Pettymys: poika tulossa
4d-uä ja kuulin, että lapsi on poika. Olen itkenyt kaksi päivää. Googlasin ja löysin monta hakutulosta:pettymys poikavauvaan. En yhtään, jossa oltaisiin petytty tyttövauvaan.
Kommentit (110)
Kahta ekaa lasta odottaessa ja tehdessä jo toivoin tyttöä ja luin kirjan sukupuolenvalinnasta ja onnistuimmekin saamaan kaksi tyttöä kun niin halusimme. Tyttö-kromosomin omaavat siittiöt uivat hitaammin, mutta elävät kauemmin. Lisäksi tyttösiittiöt selviävät "kuihtuvan" äidin emättimessä paremmin, eli olin laihdutuskuurilla, jätin sokerit ja eli ns. säästöliekillä kun aloitimme vauvapuuhat. Lisäksi tärkeää on että milloin säilöö siittiöitä. Seksiä ei tulisi harrastaa enää lähellä ovulaatiota.
Halusimme vielä kolmannen lapsen ja toivoimme hänestä poikaa ja harrastimme sitten seksiä ovulaatiopäivänä ja poika tuli.
Kokeilitteko mitään erityisiä menetelmiä ap?
Ap:n kaltaisten ihmisten ei pitäisi saada lapsia ollenkaan. Vai että tyttö pitäisi olla. Hyh.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:44"]
Pettymys: poika tulossa
4d-uä ja kuulin, että lapsi on poika. Olen itkenyt kaksi päivää. Googlasin ja löysin monta hakutulosta:pettymys poikavauvaan. En yhtään, jossa oltaisiin petytty tyttövauvaan.
[/quote]
Hyi Helvetti!
Sitten ihmettelette miten pojista kasvaa tunnevammaisia miehiä, kun niitä ei ole rakastettu koskaan vaan jopa vihattu jo ennen syntymää!
T. Mies
Kyllä googlesta löytyy aika paljon tuloksia hakusanoilla pettymys tyttövauvaan. Älä valehtele.
Olisit tyytyväinen että edes saat lapsen.
En koskaan pystyisi vihaamaan poikalastani.
t. isi
Et yhtään, että oltaisiin pettyneitä tyttövauvaan?
Kiinassa abortoidaan, kun tiedetään että tyttö tulossa.
Itse toivon poikaa. Tyttö ei olisi pettymys, mutta mielummin ottaisin pojan.
..on sinustakin tulossa äiti, kun jo nyt olet pettynyt lapseesi, vaikka lapsesi ei voi asialle mitään.
Eiks tätä harrasteta Intiassa tyttöjä kohtaan?Ja te kauhistelette sellaista mutta syyllistytte itse samaan.Häpeä AP!
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:48"]
Ja ehkä sitten kun toivot lapsenlasta ajattelet toisella tavalla :) Monta kertaa tytöt ovat läheisempiä äitinsä kuin anoppinsa kanssa ja siten myös välit lapsenlapseen voivat muodostua läheisimmiksi :) Minulla on kaksi tyttöä ja äitini on perheemme kanssa tekemisissä useita kertoja viikossa ja hoitaa tyttöjämme. Anoppi sen sijaan on "välttämätön paha" vaikka ihan ok onkin ja häntä tapaamme muutamia kertoja vuodessa.
[/quote]
Juu, ja monta kertaa eivät ole. Minä muutin pois kotoa toiseen kaupunkiin opiskelemaan niin aikaisin kuin mahdollista. Läheisiksi meitä ei voi hyvällä tahdollakaan kuvailla.
Onko anoppi välttämätön paha, riippuu anopista itsestään. Monet tämän ikäpolven anopit ovat ansainneet tittelinsä, mitä täältäkin saa lukea. Oma anoppini on ihana ihminen. Koki suuria menetyksiä nuorena, ja se ehkä opetti sen, ettei mikään ole itsestäänselvää. Lisäksi hänellä kaksi poikaa, voihan sekin vaikuttaa. Nimittäin ystäväni anopilla on poika ja tyttö, ja tämä anoppi haluaa hääräillä enemmän sen tytön perheen kanssa. Eli ihan omaa ansiota, kun on etäisempi siellä pojan perheessä.
