Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma hiusväri

Vierailija
26.02.2015 |

Onko muita, jotka ovat kasvattaneet oman hiusvärinsä takaisin? Miten projekti onnistui ja kuinka kauan kesti? Minkä väriset hiuksesi ovat? Entä onko monilla värjäämättömät hiukset? Itsellä pitkissä hiuksissa nyt oma väri korviin asti. Loppuhius on punertavampaa, mutta ei oikeastaan erotu. Oma väri on ihmeen hieno, vaikka tylsältä aluksi näyttikin. Kultaista vivahdettakin löytyy yllättävän paljon. Oletteko muut olleet tyytyväisiä väriin, joka kasvaessa paljastui?

Kommentit (214)

Vierailija
141/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kasvattanut vähän yli kaksi vuotta. Latvoissa on vielä pikkasen blondia, mutta se näyttää onneksi liukuvärjätyltä, mikä on helpottanut kasvattamista suuresti. Senkin pätkäsen myöhemmin tänä vuonna, pitänyt vain pituuden vuoksi. Oma väri sopii kyllä mulle selvästi paremmin, on monivivahteinen ja tykkään myös kun on niin helppo. Auringossa on kultainen, pilvisellä säällä saattaa olla lämmin kinuskinruskea tai tummempi ja kylmempi riippuen valosta.

Jos teillä on ongelmia hiusten sileydessä niin se mitä luultavimmin johtuu shampoosta, luomukaupoista ja eiköhän myös ihan marketeista löydy hyviä kun ettii. Ite käytän Flown Teepuu-shampoopalaa. Kampaamotuotteita en suosittelisi kun kehitetty värjätyille.

Vähän yli vuos sitten puhuin muutamalle kaverille tästä projektista, ja kauhistelivat että miten tylsäksi ja harmaaksi sama heidät tekisi. Noh, toisella oli jo silloin harventunut hiukset värjäämisestä, joutui käyttämään pidennyksiä, ikää kuitenkin alle 30. Ite en pidä tätä väriä tylsänä tai harmaana. Taistelkoot tyvikasvujensa kanssa!

Vierailija
142/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjännyt hiukseni viimeksi 11 kk sitten, onneksi suunnilleen samalla tummuusasteella kuin oma värini. Juurikasvua on jotain 10 ja 15 cm väliltä, ja loppu punertavan haalistunutta. En muistanutkaan oman värini olevan näin tumma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 06:17"]

Olen värjännyt hiukseni viimeksi 11 kk sitten, onneksi suunnilleen samalla tummuusasteella kuin oma värini. Juurikasvua on jotain 10 ja 15 cm väliltä, ja loppu punertavan haalistunutta. En muistanutkaan oman värini olevan näin tumma.

[/quote]

Täällä sama. Ostin hopeashampoota latvoihin ja punaisuus on hieman taittunut, ei kokonaan kylläkään. Ihme kun nuo ruskeat värit aina haalistuvat oranssiksi. Ärsyttävää!

Vierailija
144/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tuos pari viikkoa sitten päätin kasvattaa oman värin takaisin kun hiusvärit saa mun päänahan hirveeseen kuntoon. Samaan aikaan menossa myös poikatukan kasvatus, joten aika järkky tukka siis tulee olemaan ainakin vuoden jos ei enemmänkin :D huomasin myös, että olen n. 50% harmaantunut, eli puolet hiuksistani on hopeanvalkoisia... olen kuitenkin vasta 31... mutta en anna senkään häiritä. Tyvikasvua on nyt noin 1, 5cm ja latva on tummanruskea, ajattelin antaa kasvaa kesäkuuhun asti ja sit käydä parturilla vähän fiksaamassa latvaa vaaleammaksi.

Vierailija
145/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen vasta 43 ja kauheesti harmaata pukkaa. Oma väri on tumman ruskea, joten harmaa loistaa näkyvästi. Sen takia värjään. En halua mumoontua vielä.

Vierailija
146/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse havahduin ystävieni harmaantumiseen ja tajusin, että en edes tiedä omaa harmaantumistilannetta enkä omaa hiusväriäni. Annoin siis kasvaa ja onnekseni yhtään harmaata ei tullut esiin. On se kuitenkin kiva tietää oma väri edes kerran aikuiselämässä ja pitää taukoa ennen harmaanpeittovärjäyksiä, jotka kuitenkin voivat alkaa hyvinkin äkkiä.

Vierailija
147/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:31"]

Onko muita, jotka ovat kasvattaneet oman hiusvärinsä takaisin? Miten projekti onnistui ja kuinka kauan kesti? Minkä väriset hiuksesi ovat? Entä onko monilla värjäämättömät hiukset? Itsellä pitkissä hiuksissa nyt oma väri korviin asti. Loppuhius on punertavampaa, mutta ei oikeastaan erotu. Oma väri on ihmeen hieno, vaikka tylsältä aluksi näyttikin. Kultaista vivahdettakin löytyy yllättävän paljon. Oletteko muut olleet tyytyväisiä väriin, joka kasvaessa paljastui?

[/quote]

Olen tehnyt niin kun huomasin,miten hirveässä kunnossa hiukseni olivat 10 vuoden värjäämiskierteen takia.Leikkautin hiukset ihan lyhyeksi ja annoin oman värin kasvaa,kesti noin vuoden saada takaisin saman pituisiksi kuin ennen leikkaamista.En tosin tykännyt omasta maantienharmaasta väristä,nyt värjään taas mutta vaihdoin markettivärit hennaan.

Vierailija
148/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään illalla tulee Yleltä MOT -ohjelma hiusvärien vaaroista.

Vierailija
149/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:54"]

Oma väri on paras väri. Hiusvärit on wt.

[/quote]

Ai paras väri sellainen sekasotku tummahkon ruskeaa ja valkoista kuin minullakin on päässäni ennen värjäämistä? I don't think so. Uusi purkki hiusväriä ostetttu Wikken kauneusviikolta juuri tänään.

Vierailija
150/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mot-vinkistä! Vahvistaa omaa päätöstä pysyä kaukana väripurkeissa.

Vierailija
151/214 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi just oman hiusvärin kasvatus. Oon melkein vuoden värjänny blondiks, ei miksikään planitaks mutta vaaleaksi kun oma väri oli maantien värinen. Sitä ennen laitoin vain raitoja, mutta sitten löin koko pään. Noin kuukausi sitten piti värjätä lähelle omaa väriä, ja laittaa raitoja jottei oma hiusväri näkisi niin hyvin, ja sitten kasvattaa omaa väriä mutta väri heitti latvat harmaiksi.. väri tarttui tyvikasvuun jota oli pari senttiä. Oon saanut väriä jo haalenemaan, mutta oman hiusvärin kasvatus jatkuu silti ja odotan innolla kun sais oman hiusvärin.. :\

Vierailija
152/214 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko huudella väliin, että en oikein ymmärrä teitä oman värin kasvattajia ja värjäämättömiä naisia. Eikö teistä ole tylsää olla aina samanvärisellä päällä? Ettekö te todella kaipaa koskaan vaihtelua hiustenne väriin? Minusta ainakin olisi tylsää näyttää aina samalta.

Vierailija
153/214 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hidasta mutta myös antoisaa. Olen ihan hiuskoukussa, joka päivä ihailen uusia sävyjä, mitä hiuksistani löytyykään. Miten omat silmätkin hehkuvat ja iho näyttää virkeältä. Tällä maantienharmaalla taidan elellä nyt pitkään.

Vierailija
154/214 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:40"]

Leikasin millin siilin ja kasvatin siitä. Tukka kasvaa ihan naurettavan nopeasti (etenkin nyt imetäessä. Kahdessa kuussa 5 cm. Mittasin ihan mittanauhalla :D). Oma hiusväri on se perus maantienruskea/vaalea. Helpottaa elämä kun ei tarvitse murehtia juurikasvua!

[/quote]

30 cm vuodessa?!

Vierailija
155/214 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voi tehdä shampoilla, on väriä kirkastavaa, syventävää jne. Ja vaihdella välillä. Oma ruskea tukka näyttää välillä kamalalta, mutta pitää olla puhdas ja välillä shampoota vaihdellen kiiltää, hehkuu ja on helposti laitettava, luonnonkihara ja pitkä. Muista myös syväpuhdistava tuote silloin tällöin. Ensimmäiset harmaat hiuksetkin löytyivät, ajattelen niiden olevan elämän hopeaa...

Vierailija
156/214 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole vielä harmaantunut, joten uskalsin alkaa projektiin. Aluksi värjäilin vaaleammalla, lähemmäs omaa väriä ja sitten vain annoin kasvaa. Nyt on 10cm omaa väriä. Vähän on kirjava, mutta kyllä tämän kestää. Ihanaa taas nähdä omaa väriä.

Vierailija
157/214 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:37"]

Täällä ketjuun jo vastannut tuli purkamaan turhautumistaan. Vitja miten hidasta tämä kasvatus on! Hiukset on nippanappa harteille ja väriraja kulkee hiukka alle korvan tienoilla. Tiesin kyllä silloin kun leikkasin, että leikkaaminen tarkoittaa hiusten lyhenemistä ja että ne eivät ihan heti kasva takaisin mutta silti.. Noh, sentään ei tarvitse enää katsella hamppua/kulunutta väriä/selvää juurikasvua. Selkeästi parempi näin. Muttaku... Äh. Mielestäni hyvä pituus on saavutettu aikaisintaan vuoden, puolentoista päästä.

[/quote] Päivitystä:

Hiukset on nyt selvästi harteilla ja suoraksi vedettynä solisluiden yli. Ohan tässä menyt jo 5kk eli tullut 5cm. Tosin kihartuvat latvoista joten selvää pituuskavua ei näy. Ainoa miinus tässä on se että värjätty osa alkaa murtumaan eli kaksihaaraisia ja valkoisia pisteitä on jonkun verran. Olen joutunut viime aikoina olosuhteiden pakosta föönaamaan ja suoristusrautaakin olen käyttänyt pari kertaa. Väriraja menee ehkä kaulan alapuolella ja on haalistunut paljon. Muusta sitä ei huomaakaan paitsi vähän hapsottaa ja on karkeampi ja tosiaan kohta varmaan oikeasti aika huonssa kunnossa jos en leikkaa. Mutta en haluaisi ihan vielä koska 5cm on paljon tässä lyhyydessä. Joten sinnittelen vielä että saisin pidettyä pituuden harteilla sitten kun joskus leikkaan. Napsin sillä aikaa noita kaksihaaraisia yksitellen pois. Ostin Aussien jonkun ylikosteuttavan hoitsikan ja se näyttää vähän hoitavan tuota huonoa osaa, ehkä saan näin jatkoaikaa.

Vierailija
158/214 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:31"]

[/quote]

Mulla on vaalean ruskeat/maantien väriset hiukset luonnostaan. Noin 10 vuotta blondasin hiuksia kunnes kyllästyin. Hiukset oli niin tajuttoman huonossa kunnossa ja se jatkuva juurikasvun värjääminen tympäisi. Siihen vielä päälle kaikenmaailman hopeashampoot ja värimaskit... Huoh. Marssin sitten kampaamoon ja kuvailin mahdollisimman hyvin mun luonnollista hiustenväriä. Tutkittiin värikirjoja yms. ja päätettiin sopiva väri. Sitten annoin vaan hiusten kasvaa. Rajaa ei oikeastaan edes huomaa. Sama se tuolle värille mutta se hiusten laatu. Mulla on aina ollut ohut ja liukas tukka (ja olen sitä haukkunut) mutta ton karrelle blondatun tukan jälkeen tää oma käsittelemätön hius on niin kaunis! Kiiltää ihanasti ja hiukset pystyy kampaamaan ilman kauheaa taistelua. Välillä tympäisi tää "mitäänsanomaton" väri niin satuin näkemään jonku Ajankohtaisen kakkosen tms. missä nainen oli saanut allergiakohtauksen hiusväristä. Anto yllättäen potkua tähän päätökseen...

Vierailija
159/214 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:52"]

Puolisen vuotta tästäkin ketjusta, joten tilannepäivitystä kehiin. En ole edelleenkään värjännyt, raja menee kai jo jossain korvien kohdalla/niskassa en ole ihan varma. Kävin leikkaamassa pahimmat latvat, n. 10 cm kokonaan pois. Nyt jäljellä on enää lievempiä, omanvärisiä värjäyksiä joita ei kunnolla erota. Tummimmasta värjäyksestä on nyt yli pari vuotta.

Mutta! Nyt hiukset ovat paljon pehmeämmät ja rasvoittuvat paljon nopeammin kuin ennen! Olen jättänyt hoitoaineen kokonaan pois, ovat niin paljon parempikuntoiset nykyään. Millä tuon rasvoittumisen saisi pois? Pitäisikö ensimmäistä kertaa elämässä ostaa rasvoittuvien hiusten shampoota?

Ap

[/quote]

Mulla tulee ens kuussa vuosi täyteen viimeisestä hiusten värjäämisestä. Omaa väriä korviin asti ja siitä sitten vaalennettua latvaa loput.

Keväällä rupesin harventamaan hiustenpesuja. Ennen pesin hiukset joka päivä / joka toinen päivä. Nykyään pesen hiukset kerran viikossa ja hoitoainetta käytän vain latvoissa. Hiukset eivät rasvoitukaan enää niin nopeasti kun harvensi tuota pesuväliä :)

Vierailija
160/214 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kumma, kun monet ovat sitä mieltä että kyllä se oma väri upeaksi muuttuu kun on kokonaan kasvatettu esiin ja blaa blaa blaa. mutta joillakin vain se oma väri on mitäänsanomaton ja ruma joka lisäksi vanhentaa!

joten pitäkää tunkkinne. mää värjään. olen mielummin upea blondi, kuin ennenaikojaan vanhentunut hiiri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä