Saisiko teidän miehenne lähteä toiselle paikkakunnalle firman pikkujouluihin, jos siellä ollaan myös hotellissa yötä?
Ja kotona on vaimo sekä 6-vuotias lapsi? Firma kuulemma kustantaa hotellin kaikille ketkä tulevat yli 100 kilometrin päästä. Sanoin miehelle, että voin hakea hänet juhlista, mutta hän haluaa jäädä sinne yöksi. Kysyin myös, että eikö kukaan muu aja sieltä takaisin niin ei kuulemma. Kieltäisittekö te tällaisen reissun?
Kommentit (789)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on niin fiksu mies, että ei itse halua tuollaisiin pikkujouluihin.
Kuvitellaan, että jos hän haluaisi lähteä, niin totta kai hänen on silloin mentävä, mutta tekisimme ensin eropaperit selviksi. Koska sehän olisi selvä signaali, ettei mies enää viihdy suhteessamme,jos tuollaisiin orgioihin mieli tekee. Minua ja lapsiani ei kukaan mies tule koskaan häpäisemään niin.
Olen sivusta seurannut ystäväni miehen toilailuja vieraiden naisten kanssa baareissa, kun oma vaimo oli pienen lapsen kanssa kotona. Kerran kuulin valehtelematta, kuinka hän ruinasi eräältä naiselta # pil... # humalassa. Järkyttävää käytöstä ukkomieheltä.Tän on pakko olla trolli, onhan?
Hirveän mustavalkoinen maailmankuva sinulla, ja sanon tämän konservatiivikristittynä. Pikkujoulut ei suinkaan aina ole orgiat, vaan itsellä on aina ollut hauskaa, ja alkoholiakin on osattu käyttää fiksusti.
Jos ystäväsi mies on sika, niin eihän se kaikista miehistä tee sikoja. Tai sitten omasikin on, ja vain sinun kieltely pitää hänet aisoissa... Kumma ajatus, että vaimon pitää olla miehensä moraalin vartija. Täytyy olla onnellinenkun omalla miehelläni on ihan omatkin aivot.
Voi että kun nää tollot ei osaa lukea. Mikä kieltely???!!! Minä en kiellä mieheltäni mitään, enkä kyttää, enkä edes epäile hänen pettävän minua. Juurikin siitä syystä kun hän ei käy juhlissa ilman minua. Fiksut miehet juhlivat vaimonsa kanssa.
No eihän nuo nyt korreloi :D Vai jättääkö hän käymättä juhlissa ilman sinua vain siksi kun sinä et kyttää etkä epäile? Ja jos epäilisit, niin sitten menisi ilman sinua? Koitas nyt vähän miettiä.
Tunnen monia fiksuja miehiä jotka voivat hyvin käydä juhlissa myös ilman vaimoa, eivätkä silti petä;)
Eikun nyt luin väärin. Silti, muutenko epäilisit hänen pettävän, siis jos kävisi ilman sinua?
Säälittää tuollainen epäluottamus :(
Tietenkin saisi, jos ei ole jotain estettä silloin ja mies tekee oman osuutensa kodin ja lapsen hoidosta. Jos mies huitelisi muutenkin illat ja viikonloput omissa menoissaan, voisi yliyön pikkujoulureissu olla se viimeinen pisara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras parisuhde syntyy kun on kaksi sellaista ihmistä on yhdessä, joilla on voimakkaat defenssit sen suhteen että tulisivat petetyiksi ja kyky valehdella itselleen.. Molemmat ajattelevat kauniisti toisesta ja ovat 100% varmoja että ”Pena on ihan kiltisti siellä laivareissulla.”. Todellisuudessa molemmat pettää, mutta luulevat että oma puoliso on 100% uskollinen. Näitä on nähty. No mikäs siinä..toisaalta voi olla hyvinkin toimiva parisuhde tuollainenkin.
😂Kerro oma vaihtoehtosi. Mikä on parempi kuin tuo? Mitä pitäisi tehdä, miten toimia, mitä ajatella?
No, meillä ei kumpikaan käy tällaisissa kemuissa. Miksi altistaa parisuhde tarkoituksella vaaroille. Tee sinä kuten haluat. Luota, tule petetyksi ja sulje silmät. Sinkkuna voi myös aina olla.
Tuo on sairas parisuhde. Joko eroatte pian tai sitten pysytte hampaat irvessä yhdessä siihen asti kun toinen pimahtaa.
Vai onko sittenkin sinun näkemyksesi parisuhteesta sairas. Jos ilman pettämistä pimahtaa, niin eikö silloin pidä pysyä sinkkuna.
? Ihan kuin se että mies on jossain ilman vaimoaan tarkoittaisi pettämistä. Epäiletkö miehesi pettävän kun hän käy ruokakaupassa? Missä menee raja, missä miehesi vielä just ja just saa käydä ilman että epäilet?
Ehkä sinun isäsi petti äitiäsi ja uskot nyt kaikkien olevan pettäjiä. Breaking news: kaikki miehet eivät suinkaan petä <3
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on että pilllua on Tinderissä aivan järjettömän paljon tarjolla jos vain osaa homman. Millään muulla ei ole väliä.
Eikö Tinder ole tarkoitettu vain täyssinkuille?
Saa kyllä, minä vain päätin että ei halua ja jos vielä lähtee niin takaisin ei ole tulemista
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa mennä juhliin! Sitä kyllä ihmettelen näissä suomalaisten pikkujouluissa ettei niihin saa avecia mukaan. Niin pääsisi puolisokin mukaan. Pysyisivät juhlatkin mahdollisesti asiallisempina.
Minusta taas on kohtuuton vaatimus, että juhlien järjestäjän pitäisi budjetoida tuplamäärän ja kestitä jokaisen puoliso/kumppani/muu avec vain siksi, että muuten jotkut eivät osaa käyttäytyä tai joku epäilee, ettei joku osaa käyttäytyä. Lähtökohta on se, että kyseessä on aikuisten juhlat, ja oletus on, että aikuinen osaa käyttäytyä ja vastata käytöksestään. Ja jos on tarkoitus vahvistaa työpaikan yhteishenkeä, on tietenkin ideana tavata sillä kyseisellä porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on niin fiksu mies, että ei itse halua tuollaisiin pikkujouluihin.
Kuvitellaan, että jos hän haluaisi lähteä, niin totta kai hänen on silloin mentävä, mutta tekisimme ensin eropaperit selviksi. Koska sehän olisi selvä signaali, ettei mies enää viihdy suhteessamme,jos tuollaisiin orgioihin mieli tekee. Minua ja lapsiani ei kukaan mies tule koskaan häpäisemään niin.
Olen sivusta seurannut ystäväni miehen toilailuja vieraiden naisten kanssa baareissa, kun oma vaimo oli pienen lapsen kanssa kotona. Kerran kuulin valehtelematta, kuinka hän ruinasi eräältä naiselta # pil... # humalassa. Järkyttävää käytöstä ukkomieheltä.Tän on pakko olla trolli, onhan?
Hirveän mustavalkoinen maailmankuva sinulla, ja sanon tämän konservatiivikristittynä. Pikkujoulut ei suinkaan aina ole orgiat, vaan itsellä on aina ollut hauskaa, ja alkoholiakin on osattu käyttää fiksusti.
Jos ystäväsi mies on sika, niin eihän se kaikista miehistä tee sikoja. Tai sitten omasikin on, ja vain sinun kieltely pitää hänet aisoissa... Kumma ajatus, että vaimon pitää olla miehensä moraalin vartija. Täytyy olla onnellinenkun omalla miehelläni on ihan omatkin aivot.
Voi että kun nää tollot ei osaa lukea. Mikä kieltely???!!! Minä en kiellä mieheltäni mitään, enkä kyttää, enkä edes epäile hänen pettävän minua. Juurikin siitä syystä kun hän ei käy juhlissa ilman minua. Fiksut miehet juhlivat vaimonsa kanssa.
Eli jos hän kävisi juhlissa, aloittaisit heti kyttäämisen, epäilemisen ja kieltelyn. Nyt miehesi on oppinut, että pysyy rauha maassa, kun hän tulee kiltisti aina kotiin riippumatta siitä, haluaisiko oikeasti joskus käydä jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttekö sitten paljon juhlissa yhdessä? Tapaatteko niissä kummankin työ- tai muita kavereita? Vai ovatko ne juhlat vain sukulaisten kesken? Juotteko te alkoholia ollenkaan?
Mun puolesta mies saa käydä pikkujouluissa ja olla yötä poissa. Koska itse tein samoin aikoinaan. Eikä ollut koskaan kyse siitä, että toinen pettää, jos jää johonkin yöksi. Tarkoitus pitää hauskaa ystävien kanssa ja nauttia minilomasta. Ei pariskuntien tarvitse olla koko aikaa yhdessä. Salli toisen mennä ja salli se myös itsellesi. Toisen ihmisen rajoittaminen ja liiallinen mustasukkaisuus ei ole koskaan hyväksi. Mutta toki tarvitaan se, että luottaa toiseen ja tiesin sen, ettei silloinen mieheni koskaan pettänyt minua. Toki suhteita on erilaisia ja vasta aloittanut pari voi ehkä epäillä toisen rehellisyyttä alussa. Kaikkia variaatioita löytyy, enkä ole todellakaan mikään sellainen ihminen, joka mukamas tietää toisten pariskuntien asiat. Koska en oikeasti tiedä. Tiesin vain omani. Ap toivon hyvää ja onnellista parisuhdetta sinulle ja puhukaa toistenne kanssa luottamuksesta ym.
Jos parisuhde ja luottamus olis kunnossa niin ei tarvis tälläsiä edes miettiä, saati kysyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa mennä juhliin! Sitä kyllä ihmettelen näissä suomalaisten pikkujouluissa ettei niihin saa avecia mukaan. Niin pääsisi puolisokin mukaan. Pysyisivät juhlatkin mahdollisesti asiallisempina.
Minusta taas on kohtuuton vaatimus, että juhlien järjestäjän pitäisi budjetoida tuplamäärän ja kestitä jokaisen puoliso/kumppani/muu avec vain siksi, että muuten jotkut eivät osaa käyttäytyä tai joku epäilee, ettei joku osaa käyttäytyä. Lähtökohta on se, että kyseessä on aikuisten juhlat, ja oletus on, että aikuinen osaa käyttäytyä ja vastata käytöksestään. Ja jos on tarkoitus vahvistaa työpaikan yhteishenkeä, on tietenkin ideana tavata sillä kyseisellä porukalla.
Joissakin pienemmissä firmoissa jotka tekevät hyvää tulosta saattaa olla sellaisia joulujuhlia joihin avecit osallistuvat kanssa mutta isoissa firmoissa ihan käytännön syistä ovat vain henkilökunnalle. Joskus ne joulujuhlat on korvattu teatteriesityksellä tai konsertilla tms joihin avecit saavat osallistua.
Saisi lähteä.
Itsekin olen ollut työporukalla Tallinnassa, Ruotsissa ja toisella paikkakunnalla. On yövytty laivalla, hotelleissa jne. Ei ole ollut ehkä ns. varsinaiset pikkujoulut kyseessä, mutta jos joku olisi halunnut puolisoaan pettää, niin kyllä se olisi tuolla onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras parisuhde syntyy kun on kaksi sellaista ihmistä on yhdessä, joilla on voimakkaat defenssit sen suhteen että tulisivat petetyiksi ja kyky valehdella itselleen.. Molemmat ajattelevat kauniisti toisesta ja ovat 100% varmoja että ”Pena on ihan kiltisti siellä laivareissulla.”. Todellisuudessa molemmat pettää, mutta luulevat että oma puoliso on 100% uskollinen. Näitä on nähty. No mikäs siinä..toisaalta voi olla hyvinkin toimiva parisuhde tuollainenkin.
😂Kerro oma vaihtoehtosi. Mikä on parempi kuin tuo? Mitä pitäisi tehdä, miten toimia, mitä ajatella?
No, meillä ei kumpikaan käy tällaisissa kemuissa. Miksi altistaa parisuhde tarkoituksella vaaroille. Tee sinä kuten haluat. Luota, tule petetyksi ja sulje silmät. Sinkkuna voi myös aina olla.
Normaalisti ihmiset eivät pidä työpaikan ihmisiä tai jotain juhlia vaaroina. Ihan hullu ajatuskin! Ihan kuin ihminen haluaisi seksiä tai suhdetta kenen tahansa paitsi oman kumppaninsa kanssa, niin että oleilu samassa huoneessa tai alkoholin juonti heti johtaisi tähän. Kannattaa varmaan valita sellainen kumppani, jonka kanssa oikeasti halutaan olla yhdessä, niin ei tunnu siltä, että kuka tahansa olisi parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Saisi lähteä.
Itsekin olen ollut työporukalla Tallinnassa, Ruotsissa ja toisella paikkakunnalla. On yövytty laivalla, hotelleissa jne. Ei ole ollut ehkä ns. varsinaiset pikkujoulut kyseessä, mutta jos joku olisi halunnut puolisoaan pettää, niin kyllä se olisi tuolla onnistunut.
Kyllä. Ja jos ollaan tarkkoja, pettää voi vaikka työpaikan vessassa, jos joku pettää haluaa.
Ihme, että ukkos kestää sua, lapsellista, kasva aikuiseksi. Taidat olla draama kuningatar, yääh, yääh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sairas parisuhde. Joko eroatte pian tai sitten pysytte hampaat irvessä yhdessä siihen asti kun toinen pimahtaa.
Vai onko sittenkin sinun näkemyksesi parisuhteesta sairas. Jos ilman pettämistä pimahtaa, niin eikö silloin pidä pysyä sinkkuna.
? Ihan kuin se että mies on jossain ilman vaimoaan tarkoittaisi pettämistä. Epäiletkö miehesi pettävän kun hän käy ruokakaupassa? Missä menee raja, missä miehesi vielä just ja just saa käydä ilman että epäilet?
Ehkä sinun isäsi petti äitiäsi ja uskot nyt kaikkien olevan pettäjiä. Breaking news: kaikki miehet eivät suinkaan petä <3
Sellaista luulotautia. Lapset oppii kun vähän kasvaa, myös henkisesti.
Ehdottomasti saa mennä ja meneekin. Työnsä puolesta milloin missäkin reissussa ja edustamassa. Jos on pettäkseen, niin mahdollisuuksia siihen on ihan joka päivä normaalissa elämässä, ei siihen mitään juhlia tarvita. Jos mies sellasen valinnan tekee, että heittää perheensä menemään jonkun juhlaheilan takia, niin sitten saakin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen työpaikalla juhlat on aina avec. On työnantallekin helpompaa kun ei tule mitään jälkiselvittelyjä ja -puheita.
Onko miehesi alaikäinen, kun sinulla on valta "kieltää" tai "sallia" hänen menonsa?
No eihän nuo nyt korreloi :D Vai jättääkö hän käymättä juhlissa ilman sinua vain siksi kun sinä et kyttää etkä epäile? Ja jos epäilisit, niin sitten menisi ilman sinua? Koitas nyt vähän miettiä.
Tunnen monia fiksuja miehiä jotka voivat hyvin käydä juhlissa myös ilman vaimoa, eivätkä silti petä;)