikinä mies ei kieltänyt minua menemästä, vaikka meillä on kolme lasta.

Vierailija
45/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tapana kieltää, molemmat on saanut mennä. Rakkaus on se liima, joka meidät sitoo, ei kiellot tai vahtiminen.

Vierailija
46/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun mies lähtee pikkujouluihin, lapset oikein odottaa sitä. Tehdään sillä aikaa porukalla kivaa, katsotaan myöhään telkkaria ja herkutellaan. Lopuksi kaikki kolme kömpii viereeni nukkumaan, vaikka alkavat olemaan aika isoja jo. Mies puolestaan kömpii sitten jonnekin tyhjään sänkyyn/patjoille nukkumaan kotiin tulleessaan. (Ei juo paljon, mutta tulee yleensä myöhään)

Kaikilla on kivaa! Haluan näyttää lapsille mallia, että puolison hyvinvoinnista välitetään. Toista kannustetaan ja rohkaistaan tekemään asioita, joista tämä pitää. Saan itsekin aina tuen 100 %. Koskaan ei tarvitse kummankaan pahalla mielellä, syyllisyyttä tuntien lähteä minnekään.

Vierailija
47/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei minulla oikeutta ole kieltääkään, mutta oon nähny työni puolesta niin paljon näitä pikkujoulupettämisiä ja muita porsasteluja, että kertoisin kyllä, että kovin vaikeelta tuntuu. Toisaalta tietää kyllä jo muutenkin, että en kovin korkealle arvosta mitään pikkujouluja muutenkaan.

Onko se puolisosi vika siis, että sinulla on ongelma ? Tekeekö se puolisostasi pettäjän, koska SINÄ olet nähnyt pettämisiä ? Ei ole. Ongelma on sinun päässäsi ja sinun pitää se oma pääsi laittaa kuntoon.

Vierailija
48/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saisi ja on ollutkin. Ap voisi tarkentaa, että miksi ei hänen miehensä saisi? Ja mitä tekemistä 6-vuotiaalla lapsella on asian kanssa?

Taas näitä typeriä yleistyksiä tässä ketjussa, että pikkujoulut on sellaisia ja sellaisia. Kamoon. 🙄

Vierailija
49/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun otit asian esille. Miehelläni on tulossa myös yön yli kestävät pikkujoulujuhlat.

En ole muistanut kieltää tai muuten mököttää, mutta onneksi vielä tänään ehdin.

Ei se kyllä ole edes mun lupaa kysynyt.

Vierailija
50/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mies menee pikkujouluihin. Munkin mies oli juuri pikkujouluissa toisella paikkakunnalla, bussikuljetus ja yö hotellissa. Miksi olisin kieltänyt aikuista ihmistä? Jos puolisoa kiinnostaa pettää, niin kyllä hän paikkansa sille löytää, ei pikkujoulut ole se ainoa paikka. Meillä alakouluikäiset lapset ja helppohan sen ikäisten kanssa on olla vaikka useampikin yö keskenänsä. Hoitelevat monta juttua itsenäisesti ja ovat ohjattavissa puheella. 6-vuotias osaa jo monta juttua tehdä itse ja myöskin puheohjattava, joten en sen puoleen usko, että tekee tuskaa olla kaksistaan hänen kanssaan.

Vierailija
51/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kieltäisi kun ei mitään lupaa tarvitse tuollaisiin kummankaan kysyäkään. Tottakai asiasta informoidaan (milloin tilaisuus on jne.), mutta kysyä LUPAA mennä firman pippaloihin? Saako kauppaan lähteä ilman lupaa? Harrastuksiin? Ystävälle kylään?

Ap:n kaltaisten naisten takia meillä on maine kyylinä ja rajoittajina, "kun muija ei päästä", vaikka tästäkin ketjusta näkee, että suurin osa on järjissään ja elää tasavertaisessa parisuhteessa.

Vierailija
52/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että en halua hänen lähtevän. En kuitenkaan estäisi lähtemästä. Jokainen kyllä tietää millaisia firman pikkujoulut ovat. Muuten meillä saa olla öitä poissa.

Perusmarttyyri: Saa mennä, kunhan tuntee koko ajan syyllisyyttä ja pahoittelee tullessaan ja hyvittelee

Vierailija
53/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on aikuinen ihminen, ei se tarvitse multa lupaa.

Meidän perheessä keskustelu menisi kutakuinkin näin:

Mies:”mulla ois duunin pikkujoulut 10.12 Tampereella, eihän sulle osu mitään samaksi illaksi?”

Minä:” ei, mene ja pidä hauskaa”

Vierailija
54/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei minulla oikeutta ole kieltääkään, mutta oon nähny työni puolesta niin paljon näitä pikkujoulupettämisiä ja muita porsasteluja, että kertoisin kyllä, että kovin vaikeelta tuntuu. Toisaalta tietää kyllä jo muutenkin, että en kovin korkealle arvosta mitään pikkujouluja muutenkaan.

Sama. Pääsisi menemään mutta se tietäisi että tekisin seuraavana viikonloppuna yksin laivaristeilyn. Sitä mies ei halua.

Vierailija
55/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ottaen huomioon, että itse olin juurikin tuollaisissa yön-yli-pikkujouluissa oman työnantajan piikkiin, niin tuskinpa kehtaisin mieheltäkään kieltää. Onneksi oma parisuhde on sillä tolalla, ettei kummankaan ensimmäinen ajatus ole se, että sinne mennäkään tekemään jotain tuhmaa. Sen sijaan mieheni tuntui arvostavan työnantajani elettä kustantaa matkat ja hotellit myös kauempaa juhliin tuleville. Hänen omalla työpaikallaan pikkujoulu tarkoitti perus saunailtaa pienillä tiimeillä työpaikan saunatiloissa. 

Vierailija
56/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monena vuonna olen lähestulkoon pakottanut miehen pikkujouluhin, että kävisi edes joissain riennoissa joskus eikä vain kotona kökkisi. Omia menojani tuo ei kiellä.

Vierailija
57/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli eri paikkakunnalla pikkujouluissa, kun minulla oli kolme lasta, joista yksi oli pieni vauva! Mitäs siihen sanot? Aika extremeä, eikö?

Ap, oikeesti, sun täytyy käsitellä ongelmasi. Et voi kohdella toista tuolla tavalla.

Vierailija
58/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei minun mieheni lähde mihinkään syntisiin pikkujouluihin, koska hän arvostaa minua

Mainitsiko AP että kyseessä on nimenomaan syntiset pikkujoulut?

Vierailija
59/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli koska olet nähnyt työssäsi jonkun vieraan ihmisen pettämisiä, sillä perusteella sinun puolisosi saisi sitten jättää omat pikkujoulunsa väliin? Arveletko siis, että pikkujouluihin meneminen saisi hänetkin pettämään? Nyt on luottamus kunnossa.

Vierailija
60/789 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaimona ollut ihan omalla rahalla hotellissa työpaikan pikkujoulujen jälkeen, viimeiset 5 vuotta ainakin. Työkaverin kans otettu yhteinen huone. Mulla työmatka reilu 50 km ja pikkujoulut samalla paikkakunnalla kuin työpaikka. Ei mun mies oo koskaan millään lailla protestoinut asiaa vastaan. Ja jos hän haluaisi tehdä samoin niin miksi ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi