Oma hiusväri
Onko muita, jotka ovat kasvattaneet oman hiusvärinsä takaisin? Miten projekti onnistui ja kuinka kauan kesti? Minkä väriset hiuksesi ovat? Entä onko monilla värjäämättömät hiukset? Itsellä pitkissä hiuksissa nyt oma väri korviin asti. Loppuhius on punertavampaa, mutta ei oikeastaan erotu. Oma väri on ihmeen hieno, vaikka tylsältä aluksi näyttikin. Kultaista vivahdettakin löytyy yllättävän paljon. Oletteko muut olleet tyytyväisiä väriin, joka kasvaessa paljastui?
Kommentit (214)
Mäkin mietin tuota raidoittamista. Jotenkin vaan ei vielä uskalla kun kerrankin sitä omaa väriä päässä. Tuleeko raidoista kirkkautta? Voiko siinä jotenkin mokata?
kateeksi käy teitä kaikkia, joilla oma väri on kaunis ja sopii naamaan ! itse kasvatin oman värin takaisin ja sain vaivanpalkaks " ei minkään värisen " tai lähinnä kuravelliä muistuttavan tukan joka vei kaiken värin kasvoistani ja itsetuntoni alas.. näytin lestaäidiltä tai ekohipiltä!
Kasvatin olan värin takaisin ja aikaa meni n. 2 vuotta. Välissä pehmensin tyvikasvua kasviväreillä, mutta hirveä se oli silti. Joku aika sitten kävin leikkaamassa loput värit pois ja lopulta tukka on omaa väriä. Olen yllättynyt siitä kuinka hyvin oma hiusväri sopii ihonväriini ja ennen kaikkea kulmakarvoihini! Minulla on tummat kulmakarvat jotka ovat mielestäni aina näyttämeet vähän hassuilta ja yhtäkkiä ne sopivatin hyvin. Lisäksi hius on paljon parempi kuntoisempi. Hiuksia olen värjännyt teinistä asti ja en edes tiennyt omaa hiusväriäni, koska ainahan se tyvi näyttää erilaiselta verrattuna blondiin tai tummaan väriin. Kasvoilleni ilmestyi joku hehku oman hiusvärin myötä. :) Ehdottomasti kannattaa kasvattaa!!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:33"]
Minulla ei riittänyt kärsivällisyys kasvattamiseen, joten kävin läpi prosessin kampaajalla. Ensin juurikasvustani katsottiin hiusteni oma väri. Oma hiusväri kultaan vivahtava (vaalean)ruskea. Sitten värinpoisto ja sen päälle oman hiusten värisellä kevytvärillä. 2 kertaa piti kevytväriä kokonaisuudessaan laittaa, kunnes hiusten oma väri oli tullut esiin. Ei rumaa juurikasvua, joten hermoja säästävä prosessi oli. En ole hiuksia värjännyt tämän jälkeen eli 5 vuoteen. Suosittelen!
[/quote]
Näin minäkin olen ajatellut tehdä. Värjätty tukka musta, oma väri hieman oranssiin/kultaan taittuva vaaleanruskea. En todellakaan voi olla mm. edustamista sisältävässä ammatissa sellaisen tukan kanssa jossa osa on mustaa ja osa monta astetta vaaleampaa, joten täytyy ensin värjätä lähemmäs omaa väriä.
En oo ikinä värjänny keskiruskeita hiuksiani. Aurinko vaalentaa kesällä etuosaan hieman vaaleampia "raitoja". Koska tällään itseäni muuten paljon (paljon meikkiä, trendikkäät vaatteet) niin moni yllättyy, jos kerron, etten koskaan ole hiuksiani värjännyt. Tuntuu olevan oletus, että tälläytynyt ihminen = värjätyt hiukset, tekoripset, tekokynnet.... No, mä näytän kyllä laitetulta ihan pelkällä ripsivärillä ja meikkivoiteella :D
Jos minut pakotettaisiin värjäämään, en tiedä, mihin suuntaan värjäisin. En ainakaan punaiseen suuntaan. Vaalennus saisi näyttämään venakolta ja mustasta hiustenväristä en pidä. Olen tosi tyytyväinen hiussävyyni :) brunette, paskanruskee, se minä olen :) Ekat harmaat olen jo bongannut :O olenkin tässä miettinyt, että kun niitä tulee lisää tässä jonkin ajan sisään, alanko värjäämään niitä piiloon.... Ja ajattelin, että en :) en vaan jaksais sitä rumbaa..... Ketä muutama harmaa haittaa?! Ukkonikin on jo puoleksi harmaa :)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:03"]
kateeksi käy teitä kaikkia, joilla oma väri on kaunis ja sopii naamaan ! itse kasvatin oman värin takaisin ja sain vaivanpalkaks " ei minkään värisen " tai lähinnä kuravelliä muistuttavan tukan joka vei kaiken värin kasvoistani ja itsetuntoni alas.. näytin lestaäidiltä tai ekohipiltä!
[/quote]
oletko s? tapasin erään kaverini sattumalta junassa ja järkytyin, mitä ennen niin pirteän näköiselle punapäälle oli tapahtunut: maantienvärinen tukka roikkui poskilla, harmaa iho ja silmäpussit! :O
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:14"]
Kasvatin olan värin takaisin ja aikaa meni n. 2 vuotta. Välissä pehmensin tyvikasvua kasviväreillä, mutta hirveä se oli silti. Joku aika sitten kävin leikkaamassa loput värit pois ja lopulta tukka on omaa väriä. Olen yllättynyt siitä kuinka hyvin oma hiusväri sopii ihonväriini ja ennen kaikkea kulmakarvoihini! Minulla on tummat kulmakarvat jotka ovat mielestäni aina näyttämeet vähän hassuilta ja yhtäkkiä ne sopivatin hyvin. Lisäksi hius on paljon parempi kuntoisempi. Hiuksia olen värjännyt teinistä asti ja en edes tiennyt omaa hiusväriäni, koska ainahan se tyvi näyttää erilaiselta verrattuna blondiin tai tummaan väriin. Kasvoilleni ilmestyi joku hehku oman hiusvärin myötä. :) Ehdottomasti kannattaa kasvattaa!!
[/quote]
Mulla taas oman värin kasvatuksen myötä katosi kasvoilta hehku, joka oli tummanruskeatukkaisena "lumikkina"... Sitten kun se oma pahvilaatikon/maantienvärinen, ei tumma eikä vaalea, oli esillä, näytin vaan väsähtäneeltä ja hoitamattomalta, tylsältä.
Puolisen vuotta tästäkin ketjusta, joten tilannepäivitystä kehiin. En ole edelleenkään värjännyt, raja menee kai jo jossain korvien kohdalla/niskassa en ole ihan varma. Kävin leikkaamassa pahimmat latvat, n. 10 cm kokonaan pois. Nyt jäljellä on enää lievempiä, omanvärisiä värjäyksiä joita ei kunnolla erota. Tummimmasta värjäyksestä on nyt yli pari vuotta.
Mutta! Nyt hiukset ovat paljon pehmeämmät ja rasvoittuvat paljon nopeammin kuin ennen! Olen jättänyt hoitoaineen kokonaan pois, ovat niin paljon parempikuntoiset nykyään. Millä tuon rasvoittumisen saisi pois? Pitäisikö ensimmäistä kertaa elämässä ostaa rasvoittuvien hiusten shampoota?
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:56"]
[/quote]
Mulla taas oman värin kasvatuksen myötä katosi kasvoilta hehku, joka oli tummanruskeatukkaisena "lumikkina"... Sitten kun se oma pahvilaatikon/maantienvärinen, ei tumma eikä vaalea, oli esillä, näytin vaan väsähtäneeltä ja hoitamattomalta, tylsältä.
[/quote]
Kasvatitko kokonaan oman väriseksi vai puhutko nyt pitkästä juurikasvusta?
[/quote]
Kasvatin kokonaan. Puolisen vuotta jaksoin katsella itseäni sellaisena kuten joku osuvasti sanoi, lestaäiti/ekohippi -hiirenhäntänä, ja sen jälkeen oli pakko tarttua väripurkkiin. Eikä kaduta. Naamakaan ei enää näytä edes ilman meikkiä punakalta kun on tumma tukka.
Oli blondit hiukset ja niistä päätin rueta kasvattamaan oman värin. Väri mielestäni haalistui pois aika nopeaa ja juurikasvun ja värjätyn hiuksen ero ei ollut järkyttävä. Nyt latvat ovat blondit ja leukaan asti omaa väriä eli maantienruskeaa.Näyttää liukuvärjätyiltä. Otin myös muutama kuukausi sitten blondeja raitoja, jotka ovat nyt jo poikineet n.7cm juurikasvua. En pidä omasta hiusväristä ollenkaan :(( mutta en halua myöskään enää värjätä joten sen takia kasvatan pois.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:56"]
[/quote]
[/quote]
Kasvatitko kokonaan oman väriseksi vai puhutko nyt pitkästä juurikasvusta?
[/quote]
Kasvatin kokonaan. Puolisen vuotta jaksoin katsella itseäni sellaisena kuten joku osuvasti sanoi, lestaäiti/ekohippi -hiirenhäntänä, ja sen jälkeen oli pakko tarttua väripurkkiin. Eikä kaduta. Naamakaan ei enää näytä edes ilman meikkiä punakalta kun on tumma tukka.
[/quote]
Aito lestaäiti ärsyyntyi tuosta kommentista. Itsellä on tummat,liki mustat hiukset ja hyväkuntoiset.olen ihan tyytyväinen niihin mutta minulla onkin itsetunto kohdillaan eikä vaivaa vaikka joku ulkonäöstäni sen lestadiolaisuuden päättelee.se harmittaa kun laittamattomuuden symonyymi on lestanainen.itse pidän monia vl-naisia paremman näköisenä kuin värjänneitä ja muutenkin laittautuneita ei-lestoja.mutta makunsa kullakin..
Mä oon nyt vuoden värjänny kasviväreillä, nyt 4kk viimeisestä värjäyksestä. Saa nähdä tuleeko vielä värjättyä. Kuitenkin toi hiusten rasvottuminen on kauhee ongelma. Hiukset on sellaiset lasimaisen liukkaat löröt.
Mulla oli puolipitkät, melkein rintoihin yltävä tummanruskeaksi värjätty tukka. Omakin väri lämmin tummanruskea, ruskeat silmät ja vaalea oliivi-iho. Sain jonkun älynväläyksen, menin kampaajalle ja pyysin leikkaamaan lyhyeksi, ja värjäämään kuparinpunaiseksi. Voi jestas mikä virhe! Näytin koko ajan punanaamaiselta ja vetäisinkin päähäni kylmänpunaisen kirkkaan shokkivärin. Tästä aikaa nyt 3kk ja yritän kasvattaa omaa tummaa väriäni takaisin, hiuksia leikattu ja tasattu noin kerran kuussa, että ei näyttäisi kananperseeltä. Kaduttaa niin saaaaaakelisti, kun leikkasin pitkän tukkani ja nyt tilalla tämä oranssin-punaisen-keltaisen sekoitus liki 3cm tummanruskealla tyvikasvulla. En halua enää värjätä tukkaani, mulla on oikeasti hiukan luonnonkiharaakin, mutta värjääminen saa hiukset suoristumaan ja kuluessaan taas latva kihartuu.
Hävettää kulkea ihmisten ilmoilla tän näköisenä, näytän hampuusilta ja joltain nistiltä, vaikka en ole! Voi kunpa nää kasvaisi nopsaan ja saisin ton oman kauniin värini takaisin, onnistuisi se pitkän tukankin kasvatus takaisin paremmin, kun ei värjääminen kuluttaisi hiusta ym.
Aloitin värjäyskierteen jo 13v., oli mustaa, punaista, pinkkiä, blondia. Kaikki mahdolliset siis. Olen nyt 30 ja en enää halua värjätä tukkaani, jotenkin haluan olla luonnollisempi ja onhan se hiuslaatukin niin paljon parempi omalla värillä. Mulla on paksuhko tukka ja vahva hius, muttei kovin tuuhea, latva laineilee pitempänä, joten näyttää tuuheammalta. Mut toi lyhyeksi kyniminen oli niiiiin suuri virhe, olen monta vuotta halunnut pitkät hiukset ja silti piti leikata!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:22"]Mä oon nyt vuoden värjänny kasviväreillä, nyt 4kk viimeisestä värjäyksestä. Saa nähdä tuleeko vielä värjättyä. Kuitenkin toi hiusten rasvottuminen on kauhee ongelma. Hiukset on sellaiset lasimaisen liukkaat löröt.
[/quote]
mä en oo koskaan värjänny hiuksiani ja hiukset ovat juuri tuollaiset liukkaat ja mitkään muotoilutuotteet ei pysy niissä kauan.varsinkin jos hiukset ovat puhtaat niin esim.kiinnettä ei tunnin päästä huomaa edes laittaneensa. Pesen n.puolentoista vrk välein.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:22"]Mä oon nyt vuoden värjänny kasviväreillä, nyt 4kk viimeisestä värjäyksestä. Saa nähdä tuleeko vielä värjättyä. Kuitenkin toi hiusten rasvottuminen on kauhee ongelma. Hiukset on sellaiset lasimaisen liukkaat löröt. [/quote] mä en oo koskaan värjänny hiuksiani ja hiukset ovat juuri tuollaiset liukkaat ja mitkään muotoilutuotteet ei pysy niissä kauan.varsinkin jos hiukset ovat puhtaat niin esim.kiinnettä ei tunnin päästä huomaa edes laittaneensa. Pesen n.puolentoista vrk välein.
[/quote]
Miten tän lätyskän sais laitettua? Varsinkin jos on auki niin menee ihan päätä myöten. Hiuspuuteri, no toimii hetken.. Tunnin päästä näyttää jo siltä, että unohtui hiusten peseminen ja hiukset näyttävät lähinnä rasvaisilta.
En aluksi olisi edes halunnut omaa väriä, mutta vähän pakko kun hiusväristä alkoi tulla pahoja allergiaoireita. Yllätyksekseni oma värini on muuttunut aika tummaksi, eli ei se nyt niin haittaakaan :D Tummanruskeat hiukseni siis tällä hetkellä :)
Kasvatin ja hirveä pettymys! Tulos oli klassinen,ankea maantie ja iho näytti samealta.poissa oli punaisen hiusvärin tuoma kuulaus :-(
Pari kuukautta kestin sitä "hippiäiti"-lookia, sitten ryntäsin ostamaan tulipunaisen suoravärin!
Voiko suolasuihketta käyttää tyveen tuomaan rakennetta? Vai lättäyttääkö sekin.
Olen onnistunut olemaan ilman hiusvärejä nyt 10kk ja oma väri on siis kylmä tummanvaalea / lähes vaaleanruskea joka näyttää tietysti sopivan mulle täydellisesti, mutta haluaisin ehkä hieman aurinkoraitoja tähän, ainakin sitten kun omaa väriä on enemmän. Värjätyt latvat on keskivaaleat.
Toistaiseksi aurinko ei ole vaalentanut tyveä ollenkaan (no eipä tässä hirveästi ole aurinkoisia päiviä vielä ollut) ja mietin uskaltaisinko kokeilla raitojen tekemistä esim. sitruunalla myöhemmin kesällä?
Kellään kokemuksia, vaaleneeko teillä oma väri auringossa kuinka paljon? :)