Sijaisopettajan tuntipalkka ala- ja yläasteella?
Kommentit (2)
Itse teen ajoittain sijaisuuksia ala-asteilla ja mulla tuntiliksa oli ainakin viime keväänä vielä 16,39 e/h. En ole pätevä opettaja. Minulta menee myös joka sijaisuuspäivältä vajaa kolme euroa ateriamaksua. En tiedä onko muualla safka kouluissa ilmaista, meillä ei ainakaan. Nämä ateriamaksut pidätetaan suoraan palkasta.
Minun kokemukseni on, että ei kannata tehdä alle 4 tunnin sijaisuuksia, varsinkin jos matka koululle on pitkä, sillä itse joudut tietysti kyytisi myös maksamaan. Itse maksan sivuverokortin mukaan myös veroja, joten mulla menee veroa palkasta 34 %.Eli jos tarjoaa itseään sijaiseksi niin neuvoni on, että valkkaa lähellä olevat koulut (ei mene matkaan kauaa aikaa eikä rahaa) ja ilmoittaa itse niihin kouluihin, et olis halukas tulee sijaiseksi.
Kuun vaihteessa olin töissä, mutta ei ole palkkaa vielä tullut. Ensi viikolla menen taas päiväksi. Toivotaan, että olisi kelvollinen palkka. :) Pätevyysastekin tietenkin vaikuttaa. Minä olen pätevä, mutta en siihen aineeseen, jota olen opettanut.
Muutama viikko sitten kyselin täällä tätä samaa, eikä kukaan osannut vastata, toivottavasti sinulla on parempi onni!