Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma hiusväri

Vierailija
26.02.2015 |

Onko muita, jotka ovat kasvattaneet oman hiusvärinsä takaisin? Miten projekti onnistui ja kuinka kauan kesti? Minkä väriset hiuksesi ovat? Entä onko monilla värjäämättömät hiukset? Itsellä pitkissä hiuksissa nyt oma väri korviin asti. Loppuhius on punertavampaa, mutta ei oikeastaan erotu. Oma väri on ihmeen hieno, vaikka tylsältä aluksi näyttikin. Kultaista vivahdettakin löytyy yllättävän paljon. Oletteko muut olleet tyytyväisiä väriin, joka kasvaessa paljastui?

Kommentit (214)

Vierailija
201/214 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta oman värin kasvattamista takana. Latva takkuuntuu helposti, koska siellä on vielä vanhoja blondattuja raitoja ja nyt mietin uskaltaisinko leikata kokonaan blondin latvan pois... Olisi ihanaa jos koko tukka olisi omaa hyväkuntoista neitsythiusta. Lämpömuotoiluakaan ei tule enää käytettyä, joten oma hius on ihanan pehmeää :)

Vierailija
202/214 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden kasvattanut omaa väriä ja täähän on täydellinen väri :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/214 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin kasvattaa omaa väriä 2011 loppukeväästä, eli kohta on neljä vuotta mennyt värjäämättä. Sitä ennen olin vajaat kymmenen vuotta värjännyt tukkaa ensin punaiseksi, sitten useamman vuoden mustaksi ja viimeiset vuodet tummanruskeaksi. Lopulta melko lyhyen mietinnän jälkeen käytin Colour B4:ää ja annoin oman värin kasvaa. Enkä ihan suoraan sanottuna usko, että tartun väripurkkiin, ennen kuin harmaata hiusta alkaa pukata. Oma värini on vaan todella kiva - suomalaiseksi aika tumma, intensiivinen ruskea, joka ei ole yhtään liian harmaaseen taittava. Sopii lisäksi todella hyvin omaan ihon ja silmien sävyyn. Ja ennen kaikkea ei tarvitse huolehtia tyvikasvusta!

Täällä on ollut puhetta siitä, että antaako tyvikasvu todellisen kuvan tukan sävystä. Itseni kohdalla tukan sävy on huomattavasti nätimpi, kun se on koko tukassa. Tyvikasvun perusteella oma tukkani näytti todella harmaalta - jopa oma kampaajani kutsui sitä "villasukanharmaaksi". Tietenkin tummaan, intensiiviseen ruskeaan verrattuna tämä hieman hailakampi sävy vaikutti ihan maantienharmaalta. Nykyään jopa kampaajani myöntää, että hiusteni sävy on upea ja suorastaan käskee olemaan värjäämättä tukkaa, ellei ole ihan pakko.

Ai tuo ColorB4 toimii? Itselläni tilanne, että on vuosia mustanruskeaksi värjätty pitkä tukka. Haluaisin todellakin lopettaa värjäilyn jo ihan siksi että joka värjäyksen jälkeen hiuksia lähtee kasoittain ja päänahka ärtyy. Mutta olen työssä, jossa on pakko näyttää edustavalta ja siistiltä, joten en voi ottaa mitään blondiraitoja lähes mustan sekaan, saati antaa vaan kasvaa 8-asteista maantienväriä montaa senttiä, latvojen ollessa mustat. Joten vaihtoehdot on joko perinteinen värinpoisto + taittoväri tai pelkistävä värinpoisto kuten B4.

Vierailija
204/214 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kolmatta kertaa aloitin tämän projektin ja tällä kertaa aion todellakin onnistua! Värjäämättä vasta yhden kuukauden mutta olen niin kyllästynyt vaaleiden hiusten ylläpitoon ja viimeisin värjäyskin meni pieleen ja sain keltaiset hiukset.

Oma tasaisen kaunis ruskea väri houkuttaa ja nyt todellakin olen päättänyt olla värjäämättä!

Vierailija
205/214 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä kuulumisia kirjoittelee. Onpa kaksi vuotta lopulta mennyt äkkiä. Silloin oma väri oli korvien kohdalla ja nyt koko tukka on tummanvaalea vyötärölle asti. Ihan hienot siis tuli eikä sitä punertavaa vasten olisi uskonut, että näin kivan väriset ovat värjäämättöminä. Hiukset ovat myös raidoittuneet auringossa, mikä tuo vivahteikkuutta mukavasti. Suosittelen!

