Koska olet viimeksi syönyt makkaraperunoita?
Tuli vaan mieleen kun viimeksi olen syönyt sitä joskus 5 vuotta sitten. Nyt ruopes makkaraperunahammasta kolottamaan siihen malliin, että on huomenna pakko tehdä itse. Vaikkain jostain nakkikiskalta sais paremman makuisia makkaraperunoita. Ei vaan oo tässä lähellä sellaisia mestoja. Harmi ettei saa pitserioista tai muista pikaruokapaikoista saa niitä tilattua kotiin.
Kommentit (162)
Joskus syksyllä. Teen sen aina itse ja aina niin hyvää, paljon parempaa kuin jonkin kojun mössö.
En moneen vuoteen, vakio grilli kun purettiin nii en noihin muihin edes mee, kun ei saa hyvää ruokaa niistä.
Vähän päälle vuosi sitten. Hyvää oli.
Vierailija kirjoitti:
Joskus syksyllä. Teen sen aina itse ja aina niin hyvää, paljon parempaa kuin jonkin kojun mössö.
Onko sulla ees oikeeta rasvakeitintä? Turha selittää että jossain uunissa saa tehtyä oikeita makkiksia.
No viimeksi - olisikohan puolisen vuotta aikaa...?
Olenko koskaan kertonut, että yksi ostamistani ranskanperunoista muistuttaa ulkonäöltään sitä pakettiautostaan kadonnutta Amerikan Cappyä?
Nykyisin tykkään tehdä kotona makkaraperunat pakastetuista mausteisista ristikkoperunoista (600 grammaa) ja HK Kabanossi Grillibalkanista pieniksi paloiteltuna. Ne ristikkoperunat kannattaa laittaa ensiksi uuniin ja sitten lisää ne makkarapalat noin 10 minuutin päästä, sillä ne kypsyvät nopeammin. Valmis ateria nautitaan isolta lautaselta ketchupilla ja sinapilla täydennettynä.
En ole kyllä syönyt makkaraperunoita viime aikoina, sillä ne ovat aika heviä ruokaa edellyttäen isoa nälkää.
En ole koskaan syönyt makkaraperunoita ja suuresti ihmettelen miksi kukaan sellaista söisi
Vierailija kirjoitti:
En koskaan elämässäni. Olen 50.
Vielä ehdit kokeilla vuoden 2021 puolella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ees oikeeta rasvakeitintä? Turha selittää että jossain uunissa saa tehtyä oikeita makkiksia.
En tee uunissa enkä rasvakeittimessä (ei oke) Teen isolla paistinpannulla.
Nämä jotka ei ole koskaan syöneet makkispekkiksiä. Paljosta olette jääneet paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka ei ole koskaan syöneet makkispekkiksiä. Paljosta olette jääneet paitsi.
No eikä ole.
Viimeviikonloppuna tuli just tehtyä kun vedin lärvit himassa ja rupes tekeen kans mieli. Ja rasvakeittimessä tottakai. Just mahtuu kukkurallinen lautasellinen tohon mun keittimeen. Normaalisti tulis 2annosta, mutta nyt oli niin hyvää, että meni kaikki yksin.
En muista tarkalleen, olisiko 15v sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verisuonet ja vaaka kiittävät, kun ei ole sitä rasvakeitintä.
80-luvulla varmaan. Lapsille tein eilen airfryerissa makkaraperunoita. Ovat vähän terveellisemmät, kuin grilliltä ostetut, ehkä?
Vaikkakin ei vaikkain. -Ap