Eikä nykyaikana ole itsestäänselvää, mitä ratkaisuja omat lapset tekevät. Ei heidän tehtävänsä ole kokea syyllisyyttä, jos eivät toteuta äitinsä odotuksia seuranpidosta. Monet ystäväni ovat muuttaneet miehensä perässä ulkomaille.
Oletat myös, että kaikkien elämän täyttymys eläkkeellä olisi isovanhemmuus. Entäpä, jos lapsia on monta, ja heillä kaikilla lapsia, niin eihän omaa aikaa enää jää ollenkaan, jos jokaista hoitaa viikoittain, ja on tekemisissä monta kertaa viikossa! Jotkut ehkä haluavat tehdä eläkkeellä paljon muutakin, ja ovatkin itse asiassa mielissään, jos saavat olla numero kakkosia!
Onko niillä ihmisillä, jotka toivovat tiettyä sukupuolta, joitain oletuksia ja odotuksia lapsilleen, tiukasti sukupuolen mukaisesti? Koska siltä välillä vaikuttaa. Lapsen pitää ahtautua muottiin sukupuolensa mukaan. Vai mitä nämä ihmiset tarkalleen ottaen toivovat?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:36"]Pettyisin minäkin. Mulla tosin kolme poikaa jo ja ei yhtäkään tyttöä... [/quote] juu ite en ekalla enkä tokalla pettynyt.Kolmannella kerralla vähän joo mut meni nopeesti ohi ja nyt toi kolmas poika on parasta mitä oon saanut(niiiin ihana ja suloinen)...enempää ei lapsia tuu kun neljättä poikaa en kuitenkaan halua :D
[/quote]
Onnekkaita olemme me, jotka saivat raskauksissa keskittyä nauttimaan raskauksista, ilman huolta siitä, kumpaa sukupuolta tulee. Meillä kolme samaa sukupuolta myös. Sillä ei ole mitään väliä kumpaa, koska tiedän, että sitä toista sukupuolta omaavat ajattelevat samalla lailla. Jos on jo yksi tai kaksi tiettyä, niitä rakastaa, ja osaa jo raskausaikana konkreettisesti ajatella sen ihmisen (joka tulee olemaan samaa sukupuolta).
En ole koskan tavannut ihmistä joka ei aivan hulluna rakastaisi poikalastansa. Kyllä ne pojat voi olla villejä pienenä mutta isompana ei. Isot pojat on jotenkin niin helppoja mutkattoman luonteensa takia. Musta jos ränklää sukupuolen kanssa niin ei ole lasta edes ansainnut.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:28"]
Musta jos ränklää sukupuolen kanssa niin ei ole lasta edes ansainnut.
[/quote]
Höpöhöpö. Tunteet ovat ihan sallittuja. Se mitä niille tunteilleen tekee, merkitsee.
Mulla oli kaveri joka sanoi mulle että toivoo tyttöä ja eiks kaikki toivo tyttöä! Meidän kaveruus päättyi siihen sillä mulla on kaksi niin rakasta poikaa. En silti kehdannut sanoa että se sun lapsettomuushoidoilla keskeytynyt vauva oli varmaan se poika jota et tahdo.
Nyt tämä kaahka on lapseton ja on sen kyllä ansainnutkin. Koskaan ei tule saamaan enää lapsia sillä vaihdevuodet on tullut. Tuollaisia loukkaajia kannattaa loukata takas ihan niiden tyttöjen kautta. Paska saa paskaa niskaan ja ehkä sitten tajuaa lopettaa. Tuollaisia juttuja ei lauota äidille joilla on poikia, se on todella loukkaavaa.
