Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma hiusväri

Vierailija
26.02.2015 |

Onko muita, jotka ovat kasvattaneet oman hiusvärinsä takaisin? Miten projekti onnistui ja kuinka kauan kesti? Minkä väriset hiuksesi ovat? Entä onko monilla värjäämättömät hiukset? Itsellä pitkissä hiuksissa nyt oma väri korviin asti. Loppuhius on punertavampaa, mutta ei oikeastaan erotu. Oma väri on ihmeen hieno, vaikka tylsältä aluksi näyttikin. Kultaista vivahdettakin löytyy yllättävän paljon. Oletteko muut olleet tyytyväisiä väriin, joka kasvaessa paljastui?

Kommentit (214)

Vierailija
161/214 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin hiusten värjäämisen 2 v sitten. Olen harkinnut latvojen vaalentamista, mutta koska olen myös kasvattanut hiuksia, en haluaisi joutua leikkaamaan sen takia tai että hiukset kuluisivat sen takia lyhyemmiksi.

162/214 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:59"]

Juurikasvu ei anna oikeaa käsitystä väristä. Sitten, kun tukka on kasvanut jonkin aikaa, alkaa väri näkyä kunnolla. 

[/quote]

Allekirjoitan tämän. Luulin pitkään, että oma värini on paljon vaaleampi kuin se lopulta oli. Teininä otetuissa valokuvissa ennen kuin aloin värjätä, oli vielä luonnostaan aika vaalea hiukset. Oletin että sellaiset ne olisivat edelleen. Värjäsin pisimpään tummanruskeaksi (lähes musta tummimmillaan) ja sitä vastenhan oma väri näytti tyvikasvusta katsoen aina todella paljon vaaleammalta. Se oli lähinnä vaaleahkon harmaa. Kun oma väri on nyt koko päässä, on lopputulos yllättävän tumma. Tummaksi kaikki minua nykyään sanovat eikä vaaleaksi tai edes vaaleahkoksi kukaan. Oma väri oli siis positiivinen kokemus, vaikka matka siihen vaatikin kärsivällisyyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/214 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mukamas juurikasvu on eri väristä kuin muu oma hius? Tuolla logiikallahan kaikilla olisi luonnostaan liukuvärjätyn näköinen tukka. Sen ymmärrän, että esim kirkkaan vaalean, värjätyn karvan rinnalla oma juurikasvu voi näyttää tosi tummalta, vaikkei sitä oikeasti olisi.

Vierailija
164/214 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:07"]

Miten mukamas juurikasvu on eri väristä kuin muu oma hius? Tuolla logiikallahan kaikilla olisi luonnostaan liukuvärjätyn näköinen tukka. Sen ymmärrän, että esim kirkkaan vaalean, värjätyn karvan rinnalla oma juurikasvu voi näyttää tosi tummalta, vaikkei sitä oikeasti olisi.

[/quote]

Se kontrasti siihen värjättyyn väriin antaa vääränlaisen vaikutelman omasta väristä. Aivot valehtelevat tällaisissa asioissa hyvinkin paljon.

Vierailija
165/214 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:07"]

[/quote]

Se kontrasti siihen värjättyyn väriin antaa vääränlaisen vaikutelman omasta väristä. Aivot valehtelevat tällaisissa asioissa hyvinkin paljon.
[/quote]

Lisäksi näyttääkin ihokin ihan eri väriseltä riippuen onko kasvojen vieressä kirkkaanpinkki vai vaaleansininen vaate.

Vierailija
166/214 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisestä saakka oon hiuksiani värjännyt milloin milläkin värillä, pääosin aina tummemmaksi. Nyt oman värin takaisin kasvattelu kuitenkin kiinnostaa ja oonkin saanut hiukset pikkuhiljaa värjäilemällä asteittain lähes mustasta vaaleanruskeaan. Vielä on matkaa tavoitteeseen, mutta kesällä viimeistään ajattelin käydä hoitamassa viimeiset rippeet ihan kampaajalla. Sen jälkeen voinen sitten kasvattaa suoraan oman värin, semmoseen radikaaliin muutokseen mustasta suoraan oman värin kasvatteluun ei mun kärsivällisyydellä taivuta :D

Vierailija
167/214 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kuvia omista luonnollisen värisistä hiuksista / projekteista! Ois kiva nähä :)

Vierailija
168/214 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa väriä kasvateltu vuosi ja joitain kuukausia päälle. Pituudesta on lähtenyt aivan mahdottomasti, ennen oikeasti pitkät hiukset yltävät taas kohta melkein hartioille. Väriero on aivan järkky kun latvat on puna-oranssit. Nyt mietin, että laitattaisinko vähän raitoja kesäksi, jotenkin niin, että ei tartteis olla niitä jatkuvasti kuitenkaan laittamassa eikä tulisi tyvikasvuogelmaa. Omasta väristä kyllä tykkään eikä mulla ole koskaan ollut näin kiiltäviä hiuksia!

