Saisiko teidän miehenne lähteä toiselle paikkakunnalle firman pikkujouluihin, jos siellä ollaan myös hotellissa yötä?
Ja kotona on vaimo sekä 6-vuotias lapsi? Firma kuulemma kustantaa hotellin kaikille ketkä tulevat yli 100 kilometrin päästä. Sanoin miehelle, että voin hakea hänet juhlista, mutta hän haluaa jäädä sinne yöksi. Kysyin myös, että eikö kukaan muu aja sieltä takaisin niin ei kuulemma. Kieltäisittekö te tällaisen reissun?
Kommentit (789)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minäkin voisin lähteä juhlimaan samalla lailla niin miksi ei.
Ei ole mitään rasittavampaa kuin pariskunta, joka laskee montako kertaa toinen on käynyt jossakin ja vaatii joka kerrasta oman kerran. Molemmat menee, jos menee ja sillä siisti.
Laskeeko pariskunta menojaan seurassasi? Tottakai sama määrä menoja molemmille.
Kyllä ”laskee”. ”No mee sä tänään, mut mä meen sit ensi viikolla” tai ”Mä lähden nyt, kun sä kävit saunomassa sillon 3 kk sitten” jauhantaa saa kuunnella tällaiselta parilta. Ei niitä menoja tarvii olla saman verran vaan molemmille just sen verran kun haluaa.
Minäkin tiedän yhden tällaisen parin. Joka ikinen viihteellä käynti (joskus jopa harrastuksissa käynti) lasketaan tarkasti. 😀
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen ei tarvitse lupaa mennä. Toki jos tilanne kotona kaatuu päälle toisen matkan takia tms. niin asiasta pitää keskustella ja ehkä hankkia kotiinjäävälle apua kotiin. Ikinä ei voi kieltää toista aikuista menemästä.
Just näin. Mikä ihme äiti-poika-suhde joillain on, jos pitää kysyä lupaa?
Mutta keskustella kaikista menoista täytyy, se pitäisi olla itsestäänselvää. Siis oikeaa keskustelua, ei sanelu- tai uhkailupolitiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi lähteä. Lapsenhoitoa ei voi jättää vain toisen harteille. Jos lähtisi silti niin saisi pakata laukkunsa.
Etkö siis itse pääse mihinkään? Meillä kyllä molemmat saivat vuorollaan mennä, niin isä kuin äitikin. Ja toinen osasi hoitaa lasta hyvin ja vastuullisesti.
Vaikea käsittää ihmisiä, jotka lopettavat kokonaan tapaamasta ystäviään kun lapsia tulee. Ei tietty heti laitokselta, mutta kyllä se lapsi kasvaa. Vaikka imettäisikin niin voi hyvin välillä antaa lapselle pullostakin, tietty jos suostuu siitä juomaan.
Et kai sinäkin ole marttyyriäiti? Voi lapsiraukkaa jos näin :(
Tottakai saa mennä juhliin! Sitä kyllä ihmettelen näissä suomalaisten pikkujouluissa ettei niihin saa avecia mukaan. Niin pääsisi puolisokin mukaan. Pysyisivät juhlatkin mahdollisesti asiallisempina.
Vierailija kirjoitti:
en kiellä, mutta mökötän ja kiukuttelen niin paljon, että mies ymmärtää nykyään jo itsekin olla lähtemättä
Eiköhän mies tuosta ymmärtäisi lähteä lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on niin fiksu mies, että ei itse halua tuollaisiin pikkujouluihin.
Kuvitellaan, että jos hän haluaisi lähteä, niin totta kai hänen on silloin mentävä, mutta tekisimme ensin eropaperit selviksi. Koska sehän olisi selvä signaali, ettei mies enää viihdy suhteessamme,jos tuollaisiin orgioihin mieli tekee. Minua ja lapsiani ei kukaan mies tule koskaan häpäisemään niin.
Olen sivusta seurannut ystäväni miehen toilailuja vieraiden naisten kanssa baareissa, kun oma vaimo oli pienen lapsen kanssa kotona. Kerran kuulin valehtelematta, kuinka hän ruinasi eräältä naiselta # pil... # humalassa. Järkyttävää käytöstä ukkomieheltä.
Tän on pakko olla trolli, onhan?
Hirveän mustavalkoinen maailmankuva sinulla, ja sanon tämän konservatiivikristittynä. Pikkujoulut ei suinkaan aina ole orgiat, vaan itsellä on aina ollut hauskaa, ja alkoholiakin on osattu käyttää fiksusti.
Jos ystäväsi mies on sika, niin eihän se kaikista miehistä tee sikoja. Tai sitten omasikin on, ja vain sinun kieltely pitää hänet aisoissa... Kumma ajatus, että vaimon pitää olla miehensä moraalin vartija. Täytyy olla onnellinenkun omalla miehelläni on ihan omatkin aivot.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei luultavasti lähtisi, koska ei itsekään tykkäisi jos tuollaiselle reissulle lähtisin.
Häh, miksi ei tykkäisi? Viime viikolla olin työpaikan pikkujouluissa toisella paikkakunnalla ja työpaikka kustansi hotellin. Mies oli vain onnellinen, kun sai olla ihan rauhassa kotona ja jumittaa omien juttujensa kanssa 😄. Miten ketään voi häiritä tuollainen? Kontrollointi ja vahtaaminen ei ole tervettä, vaan kyse on vallankäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on niin fiksu mies, että ei itse halua tuollaisiin pikkujouluihin.
Kuvitellaan, että jos hän haluaisi lähteä, niin totta kai hänen on silloin mentävä, mutta tekisimme ensin eropaperit selviksi. Koska sehän olisi selvä signaali, ettei mies enää viihdy suhteessamme,jos tuollaisiin orgioihin mieli tekee. Minua ja lapsiani ei kukaan mies tule koskaan häpäisemään niin.
Olen sivusta seurannut ystäväni miehen toilailuja vieraiden naisten kanssa baareissa, kun oma vaimo oli pienen lapsen kanssa kotona. Kerran kuulin valehtelematta, kuinka hän ruinasi eräältä naiselta # pil... # humalassa. Järkyttävää käytöstä ukkomieheltä.Tän on pakko olla trolli, onhan?
Hirveän mustavalkoinen maailmankuva sinulla, ja sanon tämän konservatiivikristittynä. Pikkujoulut ei suinkaan aina ole orgiat, vaan itsellä on aina ollut hauskaa, ja alkoholiakin on osattu käyttää fiksusti.
Jos ystäväsi mies on sika, niin eihän se kaikista miehistä tee sikoja. Tai sitten omasikin on, ja vain sinun kieltely pitää hänet aisoissa... Kumma ajatus, että vaimon pitää olla miehensä moraalin vartija. Täytyy olla onnellinenkun omalla miehelläni on ihan omatkin aivot.
Onhan Suomi maantieteellisesti hyvin laaja alue ja varsinkin maaseudulla kieltolakimentaliteetti on voimissaan eli ei välttämättä ole trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies saisi lähteä. Luotan häneen.
Älä luota. Älä ole lapsellinen. Kaikki sellaiset miehet jotka haluavat pikkujouluihin ym orgioihin ilman vaimoaan pettävät jos faksi käy. Se on fakta. Miehet itse ovat sen kertoneet.
Miehet itse, siis kaikki maailman pikkujouluihin menevät miehetkö :D ?
Pitäiskö sun vaihtaa tuttavapiiriäsi jos tuollaista menoa ja meininkiä on? Ei kuulosta älykkäältä touhulta...
Joo, osa pettää aina, mutta väitän että suuri enemmistö ei koskaan petä. Meidän firman pikkujouluissa ei ole koskaan ollut viitteitä että joku pettäisi. Meillä on porukalla hauskaa, mutta ei seksi mielessä. Tai jos joku katsoo hetken pidempään, niin siihen se todellakin jää, oma kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään rasittavampaa kuin pariskunta, joka laskee montako kertaa toinen on käynyt jossakin ja vaatii joka kerrasta oman kerran. Molemmat menee, jos menee ja sillä siisti.
Kyllä ”laskee”. ”No mee sä tänään, mut mä meen sit ensi viikolla” tai ”Mä lähden nyt, kun sä kävit saunomassa sillon 3 kk sitten” jauhantaa saa kuunnella tällaiselta parilta. Ei niitä menoja tarvii olla saman verran vaan molemmille just sen verran kun haluaa.
Se on sun näkemys. Pariskunta päättää itse kuinka tasapuolisesti haluavat mennä.
Kenes näkemyksiä ja mielipiteitä sä täällä suollat jos et omiasi? Kyllä, se on mun näkemys, että pariskunta, joka laskee menot ja ”Saat jos mäkin” ”Et jos en mäkään”, on rasittava. Senkus jaatte vuoronne, ei muuta mun ajatusta.
Ymmärrän tuonkin pointin, mutta asia ei ole niin mustavalkoinen. Siskoni mies on sellainen, että hän yrittää junailla asiat niin, että vain hänellä on oikeus vapaa-aikaan. On mielestäni tervettäkin, että pidetään kiinni omista oikeuksista, kuten siskoni tekee. Mies on harva se viikonloppu jossain, jos siskoni menee muutamia kertoja vuodessa, alkaa valitus että AINA sä olet menossa, vaikka edellinen meno olisi ollut puoli vuotta sitten, miehellä siinä välissä on ollu vähintään kymmenen menoa. Sisko näissä tilanteissa muistuttelee miestä hänen omista menoistaan, eikä todellakaan ala perumaan omiansa sen takia, että toinen ajattelee, että naisen paikka on kotona ja ainoastaan miehellä on oikeus vapaa-aikaan…tällaisia miehiä tuntuu olevan paljon, mitä kuuntelee lapsiperheiden keskusteluja.
Voi vain kuvitella mitä mustasukkaiset puolisot ajattelee tätä ketjua lukiessa. Sinne se Matti/Seija menee nussimaan niitä kuumia Jennejä/Antteja…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sun näkemys. Pariskunta päättää itse kuinka tasapuolisesti haluavat mennä.
Kenes näkemyksiä ja mielipiteitä sä täällä suollat jos et omiasi? Kyllä, se on mun näkemys, että pariskunta, joka laskee menot ja ”Saat jos mäkin” ”Et jos en mäkään”, on rasittava. Senkus jaatte vuoronne, ei muuta mun ajatusta.
Ymmärrän tuonkin pointin, mutta asia ei ole niin mustavalkoinen. Siskoni mies on sellainen, että hän yrittää junailla asiat niin, että vain hänellä on oikeus vapaa-aikaan. On mielestäni tervettäkin, että pidetään kiinni omista oikeuksista, kuten siskoni tekee. Mies on harva se viikonloppu jossain, jos siskoni menee muutamia kertoja vuodessa, alkaa valitus että AINA sä olet menossa, vaikka edellinen meno olisi ollut puoli vuotta sitten, miehellä siinä välissä on ollu vähintään kymmenen menoa. Sisko näissä tilanteissa muistuttelee miestä hänen omista menoistaan, eikä todellakaan ala perumaan omiansa sen takia, että toinen ajattelee, että naisen paikka on kotona ja ainoastaan miehellä on oikeus vapaa-aikaan…tällaisia miehiä tuntuu olevan paljon, mitä kuuntelee lapsiperheiden keskusteluja.
Tämä on eri asia kuin se, että jaetaan väkisin tasan. Molemmat menee, jos menee eikä rajoita toista.
Tätä tämä suomalainen tasa-arvo on, mies joutuu anomaan naiselta lupia asiaan kuin asiaan mutta nainen tekee niin kuin itse haluaa välittämättä muista
Vierailija kirjoitti:
Tätä tämä suomalainen tasa-arvo on, mies joutuu anomaan naiselta lupia asiaan kuin asiaan mutta nainen tekee niin kuin itse haluaa välittämättä muista
No miksi hitossa olet yhdessä sellaisen naisen kanssa joka vaatii moista? Ulkoruokintaan vain ja tilalle uusi jolla ei ole tarvetta sairaaloiseen omistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Senkus istut kotona ja annat toisen juosta ympäri kaupunkia. Ei ole multa pois.
Lapsi on jo eskarilainen, ei mikään vauva enää. Onko sinulla hankalaa olla isomman lapsen kanssa kotona? Perheneuvolasta voisi saada tukea, tsempit ap <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sivusta seurannut ystäväni miehen toilailuja vieraiden naisten kanssa baareissa, kun oma vaimo oli pienen lapsen kanssa kotona. Kerran kuulin valehtelematta, kuinka hän ruinasi eräältä naiselta # pil... # humalassa. Järkyttävää käytöstä ukkomieheltä.Tän on pakko olla trolli, onhan?
Voi että kun nää tollot ei osaa lukea. Mikä kieltely???!!! Minä en kiellä mieheltäni mitään, enkä kyttää, enkä edes epäile hänen pettävän minua. Juurikin siitä syystä kun hän ei käy juhlissa ilman minua. Fiksut miehet juhlivat vaimonsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä siitä, että suunnilleen yhtä paljon olsi hyvä olla, JOS halua on. Missään nimessä ei mitata tikulla 50-50, mutta ei sekään reilua ole jos 1-99.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras parisuhde syntyy kun on kaksi sellaista ihmistä on yhdessä, joilla on voimakkaat defenssit sen suhteen että tulisivat petetyiksi ja kyky valehdella itselleen.. Molemmat ajattelevat kauniisti toisesta ja ovat 100% varmoja että ”Pena on ihan kiltisti siellä laivareissulla.”. Todellisuudessa molemmat pettää, mutta luulevat että oma puoliso on 100% uskollinen. Näitä on nähty. No mikäs siinä..toisaalta voi olla hyvinkin toimiva parisuhde tuollainenkin.
😂Kerro oma vaihtoehtosi. Mikä on parempi kuin tuo? Mitä pitäisi tehdä, miten toimia, mitä ajatella?
No, meillä ei kumpikaan käy tällaisissa kemuissa. Miksi altistaa parisuhde tarkoituksella vaaroille. Tee sinä kuten haluat. Luota, tule petetyksi ja sulje silmät. Sinkkuna voi myös aina olla.
Tuo on sairas parisuhde. Joko eroatte pian tai sitten pysytte hampaat irvessä yhdessä siihen asti kun toinen pimahtaa.
Vai onko sittenkin sinun näkemyksesi parisuhteesta sairas. Jos ilman pettämistä pimahtaa, niin eikö silloin pidä pysyä sinkkuna.