Mistä saa kotitontun?
Muutettiin uuteen kotiin ja täällä ei ole kotitonttua. Mistä sellaisia saa? Kaupungissa kerrostalossa viihtyvälle yksilölle siis olisi tarvetta. Olisi mukavaa, vaikkei välttämätöntä, jos tonttu tykkäisi lasten keittiön lattialle tiputtamista murusista. Kovin pikkutarkka tonttu ei saisi olla ja pyykkiä pitää sietää ja sitä saisi jopa pestä.
Pientä saunatonttua voitaisiin myös harkita, jos sähkösaunatonttuja vain on olemassa.
Kommentit (19)
Meillä on tällainen saunatonttu, on tykätty.
http://www.helo.fi/tuotteet/sauna/electric-heaters/saunatonttu/
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:46"]Työkkäri välittää kohtuullisen tasokkaita tonttuja!
[/quote]
kyllä niistä tasokkaista tontuista nykyään on pulaa, mutta röllipeikkoja taitaa saada helposti.
Niitähän pesii kaupunkienkin pusikoissa kohtuullisen paljon.
http://www.studio55.fi/vapaalla/article/ufotutkija-suomen-metsissa-asuu-tonttuja-ja-peikkoja/136054
metsästä, tosin en tiedä, ei varmaan niitäkään saa ottaa lemmikiksi.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:49"]Dobby is a free elf!
Että vink vink ;)
[/quote] Yes. Hes got Harry's soc.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:49"]Dobby is a free elf!
Että vink vink ;)
[/quote] Yes. Hes got Harry's soc.
[/quote]sorry, SOCK
Mitenhän nuo metsätontut, onko niistä kaupunkieläjiksi? Pitäisikö ensin yrittää kaupungin puistoja, jos sieltä löytyisi tänne jo valmiiksi sopeutuneita tonttuja? Miten niitä kannattaisi yrittää löytää? Jos aamunkoitteessa menisi varovasti huhuilemaan? Eikä me tietenkään väkisin tonttua oteta, voisi tulla eka vaikka tutustumiskäynnille.
Toisaalta osa-aikatonttukin voisi olla kiva, jos vaikka joku riihitonttu tai metsänpeikko on kyllästynyt samoihin hoodeihin ja haluaisi vaikka viikonloppuisin kaupunkiin.
T. Ap
Kotitonttuja ei hankita, ne vaan ilmestyvät parhaaksi katsomaansa kotiin. Aika harva niistä vaan viihtyy kerrostalossa :(
Sitä ihmettelen, että mihin se aiemmin teidän asunnossa asunut tonttu on mennyt? Eivät kai kotitontut muuta samalla kun asukkaat? Vai onko sille tontulle käynyt jotain? Jos, niin se voi olla syynä siihen miksi uutta tonttua ei ole kotiinne muuttanut.
Minä voisin tulla! Oon lyhyt ja pullukka, joten käyn aika hyvästä tontusta. Hörökorvatkin löytyy, mutta valitettavasti ei partaa. Onko se välttämättömyys? Oon kohtalaisen siisti ja teen helevetin hyvvää lohisoppaa.
Minä olen aikamoinen tonttu ja viihdyn kotona. Olen siis kotitonttu.
P.S. Ihana ketju! :)
No jos joutut AV:ltä tätä kyselemään niin vastaus on että ei mistään. Kotitonttuja on ensisijaisesti varakkailla ja arvostetuilla velhosuvuilla.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:29"]
Minä voisin tulla! Oon lyhyt ja pullukka, joten käyn aika hyvästä tontusta. Hörökorvatkin löytyy, mutta valitettavasti ei partaa. Onko se välttämättömyys? Oon kohtalaisen siisti ja teen helevetin hyvvää lohisoppaa.
[/quote]
Ai ihana! Sinähän olisit kuin meille tehty, kun lohisoppa on juuri lapsen lempiruokaa!
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:26"]
Sitä ihmettelen, että mihin se aiemmin teidän asunnossa asunut tonttu on mennyt? Eivät kai kotitontut muuta samalla kun asukkaat? Vai onko sille tontulle käynyt jotain? Jos, niin se voi olla syynä siihen miksi uutta tonttua ei ole kotiinne muuttanut.
[/quote]
En tiedä onko täällä koskaan ollut tonttua. Tämä talo on rakennettu vasta 2000 luvulla entisen tehtaan paikalle, joten voi olla, etteivät kotitontut ole koskaan löytäneet tänne.
Mistä saisi tietää onko täällä ollut yleensä tonttuja? Pitäisikö soittaa huoltoyhtiöön, onkohan ne perillä tonttuasioista?
Tai mitä jos tämä onkin jotenkin tontille sopimaton koti? Voiko asialle tehdä jotain?
T. Ap
Mä voisin lisäksi ottaa koomikon, niinku siinä Ranuan kummeissa, koska huumori on mulle niin tärkeää. Mutta sen on oltava hyvä, en halua sellaista naamanvääntelijää, voikohan sen vapauttaa jos hetken kokeilee ettei tarvitsisi viedä lopetettavaksi?
Niin ja sellaisen chippendalen voisin ottaa kans, kunhan se ei nylkytä koko ajan jotakin.