Kaden lapsen isä Mika, 35, on liian kiltti parisuhteeseen
Pitäisi olla jännempi, sanoi nainen.
Nyt puhuvat miehet, jotka ovat sinkkuja vastoin omaa tahtoaan – Jukka erehtyi kotibileissä väärään huoneeseen väärään aikaan: ”Se jätti pysyvät jäljet”
Kommentit (170)
Ainoastaan todella häiriintynyt ja harhaisen minäkuvan omaava ihminen luulee, että kun toiset eivät halua olla tekemisissä, se johtuu kiltteydestä.
Ei johdu.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Melkein kuusikymppisenä ikisinkkuna olen päätynyt siihen tulokseen, että artikkelin kaltaisten miesten sanavarastossa "kiltti" tarkoittaa samaa kuin "perässävedettävä".
Minä olen suurin piirtein perässävedettävän vastakohta, joten olen ollut silloin tällöin äitiä tai justiinaa kaipaavien miesten kiinnostuksen kohteena. Se, että olen itseohjautuva ja ainakin ulkopuolisen silmin aikaansaava ihminen, ei merkitse sitä, että haluaisin jees-miehen tai alistuvan kumppanin. Vielä vähemmän minua kiinnostaa mies, jonka nahjusmaisen pinnan alla on passiivis-aggressiivinen roolileikkien ja valtapelien harrastaja.
Kun keskustellaan epämääräisistä asioista, on hyvä määritellä hämärät käsitteet. Ja kun kukin osapuoli määrittelee omalla tavallaan sanan "kiltti", asia tuleekin jo siinä käsitellyksi.
Luulen, että kiltti itse ei tajua olevansa perässävedettävä tai vätys. Minulla on lapsuudenkaveri (nainen), joka on kaikkea tätä ja aivan ihana ihminen. Itse hän pitää itseään vain kilttinä, joka haluaa olla kaikille ystävällinen eikä halua keikuttaa venettä, joka tekee mielellään niin kuin joku muu haluaa. Hän ei ymmärrä, että minä en halua lähteä hänen kanssaan viikonlopun viettoon, koska en jaksa olla vastuussa kaikesta, alkaen lippujen varaamisesta.
Kaikkien kilttien pitäisi lukea Valtavaaran kirja Aidosti kiltti.
"Naiset ovat tosi pinnallisia. Minua ei kelpuuteta suhteeseen koska olen vähän isokokoinen."
-Mika 180 cm / 120 kg.
Siinä se tiivistettynä. Täysin utopistiset harhaluulot omasta ulkonäöstä.
Lisäksi sama plösö soittelee treffikumppanin äidille tivatakseen syitä tapailun loppumiseen. Ei varsinainen ihme, että tämä kiltiksi itseään luonnehtiva mies on sinkku.
Kaffepulla kirjoitti:
Ainoastaan todella häiriintynyt ja harhaisen minäkuvan omaava ihminen luulee, että kun toiset eivät halua olla tekemisissä, se johtuu kiltteydestä.
Ei johdu.
Tämä. Jo tuo väite kertoo että miehellä on huonot sosiaaliset taidot ja kyky ymmärtää ihmisten käytöstä ylipäänsä, mukaan lukien omaa käytöstään itsereflektiona. Ei jatkoon.
Hienoa analyysiä täällä. Jos on sanottu suoraan, että ongelma on "kiltteys" niin ei kai se ongelma silloin ole jotain muuta, esim. "saamattomuus". Tai tietenkin voi olla, mutta sitä ei ulkopuolinen voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö naiset mitä?
Miehet tietävät, mitkä ovat teidän asenteenne miehiä kohtaan.
Ja juuri sen vuoksi tilanne johtaa siihen, että täyspäiset miehet pelaavat teidän kanssanne. Ainoastaan tavallista tyhmemmät tai pikkuisen päästään pehmeät jätkät ottavat itseensä ja alkavat valittaa, kun "eivät kelpaa".
Suurimmalle osalle normaaleista, tavallisista miehistä Tinder on lähinnä kännykkäpeli.
Sitä pelataan vaikka vessassa käydessä tai silloin, kun on muuten tylsää. Eivät teitä matchaavat miehet ole teistä sen enempää kiinnostuneita kuin pääsemisestä Candy Crush Sagan seuraavalle levelille.
Jos miestä kiinnostaa haastavammalla levelillä pelaaminen, hän alkaa viestitellä teidän kanssanne.
Ja jos hän on todellinen mestariharrastaja, hän deittailee teidän kanssanne.
Moni mies ei välttämättä tee muuta kuin etsii matcheja, eli lähinnä pelaa siis matopeliä teidän Tinder-profiileillanne.
Niin? Entä sitten? Tinder on ajanvietettä tai korkeintaan seksiseuran etsimiseen liittyvä sovellus.
🇺🇦🇮🇱
Minä pystyin samaistumaan täysin tähän Jukan tilanteeseen. Ihan normaali supliikkimies mutta jääny traumat nuoruudesta kun tullut petetyksi eikä halua siksi parisuhdetta. Täysin sama juttu meikäläisellä, luottamus mennyt täysin ja nyt 20 vuotta poikamiehenä.
Mika on siis vaikeasti ylipainoinen ja lähestyy sairaalloisen ylipainon rajaa.
Tuo "liian kiltti" Timo on jo aika vanha, viisikymppinen jo: "Näin tiivistyy sinkkumies Timon 48, (nimi muutettu)".
Yritin etsiä jutusta viitteitä hänen mt-ongelmiinsa joista puhutaan toisessa ketjussa, mutta en löytänyt. Mikäli niitä on, ei ihme että on sinkkuna edelleenkin...
Niin, ja: "– Pitääkö hommata vaatturi, valokuvaaja, personal trainer ja haamukirjoittaja, että tällainen tavallinen mies saisi Tinderissä itselleen huomiota, 48-vuotias sinkkumies Timo kärjistää."
Ainakin pitää osata kirjoittaa kunnollista suomenkieltä JA laittaa oikeasti hyvä kuva itsestään sinne Tinderiin. Jokin samea, heilahtanut selfie ei todellakaan riitä. Ja sen kuvan pitää olla kuva itsestä, eikä esim. koirasta tai viime vuoden parhaasta kalansaaliista. Ihmiset - niin miehet kuin naiset - yksinkertaisesti haluavat nähdä, minkänäköinen mahdollinen deitti on. Jopa kirjeenvaihtoaikoina ensi töiksi laitettiin oma kuva mukaan kuoreen.
On kyllä aika säälittävää miten naiivissa haavemaailmassa useimmat sinkut elävät.
"180 senttiä pitkän ja 120 kiloa painavan varren sisällä asuu säyseä mies.
Minuakin katsotaan joskus kun halpaa makkaraa, kun olen vähän isokokoinen. Naiset ovat hyvin ulkonäkökeskeisiä."
Painoindeksi 37. Aivan tolkuttoman lihava mies. Syökö jotain mt-lääkkeitä vai syökö ihan vain liikaa?
En minäkään kyllä katselis ketään yli satakiloista naista vaikka ois kuinka ihana luonne. Ei vaan herätä mitään intohimoa kun on pelkkää löllöä. Nothing personal.
Sairaalloisen ylipainon raja on bmi 40. Mika lienee omasta mielestään vain komean lihaksikas.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on sellaista mitä sanotaan ihan ok-tyypille silloin kun sen haluaa jättää satuttamatta. Syy on kyllä oikeasti ihan joku muu.
Eli valehdellaan kun totuutta ei haluta sanoa ja valitetaan kun puheet otetaan tosissaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla te miehet sitten haluaisitte tulla jätetyksi? Pitääkö sanoa suoraan että olet liian lihava, ei kiinnosta? Eikö se ole vielä ikävämpää kuin joku tuollainen diipadaapa liiasta kiltteydestä?
Suoralla puheella ja oikealla syyllä. Naiset usein ghostaa ja luulevat sen olevan hyvää käytöstä kun ei tarvinnut loukata
Hyvä vinkki naisille, jotka ovat epävarmoja kuinka homman voi myös halutessaan hoitaa kypsästi. Ghostaaminen ei ole asiallista eikä oikea tapa asioita hoitaa. Se on lähinnä lapsellista, mielestäni ainakin. Asian voi syineen kertoa rehellisesti ja suoraan, tämänkin voi hoitaa niin moni eritavoin. On kaksi erilaista tapaa sanoa asiat niin kuin ne on, asiallisesti ja asiattomasti. Ei suoraan sanominen = törkeyttä. Vaikka toisilla se luontaisesti siihen lipsuukin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan nää kilttikset ihan hulluja. Toinen vinkuu ettei kelpaa kun on kiltti, vaikka syy on runsaassa ylipainossa. Toinen vinkuu ettei kelpaa kun on niin kiltti, vaikka syy on lapsissa. Allu vinkuu ettei kelpaa kun on kiltti ja tavallinen vaikka on väkivaltainen, todellisuudesta vieraantunut ja peliongelmien takia velkaantunut.
Jos nämä on tavallisia ja kilttejä miehiä niin ymmärrän miksi naiset on mieluummin ilman 😂
Miksi naiset valehtelevat syistä ja miksi ei voi olla rehellinen?
Naiset keksii valheita kun ei halua totuutta sanoa ja valittaa kun puheisiin luotetaan. Pitäisikö tässä elämässä ottaa asenne että kaikki valehtelevat ja kenenkään puheisiin ei voi luottaa?
Kun sille äidille soitetaan että mikä on kun tytär ei halua seurustella vaikeasti ylipainoisen ja muutenkin rasittavan miehen kanssa niin mitä sen äidin pitäis sanoa? Olet liian lihava? Henkesi haisee? Olet negatiivinen valittaja? Jos mies ei ole lyöny puu kolla ketään niin satasesta vetoa että standardivastaus on olet liian kiltti. Olet tosi mukava mutta...
Vierailija kirjoitti:
Minä pystyin samaistumaan täysin tähän Jukan tilanteeseen. Ihan normaali supliikkimies mutta jääny traumat nuoruudesta kun tullut petetyksi eikä halua siksi parisuhdetta. Täysin sama juttu meikäläisellä, luottamus mennyt täysin ja nyt 20 vuotta poikamiehenä.
Olen aidosti pahoillani puolestasi. Ikävää että et tavannut ikinä sitten suoraselkäistä, rehellistä, luotettavaa, yhden miehen naista. Surullisinta mielestäni kuitenkin, että päätit luopua kokonaan tällaisesta kohtaamisesta. Meitä hyviä naisia kun on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään kyllä katselis ketään yli satakiloista naista vaikka ois kuinka ihana luonne. Ei vaan herätä mitään intohimoa kun on pelkkää löllöä. Nothing personal.
Osasit vielä englantiakin, ainakin yhden lauseen verran. Hienoa!
Haha! Timo 48 jättää viisaasti kertomatta minkä ikäistä naista pitäisi saada.