Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästän etätyössä 700 euroa kuussa

Vierailija
30.11.2021 |

Työmatkat, autoon menee muutenkin vähemmän, ostolounaat, vaate- ja kenkäkaapin päivittäminen, työmatkoilla turhat ostot, iltapäivän nälän kanssa kalliimmat ruoat kaupasta ennen kotiinmenoa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu. Kyllähän sitä jonkun verran enemmän etätyöaikana on tullut säästettyä. Vaan mitä vaate- ja kenkäkaappia täytyy täydentää kuukausittain?

Vierailija
2/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästän 500 euroa joka päivä, kun olen koskematta pöytälaatikossa olevaan setelinippuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet tuhlaavainen. Ei kaikki käytä rahaa tuolla tavalla vaikka olisivat lähitöissä.

Vierailija
4/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiotava vaan verotuksessa työmatkavähennyksen poistuminen.

Vierailija
5/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pitää muistaa lisätä työhuonevähennys ja nettikulut työasioiden hoitamisesta. 

Vierailija
6/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän paljon, kun ei tarvitse kakkosasuntoa työskentelypaikkakunnalla.

Vierailija
7/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot Sigma.

Vierailija
8/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollenkaan ymmärtänyt miksi etätöihin suhtaudutaan rangaistuksena. Paljon enemmän huonoa siinä on, että pitää mennä toimistolle. Haluaisin itsekin etätöihin, mutta työnkuva ei salli.

Vierailija
9/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun tätäkään ei koskaan huomioidan missään, minullakin 1400e kk palkka ja työttömänä ei säästäisi kaikki töissäkäyntiin liittyvät kulut ja rahaa jäisi enemmän käyttöön.

Vierailija
10/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun tätäkään ei koskaan huomioidan missään, minullakin 1400e kk palkka ja työttömänä ei säästäisi kaikki töissäkäyntiin liittyvät kulut ja rahaa jäisi enemmän käyttöön.

Tämä. Aikaakin jää enemmän kun saa heitettyä pesukoneen päälle kesken työpäivän ja tehtyä ruuan. Paljon parempaa elämää kuin toimistolla. Työtkin tulee nopeammin valmiiksi kun joku ei jatkuvasti katkaise ajatuksia.

Vierailija
11/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää noin 500 kuukaudessa enemmän säästöön etänä. Vaatteita en ole ostanut paljon koskaan, mutta toista autoa ei perheessä tarvita nyt ollenkaan.

Vierailija
12/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat, heräteostokset, ruoka, vaatteet, aika, hermot - montaa asiaa säästyy.

Vierailija
13/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on aika olematon jos on edes teoreettinen mahdollisuus käydä julkisilla töissä. Ja muutenkaan ei sillä voitolle jää.

Vierailija
14/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee etätöissä paljon enemmän rahaa. Työpaikkalounaan hinta on kolmannes Woltin hinnoista, asun yksin ja on niin paljon töitä etten ehdi kokkailla. Autoa tarvitsen muuhunkin kuin työssä käyntiin joten en voi myydä sitä pois. Haluan käydä myös kampaajalla normaalisti ettei tarvitse pelästyä peiliin katsoessaan. Harmittaa tosi paljon että taas määrättiin etätöihin.

Vierailija
15/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, mutta jos verotuksessa on nuo työmatkakulut tullut vähennyksiin, niin nythän ne jäävät pois. Mutta totta kai sitten kaikenlaista muuta työhön liittyvää vähennettävää kertynee... 

Ai jukra! Kuule pistä se 700 poikimaan ja hanki osakkeita vaikka Volvo Amazoneita... Hahh ahhhahahaaaa! Oot pian miljonääri.

Volvo amazon - no se viittaa eiliseen jaksoon Solsidania.

Vierailija
16/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on menot pienentyneet keskimäärin 500 €/kk etätyön ansiosta.

Autoa minulla ei ole, mutta työpaikalla töissä käydessä meni lounaisiin enemmän rahaa kuin mitä kotona menee. Lisäksi kävin usein kahvilassa työpäivän jälkeen ja kaupasta tarttui helposti mukaan impulssiostoksia.

En ole koskaan edes yrittänyt elää erityisen askeettisesti. En ole kokenut tarvetta sellaiselle.

Nykyään tilaan ravintolaruokaa kotiin joka viikko, mutta siitä huolimatta menot ovat paljon pienemmät nyt kun olen päivät kotona.

Vierailija
17/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole saanut koskaan työmatkavähennyksiä.

Ei niitä saa kukaan sellainen joka pystyisi käymään töissä paikallisbussilla. Silloin ei laskennallinen kulu ylitä omavastuuta.

Toisaalta, jos on saanut paljon työmatkavähennyksiä verotuksessa, ovat työmatkakulutkin olleet suuret. Eikä niitä samoja kuluja pitäisi tulla jos työpaikalle ei tarvitse mennä.

Vierailija
18/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollenkaan ymmärtänyt miksi etätöihin suhtaudutaan rangaistuksena. Paljon enemmän huonoa siinä on, että pitää mennä toimistolle. Haluaisin itsekin etätöihin, mutta työnkuva ei salli.

Sama homma paitsi että miltei kaiken voisin tehdä etänä mutta ta ei ole vielä päässyt 2020-luvulle.

Vierailija
19/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee etätöissä paljon enemmän rahaa. Työpaikkalounaan hinta on kolmannes Woltin hinnoista, asun yksin ja on niin paljon töitä etten ehdi kokkailla. Autoa tarvitsen muuhunkin kuin työssä käyntiin joten en voi myydä sitä pois. Haluan käydä myös kampaajalla normaalisti ettei tarvitse pelästyä peiliin katsoessaan. Harmittaa tosi paljon että taas määrättiin etätöihin.

Ai et ehi kokkailla? Toi on vaan laiskuutta ja elintasoinflaatiota. Ruokaa voi tehdä uunissa suurempia määriä ja pakastaa annoksina. Woltin käyttäminen on silkkaa turhuutta, oikeasti kukaan ei tarvitse sitä.

Vierailija
20/25 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöiden myötä myin autoni enkä uutta enää osta. Tuosta on tullut isot säästöt vaikka vuokraan auton tarvittaessa.