Koska olet viimeksi syönyt makkaraperunoita?
Tuli vaan mieleen kun viimeksi olen syönyt sitä joskus 5 vuotta sitten. Nyt ruopes makkaraperunahammasta kolottamaan siihen malliin, että on huomenna pakko tehdä itse. Vaikkain jostain nakkikiskalta sais paremman makuisia makkaraperunoita. Ei vaan oo tässä lähellä sellaisia mestoja. Harmi ettei saa pitserioista tai muista pikaruokapaikoista saa niitä tilattua kotiin.
Kommentit (162)
Minun piti oikein googlettaa "makkaraperunat", en ole koskaan tuota syönyt.
Voisko joku/jotkut kirjoittaa oikein reseptin? Mitä makkaraa käytätte?
Eipä siitä kauaa ole, kun Shell makkaraperunakori tai ABC ronskikset on tullut vedettyä. Muutama viikko. Grillikiskoja ei oikein enää ole.
Tehdään aika usein perjantai-iltaisin. Huutakoon veriosuinet vaikka hoosiannaa, aivan sama. On ne vaan hyviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus syksyllä. Teen sen aina itse ja aina niin hyvää, paljon parempaa kuin jonkin kojun mössö.
Onko sulla ees oikeeta rasvakeitintä? Turha selittää että jossain uunissa saa tehtyä oikeita makkiksia.
Minulla on airfryereitä vaikka joka ranskanperunalle.
Vierailija kirjoitti:
Minun piti oikein googlettaa "makkaraperunat", en ole koskaan tuota syönyt.
Voisko joku/jotkut kirjoittaa oikein reseptin? Mitä makkaraa käytätte?
Joku peruslenkki paloina ja ei sitten ihan sitä halvinta kanamakkaraa. Myös grillimakkara paloiksi pätkittynä menee hyvin, rasvakeittimessa palat pullistuvat lähes palloiksi kun kuori jumittaa ympärillä.
Perinteisestihän näissa on se aaltokuvioinen ranskanperuna ja mausteeksi laitan itse sipulihaketta, kurkkusalaattia, ketsuppia ja sinappia. Sinapin tilalle voi laittaa majoa, jos haluaa miedomman makuelämyksen.
Ei siitä ole kamalan kauan, ehkä kuukausi? Mutta en grillillä, vaan lounasruokalassa. Ihan grillitasoiset makkaraperunat tuolla tosin saa.
Muutaman kerran vuoteen. Vielä löytyy oikeitakin grillikioskeja. Parhaimmat pitkiin aikoihin Tornion grilliltä nyt loppusyksystä Haaparanta reissulla.
Joskus kesällä varmaan. Kaupungissa on monta hyvää grilliä, viime aikoina kännimättö on vaan kallistunut enemmän pizzan puolelle.
Piti vähän aikaa miettiä, mikä ruoka se "makkaraperunat" oikein on. Voihan sitä taksaria toki silläkin nimellä kutsua.
Kesällä söin baari-illan päätteeksi. Oli hyvää.
Olen aina ihmetellyt, miksi näitä ei saa tilata kotiin. Pizza jäähtyy äkimmin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, miksi näitä ei saa tilata kotiin. Pizza jäähtyy äkimmin.
Meidän läheisellä grillillä oli kyllä jossain vaiheessa tässä korona-aikana kotiinkuljetus. Varmaan on vieläkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus syksyllä. Teen sen aina itse ja aina niin hyvää, paljon parempaa kuin jonkin kojun mössö.
Onko sulla ees oikeeta rasvakeitintä? Turha selittää että jossain uunissa saa tehtyä oikeita makkiksia.
En tee uunissa enkä rasvakeittimessä (ei oke) Teen isolla paistinpannulla.
Niin ja tern oikeista perunoista kuorineen ja ainut oikea makkara on Iivari. Kunnon paisto voissa ja hyvää tulee.
Mä teen makkaraperunat itse kattilassa. Ei siihen tarvita rasvakeitintä vaan korkeareunainen kattila, reikäkauha ja digitaalinen lämpömittari. Itsetehtyinä ne maistuvat paljon paremmalta kuin grillillä koska voi valita parhaat potut ja kokolihamakkarat kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee uunissa enkä rasvakeittimessä (ei oke) Teen isolla paistinpannulla.
Niin ja tern oikeista perunoista kuorineen ja ainut oikea makkara on Iivari. Kunnon paisto voissa ja hyvää tulee.
Itse teen lohkoperunoita tavallisista perunoista, mukaan vielä sipuli tai pari, ja sitten tietty makkaraviipaleita, nämä laitetaan vielä oliiviöljyyn, jotta perunat saavat väriä uunissa. Sitten uuniin vaan, ja ketsuppi riittää mausteeksi suolan ja pippurin lisäksi.
Tämä on paljon terveellisempää, parempaa, ja ennen kaikkea halvempaa kuin kaupasta ostetut ranskanperunat! Makkarat voi valita maun mukaan, esim. joku tarjouslenkki käy, tai sitten Lidlin bratwurst, jos siitä pitää.
T. Lidl-mies
1990-luvulla. Grillistä ostin. Pystyin syömään annoksesta neljänneksen, sitten tuli stoppi. Annos oli ylisuolainen.
Lärvit ja rasvakeitin kuulostaa vähän vaaralliselta yhdistelmältä.