Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3v lapsi viulutunneille

Vierailija
26.02.2015 |

Kannattaako 3-vuotiasta lasta laittaa viulutunneille vai olisiko parasta odottaa vielä muutaman vuoden verran? Tyttö on todella rauhallinen tapaus ja oppii nopeasti ja mielellään uutta. Käykö jonkun lapsi viulutunneilla? Piano on toinen soitin mitä olemme ajatelleet, mutta saimme perintönä kolme viulua jotka tytär saisi soitettavakseen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi av:n wt mammojen lapsille sori nyt vaan. Pieno on parempi.

Vierailija
2/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtainen kokemus - minut päästettiin viulutunneille 3-vuotiaana ja tykkäsin kovasti. Kannattaa kyllä, jos tuollainen mahdollisuus on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö viulun soitto ole parempi aloittaa nuorempana? 3-v kuulostaa tosi nuorelta mutta kai ne nuotit nopeasti oppii

Vierailija
4/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitti 5-v ja voin sanoa että olisi voinnut aloittaa myöhemmin. Melkein kaikki aloittajat on kouluikäisiä

Vierailija
5/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:49"]Ei sovi av:n wt mammojen lapsille sori nyt vaan. Pieno on parempi.
[/quote]
Sinä taidat itse olla tässä se wt. Se on piAno, ei piEno. :D

Vierailija
6/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kaupungissanne jonkinlainen muskari tai soitinkerho, jossa lapsi voisi leikin varjolla tutustua soittimiin? 3v on viulutunneille ehdottomasti turhan pieni, 5v lapset on nuorimpia aloittaneita, ja heistäkin osa turhan pieniä. Jos lapsesi on rauhallinen ja kärsivällinen, niin 5-vuotiaana aloitus on varmaan hyvä, mutta aiemmin en suosittele, sillä harva jaksaa keskittyä edes 6-vuotiaana 30-45 minuuttia soittimeen ja opetukseen.

Äippälomalla oleva viuluope

Vierailija
7/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani aloitti 3v.viulutunnit.Sitä ennen oli käynyt muskaria vuoden verran.Tällä hetkellä pojalla on ikää 16v. Ja soittaa edelleen.Meillä oli oonea ja saatiin hyvä opetteja.

Vierailija
8/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:49"]Ei sovi av:n wt mammojen lapsille sori nyt vaan. Pieno on parempi. [/quote] Sinä taidat itse olla tässä se wt. Se on piAno, ei piEno. :D

[/quote]

Taisi mennä vitsi ohi :D

Vierailija
9/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 5-vuotiaana. 3 v on aika pieni mutta kaippa se oppii jos jaksaa keskittyä. On muuten hyvä muistaa että 3 v on sen verran pieni että jos tulee uhmakohtaus/kiukku niin soitin saattaa lentää lattialle ja viulut ei ole mitään halpoja.

Vierailija
10/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias on kyllä aika pikkuinen soittoharrastuksen aloittamiseen, mutta voihan sitä vaikka kokeilla käydä parilla lyhyellä yksityistunnilla ja katsoa, miten alkaa sujua? Hyvä opettaja ottaa kyllä iän huomioon ja yksityistunnillakin voi tutustua musiikkiin leikin kautta :). Tärkeintä on, että lapsi harrastaa omasta tahdosta! T:soitonopettaja (ei viulu)

Vierailija
11/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että vois onnistua, jos saatte jonkun sellaisen viulunsoiton opettajan joka on pätevä ja taitava ja kokemusta pienten lasten opettamisesta. Ja lyhyitä tunteja, 3v ei vielä jaksa keskittyä niin pitkiä aikoja kuin isompi. 

Vierailija
12/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 3-v voi aloittaa vilunsoiton. Mutta opettajalla pitää ehdottomasti olla koulutusta ja kokemusta niin pienten opettamisesta. Omat lapset ovat aloittaneet soittoharrastuksen 3-vuotiainia Suzuki-menetelmällä. Lisätietoja saa suomensuzukiyhdistys.net sivuilta.

Vierailija
13/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viulun soitto vaatii hyvää hienomotoriikkaa, jota harvalla 3 vuotiaalla vielä on. Aikainen aloitus ei myöskään takaa nopeampaa tai parempaa edistymistä vähän vanhempana alottaneisiin verrattuna. Lisäksi kaikkein pienimmät viulut soivat huonosti koska niissä on niin olematon kaikukoppa, ja miniviulu aloittelevan taaperon käsissä ei ole kaunista kuultavaa. Mutta voi viulunsoitto silti olla tuonkin ikäiselle kiva harrastus jos löytyy hyvä opettaja.

Oma lapseni aloitti 7 vuotiaana ja sai puolessa vuodessa kiinni pikkulapsena aloittaneet, nyt soittelevat samassa orkesterissa ja kaikilla on kivaa.

Vierailija
14/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aloittaa, mutta jo täällä mainituista syistä siinä ei ole järkeä.. Se ei ole edes lapselle mukavaa, kun laitetaan pienet kädet asentoihin, joihin ne eivät luontaisesti mene. 3v ei oikeasti pysty edistymään viulussa edes sen vertaa kuin viulussa, ja kuten edellä kerrottiin, jopa 7v aloittanut saa samanikäiset kolmevuotiaana aloittaneet kiinni mahdottoman nopeaa. En näe järkeä siinä, että maksat opettajalle siitä, että leikkii sormikoukkua ja jousimiekkailua taaperon kanssa.. Mielummin nyt tosissaan joku musakerho/leikkikoulu, jossa pelleillään ja tutustutaan soittimiin huolella, sitten esimerkiksi 6-7-vuotiaana lapsi saa itse päättää, mikä soitin kiinnostaa. Puhallinsoitinten aloitusikä on tosin tuotakin korkeampi. 

Vierailija
15/15 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aloitin pianonsoiton 3-vuotiaana ja olen kyllä sitä mieltä, että ihan yhtä hyvin vanhempani olisivat voineet laittaa minut tunneille pari vuotta myöhemminkin.ainakin rahallisesti olisi säästynyt peräti tuhansia euroja ja heillä olisi ollut aikaa enemmän (opistolle piti kuskata 30km matka). serkkuni aloitti 7 vuoden ikäisenä ja mielestäni olemme aika samantasoisia soittamisen suhteen. voittehan koittaa miten tunnit lähtevät sujumaan ja jatkaa jos siltä tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän