Koska olet viimeksi syönyt makkaraperunoita?
Tuli vaan mieleen kun viimeksi olen syönyt sitä joskus 5 vuotta sitten. Nyt ruopes makkaraperunahammasta kolottamaan siihen malliin, että on huomenna pakko tehdä itse. Vaikkain jostain nakkikiskalta sais paremman makuisia makkaraperunoita. Ei vaan oo tässä lähellä sellaisia mestoja. Harmi ettei saa pitserioista tai muista pikaruokapaikoista saa niitä tilattua kotiin.
Kommentit (162)
En edes muista. Ehkä joskus 90-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, miksi näitä ei saa tilata kotiin. Pizza jäähtyy äkimmin.
Meidän läheisellä grillillä oli kyllä jossain vaiheessa tässä korona-aikana kotiinkuljetus. Varmaan on vieläkin?
Kumpi - kotiinkuljetus vai korona-aika...?
Vuoden 2021 keskustelu palkinto menee... kuinka ketun fiksuja ihmisiä täällä on.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka ei ole koskaan syöneet makkispekkiksiä. Paljosta olette jääneet paitsi.
Onko tuo jotain stadin slangia? Savossa ja Karjalassa puhutaan ainakin makkaraperunoista. Miten perunasta muka tulee spekkis?
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, miksi näitä ei saa tilata kotiin. Pizza jäähtyy äkimmin.
Siinä on yksi hyvä syy lähteä kotoa pienelle kävelylenkille. Ruokakin maistuu paremmalta liikunnan jälkeen.
Joskus 18v kapakasta tullessa. Mulla on aina ollut varaa ihan oikeaan ruokaan.
Ehkä joskus 2002 festareilla ja silloinkin taisi olla jonkun toisen annos mistä maistoin. Mieluummin perunat ilman makkaraa.
Joka viikko tulee syötyä. Keitän perunat melkein kypsiksi, viipaloin ne ja paistan voissa pannulla kullankeltaiseksi. Sitten paistan makkaraa ja sipulia niin on hyvää perunoitten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka ei ole koskaan syöneet makkispekkiksiä. Paljosta olette jääneet paitsi.
Onko tuo jotain stadin slangia? Savossa ja Karjalassa puhutaan ainakin makkaraperunoista. Miten perunasta muka tulee spekkis?
Eihän siitä tulekaan. Katkaisit sanan väärästä kohtaa. Kirjoitan yhdys sanan nyt väärin tähän: makkara perunat eli makkis pekkis .
-eri
en varmaan ikinä, makkara on paskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savossa ollaan kierompia; siellä grillissä on tarjolla sitä sun tätä-annos. Se on sama asia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savossa ollaan kierompia; siellä grillissä on tarjolla sitä sun tätä-annos. Se on sama asia!
Tunnettaneen lisäksi jossain päin Suomea taksarina.
Snagarilla en varmaan koskaan? Kotona laitetaan toisinaan pyttistä, pelkkää mapea ei... eli en mä ehkä ole syönyt koskaan. Tykkään kyllä snagariruoasta, ei ole kyse siis mistään halveksunnasta mapea kohtaan, mieluummin otan kuitenkin jonkun burgerin tai vaikka porilaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ainakaan stadin slangia.
Jossain kuullut tai nähnyt kirjoitettuna kyllä mutta en nyt saa paikannettua. Ehkä vaan lempinimi?
No nyt alkoi tehdä mieli makkispekkiksiä, eikä ole edes nälkä!
Varmaan kesällä, Kalajoella. Ne on jo ne tavaksi tulleet makkikset hiekkasärkillä pikkutunneilla, best.
Ei ole enää niitä semmosia perinteisiä grillejä ainakaan täällä, pizzakebab paikkoja on enemmän kun tarpeeksi. Makkaraperunat tai pelkät ranskikset kaikilla mausteilla maistuisi pitkästä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
No nyt alkoi tehdä mieli makkispekkiksiä, eikä ole edes nälkä!
Pitkällisten selvittelyjen jälkeen kävi ilmi, että paikkakkunnaltani ei saa makkispekkiksiä! :-(
Ehkä neljä vuotta sitten kaverin kanssa haettiin grilliltä Keravalla. Ei mikään ihmeellinen annos kaikkiaan. Aito kokemus vaatisi pienen humalatilan, mielellään jo laskuvoittoisen.
Varmaan 35 vuotta sitten nakkikioskilla.