Vierailija
169/214 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 20:09"]Kasvatin ensin muutaman kuukauden tyveä ja sen jälkeen värjättiin pituus aika lähelle omaa, vähän liukuvärityyppisesti. Sitten se värjätty sieltä pikku hiljaa saksitaan pois sitä tahtia kun kasvaa. Tosin olen huomannut että nyt kun oma alkaa olla kasvanut jo aika pitkälle niin hius on niin liukas ja lattea. Kun ei ole edes sitä raitaa tyvessä tukevoittamassa niin hiusten laittaminen on aika tuskaa. Tarvitsen hirveän paljon tuotteita että saan edes jotain kuohkeutta. Taidan kyllä jossain vaiheessa ottaa niitä raitoja kun alkaa tämä liukas liuhuletti kyllästyttää.
[/quote]
Jätäpä normishampoot ja pese tukka vaikka Flown kehäkukkapalalla. Luomushampoo siis. Normishampoot sisältää silikonia jne, jotka saa tukan näennäisen kiiltäväksi mutta latteaksi. Sitten täytyy laittaa aineita että saa volyymiä. Ekoshampoolla tukka on ihanan kuohkea luonnostaan. Löytyy myös luomu hiushuuhde. Kuukauden verran tuntuu oudolta mutta sitten silikonit jne on poistuneet tukasta.

Vierailija
170/214 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo munkin piti ennen värjätä hiuksia että ne vähän nousi päästä eikä tarvinnut muotovaahtoja jne. Sitten kasvatin oman hiusvärin ja vieläpä otin ekoshampoon käyttöön. Nyt ei tarvi värjätä että ois ilmava tukka!

Vierailija
171/214 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin poikatukan kun juurikasvua oli vajaan puolen vuoden edestä. Latvoissa tosin on vieläkin ihan vähän tätä vanhaa väriä, jonka leikkaan pois ehkä syksyllä tai joskus. Katsotaan nyt miten nämä kasvaa. Kuitenkin haluan päästä ensin polkkavaiheen yli ja pysyä sen pidemmällä puolella vaikka leikkaisinkin rippeet pois.

Vierailija
172/214 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:33"]

Etsin itse pitkää kaupasta ruskeaa hiusväriä, joka taittaa kylmään vihertävään oliivin päin. Tämä siksi, koska ihoni pohjapigmentti on oliivi. Noh, ei löytynyt väriä, mutta täytyy sanoa, että kun oma väri kasvoi takaisin, niin sieltä tuli juuri se oikea kasvojen väriin sopiva pigmentti. Näyttää hyvältä ilman meikkiäkin.

[/quote]

Aika hieno löytö tuo oma väri!

Vierailija
173/214 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti varmaan pari vuotta. Mulla oli aiemmin punaiseksi värjätyt hiukset ja kyllästyin epäsiistiin juurikasvuun joka näytti ihan likaisen harmaalta 2-3 viikkoa värjäyksestä. Itse väri kyllä pysyi tosi hyvin.

Poistin ensin värin ColorB4-aineella (kuivatti aika paljon). Sitten värjäytin muutamaan otteeseen juurikasvun värisellä kevytvärillä. Tuo ColorB4 ei poistanut väriä täydellisesti enkä halunnut laittaa sitä uudelleen kuivattavuuden takia. Lisäksi käytin välillä sinertäviä muotovaahtoja ja hoitoaineita jotta saisin latvat kylmemmän värisiksi.  Kerran leikkasin kunnolla pituutta pois n. 20cm enimmillään. Nyt olen ollut vuoden niin, että latvojen tasauksen yhteydessä laitetaan sävyttävä hoito joka hieman syventää hiusten väriä ja tasoittaa sitä kun latvat vaalenevat helposti varsinkin kesäisin. 

Oma väri näyttää mielestäni kivalta, muutama valkoinen hius löytyy päällihiuksista mutta en anna sen haitata. Uskon, että monilla on kaunis oma hiustenväri, mutta värjätessä juurikasvu näyttää tylsän väriseltä ja sitä ajautuu värjäämään aina uudestaan.

Vierailija
174/214 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tuossa viime vuoden loppupuolella kasvattamaan omaa väriä, mustaksi olen aina värjännyt ja leikattuani pitemmän polkan ja värin haalistuttua ajattelin nyt koittaa. Nyt noin 3 cm omaa väriä, joka melko lähellä tummanruskeaa joka tukka nyt muuten on, mutta auringonvalossa ihan kultainen! Katsotaan miten käy, juuri kävin napsimassa latvoja taas, että kasvaisi väri nopeammin:-) ystävilläni on kauniit oman väriset hiukset, itse olen värjännyt seitsemän vuotta ja ajattelin että nyt riittää;D

Vierailija
175/214 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:50"]

Hei! Itse kävin tänään kuukausien tauon jälkeen raidoittamassa tummanvaalean tyven vaaleaksi. Tyvikasvua oli pukannut noin 7cm. Kotiin päästyäni aloin vollottamaan, kun tajusin, kuinka luonnolliselta oma värini oli näyttänyt kasvojani kehystämässä! Noh, nyt päätin, että oman värin kasvatus alkaa tänään! Kesään mennessä minulla on varmasti jo alle .5cm omaa väriä. Sitten kesällä aurinko vaalentaa tyveä ja blendaa sävyjä sekaisin... Oma värini raidoittuu voimakkaasti auringossa. Juuri nyt on kuitenkin epätoivoinen olo! En ollut tajunnut kuinka hyvältä oma tyvikasvu näytti liukuessaan vaaleaan latvaan! Harmittaa kamalasti lähteä nyt nollasta... :'( Sanokaa jotain lohduttavaa!

[/quote]

Voih :( Mutta nyt ainakin tiedät mitä haluat ja onneksi on vaan raitoja niin lopulta kaikki sulautuu nätisti yhteen varsinkin kesällä. Ja hiukset kasvavat onneksi nopeasti, varmasti saat sen tummemman juuren jo parissa kuukaudessa.

Vierailija
176/214 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan säännöllisesti värjännyt hiuksiani. Joskus nuorena laitoin kevytväriä mutta yhden käden sormin voi laskea ne kerrat. Oma väri on tummanruskea enkä ole nähnyt mitään syytä sitä vaihtaa myrkyillä.
Nyt kolmikymppisenä on kuitenki alkanut ekat harmaat tulla (pari hiusta) ja mietin jo kauhuissani että nytkö se värjäys piti aloittaa...
No, on tässä vielä aikaa miettiä, en varmasti yhdessä yössä kokonaan harmaannu.:)

Vierailija
177/214 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin vaalennuksen pois, aikaa meni pari vuotta. Tasoitin netistä löytyvillä ohjeilla latvat itse kasvatuksen aikana (pitkä tukka siis). En ikinä värjää tukkaani enää.

Vierailija
178/214 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omakasvatusraja menee nyt jossain leuan hujakoilla tai vähän alla. Oma sävy on toffeinen, tummanvaalea hiekkakulta, noin 8 asteinen. Mahdollisimman lähelle sävytetty, värjätty latvaosa on jonkun mikroasteen vaaleampaa ja keltaisempaa. Tykkään omasta kovasti. Tuntuu, että sävy on samaan aikaan sekä freesi ja moderni, että tosi retro, tyyliin Marianne Faithfull ja Brigitte Bardot.

En koe yhtään, että tukkani näyttäisi miltään ekohippihiirenhännältä, mutta värjäämättömyys ei kohdallani tarkoita hiusten laiminlyöntiä. Hoidan, puunaan ja huollan ja laitan hiukseni päivittäin, ja niissä on hyvä leikkaus. Mulle neutraalimpi hiusväri ei myöskään tarkoita sitä, että meikeissä ja pukeutumisessa pitäisi harmaantua, väri-ilottelen meikeissä enemmän kuin koskaan, ja esimerkiksi räiskyvän pinkit huulipunat tai isot, sysitummat sumusilmät näyttävät tosi mageilta neutraalisävyistä pohjaa vasten, ilman että näyttäisi pelleltä tai gootilta. Siksi kai malleillakin on aina luonnollisen väriset hiukset, ulkonäön pohja on ikäänkuin tabula rasa. 

Kun olin vuosikausien tumman vaiheen jälkeen sävyttänyt hiukseni lähelle luontaisväriä, entinen lumikki-iho näytti nyt jotenkin inhottavan punaiselta ja värikkäältä, mutta kun värjätty osa korvautui uudella luomukasvustolla, tämäkin ongelma katosi. Vaalennetun hiuksen keltaisuus vaan nosti sitä naaman punakkuutta esiin. 

En keksi oikein mitään valitettavaa värjäämättömyydestä, enkä usko, että hevillä lähden värjäämään enää, tämä kasvatus on niin hidas prosessi ja olen lopputuloksesta niin ylpeä. Harmaiden kohdalla mietitään uusiksi sitten.

Vierailija
179/214 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 01:38"]

Mun omakasvatusraja menee nyt jossain leuan hujakoilla tai vähän alla. Oma sävy on toffeinen, tummanvaalea hiekkakulta, noin 8 asteinen. Mahdollisimman lähelle sävytetty, värjätty latvaosa on jonkun mikroasteen vaaleampaa ja keltaisempaa. Tykkään omasta kovasti. Tuntuu, että sävy on samaan aikaan sekä freesi ja moderni, että tosi retro, tyyliin Marianne Faithfull ja Brigitte Bardot.

En koe yhtään, että tukkani näyttäisi miltään ekohippihiirenhännältä, mutta värjäämättömyys ei kohdallani tarkoita hiusten laiminlyöntiä. Hoidan, puunaan ja huollan ja laitan hiukseni päivittäin, ja niissä on hyvä leikkaus. Mulle neutraalimpi hiusväri ei myöskään tarkoita sitä, että meikeissä ja pukeutumisessa pitäisi harmaantua, väri-ilottelen meikeissä enemmän kuin koskaan, ja esimerkiksi räiskyvän pinkit huulipunat tai isot, sysitummat sumusilmät näyttävät tosi mageilta neutraalisävyistä pohjaa vasten, ilman että näyttäisi pelleltä tai gootilta. Siksi kai malleillakin on aina luonnollisen väriset hiukset, ulkonäön pohja on ikäänkuin tabula rasa. 

Kun olin vuosikausien tumman vaiheen jälkeen sävyttänyt hiukseni lähelle luontaisväriä, entinen lumikki-iho näytti nyt jotenkin inhottavan punaiselta ja värikkäältä, mutta kun värjätty osa korvautui uudella luomukasvustolla, tämäkin ongelma katosi. Vaalennetun hiuksen keltaisuus vaan nosti sitä naaman punakkuutta esiin. 

En keksi oikein mitään valitettavaa värjäämättömyydestä, enkä usko, että hevillä lähden värjäämään enää, tämä kasvatus on niin hidas prosessi ja olen lopputuloksesta niin ylpeä. Harmaiden kohdalla mietitään uusiksi sitten.

[/quote]

Tuo Marianne Faithfull on kyllä hyvä esimerkki. Itselläni juurikin saman väriset hiukset mikä ikinä se sitten onkaan (maantienharmaa?). Olen todella tyytyväinen väriin ehkä enää värjää.

Vierailija
180/214 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:22"]Mä oon nyt vuoden värjänny kasviväreillä, nyt 4kk viimeisestä värjäyksestä. Saa nähdä tuleeko vielä värjättyä. Kuitenkin toi hiusten rasvottuminen on kauhee ongelma. Hiukset on sellaiset lasimaisen liukkaat löröt. [/quote] mä en oo koskaan värjänny hiuksiani ja hiukset ovat juuri tuollaiset liukkaat ja mitkään muotoilutuotteet ei pysy niissä kauan.varsinkin jos hiukset ovat puhtaat niin esim.kiinnettä ei tunnin päästä huomaa edes laittaneensa. Pesen n.puolentoista vrk välein.

[/quote]

Värjääminen ja blondaaminen muuten auttavat noihin ongelmiin. Itse värjään enemmänkin sen takia kuin itse värin. Lasimainen tukka tulee blondiraidoilla tai kevyellä värillä niin paljon paremmin muotoiltavaksi ja jämäkämmäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi