Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettymys: poika tulossa

Vierailija
26.02.2015 |

4d-uä ja kuulin, että lapsi on poika. Olen itkenyt kaksi päivää. Googlasin ja löysin monta hakutulosta:pettymys poikavauvaan. En yhtään, jossa oltaisiin petytty tyttövauvaan. 

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:21"]

Älkää kysykö sukupuolta niissä ultrissa. Ei tarvitse itkeä pettymystä, kun siinä vaiheessa kun vauvan on punnertanut ulos ja sukupuoli selviää, niin sillä ei ole enää mitään väliä. Pääasia, että vauva on terve ja hengissä. Valitettavasti näin ei aina ole.

[/quote]

Juuri näin. Näitä pettymysongelmia ei olisi tai olisi paljon vähemmän, jos ei tulevan lapsen sukupuolta kuulisi jo kuukausia ennen syntymää. Ei lapsen synnyttyä kukaan itkisi kahta päivää väärän sukupuolen takia!   Kun lapsi syntyy, se on se ihminen mikä on, eikä voisi mitään muuta olla.  Pieni hetkellinen pettymyksen tunne voisi tulla, jos on jompaa kumpaa toivonut, mutta se menee ohi hetkessä. 

Itse en halunnut tietää aikoinaan, kun halusin säilyttää yllätyksen. Tekeekö kukaan nykyään niin? Silloin 80-luvulla ultratukimus oli vielä aika uutta, eikä kaikki halunneet tietää. Ennen 70-lukua ei tätäkään ongelmaa ollut.   

Vierailija
42/110 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:23"]

Ap:n kaltaisten ihmisten ei pitäisi saada lapsia ollenkaan. Vai että tyttö pitäisi olla. Hyh.

[/quote]

Mikä vika siinä on jos toivoo tiettyä sukupuolta? Kunhan siitä pettymyksestä pääsee yli viimeistään kun lapsi on syntynyt ja rakastaa lastaan oli se sitten mitä sukupuolta tahansa, niin ketä tuollainen pieni hento toive haittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:57"]

Niin kai sitä voi olla vähän pettynyt tyttölapseenkin (vaikka google kertoi muuta). Tai sit miehet tai naiset, jotka ovat poikaa kuvitelleet eivät googlaile näillä hakusanoilla (pettymys tyttövauvaan).  Pakko kai, ainakin jollain miehellä olla jonkinlaisia mielikuvia, jossa miettii itseään lapsena ja tulevaa poikaa jne..

ap

[/quote] Mulle tuli täytenä yllätyksenä tämän palstan kautta että joku ylipäänsä haluaa tytön.

Vierailija
44/110 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoin tyttöä mutta kun sain tietää että saan pojan niin en ollut yhtään pettynyt, päin vastoin. Loppujen lopuksi sillä ole paskankaan vertaa kunhan saa antaa pienelle rakkaalleen turvallisen ja hyvän, rakkauden täyteisen kodin. Hyviä muistoja ja siivet elämään. Eikä haittaa vaikka seuraavakin olisi poika, yhtä lailla rakastettu sekin! kuitenkin toivoin sisimmässäni vain omaa lasta, kokonaista perhettä, en jotain tiettyä sukupuolta...

Vierailija
45/110 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan antaa lapsen adoptioon

Vierailija
46/110 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää.

Vierailija
47/110 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika voimakkaita kommentteja nämä viimeiset. Itse näen, että elämässä voi olla kaikenlaisia toiveita. Joihinkin ei voi itse vaikuttaa. Niiden kanssa sitten oppii elämään ja varmasti tämänkin kanssa. Sukupuoli on vain yksi tekijä lapsessa.

Vierailija
48/110 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut mitään menetelmää.

Vierailija
49/110 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäki "salaa" toivoin tyttöä vaikka kumpi tahansa oli tervetullut. Tytölle oli nimi valmiina ja täysin oli asennoitunut tyttöön, mutta kun ultra sitten näyttikin poikaa piti kokonaan asennoitua raskauteenkin uudestaan. Pikkuhiljaa innostuin enemmän ja enemmän ja kun päivä viimein koitti ja poika syntyi, rankasta synnytyksestä huolimatta en ollut koskaan elämässäni nähnyt tai tuntenut mitään niin ihanaa. Nyt kaksi vuotias kiukkutaapero on yhä ja aina vaan rakkainta maailmassa. Ps. Pojille on nykyään todella kivoja vaatteita :)

Vierailija
50/110 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee provo. Varmaan siksi pettynyt, että tyttö olisi helpompi myydä :(

Vierailija
51/110 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ansaitse lasta ollenkaan. Tuollekin pojalle olisi monta onnellista äitiä tarjolla.

Vierailija
52/110 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuudet tässä pelissä ovat 50-50 ja se on hyvä ottaa huomioon, kun leikkiin lähtee. Itse pelkäsin suuresti saavani tyttöjä, kun minulla oli isä-tytär-trauma ja pelkäsin tyttöjen saamisen tulehduttavan omat perhesuhteeni. Kaikki meni kuitenkin hyvin, kun sain vain poikia. Tänä päivänä, henkisesti kypsyttyäni,  olisi tyttökin kiva, mutta vauva-ajat ovat meiltä jo ohi.

Vierailija
53/110 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:21"]

Kahta ekaa lasta odottaessa ja tehdessä jo toivoin tyttöä ja luin kirjan sukupuolenvalinnasta ja onnistuimmekin saamaan kaksi tyttöä kun niin halusimme. Tyttö-kromosomin omaavat siittiöt uivat hitaammin, mutta elävät kauemmin. Lisäksi tyttösiittiöt selviävät "kuihtuvan" äidin emättimessä paremmin, eli olin laihdutuskuurilla, jätin sokerit ja eli ns. säästöliekillä kun aloitimme vauvapuuhat. Lisäksi tärkeää on että milloin säilöö siittiöitä. Seksiä ei tulisi harrastaa enää lähellä ovulaatiota. 

Halusimme vielä kolmannen lapsen ja toivoimme hänestä poikaa ja harrastimme sitten seksiä ovulaatiopäivänä ja poika tuli.

Kokeilitteko mitään erityisiä menetelmiä ap? 

[/quote]

Ihan laatikon terävimmistä päästä et taida olla jos oikeasti uskot tuota 50-luvulla keksittyä "sukupuolen valinta" -skeidaa? Ei ole onnistuttu tuota "menetelmää" todistamaan tieteelliseti missään tutkimuksissa vaikka on asiaa tutkittukin. Meillä ylä-asteella eräs poika sai 13 kertaa oikean kruuna/klaava-heitossa, sinunkin "onnistumisesti" oikean sukupuolen saamiseen on siis ihan helppoa tuuripeliä.

[/quote]

En todellakaan ole ainoa, joka on onnistunut tällä menetelmällä. Tämä metodi vain edesauttaa sitä mahdollisuutta, mutta ei takaa että voisit saada varmuudella tietyn sukupuolen.

Mutta mitä se sinun peppua kutittaa, jos jotkut uskovat tähän mentelmään ja onnistuvat sillä?

[/quote]

Mua vaan neutraalisti yleensäkin ärsyttää kun ihmiset uskovat kaikkea typerää nettihömppää, ja kaikki kummalliset väittämät menevät läpi ilman minkäänlaista kriittisyyttä. Mutta aivan oikeassahan olet, uskon asiahan tuo on kuten "kirves sängyn alle"-metodikin, ja uskoa saa kuka mitäkin haluaa, tieteelliseltä pohjalta itse maailmaa katselen yleensä. :)

[/quote]

No on tuolle tyttömenetelmälle nyt sentään vähän enemmän perusteita kuin kirveelle sängyn alla...

[/quote]

Ainoa ero siinä on, että se on saatu kuulostamaan ns. tieteelliseltä. Mutta mitään tieteellistä pohjaa sillä ei ole, eikä kukaan ole onnistunut todistamaan sitä millään tavalla oikeaksi, vaikka on yritetty monissa tutkimuksissa. Itseasiassa eräässä tutkimuksessa kävi päinvastoin, eli ovulaatiota lähempänä syntyi eniten tyttöjä, mutta tämäkin ero oli hyvin pieni, eikä siis vaikiuta yksilötasolla mitenkään. Artikkeli löytyy Duodecimin sivulta, jos lähdettä haluat.

Eli ihan yhtä uskon asioita molemmat.

Vierailija
54/110 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:44"]4d-uä ja kuulin, että lapsi on poika. Olen itkenyt kaksi päivää. Googlasin ja löysin monta hakutulosta:pettymys poikavauvaan. En yhtään, jossa oltaisiin petytty tyttövauvaan. 
[/quote]

Voi helvetti nyt taas. Miksi edes hankit lapsia? Jotkut ei saa ikinä lasta vaikka kuinka yrittävät, joidenkin lapset kuolevat kohtuun tai synnytyksessä. Ja sä valitat siitä että saat pojan!! Tee kaikille palvelus ja anna lapsiparka adoptioon. Varmasti moni mielellään ottaisi POJAN!!! Mä vihaan sun kaltaisia ihmisiä!

Vierailija
55/110 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Tsemppiä kuitenkin

Vierailija
56/110 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:21"]Kahta ekaa lasta odottaessa ja tehdessä jo toivoin tyttöä ja luin kirjan sukupuolenvalinnasta ja onnistuimmekin saamaan kaksi tyttöä kun niin halusimme. Tyttö-kromosomin omaavat siittiöt uivat hitaammin, mutta elävät kauemmin. Lisäksi tyttösiittiöt selviävät "kuihtuvan" äidin emättimessä paremmin, eli olin laihdutuskuurilla, jätin sokerit ja eli ns. säästöliekillä kun aloitimme vauvapuuhat. Lisäksi tärkeää on että milloin säilöö siittiöitä. Seksiä ei tulisi harrastaa enää lähellä ovulaatiota. 

Halusimme vielä kolmannen lapsen ja toivoimme hänestä poikaa ja harrastimme sitten seksiä ovulaatiopäivänä ja poika tuli.

[/quote]

Taidat olla vähän tyhmä?

Vierailija
57/110 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:44"]

4d-uä ja kuulin, että lapsi on poika. Olen itkenyt kaksi päivää. Googlasin ja löysin monta hakutulosta:pettymys poikavauvaan. En yhtään, jossa oltaisiin petytty tyttövauvaan. 

[/quote] Ole onnellinen että saat pojan. Tytön kanssa tulee viimeistään murrosiässä tietyt ongelmat. Oon seurannut lähipiiriä. Itsellä yksi lapsi ja kiitollinen pojasta.

[/quote]

Ja ehkä sitten kun toivot lapsenlasta ajattelet toisella tavalla :) Monta kertaa tytöt ovat läheisempiä äitinsä kuin anoppinsa kanssa ja siten myös välit lapsenlapseen voivat muodostua läheisimmiksi :) Minulla on kaksi tyttöä ja äitini on perheemme kanssa tekemisissä useita kertoja viikossa ja hoitaa tyttöjämme. Anoppi sen sijaan on "välttämätön paha" vaikka ihan ok onkin ja häntä tapaamme muutamia kertoja vuodessa. Enkä edes viitsi alkaa kirjoittamaan poikien ja nuorten miesten syrjäytymisestä tai ongelmista murrosiässä, itse olen aika montaa päihteisiin retkahtanutta nuorta miestä työn puolesta tavannut.

Ps. Olin tulossa tähän ketjuun kirjoittamaan että ole ap iloinen lapsesta joka on poika, älä mieti sukupuolta sillä asioissa on aina hyvät ja huonot puolensa.

[/quote] mulla on eirräin pätevä syy miksi poika. Eikä mulla olisi edes varaa ollut toivoa mitään muuta kun tervettä lasta. Lapsenlapsi saa olla tyttö tai poika tai kummatkin.

[/quote] siksi koska lapsen isä ei oo suomalainen siksi halusin pojan (ei olla yhdessä enää) 

[/quote] No miten se ulkomaalaisuus siihen liittyy?Turkkilaiset miehet,esimerkkinä vaan ei todellakaan ajattele et pojan se olla pitää,sen verran on kokemusta et voin näin sanoa.Siinäkin kulttuurissa tyttö on ensisijainen toive kuten länsimaissakin mitä sinänsä en myöskään ymmärrä...älkää tehkö lapsia jos tiedätte jo pettyvänne sukupuoliin,ei se lapsi sitä ansaitse!!

Vierailija
58/110 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:21"]

Kahta ekaa lasta odottaessa ja tehdessä jo toivoin tyttöä ja luin kirjan sukupuolenvalinnasta ja onnistuimmekin saamaan kaksi tyttöä kun niin halusimme. Tyttö-kromosomin omaavat siittiöt uivat hitaammin, mutta elävät kauemmin. Lisäksi tyttösiittiöt selviävät "kuihtuvan" äidin emättimessä paremmin, eli olin laihdutuskuurilla, jätin sokerit ja eli ns. säästöliekillä kun aloitimme vauvapuuhat. Lisäksi tärkeää on että milloin säilöö siittiöitä. Seksiä ei tulisi harrastaa enää lähellä ovulaatiota. 

[/quote]

Ihan laatikon terävimmistä päästä et taida olla jos oikeasti uskot tuota 50-luvulla keksittyä "sukupuolen valinta" -skeidaa? Ei ole onnistuttu tuota "menetelmää" todistamaan tieteelliseti missään tutkimuksissa vaikka on asiaa tutkittukin. Meillä ylä-asteella eräs poika sai 13 kertaa oikean kruuna/klaava-heitossa, sinunkin "onnistumisesti" oikean sukupuolen saamiseen on siis ihan helppoa tuuripeliä.

[/quote]

En todellakaan ole ainoa, joka on onnistunut tällä menetelmällä. Tämä metodi vain edesauttaa sitä mahdollisuutta, mutta ei takaa että voisit saada varmuudella tietyn sukupuolen.

Mutta mitä se sinun peppua kutittaa, jos jotkut uskovat tähän mentelmään ja onnistuvat sillä?

[/quote]

Mua vaan neutraalisti yleensäkin ärsyttää kun ihmiset uskovat kaikkea typerää nettihömppää, ja kaikki kummalliset väittämät menevät läpi ilman minkäänlaista kriittisyyttä. Mutta aivan oikeassahan olet, uskon asiahan tuo on kuten "kirves sängyn alle"-metodikin, ja uskoa saa kuka mitäkin haluaa, tieteelliseltä pohjalta itse maailmaa katselen yleensä. :)

[/quote]

No on tuolle tyttömenetelmälle nyt sentään vähän enemmän perusteita kuin kirveelle sängyn alla...

[/quote]

Ainoa ero siinä on, että se on saatu kuulostamaan ns. tieteelliseltä. Mutta mitään tieteellistä pohjaa sillä ei ole, eikä kukaan ole onnistunut todistamaan sitä millään tavalla oikeaksi, vaikka on yritetty monissa tutkimuksissa. Itseasiassa eräässä tutkimuksessa kävi päinvastoin, eli ovulaatiota lähempänä syntyi eniten tyttöjä, mutta tämäkin ero oli hyvin pieni, eikä siis vaikiuta yksilötasolla mitenkään. Artikkeli löytyy Duodecimin sivulta, jos lähdettä haluat.

Eli ihan yhtä uskon asioita molemmat.
[/quote]

voisitko kumota myös sen väitteen että puutostilassa olevat naiset saavat suuremmalla todennäköisyydellä tytön (tyttöjä saatiin enemmän sodan aikana, pula-aikana, keskitysleireillä)myös anoreksiaa sairastavat saavat useammin tytön kuin pojan. Googletapa aiheesta ihan huvikseen.

Ja kyllä niitä tyttöjä saadaan ihan yhtälailla oviksenkin aikaan, mutta noilla pienillä teoilla voi maksimoida sitä omaa mahdollisuutta tuetyn sukupuolen saantiin.

Vierailija
59/110 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odotin lastani minulle oli ihan se ja sama kumpi sieltä tulee.. Kunhan vain on tullakseen ja on terve :) mies toivoi tyttöä ja itselläni oli alusta asti sellainen tuntuma, että tulee poika (en toivonut poikaa, vaan tunsin että poika se varmasti on :D) ja poikahan sieltä tuli <3 :) rakas ihana pieni poikani joka tuossa vierellä kikattelee :)

Vierailija
60/110 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Mä en saa ikinä lapsia, en poikaa tai tyttöä. Mihin meet synnyttää? Ja koska on la? Voin tulla heti sit synnytyksen jälkeen hakemaan pojan meille. Meillä on jo lastenhuonekin valmiina. Mielellämme hoidetaan, rakastetaan ja kasvatetaan poika. Ei tarvii sun enää itkeä kun on väärää sukupuolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi