Kaden lapsen isä Mika, 35, on liian kiltti parisuhteeseen
Pitäisi olla jännempi, sanoi nainen.
Nyt puhuvat miehet, jotka ovat sinkkuja vastoin omaa tahtoaan – Jukka erehtyi kotibileissä väärään huoneeseen väärään aikaan: ”Se jätti pysyvät jäljet”
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö naiset mitä?
Miehet tietävät, mitkä ovat teidän asenteenne miehiä kohtaan.
Ja juuri sen vuoksi tilanne johtaa siihen, että täyspäiset miehet pelaavat teidän kanssanne. Ainoastaan tavallista tyhmemmät tai pikkuisen päästään pehmeät jätkät ottavat itseensä ja alkavat valittaa, kun "eivät kelpaa".
Suurimmalle osalle normaaleista, tavallisista miehistä Tinder on lähinnä kännykkäpeli.
Sitä pelataan vaikka vessassa käydessä tai silloin, kun on muuten tylsää. Eivät teitä matchaavat miehet ole teistä sen enempää kiinnostuneita kuin pääsemisestä Candy Crush Sagan seuraavalle levelille.
Jos miestä kiinnostaa haastavammalla levelillä pelaaminen, hän alkaa viestitellä teidän kanssanne.
Ja jos hän on todellinen mestariharrastaja, hän deittailee teidän kanssanne.
Moni mies ei välttämättä tee muuta kuin etsii matcheja, eli lähinnä pelaa siis matopeliä teidän Tinder-profiileillanne.
Well said, my friend!
Miksi miehet sitten valittaa, kun eivät saa naisia Tinderissä. Jos se on vaan tylsä peli, jota naksutellaan ajankuluksi, niin ei sillä pitäisi olla väliä, ettei saa kunnollisia matcheja tai että naiset ei juttele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö naiset mitä?
Ja juuri sen vuoksi tilanne johtaa siihen, että täyspäiset miehet pelaavat teidän kanssanne. Ainoastaan tavallista tyhmemmät tai pikkuisen päästään pehmeät jätkät ottavat itseensä ja alkavat valittaa, kun "eivät kelpaa".
Suurimmalle osalle normaaleista, tavallisista miehistä Tinder on lähinnä kännykkäpeli.
Sitä pelataan vaikka vessassa käydessä tai silloin, kun on muuten tylsää. Eivät teitä matchaavat miehet ole teistä sen enempää kiinnostuneita kuin pääsemisestä Candy Crush Sagan seuraavalle levelille.
Jos miestä kiinnostaa haastavammalla levelillä pelaaminen, hän alkaa viestitellä teidän kanssanne.
Moni mies ei välttämättä tee muuta kuin etsii matcheja, eli lähinnä pelaa siis matopeliä teidän Tinder-profiileillanne.
Well said, my friend!
Miksi miehet sitten valittaa, kun eivät saa naisia Tinderissä. Jos se on vaan tylsä peli, jota naksutellaan ajankuluksi, niin ei sillä pitäisi olla väliä, ettei saa kunnollisia matcheja tai että naiset ei juttele.
Koska siellä on 35% naisia ja loput miehiä. Matematiikkaa hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö naiset mitä?
Well said, my friend!
Riittävän kauan kun selailee Tinderiä, katoaa into. Ainahan on tietysti olemassa toivo, että vastaan tulisi tuleva kumppani.
Tinderiin turtuu, ja siitä tulee vaan peli.
Näissä lehtijuttujen kommenteissa tulee se ajattelumalli esiin, että miehiä tulisi jotenkin opastaa ja kouluttaa. Että niiden omat kokemukset ei ole totta.
Gaslightning on se mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
"– Olen kokenut elämässä sellaista, joka on muovannut kiltiksi, Mutta en ryhdy kiltistä ilkeäksi, se ei sovi minulle, hän sanoo."
Ei tarvii olla ilkeä, mutta ei kannata olla tossu kuitenkaan. Olen treffaillut monia miehiä, jotka tuntuu olevan kuin joku kultainennoutaja joka innostuu heti ekoista treffeistä ja kuvittelee että nyt rakastutaan ja haluaa miellyttää LIIKAA. Tai sitten mies joka ei uskalla katsoa kunnolla silmiin edes. Parempi on mies, joka tietää mitä haluaa, on valmis tekemään naisen eteen asioita, mutta ei ole niin kuin joku miellyttämisenhaluinen kultainennoutaja joka palvoo omistajaansa kieli pitkällä - eli täytyy olla myös itsenäisyyttä ja jämäkkyyttä. En minä halua miestä, joka lakoaa jalkoihin minun edessä, tai kenenkään muunkaan.
Naispuolisena mun täytyy kyllä ihmetellä tätä kommenttia. Jos toinen ihastuu ja toinen ei, niin asetelma on tuo. Minusta on karseeta verrata ihastunutta miestä koiraan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö naiset mitä?
Well said, my friend!
Koska siellä on 35% naisia ja loput miehiä. Matematiikkaa hei.
Mitä sitten? Jos se kerran on vain peli? Sama kai se sitten on vaikka siellä olisi pelkkiä kissavideoita.
Minä olen aina ihmetellyt, miksi av:lla haukutaan kilttimiehiä. Nyt kaverillani on sellainen mies, ja nyt ymmärrän.
Kaverini mies on oikein kiva ja, no, kiltti. Niin kiltti, että eksä pyörittää häntä miten tahtoo. Kaverini ei koskaan tiesä, milloin voivat tavata tai milloin voivat viettää yhteistä kesälomaa. Lapset voivat tulla ja lähteä miten vain. Mies ei voi sanoa vastaan, koska lasten etu.
En tajua, miten kaverini jaksaa tuota. Ehkä siihen on vain yksi syy: kaverini on myös ihan äärimmäisen kiltti ihminen. Sellainen, joka ei tunnista omia rajojaan.
Siinähän oli kaikki esimerkit miehiä joilla on ollut parisuhteita. Missä niiden haastattelut jotka eivät koskaan edes pääse keskusteluetäisyydelle naisen kanssa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"– Olen kokenut elämässä sellaista, joka on muovannut kiltiksi, Mutta en ryhdy kiltistä ilkeäksi, se ei sovi minulle, hän sanoo."
Ei tarvii olla ilkeä, mutta ei kannata olla tossu kuitenkaan. Olen treffaillut monia miehiä, jotka tuntuu olevan kuin joku kultainennoutaja joka innostuu heti ekoista treffeistä ja kuvittelee että nyt rakastutaan ja haluaa miellyttää LIIKAA. Tai sitten mies joka ei uskalla katsoa kunnolla silmiin edes. Parempi on mies, joka tietää mitä haluaa, on valmis tekemään naisen eteen asioita, mutta ei ole niin kuin joku miellyttämisenhaluinen kultainennoutaja joka palvoo omistajaansa kieli pitkällä - eli täytyy olla myös itsenäisyyttä ja jämäkkyyttä. En minä halua miestä, joka lakoaa jalkoihin minun edessä, tai kenenkään muunkaan.
Naispuolisena mun täytyy kyllä ihmetellä tätä kommenttia. Jos toinen ihastuu ja toinen ei, niin asetelma on tuo. Minusta on karseeta verrata ihastunutta miestä koiraan..
Ihan totta. Kaikki ihmiset käyttäytyy kuin miellyttämisenhaluisesti ihastuneena. Koiriin vertailu on alentavaa käytöstä
Millä tavalla te miehet sitten haluaisitte tulla jätetyksi? Pitääkö sanoa suoraan että olet liian lihava, ei kiinnosta? Eikö se ole vielä ikävämpää kuin joku tuollainen diipadaapa liiasta kiltteydestä?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla te miehet sitten haluaisitte tulla jätetyksi? Pitääkö sanoa suoraan että olet liian lihava, ei kiinnosta? Eikö se ole vielä ikävämpää kuin joku tuollainen diipadaapa liiasta kiltteydestä?
En ole mies, mutta käytöstavat kuuluu kummallekin sukupuolelle. Miksi pitää ottaa mukaan maininta toisen ominaisuuksista?
Joku kiltti on myös sellainen, että välttelee konflikteja eikä mistään saada puhuttua, koska mies ei uskalla sanoa yhtään mitään mihinkään. Lopulta pikkuasioista muodostuu valtava keko, kun mitään ei koskaan saada käsiteltyä.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään ei kannata arvostella asioita toisessa ihmisessä niin miestä kuin naistakaan. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta ja kohteliaasti voi sanoa että ei se sinusta johdu se johtuu minusta sen paremmin avaamatta syitä.
Jos sinä pidät toista liian lihavana niin toinen voi olla aivan sinut asian kanssa. Miksi ihmisen tulisi kuunnella jättävää ihmistä ja korjata ulkonäköään jonkun takia joka ei välitä sinusta pätkääkään.
Voi olla kiltti ja samalla jämäkkä, tietää rajansa, osaa sanoa ei ja omistaa selkärangan. Oma nykyinen mieheni on tällainen eikä laisinkaan ilkeä. Ex-mieheni taas oli sellainen kiltti, että antoi äitinsä tulla suhteemme väliin ja tuhota sen. Exäni oli niin kiltti, että valitsi ammattinsa niin kuin äitinsä toivoi, juoksi heti äitikultansa luokse, kun tämä niin halusi, perui reissut, jos äitinsä niin käski. Saa olla kiltti, mutta ei selkärangaton kynnysmatto. Sellaista en jaksa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Suoralla puheella ja oikealla syyllä. Naiset usein ghostaa ja luulevat sen olevan hyvää käytöstä kun ei tarvinnut loukata
Vierailija kirjoitti:
Voi olla kiltti ja samalla jämäkkä, tietää rajansa, osaa sanoa ei ja omistaa selkärangan. Oma nykyinen mieheni on tällainen eikä laisinkaan ilkeä. Ex-mieheni taas oli sellainen kiltti, että antoi äitinsä tulla suhteemme väliin ja tuhota sen. Exäni oli niin kiltti, että valitsi ammattinsa niin kuin äitinsä toivoi, juoksi heti äitikultansa luokse, kun tämä niin halusi, perui reissut, jos äitinsä niin käski. Saa olla kiltti, mutta ei selkärangaton kynnysmatto. Sellaista en jaksa katsoa.
Totta. Ihanteellinen mies tai nainen onnsellainen, joka on kiltti, mutta jämäkkä.
Asian voi myös ilmaista siten, että Kiltteys on hyve, mutta liika kilttiys ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän oli kaikki esimerkit miehiä joilla on ollut parisuhteita. Missä niiden haastattelut jotka eivät koskaan edes pääse keskusteluetäisyydelle naisen kanssa???
Toimittaja oli ehkä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö naiset mitä?
Well said, my friend!
Äänekäs vähemmistö valittaa, suurin osa ei valita.
Melkein kuusikymppisenä ikisinkkuna olen päätynyt siihen tulokseen, että artikkelin kaltaisten miesten sanavarastossa "kiltti" tarkoittaa samaa kuin "perässävedettävä".
Minä olen suurin piirtein perässävedettävän vastakohta, joten olen ollut silloin tällöin äitiä tai justiinaa kaipaavien miesten kiinnostuksen kohteena. Se, että olen itseohjautuva ja ainakin ulkopuolisen silmin aikaansaava ihminen, ei merkitse sitä, että haluaisin jees-miehen tai alistuvan kumppanin. Vielä vähemmän minua kiinnostaa mies, jonka nahjusmaisen pinnan alla on passiivis-aggressiivinen roolileikkien ja valtapelien harrastaja.
Kun keskustellaan epämääräisistä asioista, on hyvä määritellä hämärät käsitteet. Ja kun kukin osapuoli määrittelee omalla tavallaan sanan "kiltti", asia tuleekin jo siinä käsitellyksi.
Moni teilaa, ei kaikki. Itse en koe tarvetta lähteä ketään mollaamaan. Kertoo nämä tällaiset kommentit ihmisestä itsestään. Ei kannata absoluuttisena totuutena pitää ihan kaikkea mitä palstalta lukee :)