Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska olet viimeksi syönyt makkaraperunoita?

Vierailija
30.11.2021 |

Tuli vaan mieleen kun viimeksi olen syönyt sitä joskus 5 vuotta sitten. Nyt ruopes makkaraperunahammasta kolottamaan siihen malliin, että on huomenna pakko tehdä itse. Vaikkain jostain nakkikiskalta sais paremman makuisia makkaraperunoita. Ei vaan oo tässä lähellä sellaisia mestoja. Harmi ettei saa pitserioista tai muista pikaruokapaikoista saa niitä tilattua kotiin.

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeviikonloppuna tuli just tehtyä kun vedin lärvit himassa ja rupes tekeen kans mieli. Ja rasvakeittimessä tottakai. Just mahtuu kukkurallinen lautasellinen tohon mun keittimeen. Normaalisti tulis 2annosta, mutta nyt oli niin hyvää, että meni kaikki yksin.

Lärvit ja rasvakeitin kuulostaa vähän vaaralliselta yhdistelmältä.

Vierailija
22/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti oikein googlettaa "makkaraperunat", en ole koskaan tuota syönyt.

Voisko joku/jotkut kirjoittaa oikein reseptin? Mitä makkaraa käytätte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä kauaa ole, kun Shell makkaraperunakori tai ABC ronskikset on tullut vedettyä. Muutama viikko. Grillikiskoja ei oikein enää ole.

Vierailija
24/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään aika usein perjantai-iltaisin. Huutakoon veriosuinet vaikka hoosiannaa, aivan sama.  On ne vaan hyviä

Vierailija
25/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus syksyllä. Teen sen aina itse ja aina niin hyvää, paljon parempaa kuin jonkin kojun mössö.

Onko sulla ees oikeeta rasvakeitintä? Turha selittää että jossain uunissa saa tehtyä oikeita makkiksia.

Minulla on airfryereitä vaikka joka ranskanperunalle.

Vierailija
26/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piti oikein googlettaa "makkaraperunat", en ole koskaan tuota syönyt.

Voisko joku/jotkut kirjoittaa oikein reseptin? Mitä makkaraa käytätte?

Joku peruslenkki paloina ja ei sitten ihan sitä halvinta kanamakkaraa. Myös grillimakkara paloiksi pätkittynä menee hyvin, rasvakeittimessa palat pullistuvat lähes palloiksi kun kuori jumittaa ympärillä.

Perinteisestihän näissa on se aaltokuvioinen ranskanperuna ja mausteeksi laitan itse sipulihaketta, kurkkusalaattia, ketsuppia ja sinappia. Sinapin tilalle voi laittaa majoa, jos haluaa miedomman makuelämyksen.

Vierailija
27/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä ole kamalan kauan, ehkä kuukausi? Mutta en grillillä, vaan lounasruokalassa. Ihan grillitasoiset makkaraperunat tuolla tosin saa.

Vierailija
28/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran vuoteen. Vielä löytyy oikeitakin grillikioskeja. Parhaimmat pitkiin aikoihin Tornion grilliltä nyt loppusyksystä Haaparanta reissulla.

Vierailija
29/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kesällä varmaan. Kaupungissa on monta hyvää grilliä, viime aikoina kännimättö on vaan kallistunut enemmän pizzan puolelle.

Vierailija
30/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vähän aikaa miettiä, mikä ruoka se "makkaraperunat" oikein on. Voihan sitä taksaria toki silläkin nimellä kutsua.

Vierailija
31/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä söin baari-illan päätteeksi. Oli hyvää.

Vierailija
32/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, miksi näitä ei saa tilata kotiin. Pizza jäähtyy äkimmin.

Vierailija
33/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miksi näitä ei saa tilata kotiin. Pizza jäähtyy äkimmin.

Meidän läheisellä grillillä oli kyllä jossain vaiheessa tässä korona-aikana kotiinkuljetus. Varmaan on vieläkin?

Vierailija
34/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia sitten.

Vierailija
35/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jotain 20 vuotta sitten.

Vierailija
36/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus syksyllä. Teen sen aina itse ja aina niin hyvää, paljon parempaa kuin jonkin kojun mössö.

Onko sulla ees oikeeta rasvakeitintä? Turha selittää että jossain uunissa saa tehtyä oikeita makkiksia.

En tee uunissa enkä rasvakeittimessä (ei oke) Teen isolla paistinpannulla.

Niin ja tern oikeista perunoista kuorineen ja ainut oikea makkara on Iivari. Kunnon paisto voissa ja hyvää tulee.

Vierailija
37/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen makkaraperunat itse kattilassa. Ei siihen tarvita rasvakeitintä vaan korkeareunainen kattila, reikäkauha ja digitaalinen lämpömittari. Itsetehtyinä ne maistuvat paljon paremmalta kuin grillillä koska voi valita parhaat potut ja kokolihamakkarat kaupasta.

Vierailija
38/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee uunissa enkä rasvakeittimessä (ei oke) Teen isolla paistinpannulla.

Niin ja tern oikeista perunoista kuorineen ja ainut oikea makkara on Iivari. Kunnon paisto voissa ja hyvää tulee.

Vierailija
39/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen lohkoperunoita tavallisista perunoista, mukaan vielä sipuli tai pari, ja sitten tietty makkaraviipaleita, nämä laitetaan vielä oliiviöljyyn, jotta perunat saavat väriä uunissa. Sitten uuniin vaan, ja ketsuppi riittää mausteeksi suolan ja pippurin lisäksi.

Tämä on paljon terveellisempää, parempaa, ja ennen kaikkea halvempaa kuin kaupasta ostetut ranskanperunat! Makkarat voi valita maun mukaan, esim. joku tarjouslenkki käy, tai sitten Lidlin bratwurst, jos siitä pitää.

T. Lidl-mies

Vierailija
40/162 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla. Grillistä ostin. Pystyin syömään annoksesta neljänneksen, sitten tuli stoppi. Annos oli ylisuolainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi