Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko sinulla työpersoona erikseen?

Vierailija
27.02.2015 |

Verrattuna vapaa-ajan persoonaan?

Mietin, että miksi ihmeessä?

Miksi jotkut ihmiset ei ole työpaikallakin täysin omia itsejään?

Itse en ole ainakaan tietoisesti kohdannut vielä tälläisiä persoonia, mutta kuullut kyllä niistä.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Töissä pitää olla ulospäinsuuntautunut ja reipas. En ole sellainen. Töissä pinnistelen mutta kotona makaan sohvalla ja nautin hiljaisesta kodista ja siitä että minun ei tarvitse olla sosiaalinen.

Vierailija
2/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun virkaminäni täräyttelisi kaiken sen, mikä siviiliminän päähän pälkähtää, olisin aika nopeasti vailla duunia. Että joo, on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin kakkosella.

Vierailija
4/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on. Olen henkilökohtainen avustaja. Työhön kuuluu m.m sosiaalisuus ja reippaus, vaikka siviilissä olen ujo nyhverö. Samoin en ala vänkäämään asiakkaan kanssa, vaikka häneltä tulisi esimerkiksi rasistista tai homofobista tekstiä (kuten on tullutkin) koska me emme ole tasa-arvoisessa ystävyyssuhteessa. Hän maksaa minulle siitä että avustan häntä, ei siitä, että alan korjata hänen mielipiteitään.

Vierailija
5/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä täytyy mielistellä rupujakin, jotka yrittää iskeä sua. Täytyy olla reipas ja avoin. Täytyy hymyillä paljon, vaikka ei hymyilytä. Ei, en ole ilotyttö vaan myyjä. Ja on mulla todellakin työpersoona.

Vierailija
6/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain joo. Hillitsen itseäni töissä paaaaljon enemmän kuin siviiilissä. Mut siviilissä en olekaan pakotettu seurustelemaan / työskentelemään samanlaisten pässien kanssa kuin töissä (anteeksi).

Vierailija
7/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:00"]

Töissä täytyy mielistellä rupujakin, jotka yrittää iskeä sua. Täytyy olla reipas ja avoin. Täytyy hymyillä paljon, vaikka ei hymyilytä. Ei, en ole ilotyttö vaan myyjä. Ja on mulla todellakin työpersoona.

[/quote]

Sehän vasta oiskin kun myyjä alkais haistattaa vittua huonokäytöksiselle ja törkeälle asiakkaalle :D

Vierailija
8/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:50"]Jos minun virkaminäni täräyttelisi kaiken sen, mikä siviiliminän päähän pälkähtää, olisin aika nopeasti vailla duunia. Että joo, on.
[/quote]

Amen to that !

Vierailija
9/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:00"]

[/quote]

Sehän vasta oiskin kun myyjä alkais haistattaa vittua huonokäytöksiselle ja törkeälle asiakkaalle :D

[/quote]

Niinpä :D Menettäisin työni heti. Onneksi osaan laittaa työminän päälle.

Vierailija
10/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teille tule paha olo siitä teeskentelystä? ;o

T. Ap

Ps. Minulle ei ole tullut mieleenkään teeskennellä ja ilmeisesti se ei mielytä kaikkia... Vituttaisi mennä jatkuvasti tekohymy naamalla ja olla tekopirteä muiden vuoksi... Pahoinhan siinä ihminen alkaa voimaan !

Ja ei kai ihminen voi olla niin paha, tai sitten pitäisi olla todella paha, jos ei pystyisi olemaan töissä oma itsensä?

Vierailija
11/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä joo on että en ota töissä itseeni varsinkaan haukkuja. Miellytän myös muita mahdollisuuksieni mukaan. Yritän saada asiat sujumaan joustavasti, tärkeintä ei ole se kuka on oikeassa vaan se että homma toimii. En myöskään avaa itseäni paljoakaan, jotta toisilla olisi mahdollisimman vähän tarttumapintaa minuun. Mun kanssa voi jutella mistä vaan jne. ei tarvitse miettiä suutunko.

Vierailija
12/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin ja pidän asiaa ihan luonnollisena. Siis lähinnä tämä koskee suhdetta potilaisiin.

Vierailija
13/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:07"]

T. Ap

Ps. Minulle ei ole tullut mieleenkään teeskennellä ja ilmeisesti se ei mielytä kaikkia... Vituttaisi mennä jatkuvasti tekohymy naamalla ja olla tekopirteä muiden vuoksi... Pahoinhan siinä ihminen alkaa voimaan !

Ja ei kai ihminen voi olla niin paha, tai sitten pitäisi olla todella paha, jos ei pystyisi olemaan töissä oma itsensä?

[/quote]

Tulee siitä huono olo. Ja usein itkenkin työpäivän jälkeen paineet pois. Onhan se stressaavaa esittää normaalia, kun joku hullu narkkis yrittää käydä päälle tai joku asiakas alkaa huutamaan mulle asiasta, jolle en mahda mitään. Mutta pakko on jotain töitä tehdä opintojen ohella. Ja myyjän työ on melkein ainoa, mitä voi tehdä ilman koulutusta ja ajokorttia. Siispä esitän toista ihmistä.

- se myyjä

Vierailija
14/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni, yrittäjänä kaiken lisäksi (ajauduin, en valinnut), joudun olemaan aktiivinen, kannustava, viihdyttävä ja tietoa kaikenlaisille vastaanottajille jakeleva energiapaketti. Pystyn siihen, koska olen alani asiantuntija ja oikein hyvä näyttelijä.

Olen aika ujo ja omissa oloissani kirjojen ja monen muun yksilölajin parissa viihtyvä ihminen. Työn ulkopuolella en osaa ollenkaan toimia ryhmässä, ja kun lähempi tuttavuus vastakkaisen sukupuolen kanssa olisi tarjoutumassa, minä menen solmuun ja oloni tuntuu hirveän epämukavalta. Edes näytteleminen ei auta, koska kyse on henkilökohtaisuuksista eikä toimialastani.

Ne ihmiset, joita näen vain työssäni, eivät ikinpäivänä uskoisi, että olen näin kaksijakoinen. Näin on kuitenkin ollut jo 25 vuotta aikuisikää, joten tilanne ei taida olla muuttumassa ihan pian. :)

Vierailija
15/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ja nykyään on koulupersoona. Täytyy vähän sudattaa puhetyyliä ja juttuja seuran mukaan. Toisaalta työpersoona oli käytössä enemmän asiakkaiden kanssa, lähes kaikkien työkamujen kanssa olin oma itseni (tietenkin tilanteen mukaan sudattaen).

Vierailija
16/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:08"]

Siinä mielessä joo on että en ota töissä itseeni varsinkaan haukkuja. Miellytän myös muita mahdollisuuksieni mukaan. Yritän saada asiat sujumaan joustavasti, tärkeintä ei ole se kuka on oikeassa vaan se että homma toimii. En myöskään avaa itseäni paljoakaan, jotta toisilla olisi mahdollisimman vähän tarttumapintaa minuun. Mun kanssa voi jutella mistä vaan jne. ei tarvitse miettiä suutunko.

[/quote]

Miksi et ota?? oikeushan sinulla on ottaa, jos joku käyttäytyy sinua kohtaan huonosti ja loukkaavasti...

Ei se ole sinun vikasi !

Opetelkoon se toinen käytöstavat.

T. Ap

Vierailija
17/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:10"]

T. Ap

[/quote]

Tulee siitä huono olo. Ja usein itkenkin työpäivän jälkeen paineet pois. Onhan se stressaavaa esittää normaalia, kun joku hullu narkkis yrittää käydä päälle tai joku asiakas alkaa huutamaan mulle asiasta, jolle en mahda mitään. Mutta pakko on jotain töitä tehdä opintojen ohella. Ja myyjän työ on melkein ainoa, mitä voi tehdä ilman koulutusta ja ajokorttia. Siispä esitän toista ihmistä.

- se myyjä

[/quote]

Eikö pelota että terveys menee tuossa esittämisessä jossain vaiheessa?? etenkin kun noin paineitakin näyttää tulevan jne....

Vierailija
18/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:20"]

T. Ap

[/quote]

- se myyjä

[/quote]

Eikö pelota että terveys menee tuossa esittämisessä jossain vaiheessa?? etenkin kun noin paineitakin näyttää tulevan jne....

[/quote]

Niin ja perään piti laittaa, että T. Ap :)

Vierailija
19/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:20"]

T. Ap

[/quote]

- se myyjä

[/quote]

[/quote]

Se on jo mennyt. Pitäis soittaa lääkäriin, mutten tälläkään viikolla saanut aikaiseksi.

Vierailija
20/83 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on.

Ja kaikilla muillakin saisi olla. Vituttaa ihmiset, jotka ovat omia itsejään tilanteessa kuin tilanteessa. 

Ei niitä kukaan kestä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän