Miksi ”kaikki” bi-naiset aina päätyy yhteen miehen kanssa?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Moni kuvittelee olevansa bi, vaikka ei oikeasti ole. Nuoruuden typeryyttä.
Se on se muoti vaihe kun vähän kännipäissään pussaillaan toisia tyttöjä poikien nähden.
Vierailija kirjoitti:
Koska kukaan ei jaksa jatkuvaa pilkka ja selittelyä, jos vaihtoehto on. Pakotettua heteroutta. Surkea maailma.
Ei helvetti onko täällä jotain mt-ongelmaisia lesboja palsta täynnä. No ei ihmekkään että kilttiksiä lyödään surutta ja poikalapsihulluja pyörii tusinoittain.
Veikkaan myös tuota, että on helpompi mennä hetero sääntöjen mukaan.
Minä taas haluaisin mieluummin naisen, siis todella paljon mieluummin, ja sinkkuna etsinkin nimenomaan naista kumppaniksi. Valitettavasti merkittävä osa naisista pitävistä naisista on ulkoisesti sellaisia, joista en viehäty - en tykkää sellaisesta "perinteisestä" miesmäisestä lesbotyylistä. Toisaalta en tykkää tästä tyylistä miehilläkään, että ei sen puoleen. Ja joidenkin naisten kanssa taas ei seksuaalisuudet osu yksiin - itselläni on voimakas libido ja seksi ja seksuaalisuus on minulle tärkeää. Välillä turhautti juosta treffeillä naisten kanssa, jotka muuten olivat todella mukavia ja juttukin luisti, mutta seksuaalisesti tuntui että oltiin ihan erilaisia. Onneksi olen kohdannut sellaisiakin naisia, joiden kanssa näitä ongelmia ei ole, joten tiedän sen olevan mahdollista, että etsimäni löydän.
Monen kohdalla varmasti myös se, että miehet ovat aloitteellisempia ja rohkeampia aloitteissaan. Parantaahan se aina miesten mahdollisuuksia binaisenkin kohdalla. Toki pitää muistaa, että biseksuaalisuutta on eriasteista, ja jotkut haluavat nimenomaan miehen kumppaniksi. Itselläni taas halu naisia kohtaan on voimakkaampi, eli ei minunkaan kohdallani se niin mene, että voisin "ihan yhtä hyvin" olla kumman sukupuolen kanssa vain.
On varmaankin paljon helpompi löytää heteromies, kuin nainen joka on kiinnostunut naisista.
Itse ainakin ajattelen näin. Olen lesbo ja piirit ovat todella pienet ja on vaikea löytää naista kumppaniksi. Miehiä taas on pyörinyt jopa mun ympärilläni, vaikken ole heistä kiinnostunut millään tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi elämä miehen kanssa.
Tarkoitan tällä että ulkopuoliset hyväksyy, niin on helpompi vain olla kiltti tyttö ja tehdä mitä käsketään.
Muuten miehen kanssa kamalaa ja hankalaa. Miehet on tosi epämiellyttäviä otuksia.
Aika säälittävää. Olisit mieluummin naisen kanssa, mutta ulkopuolisten mielipiteet painaa enemmän? Sanoinko jo että aika säälittävää?
Vierailija kirjoitti:
Löytävät tarpeeksi tasokkaan miehen. Se on siinä. Aika monet tuntemani ja tietämäni ns. H/C-"lesbotkin" haluavat munaa aina välillä.
Tämäkin on varmasti osasyy. Varsinkin muodikas aseksuaalisuus voidaan kääntää suomeksi: "olen ilman jos en saa itseäni selvästi parempaa miestä".
Varmaan siksi, että naisista kiinnostuneita miehiä on paljon enemmän kuin naisista kiinnostuneita naisia. Silloin on tilastollisesti todennäköisempää, että bi-naisen kumppani on mies.
Voisiko olla lastenteolla tekemistä asian kanssa?
Tuntuu että joillain piilobiseksuaalinaisilla on käsitys, että heidän on yritettävä seurustella miehen kanssa. Samalla pitävät ystäviin ihastumista normaalina. Sitten he voivat kohdella oudosti naisia, jotka eivät vaikuta ihastuvan ystäviinsä romanttishenkisesti.
Mutta en tiedä, onko totta että kaikki bi-naiset tai suurin osa päätyvät lopulta yhteen miehen kanssa. Luokitellaanko naisen kanssa seurustelevat helposti lesboiksi, sekä miehen kanssa seurustelevat miehet homoiksi?
Vierailija kirjoitti:
Olen bi ja seurustelen miesten kanssa koska haluan naisten kanssa vain seksiä. En halua seurustella heidän kanssaan.
Samat sanat!
T:Hiljattain kaapista tullut bi nainen
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ottaisi bi-henkistä naista, koska olisi päivänselvää, että hän pettäisi jossain vaiheessa naisen kanssa. Jos ihmisellä on haluja, joita en voi tyydyttää, en näe muuta vaihtoehtoa kuin että hän tyydyttää halunsa jollain tavalla, ja sehän tarkoittaa pettämistä.
Kaikki on suhdekohtaista. Jos sovitaan että oma sukupuoli on sallittu niin ei se sutten ole pettämistä. Näin meillä.
T: Bi nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytävät tarpeeksi tasokkaan miehen. Se on siinä. Aika monet tuntemani ja tietämäni ns. H/C-"lesbotkin" haluavat munaa aina välillä.
Tämäkin on varmasti osasyy. Varsinkin muodikas aseksuaalisuus voidaan kääntää suomeksi: "olen ilman jos en saa itseäni selvästi parempaa miestä".
Tuskinpa.
Ja olet ymmärtänyt aseksuaalisuuden täysin väärin.
Eikä se ole todellakaan muodikasta.
Vierailija kirjoitti:
Haluavat miehistä turvaa.
Mitä turvaa?
Oletko katsonut koskaan väkivaltatilastoja/lukenut uutisia?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että joillain piilobiseksuaalinaisilla on käsitys, että heidän on yritettävä seurustella miehen kanssa. Samalla pitävät ystäviin ihastumista normaalina. Sitten he voivat kohdella oudosti naisia, jotka eivät vaikuta ihastuvan ystäviinsä romanttishenkisesti.
Mutta en tiedä, onko totta että kaikki bi-naiset tai suurin osa päätyvät lopulta yhteen miehen kanssa. Luokitellaanko naisen kanssa seurustelevat helposti lesboiksi, sekä miehen kanssa seurustelevat miehet homoiksi?
No eivät tietenkään kaikki "päädy" yhteen miehen kanssa. Mutta biseksuaalisuus on sillä lailla näkymätöntä yhteiskunnassa, että naisen kanssa seurusteleva nainen tosiaan tulkitaan lesboksi ja kaikki miehen kanssa suhteessa olevat tulkitaan heteroiksi. Jos tiedossa on, että ihmisellä on aiemmin ollut kumppani, joka on eri sukupuolta kuin nykyinen, tulkitaan henkilön sittemmin löytäneen varsinaisen suuntaumisen ja "päätyneen" jompaan kumpaan sukupuoleen - vaikka kyse olisi vain siitä, että kumppani voi olla kumpaa sukupuolta vain, eikä kumppania ole valittu sukupuolen perusteella.
Itselläni on aiemmin ollut suhde miehen kanssa, siitä suhteesta on lapsia. Sen jälkeen on ollut suhteita naisten kanssa. Nyt olen sinkku, ja voisin olla suhteessa joko miehen tai naisen kanssa - itseäni ei muiden hyväksyntä tai norminmukaisuus kiinnosta, joten en koe paineita heterosuhteeseen. Valitsen kumppanin ihan vain sen mukaan, kenen kanssa on kemiaa ja kenen kanssa kipinöi.
En tiedä, mutta itse olen todella kyllästynyt ihmisten lokeroimiseen ja tämä tuntuu olevan yleisempää sateenkaaripuolella. Kaikkia kiinnostaa "mikä olet" ja seksusali-identiteetistä jaksetaan jauhaa loputtomiin. En halua määritellä itseäni mitenkään jyrkkärajaisesti tai pohtia lähes tuntemattomien kanssa mistä tai kenestä olen kiinnostunut. Miehen kanssa seurustellessa ei kukaan esitä tuollaisia kysymyksiä ja saan pitää yksityisasiani itselläni. Mutta suurin syy omalla kohdallani miehen kanssa seurusteluun tällä hetkellä on se, että hän on aivan mahtava tyyppi ja olen todella rakastunut. Rakkauden kohde voisi kuitenkin yhtä hyvin olla nainenkin.
Haluaa väittää olevansa sorrettu.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta itse olen todella kyllästynyt ihmisten lokeroimiseen ja tämä tuntuu olevan yleisempää sateenkaaripuolella. Kaikkia kiinnostaa "mikä olet" ja seksusali-identiteetistä jaksetaan jauhaa loputtomiin. En halua määritellä itseäni mitenkään jyrkkärajaisesti tai pohtia lähes tuntemattomien kanssa mistä tai kenestä olen kiinnostunut. Miehen kanssa seurustellessa ei kukaan esitä tuollaisia kysymyksiä ja saan pitää yksityisasiani itselläni. Mutta suurin syy omalla kohdallani miehen kanssa seurusteluun tällä hetkellä on se, että hän on aivan mahtava tyyppi ja olen todella rakastunut. Rakkauden kohde voisi kuitenkin yhtä hyvin olla nainenkin.
En ihmettele. Suthan on silloin lokeroitu vahvasti heteroksi, ja koska se on normi, kukaan ei vaivaudu kysymään yhtään mitään. Mutta lokerossa olet, yhtä kaikki.
Siis tunnistatko kuka on lesbopariskunta ja kuka ihan vaan kaveripari? Aika paksua selittelyä.