Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko riiteleminen nykyään kiellettyä, jos on lapsia?

Vierailija
26.02.2015 |

Kerroin avoimesti ajoittaisista (keskimäärin pari kertaa kuukaudessa) riidoista sekä ilkeästä nimittelystä läheiselleni sekä tunnustin senkin, että mies on töninyt/lyönyt mua viiden vuoden suhteen aikana noin neljä-viisi kertaa (kaikki kerrat siten, että lapset eivät ole nähneet ja niitä on siis maksimissaan yksi kerta per vuosi). Lapsista pidetään hyvää huolta aineellisesti sekä psyykkisesti. Nyt läheiseni uhkaa lastensuojeluilmoituksella, kun kuulemma perheolomme ovat lapsille huonot riitojen vuoksi. Läheiseni mukaan lapset pitäisi huostaanottaa tällaisesta perheestä. Onko tosiaan näin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis todellakin pulassa ja elämäni menee painajaismaiseksi, jos kyseinen henkilö tekee ls-ilmoituksen. Kadun syvästi sitä, että luotin häneen. Mitäköhän tässä pitäisi tehdä - varautua muuttamaan ulkomaille tai jotain? Onko nyt niin, että lapset tosiaan otetaan pois, jos meillä on riidelty ja mies on käynyt muhun käsiksi (vaikka siis lapset eivät olisi nähneet tai kuulleet ko. tapahtumaa)? Olen melkein paniikissa tässä. T. Ap

Vierailija
2/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhempien jatkuva riitely on lapselle todella ahdistavaa. Aikuiset ihmiset osaavat hoitaa riitansa muualla kuin lasten edessä. Ja suoraan sanoen en ymmärrä puolisoa, joka kestää sen ensimmäisenkin lyönnin tai tönäisyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:19"]

Kyllä vanhempien jatkuva riitely on lapselle todella ahdistavaa. Aikuiset ihmiset osaavat hoitaa riitansa muualla kuin lasten edessä. Ja suoraan sanoen en ymmärrä puolisoa, joka kestää sen ensimmäisenkin lyönnin tai tönäisyn.

[/quote]

Eikö muka ketään muuta lyödä kuin minua?!? Mua on siis lyöty vain pari kertaa koko monivuotisen suhteen aikana ja olen siitä toki katkera, mutta miestäni näkyy olevan vaikeaa muuttaa. Hän ei myöskään lyö lasten nähden tai kuullen, joten eikö kyseessä ole vain minun oma ongelmani? Ja siis onko pari kertaa kuukaudessa riitely muka "jatkuvaa"?

Vierailija
4/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:16"]

Olen siis todellakin pulassa ja elämäni menee painajaismaiseksi, jos kyseinen henkilö tekee ls-ilmoituksen. Kadun syvästi sitä, että luotin häneen. Mitäköhän tässä pitäisi tehdä - varautua muuttamaan ulkomaille tai jotain? Onko nyt niin, että lapset tosiaan otetaan pois, jos meillä on riidelty ja mies on käynyt muhun käsiksi (vaikka siis lapset eivät olisi nähneet tai kuulleet ko. tapahtumaa)? Olen melkein paniikissa tässä. T. Ap

[/quote]

Ei niitä nyt pois oteta jos joku tekee ls-ilmoituksen, vaan tarjotaan teille todennäköisesti perheenä apua ja tukea, esimerkiksi mahdollisuutta käydä miehen kanssa kahdestaan jossain keskustelemassa.

Vierailija
5/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on ihan absurdia, kun lapsia kohdellaan meillä oikeasti todella hyvin ja heistä pidetään hyvää huolta. Sitten kun vanhemmat kerran kuukaudessa tappelevat, niin uhataan tehdä ls-ilmoitus. Jossain Eerikan tapauksessa tyttö olisi pitänyt ottaa pysyvään huostaan jo heti kun ensimmäiset merkit kaltoinkohtelusta näkyivät. Lapseen kohdistuva väkivalta, nöyryyttäminen ja kaltoinkohtelu on oikeasti vakava asia, mutta meidän tilanteessa ei ole mitään sellaista. Nyt mulle sanottiin, että meidän lapset pitäisi ottaa riitojen takia huostaan. :( Aivan sairasta. T. Ap

Vierailija
6/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin todellakin on. Vanhemmat eivät enää nykyään saa riidellä, koska sosiaalihuollon lastensuojelu rankaisee siitä huostaanotolla. Jos yksikin sossun täti tuntee huolta (maaginen taikasana, jolla perustellaan huostaanotot), voit suudella lastasi hyvästiksi. Et näe häntä enää koskaan sen jälkeen, kun lastensuojelu on ottanut hänet  valtion omistamaksi lapseksi.

Vierailija
7/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä huostaanotosta, mutta kyllä minusta väkivaltainen käytös lapsiperheessä on kiellettyä. Sitä vaan ei saa tapahtua. Lapset kuulee kaiken, vaikka luulet etteivät kuulisi. Ja muistavat kaiken ja yllättävän kauan.

itse olen ollut mieheni kanssa yhdessä nyt yli 10 vuotta. Olemme riidelleet kuusi kertaa. Kahdesti on korotettu ääntä. Koskaan ei ole lyöty, tönitty tai läpsitty. Yhdestäkin väkivaltaisesta kokemuksesta tämä parisuhde loppuu. Tämä on ehdoton ja varsin yksinkertainen sopimus. Se pitää. Sopimukseen kuuluu myös se, että mustasukkaisuuden ilmauksia ei esitetä, mutta se ei nyt kuulu tähän.

lähtökohtaisesti: isä joka lyö lastensa äitiä, ei ole hyvä isä. Yhtään eikä koskaan.

Vierailija
8/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidellä saa, mutta lyöminen ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää.

Vierailija
9/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:29"]

Tämäkin on ihan absurdia, kun lapsia kohdellaan meillä oikeasti todella hyvin ja heistä pidetään hyvää huolta. Sitten kun vanhemmat kerran kuukaudessa tappelevat, niin uhataan tehdä ls-ilmoitus. Jossain Eerikan tapauksessa tyttö olisi pitänyt ottaa pysyvään huostaan jo heti kun ensimmäiset merkit kaltoinkohtelusta näkyivät. Lapseen kohdistuva väkivalta, nöyryyttäminen ja kaltoinkohtelu on oikeasti vakava asia, mutta meidän tilanteessa ei ole mitään sellaista. Nyt mulle sanottiin, että meidän lapset pitäisi ottaa riitojen takia huostaan. :( Aivan sairasta. T. Ap

[/quote]

Miksi nuo alapeukut? Perustelkaa. Siis ihanko oikeasti ei saisi lainkaan riidellä? Olisiko sitten parempi erota kuin riidellä? Eroperheetkin ovat suurennuslasin alla. Kuka tässä maassa enää uskaltaa saada lapsia? Jos siis on itse henkisesti tasapainoinen, taloudellinen tilanne kunnossa, täysraitis, työssäkäyvä, osallistuva ja välittävä vanhempi, niin silti on täysin arvoton, jos puolison kanssa tulee välillä riitaa? Voiko sellainen oikeasti olla totta? En usko, että nuo alapeukuttajat eivät ole KOSKAAN sanoneet mitään poikkipuolistakaan sanaa puolisolleen lasten kuullen.

Vierailija
10/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Italiassa, Ranskassa ja Espanjassa ne temperamenttiset ja räiskyvät latinovanhemmat saavat pitää lapsensa? Suomen mittapuulla siellä ei olisi kenenkään lapset enää omilla vanhemmillaan, vaan kaikki olisivat lastenkodeissa. Nimittäin Etelä-Euroopassa ihmiset ilmaisevat itseään paljon suorasukaisemmin niin hyvässä kuin pahassakin.

Vierailija
11/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:29"]

[/quote]

Miksi nuo alapeukut? Perustelkaa. Siis ihanko oikeasti ei saisi lainkaan riidellä? Olisiko sitten parempi erota kuin riidellä? Eroperheetkin ovat suurennuslasin alla. Kuka tässä maassa enää uskaltaa saada lapsia? Jos siis on itse henkisesti tasapainoinen, taloudellinen tilanne kunnossa, täysraitis, työssäkäyvä, osallistuva ja välittävä vanhempi, niin silti on täysin arvoton, jos puolison kanssa tulee välillä riitaa? Voiko sellainen oikeasti olla totta? En usko, että nuo alapeukuttajat eivät ole KOSKAAN sanoneet mitään poikkipuolistakaan sanaa puolisolleen lasten kuullen.

[/quote]

Alapeukutin, lue viesti 8.

Vierailija
12/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:41"]

Miten Italiassa, Ranskassa ja Espanjassa ne temperamenttiset ja räiskyvät latinovanhemmat saavat pitää lapsensa? Suomen mittapuulla siellä ei olisi kenenkään lapset enää omilla vanhemmillaan, vaan kaikki olisivat lastenkodeissa. Nimittäin Etelä-Euroopassa ihmiset ilmaisevat itseään paljon suorasukaisemmin niin hyvässä kuin pahassakin.

[/quote]

Lienee niiden ongelma se. Keskitypä vaan nyt omiin ongelmiisi, kun niitä tuntuu olevan.

Vierailija
13/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:35"]

Tiedä huostaanotosta, mutta kyllä minusta väkivaltainen käytös lapsiperheessä on kiellettyä. Sitä vaan ei saa tapahtua. Lapset kuulee kaiken, vaikka luulet etteivät kuulisi. Ja muistavat kaiken ja yllättävän kauan.

itse olen ollut mieheni kanssa yhdessä nyt yli 10 vuotta. Olemme riidelleet kuusi kertaa. Kahdesti on korotettu ääntä. Koskaan ei ole lyöty, tönitty tai läpsitty. Yhdestäkin väkivaltaisesta kokemuksesta tämä parisuhde loppuu. Tämä on ehdoton ja varsin yksinkertainen sopimus. Se pitää. Sopimukseen kuuluu myös se, että mustasukkaisuuden ilmauksia ei esitetä, mutta se ei nyt kuulu tähän.

lähtökohtaisesti: isä joka lyö lastensa äitiä, ei ole hyvä isä. Yhtään eikä koskaan.

[/quote]

Mutta entäpä, jos lasten isä rupeaa väkivaltaiseksi vasta lasten synnyttyä. Omassa tapauksessani mies oli aluksi mitä kiltein ja rauhallisin, mutta riehaantui vasta lasten syntymän jälkeen (on siis väkivaltainen erittäin harvoin ja silloinkin vain kahdenkesken - ei lasten kuullen). Pitäisi sitten varmaan erota, mutta olisiko sekään sitten lapsille hyväksi, kun YH-perheitäkin pidetään vaillinaisina ja kelvottomina. Varmaan pitää vain antaa sitten lapset suosiolla huostaan, jos joku sellaista ehdottaa.

Vierailija
14/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:29"]

[/quote]

[/quote]

Itseasiassa oikeasti "paras" tutkimusten valossa olisi sopuisa ydinperhe. Mutta eroperhe on parempi kuin riitaisa ydinperhe. Ei se riitely mitään, mutta töniminen ym. ei kuulu riitelyyn, se on jo vallankäyttöä.

Vierailija
15/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:45"]

[/quote]

Mutta entäpä, jos lasten isä rupeaa väkivaltaiseksi vasta lasten synnyttyä. Omassa tapauksessani mies oli aluksi mitä kiltein ja rauhallisin, mutta riehaantui vasta lasten syntymän jälkeen (on siis väkivaltainen erittäin harvoin ja silloinkin vain kahdenkesken - ei lasten kuullen). Pitäisi sitten varmaan erota, mutta olisiko sekään sitten lapsille hyväksi, kun YH-perheitäkin pidetään vaillinaisina ja kelvottomina. Varmaan pitää vain antaa sitten lapset suosiolla huostaan, jos joku sellaista ehdottaa.

[/quote]

Kuten kirjoitin, väkivalta ei käy. Siitä on on sovittu, eikä siinä ole mitään ehtoja. Simppeli sopimus ja toimii.

Vierailija
16/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:41"]

[/quote]

Lienee niiden ongelma se. Keskitypä vaan nyt omiin ongelmiisi, kun niitä tuntuu olevan.

[/quote]

Olin jo muuttamassa ko. ongelman vuoksi omaan asuntoon lasten kanssa (olin jo ehtinyt hankkia asunnon mutta peruin sen). Mies sai sittenkin minut muuttamaan mieleni ja lupasi tsempata ja muuttaa tapansa oikeasti. Pelkäsin myös leimautumista neuvolassa ja päiväkodissa, jos mies ei enää olisikaan kuvioissa. Nimittäin kuulemma juuri YH-perheistä ls-ilmoituksia tehdään erityisen hanakasti. Ajattelin, että en kestäisi sitä jatkuvaa pelkoa ilmoituksesta yksin, joten on parempi jatkaa yhdessä miehen kanssa. T. Ap

Vierailija
17/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidellä saa jos se on normaalissa mittakaavassa mutta tuo lyöminen on kyllä asia jonka takia kannattaisi tehdä itsestä LS ilmo.

Vierailija
18/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini sanoi joskus että hän piti huolen ettei lasten edessä riidellä. Enkä muista riitoja nähneenikään. Joten jos pitää paikkansa, että lasten ei tarvitse todistaa riitoja, niin en näe aihetta ilmoitukselle. Lyöminen ei ole normaalia kuitenkaan.

Nykyisin on ongelma, että ilmoituksia tehdään turhasta, mikä syö resursseja oikeiden tapausten käsittelystä.

Vierailija
19/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:45"]

[/quote]

[/quote]

Kuten kirjoitin, väkivalta ei käy. Siitä on on sovittu, eikä siinä ole mitään ehtoja. Simppeli sopimus ja toimii.

[/quote]

Eli siis aiemmin tapahtunut väkivalta (esim. tapauksessani yksittäinen tönäisy, potkaisu tai lyönti) miehen kanssa kahdenkesken = huostaanotto. Ja siinä ei ole mitään ehtoja?

Vierailija
20/28 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette puhuneet ja suunnitelleet miehen kanssa väkivallan lopettamiseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän