Saisiko teidän miehenne lähteä toiselle paikkakunnalle firman pikkujouluihin, jos siellä ollaan myös hotellissa yötä?
Ja kotona on vaimo sekä 6-vuotias lapsi? Firma kuulemma kustantaa hotellin kaikille ketkä tulevat yli 100 kilometrin päästä. Sanoin miehelle, että voin hakea hänet juhlista, mutta hän haluaa jäädä sinne yöksi. Kysyin myös, että eikö kukaan muu aja sieltä takaisin niin ei kuulemma. Kieltäisittekö te tällaisen reissun?
Kommentit (789)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi lähteä.
Itsekin olen ollut työporukalla Tallinnassa, Ruotsissa ja toisella paikkakunnalla. On yövytty laivalla, hotelleissa jne. Ei ole ollut ehkä ns. varsinaiset pikkujoulut kyseessä, mutta jos joku olisi halunnut puolisoaan pettää, niin kyllä se olisi tuolla onnistunut.
Kyllä. Ja jos ollaan tarkkoja, pettää voi vaikka työpaikan vessassa, jos joku pettää haluaa.
Juu, viinalla ja otollisilla pettämiseen luoduilla olosuhteilla ei ole mitään osuutta asiaan. Ihan klo 11.00 selvinpäin kaikki panee toimiston käytävillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa mennä juhliin! Sitä kyllä ihmettelen näissä suomalaisten pikkujouluissa ettei niihin saa avecia mukaan. Niin pääsisi puolisokin mukaan. Pysyisivät juhlatkin mahdollisesti asiallisempina.
Minusta taas on kohtuuton vaatimus, että juhlien järjestäjän pitäisi budjetoida tuplamäärän ja kestitä jokaisen puoliso/kumppani/muu avec vain siksi, että muuten jotkut eivät osaa käyttäytyä tai joku epäilee, ettei joku osaa käyttäytyä. Lähtökohta on se, että kyseessä on aikuisten juhlat, ja oletus on, että aikuinen osaa käyttäytyä ja vastata käytöksestään. Ja jos on tarkoitus vahvistaa työpaikan yhteishenkeä, on tietenkin ideana tavata sillä kyseisellä porukalla.
Miehen työpaikalla juhlat on aina avec. On työnantallekin helpompaa kun ei tule mitään jälkiselvittelyjä ja -puheita.
:D
Mutta säälittäviä työporukoita näämmä löytyy, ei nää kaikki voi trolleja olla. Meillä onneksi ollaan fiksuja ja filmaattisia, mahtava työporukka jolla kaiken lisäksi on moraalistakin kuultu ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras parisuhde syntyy kun on kaksi sellaista ihmistä on yhdessä, joilla on voimakkaat defenssit sen suhteen että tulisivat petetyiksi ja kyky valehdella itselleen.. Molemmat ajattelevat kauniisti toisesta ja ovat 100% varmoja että ”Pena on ihan kiltisti siellä laivareissulla.”. Todellisuudessa molemmat pettää, mutta luulevat että oma puoliso on 100% uskollinen. Näitä on nähty. No mikäs siinä..toisaalta voi olla hyvinkin toimiva parisuhde tuollainenkin.
😂Kerro oma vaihtoehtosi. Mikä on parempi kuin tuo? Mitä pitäisi tehdä, miten toimia, mitä ajatella?
No, meillä ei kumpikaan käy tällaisissa kemuissa. Miksi altistaa parisuhde tarkoituksella vaaroille. Tee sinä kuten haluat. Luota, tule petetyksi ja sulje silmät. Sinkkuna voi myös aina olla.
Normaalisti ihmiset eivät pidä työpaikan ihmisiä tai jotain juhlia vaaroina. Ihan hullu ajatuskin! Ihan kuin ihminen haluaisi seksiä tai suhdetta kenen tahansa paitsi oman kumppaninsa kanssa, niin että oleilu samassa huoneessa tai alkoholin juonti heti johtaisi tähän. Kannattaa varmaan valita sellainen kumppani, jonka kanssa oikeasti halutaan olla yhdessä, niin ei tunnu siltä, että kuka tahansa olisi parempi vaihtoehto.
Pettäminen on kyllä ihan hirveän yleistä ja tavallista. Ihan tavallisilla ihmisillä. Tapailen miestä (ei siis olla parisuhteessa) ja paljon kuullut noita juttuja missä ihan ne tavalliset miehet pettää tyttöystäviään ja vaimojaan - etenkin just näillä työpaikan kekkereissä ja reissuilla. Eikä hän on ole suinkaan ainoa jonka kanssa olen näistä jutellut. Minua on myös petetty suhteissa kahdesti.
Pettäminen nykyään on todella helppoa, koska seuraa löydät puhelimella ihan minuuteissa, vaikka sieltä vieraasta kaupungista kun olet siellä reissussa. Ja humalatilassa moni ihminen menettää aika nopeastikin harkintakyvyn ja itsekontrollin.
Eihän se kumppanin kontrollointi silti asiaa mitään muuta. Mutta toki jokainen voisi omalla kohdalla miettiä ainakin sitä, että miten vahvistaa luottamusta omassa parisuhteessa, esim. miten toimii tuollaisten reissujen suhteen ja paljon avointa keskustelua, myös huolet pitää saada tuoda esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa mennä juhliin! Sitä kyllä ihmettelen näissä suomalaisten pikkujouluissa ettei niihin saa avecia mukaan. Niin pääsisi puolisokin mukaan. Pysyisivät juhlatkin mahdollisesti asiallisempina.
Minusta taas on kohtuuton vaatimus, että juhlien järjestäjän pitäisi budjetoida tuplamäärän ja kestitä jokaisen puoliso/kumppani/muu avec vain siksi, että muuten jotkut eivät osaa käyttäytyä tai joku epäilee, ettei joku osaa käyttäytyä. Lähtökohta on se, että kyseessä on aikuisten juhlat, ja oletus on, että aikuinen osaa käyttäytyä ja vastata käytöksestään. Ja jos on tarkoitus vahvistaa työpaikan yhteishenkeä, on tietenkin ideana tavata sillä kyseisellä porukalla.
Miehen työpaikalla juhlat on aina avec. On työnantallekin helpompaa kun ei tule mitään jälkiselvittelyjä ja -puheita.
:D
Mutta säälittäviä työporukoita näämmä löytyy, ei nää kaikki voi trolleja olla. Meillä onneksi ollaan fiksuja ja filmaattisia, mahtava työporukka jolla kaiken lisäksi on moraalistakin kuultu ;)
Varmasti. Silmänisku kertoo muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ihme, että ukkos kestää sua, lapsellista, kasva aikuiseksi. Taidat olla draama kuningatar, yääh, yääh.
Olipas rakentava, kypsä ja asiallinen kommentti. Kuten suurin osa muistakin, joilla ei ole itsetunto-ongelmia ja täällä lyttäävät kanssasisariaan. Mut hei upeeta, että tunnette itsenne paremmiksi ihmisiksi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi lähteä.
Itsekin olen ollut työporukalla Tallinnassa, Ruotsissa ja toisella paikkakunnalla. On yövytty laivalla, hotelleissa jne. Ei ole ollut ehkä ns. varsinaiset pikkujoulut kyseessä, mutta jos joku olisi halunnut puolisoaan pettää, niin kyllä se olisi tuolla onnistunut.
Kyllä. Ja jos ollaan tarkkoja, pettää voi vaikka työpaikan vessassa, jos joku pettää haluaa.
Juu, viinalla ja otollisilla pettämiseen luoduilla olosuhteilla ei ole mitään osuutta asiaan. Ihan klo 11.00 selvinpäin kaikki panee toimiston käytävillä.
Jos on ongelmia hillitä itseään alkoholin vaikutuksen alaisena niin sitten kyllä kannattaa vähentää alkoholia. Ei ihminen tee kännissäkään mitään mitä ei selvänä tekisi, vaikka tekisikin sen sitten helpommin.
Mutta jos ihminen haluaa olla uskollinen, on sitä myös nousuhumalassa. Eli ongelmat johtuu joko alkoholismista tai moraalittomuudesta, puuttuisin näihin, enkä estelyyn.
Pettäminen kun ei voi tapahtua kun 100 kilsan päässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras parisuhde syntyy kun on kaksi sellaista ihmistä on yhdessä, joilla on voimakkaat defenssit sen suhteen että tulisivat petetyiksi ja kyky valehdella itselleen.. Molemmat ajattelevat kauniisti toisesta ja ovat 100% varmoja että ”Pena on ihan kiltisti siellä laivareissulla.”. Todellisuudessa molemmat pettää, mutta luulevat että oma puoliso on 100% uskollinen. Näitä on nähty. No mikäs siinä..toisaalta voi olla hyvinkin toimiva parisuhde tuollainenkin.
😂Kerro oma vaihtoehtosi. Mikä on parempi kuin tuo? Mitä pitäisi tehdä, miten toimia, mitä ajatella?
No, meillä ei kumpikaan käy tällaisissa kemuissa. Miksi altistaa parisuhde tarkoituksella vaaroille. Tee sinä kuten haluat. Luota, tule petetyksi ja sulje silmät. Sinkkuna voi myös aina olla.
Normaalisti ihmiset eivät pidä työpaikan ihmisiä tai jotain juhlia vaaroina. Ihan hullu ajatuskin! Ihan kuin ihminen haluaisi seksiä tai suhdetta kenen tahansa paitsi oman kumppaninsa kanssa, niin että oleilu samassa huoneessa tai alkoholin juonti heti johtaisi tähän. Kannattaa varmaan valita sellainen kumppani, jonka kanssa oikeasti halutaan olla yhdessä, niin ei tunnu siltä, että kuka tahansa olisi parempi vaihtoehto.
Eli pitäisi päästää vaikka strippibaariin. Eihän siitä mitään haittaa ole vaikka vähän katselee. Kohta koskee, pian panee. Hups, tulikin otettua pari liikaa, kuten pikkujouluissa on tapana. Näin se vaan menee suomalaisissa viinanhuuruisissa pikkujouluissa. Mulle on ihan sama miten muut toimii, meillä toimii tämä. Yhdessä juhlitaan.
Joskus 1990-luvulla oli noita strippibaareja. Taitaa ne jutut syntisestä Helsingistä (ja Tallinnasta) kiertää jo viidettä kierrosta maaseudulla jossa ei tapahdu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitäisi päästää vaikka strippibaariin. Eihän siitä mitään haittaa ole vaikka vähän katselee. Kohta koskee, pian panee. Hups, tulikin otettua pari liikaa, kuten pikkujouluissa on tapana. Näin se vaan menee suomalaisissa viinanhuuruisissa pikkujouluissa. Mulle on ihan sama miten muut toimii, meillä toimii tämä. Yhdessä juhlitaan.
Huoh... No, itse en ajattele, että aikuinen ihminen erikseen "päästetään" minnekään. Lapsiperheessä toki on aikataulut sovitettava yhteen ja katsottava, ettei tule päällekkäisiä menoja ilman, että lapsilla on hoitaja, mutta muuten kukin päättäköön asioistaan itse.
Mistä uskot pohjimmiltaan johtuvan sen, jos "tilaisuuden tullen" harrastaa seksiä jonkun muun kanssa? Uskotko sen oikeasti johtuvan vain alkoholista ja siitä, että pettämiseen on mahdollisuus? Nimittäin itse olen ollut lukuisissa juhlissa niin sinkkuna kuin suhteessa ollessa, ja pääsääntöisesti näissä juhlissa sinkutkaan eivät ole päätyneet harrastamaan seksiä kenenkään kanssa. Syy tähän seksittömyyteen ei ollut se, etteivät juoneet tarpeeksi, vaan heitä ei kiinnostanut. Sama pätee suhteessa oleviin. Ei suhteessa oleva petä kumppaniaan, jos ei halua tehdä niin. Ei humalatila saa lähtökohtaisesti kiinnostumatonta ihmistä kiinnostumaan henkilöstä, josta ei ole kiinnostunut. Ja tähän liittyen mietinkin, mikä arvo on "uskollisuudella" sinänsä, jos se saavutetaan vain tiukassa valvonnassa eliminoimalla mahdollisuudet pettämiseen, mikä kuitenkin olisi se, mitä henkilö haluaisi tehdä? Kuulostaa minusta siltä, että tavallaan eletään valheessa, enkä näe enää merkittävää eroa siihen tilanteeseen, jos eläisi valheessa niin, että ei itse tietäisi puolisonsa pettäneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on niin fiksu mies, että ei itse halua tuollaisiin pikkujouluihin.
Kuvitellaan, että jos hän haluaisi lähteä, niin totta kai hänen on silloin mentävä, mutta tekisimme ensin eropaperit selviksi. Koska sehän olisi selvä signaali, ettei mies enää viihdy suhteessamme,jos tuollaisiin orgioihin mieli tekee. Minua ja lapsiani ei kukaan mies tule koskaan häpäisemään niin.
Olen sivusta seurannut ystäväni miehen toilailuja vieraiden naisten kanssa baareissa, kun oma vaimo oli pienen lapsen kanssa kotona. Kerran kuulin valehtelematta, kuinka hän ruinasi eräältä naiselta # pil... # humalassa. Järkyttävää käytöstä ukkomieheltä.Tän on pakko olla trolli, onhan?
Hirveän mustavalkoinen maailmankuva sinulla, ja sanon tämän konservatiivikristittynä. Pikkujoulut ei suinkaan aina ole orgiat, vaan itsellä on aina ollut hauskaa, ja alkoholiakin on osattu käyttää fiksusti.
Jos ystäväsi mies on sika, niin eihän se kaikista miehistä tee sikoja. Tai sitten omasikin on, ja vain sinun kieltely pitää hänet aisoissa... Kumma ajatus, että vaimon pitää olla miehensä moraalin vartija. Täytyy olla onnellinenkun omalla miehelläni on ihan omatkin aivot.
Eiköhän tuo ja useat muutkin kommenteista ole ihan läpällä kirjoitettuja, jopa yhden ja saman ihmisen näppikseltä monet niistä. Mutta kyllä tällaiset ketjut aika surullisen kuvan suomalaisista naisista antavat. Ensinnäkin se on aina mies, jolla on pikkujouluja. Miksi? Meillä minulla (n) on enemmän pikkujouluja kuin puolisollani; on työpaikan työntekijöiden pikkujoulut ja työpaikan hallituksen pikkujoulut, lisäksi kahdet luottamustehtäviin liittyvät pikkujoulut. Kaikkiin en osallistu ja tänä vuonna osa on mennyt koronan takia uusiksi. Mutta eipä tulisi pieneen mieleenikään, että pitäisi kysyä puolisolta saanko mennä.
Eikä hänenkään tarvitse kysyä lupaa omiin menoihinsa, olivat ne pikkujouluja tai ei.
En tiedä yhtään työpaikkaa 2020-luvulla, missä pikkujoulut järjestettäisiin avec. Itse en kokisi pienintäkään kiinnostusta tutustua työkavereideni puolisoihin tai puolisoni työkavereihin. Minusta pikkujoulut on tarkoitettu omalle porukalle.
En muuten muista myöskään 2000-luvulta yksiäkään pikkujouluja, joissa olisin nähnyt jonkun ympärikännissä tai että olisi tapahtunut jotain, mistä sitten seuraavat viikot juoruttaisiin.
Että mitä?
On mennyt ja edelleenkin "saa" mennä. Ovat työporukkansa kanssa yleensä risteilyllä Tallinnassa ja siellä yötä. Saisin lähteä mukaankin, mutta en kestä laivamatkaa kun keikuttaa. Itse käyn myös reissussa ilman miestäni.
Ei kyllä suoraan sanoen ole juolahtanut mieleenikään, että minä jotenkin antaisin hänelle, aikuiselle, luvan yöpyä muualla kuin kotona. Eikä hänkään ole sitä ikinä kysellyt.
Ja helevettiäkö se kotona oleva 6-vuotias tuohon liittyy? Kai hän nyt tulee toimeen yhden yön ilman isääkin?
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmästynyt. Onko todella suhteita, joissa ei tehdä omia reissuja ja pikkujouluihin lähtö tuottaa päänvaivaa ja mustasukkaisuutta? Itse (nainen) ainakin tarvitsen välillä omia illanviettoja ja reissuja kaveriporukan kanssa Suomessa ja ulkomailla. Näin tekee myös puoliso (mies). Olisipa kurjaa olla suhteessa, jossa on noin suuri luottamuspula.
Disclaimer: paljon vietetään aikaa myös yhdessä ja perheenä, mutta irtiotot silti tarpeellisia ruuhkavuosina.
Olet siis hämmästynyt, että on erilaisia ihmisiä kuin sinä? Eivät kaikki ihmiset ajattele kuin sinä ja sinun ystäväsi. En todellakaan henk. koht. jaksa mitään irtiottoja, koska jokainen kerta on ollut lähinnä uuvuttava. Jos pariskunnalla on kovin erilainen tapa suhtautua tällaisiin irtiottoihin niin tokihan se hiertää suhteessa. Lisäksi pitkissä liitoissa muututaan ja saatetaan kasvaa aivan erilaisiksi persooniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi lähteä.
Jos on ongelmia hillitä itseään alkoholin vaikutuksen alaisena niin sitten kyllä kannattaa vähentää alkoholia. Ei ihminen tee kännissäkään mitään mitä ei selvänä tekisi, vaikka tekisikin sen sitten helpommin.
Mutta jos ihminen haluaa olla uskollinen, on sitä myös nousuhumalassa. Eli ongelmat johtuu joko alkoholismista tai moraalittomuudesta, puuttuisin näihin, enkä estelyyn.
Näissä päiväsaikaan tapahtuvissa työpaikkapanoissa on salasuhde ollut pidempään meneillään. Vai päättääkö Make yhtäkkiä ruokatunnilla, että nyt panenkin Mirkkua varastossa? Ei. Näin voi käydä kännissä ja kun sänkykin on sopivasti hollilla hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus 1990-luvulla oli noita strippibaareja. Taitaa ne jutut syntisestä Helsingistä (ja Tallinnasta) kiertää jo viidettä kierrosta maaseudulla jossa ei tapahdu mitään.
Kuinka niin? Olen itse ollut 2000-luvulla strippibaarissa.
Ovatkohan nämä epäilijä-kyttääjät itse sellaisia, että saattavatkin ehkä pettää? Ja siksi ovat vainoharhaisia oman puolisonsa suhteen. On vaikea kuvitella ketään tasapainoista ihmisistä, joka pitää normaalina olotilana sitä, että täysin ei voi luottaa, tilaisuus tekee varkaan ja kiellänpä toista menemästä juhliin. Ellei sitten ole kyseessä jokin menneisyyden trauma, joka vääristää ajattelumaailman. Molemmissa vaihtoehdoissa ongelma on kuitenkin heidän omansa ja heidän pitäisi hoitaa sitä kuntoon eikä kostaa puolisolle.
Jälleen kerran ketju, jonka ansiosta sinkkuus tuntuu todella hyvältä. Olis painajainen, jos kotona olisi jokin pirttihirmu vahtimassa PIKKUJOULUIHIN menoja. Mitä järkeä olla edes parisuhteessa, jos pitää kontrolloida eikä luoteta. Jos mies on potentiaalinen hunsvotti, niin sellaisen kanssa ei kannata väkisin olla vain siksi, että olisi edes joku.
>>a tähän liittyen mietinkin, mikä arvo on "uskollisuudella" sinänsä, jos se saavutetaan vain tiukassa valvonnassa eliminoimalla mahdollisuudet pettämiseen, mikä kuitenkin olisi se, mitä henkilö haluaisi tehdä?<<
Aamen, oli ytimekkäästi sanottu. Tätä mäkin ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Olen itse ollut 2000-luvulla strippibaarissa.
Jos koko Helsingissä on yksi tai kaksi strippibaaria niin onhan se kamalan syntinen kaupunki silloin!
Muistan että 2000-luvun alussa koko Itä-Uusimaa puhui siitä että seudun pari motellia toimi käytännössä bordellina, niissä oli majoitettuna venäläisiä ilotyttöjä ja maalaisemännät kävivät kyttäämässä onko perheen auto parkkiksella. No se oli silloin se, ehkä muutama perhe hajosi sen takia mutta elämä jatkui. Nykyisin motellit ovat ihan normaalien matkustavien ihmisten käytössä.