Tunsin muuten äidin jolla oli aivan ihana tyttö ja tämä äiti kävi kovan kriisin siitä ettei saanut poikaa ja kyllä sekin oli paskaa kuultavaa. Tyttö oli meidän naapuri ja hyvin rakas mulle.
88! Se on vaan sun mielipiteesi! Leipäläppänsä voi pitää ummessa eikä aukaista sitä äideille joilla on poikia. Mutta mä annan kyllä takaisin ja lujaa! Onhan munkin sitten kerrottava tunteet ääneen etten minä voisi ikinä haluata tyttöä. Onhan niihin tunteisiin oikeus niin kuin sanoit!
Minun mielestä jommankumman sukupuolen toivomisesta puhutaan aivan liian vähän. Minä puhuin raskausaikana avoimesti siitä miten toivon tyttöä ja ultran jälkeen avoimesti myös hämmennyksestä kun selvisikin että odotan poikaa.
Koko loppuraskaus meni asiaa miettiessä ja totutellessa ja syntymän hetkellä tapahtui se paljon puhuttu täysillä rakastuminen ja lopputulos oli se, että itkin vauvaani katsellessa syyllisyydentunteitani kun olin toivonut niin avoimesti tyttöä.
Nämä aiheet on tabuja, ja toivoisin että niistä puhuttaisi avoimesti enemmän. Tiedän että ihmiset raskausaikana ajattelivat ikävästi minusta ja tyttötoiveestani, mutta en välittänyt vaan perustelin keskustellessa miksi näin toivoin.
Tietyn sukupuolen toivominen, eri tavalla tunteiden tunteminen omia lapsiaan kohtaan, sekä äidin masennus ovat kaikki puolikiellettyjä aiheita joista tulisi puhua enempi ettei äidit kokisi olevansa tunteidensa kanssa yksin.
Nykyään olen kiitollinen että sain juuri tuon oman poikani, enkä ketään muuta.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:35"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:28"]
Musta jos ränklää sukupuolen kanssa niin ei ole lasta edes ansainnut.
[/quote]
Höpöhöpö. Tunteet ovat ihan sallittuja. Se mitä niille tunteilleen tekee, merkitsee.
[/quote]
Mutta eikö lapsi vaistoa äitinsä tunteet?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:44"]
[/quote] Ole onnellinen että saat pojan. Tytön kanssa tulee viimeistään murrosiässä tietyt ongelmat. Oon seurannut lähipiiriä. Itsellä yksi lapsi ja kiitollinen pojasta.
[/quote]
Ja ehkä sitten kun toivot lapsenlasta ajattelet toisella tavalla :) Monta kertaa tytöt ovat läheisempiä äitinsä kuin anoppinsa kanssa ja siten myös välit lapsenlapseen voivat muodostua läheisimmiksi :) Minulla on kaksi tyttöä ja äitini on perheemme kanssa tekemisissä useita kertoja viikossa ja hoitaa tyttöjämme. Anoppi sen sijaan on "välttämätön paha" vaikka ihan ok onkin ja häntä tapaamme muutamia kertoja vuodessa. Enkä edes viitsi alkaa kirjoittamaan poikien ja nuorten miesten syrjäytymisestä tai ongelmista murrosiässä, itse olen aika montaa päihteisiin retkahtanutta nuorta miestä työn puolesta tavannut.
Ps. Olin tulossa tähän ketjuun kirjoittamaan että ole ap iloinen lapsesta joka on poika, älä mieti sukupuolta sillä asioissa on aina hyvät ja huonot puolensa.
[/quote] mulla on eirräin pätevä syy miksi poika. Eikä mulla olisi edes varaa ollut toivoa mitään muuta kun tervettä lasta. Lapsenlapsi saa olla tyttö tai poika tai kummatkin.
[/quote] siksi koska lapsen isä ei oo suomalainen siksi halusin pojan (ei olla yhdessä enää)
Nuolla sukupuoleen pettyneillä on jäänyt nukkeleikit leikkimättä.