Luuletko, että nykyajasta jää ketään historian kirjoihin merkkihenkilönä?
Siis suomalaisia tarkoitan. Jotenkin ainakin poliitikoista tuntuu, että siellä ei ole pitkään aikaan ollut ketään sellaista, joka muistettaisiin edes muutaman vuoden päästä saavutuksistaan.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:44"]
Martti Ahtisaari ja Nobelin rauhanpalkinto.
[/quote]
Ahtisaaren maine meni jo, kun hän rupesri RKP:n maksetuksi pakkoruotsimannekiiniksi.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:41"]
Kyllä varmaan Tuksu ja Martina ainakin
[/quote]Tuksu on 100 vuoden päästä Suomen Marilynin maineessa.
Jos ihan järkevästi ajattelee niin ei mitään tuksuja. Varmaan nuo presidentit vaan.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:49"]
Stubb :)
[/quote]
joo ja Katainen. Historian huonoimmat pääministerit.
Suomalaisista en tiedä, mutta Putin sinne kirjoihin kovasti tuntuu hinkuavan. Offtopic
Varmaan Nokian entinen omistaja. Ja se joku Jari Aarnio (huumebisnes, vaikka itse poliisi).
Yhtälailla voi kysyä esim. ketä muistetaan historiallisina merkkihenkilöinä Suomen politiikasta 80-luvulta? Aika lyhyt lista. Neuvostoliiton romahdus mahdollisti suomalaisten poliitikkojen liikkumavaran lisääntymisen ja 90-luvun pääministerit ja Ahtisaari käyttivät tätä hyödykseen viemällä maan turvaan länteen pois harmaalta alueelta.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:53"]
Varmaan Nokian entinen omistaja. Ja se joku Jari Aarnio (huumebisnes, vaikka itse poliisi).
[/quote]
Mikä helvetin "Nokian entinen omistaja"? :-D Tarkoitatko minua? Minulla oli Nokian osakkeita, kunnes myin ne hyvällä voitolla. Sitä paitsi mitä eroa on Nokian entisillä ja nykyisillä omistajilla?
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:53"]
[/quote]
Mikä helvetin "Nokian entinen omistaja"? :-D Tarkoitatko minua? Minulla oli Nokian osakkeita, kunnes myin ne hyvällä voitolla. Sitä paitsi mitä eroa on Nokian entisillä ja nykyisillä omistajilla?
[/quote]
Joo just sinua
Minusta Mannerheim on yksi viimeisimpiä merkittäviä suomalaisia. En minä ainakaan muuta sanoisi.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:01"]
Minusta Mannerheim on yksi viimeisimpiä merkittäviä suomalaisia. En minä ainakaan muuta sanoisi.
[/quote]
Musta Mannerheim kans.
Kyllä varmaan Tuksu ja Martina ainakin