Koska olet viimeksi syönyt makkaraperunoita?
Tuli vaan mieleen kun viimeksi olen syönyt sitä joskus 5 vuotta sitten. Nyt ruopes makkaraperunahammasta kolottamaan siihen malliin, että on huomenna pakko tehdä itse. Vaikkain jostain nakkikiskalta sais paremman makuisia makkaraperunoita. Ei vaan oo tässä lähellä sellaisia mestoja. Harmi ettei saa pitserioista tai muista pikaruokapaikoista saa niitä tilattua kotiin.
Kommentit (162)
2 vuotta sitten. Kaikki grillit on korvattu kebabilla nykyään.
Joskus syksyllä mutta ne oli itse tekemiä. Joskus haaveilen grillin rasvaisesta annoksesta mutta ei ole tullut ainakaan 25 vuoteen syötyä grillin taksaria.
Vierailija kirjoitti:
Vaikkakin ei vaikkain. -Ap
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/2bf1754d-c4f6-4617-8c99-7ce…
Vierailija kirjoitti:
Joulu aattona
Jouluaatto on YHDYSSANA
Vierailija kirjoitti:
Minun piti oikein googlettaa "makkaraperunat", en ole koskaan tuota syönyt.
Voisko joku/jotkut kirjoittaa oikein reseptin? Mitä makkaraa käytätte?
Pewrunoita ja makkaraa uunipellille, sitten kun on valmista, öljyä niskaan, siis niille perunoille.
Ai niin, ainekset pitää pilkkoa. Ja google on täynnä ohjeita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus syksyllä. Teen sen aina itse ja aina niin hyvää, paljon parempaa kuin jonkin kojun mössö.
Onko sulla ees oikeeta rasvakeitintä? Turha selittää että jossain uunissa saa tehtyä oikeita makkiksia.
Katoppa mikä on makki-sanan merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu aattona
Jouluaatto on YHDYSSANA
Meillä syötiin YHDYSSANANA kinkkua.
Nyt rupes tekeen mieli makkaraperunoita, oijoi! Kaupungin toisella puolen on mainio grilli nimeltään Höhäri(lempinimi Höyhtyän grillille). Taidanpa huomenna kiiruhtaa sinne, slurps.
Olen kyllä lapsena syönyt makkaraperunoiksi kutsuttua ruokaa, sellaista että on keitetty kattilassa perunan ja makkaran paloja. Ryhdyin murrosikäisenä kasvissyöjäksi. Paljon myöhemmin olen kuullut, että grilliltä saa toisenlaisia makkaraperunoita, mutta niitä en ole syönyt enkä varmaan tule syömäänkään.
Viikko sitten. Kyllä snägäri voittaa Heset, Mäkkärit ja Burger Kingit.
Mistä vaan kotiin toimitettuna ovat lötköjä. Ne on heti syötävä. Pääsiäisreissulla kävin viimeksi grillillä syömässä
Torstaina söin tosin makkarat oli kalkkunanakkeja mut muuten sama asia.
Joskus 70-luvulla. On mielestäni ihan weetee roskaruokaa.
Misteli kirjoitti:
Torstaina söin tosin makkarat oli kalkkunanakkeja mut muuten sama asia.
Homo"makkara"perunat.
Enpä muista mutta tästä inspiroituneena ajan kyllä grillin kautta kotiin ja makkispekkikset kyytiin. KYLMÄ MAITO kylkeen
Heti ne on syötäväkin rapeina eikä lötköinä. Reissatessa tulee syötyä kun oikea grilli löytyy. Viime vuoden parhaimmat oli Torniossa.