Vierailija
206/214 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö meillä on kasvattajia? :)

Vierailija
207/214 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä asiassa kai vähän edelläkävijä; lopetin värjäämisen jo 12 vuotta sitten 17-vuotiaana. Muistan että sain vaan yhtäkkiä tarpeekseni, tuli sellainen olo että näytän väärältä ja se ahdisti niin etten saanut nukutuksi. Silloin hiukset olivat tummanruskeaksi värjätyt ja muutamassa kuukaudessa oli puolipitkissä hiuksissa omaa väriä vastaava sävy.

Oma värini on hiekanvaalea, joka mm. valon mukaan näyttää milloin punertavalta, milloin tuhkaisemmalta. Samanlainen kuin Taylor Swiftilla:

http://vavavogue.com/wp-content/uploads/2014/09/taylor-swift-1.jpg

http://assets.teenvogue.com/photos/55828d0a941a95530d042a7c/master/pass…

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e0/c8/13/e0c813eb610b42faf895…

Vierailija
208/214 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta pohdin kun kasvatan omaa väriä. Monet tässä ketjussa vain toteavat että jatkavat värjäystä kun tulee harmaita. Se vasta kierre sitten onkin!

Itse nyt 40-vuotiaana tämän edessä: millä värjätä kun harmaata alkaa pukkaa? Miten olette te oman värin kannattajat toimineet kun harmaita näkyy? Antaneet kasvaa vaan, värjänneet (minkä väriksi?), raidoittaneet? Onko tukka sitten taas huonokuntoinen ja kaikki kasvatus ollut turhaa?

Vierailija
209/214 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan ketjun..

Onko muita oman värin kasvattajia paikalla? Itse aloitin parisen kuukautta sitten tämän projektin.

Niin kyllästynyt vaaleiden hiusten värjäykseen, hoitoon ja huonokuntoisuuteen.

Perus maantienväri sieltä puskee, mutta tulkoot.. ajattelin käydä kampaajalla värjäämässä muun tukan mahd lähelle omaa hiustani ja antaa siitä sitten oman värin kasvun jatkua.

Innolla odotan millaiset hiukset saankaan parinkymmenen vuoden värjäyskierteen jälkeen.

Vierailija
210/214 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut kasvattaa kun hiusväri on ollut oma koko elämäni.

Vierailija
211/214 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän vanhan ketjun, sillä aihe on minulle ajankohtainen. Epäilen allergisoituneeni hiusväreille, erityisesti kaikki värjäävät shampoot ja hoitoaineet saavat päänahan punaiselle ihottumalle. Mitään hiusväriä on vaikeaa ylläpitää ilman korjaavia sävytetuotteita, mutta esim. hopeashampoo tai suoravärityyppiset tuotteet eivät enää onnistu. Siksi olen päättänyt kasvattaa oman värin takaisin.

Olen värjännyt hiuksiani n. 10-vuotiaasta alkaen, eli yli 30 vuotta. Valtaosan noista vuosista olen blondannut, välillä koko päätä, välillä raidoittamalla. Toinen suosikkisävy on kupari, joka on toisinaan saatava, vaikka tiedän juurikasvun olevan sen kanssa erityisen karsea.

En tiedä minkä värinen oma tukkani on. Lapsena se oli kaunis toffeen ruskea, mutta blondausrajaa vasten se näyttää kyllä melko harmaalta. Minulla on kuitenkin kampaajien mukaan myös kultaista/punaista värityksessäni, ja saan kesäisin myös kesakoita.

Koska en kestä enää sävyttäviä tuotteita, on ainoa vaihtoehto vain antaa hiuksen kasvaa. Tällä hetkellä blondaus on toteutettu vaaleilla ja tummemmilla raidoilla, joten juurikasvu tulee olemaan varmasti ihan siedettävä. Kärsivällisyys ei vain ole hyveitäni, joten saapa nähdä miten käy...

Onko muilla samaa kokeneilla/kokevilla antaa jotain blogisuosituksia tai vaikka instan inspiraatiosivuja? Luonnollisuus on kyllä trendi, mutta yllättävän vähän mediassa esillä.

Vierailija
212/214 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihan alussa kasvatusprosessissa. Omaa väriä se 3cm. Näyttää lämpimän vaaleanruskealta/ tummanvaalealta. Minulle tulee pisamia kun kesäisin. Nuorena oli lämpimän vaaleat hiukset. Olen ainakin yli 20 v värjännyt tai lähinnä vaalentanut hiuksiani. Nyt sain tarpeekseni. Latvat haperoituu ja on täynnä kaksihaaraisia.

Oma värini on joku 8 asteinen. Kannattaisiko värjätä latva juuren väriseksi kampaamossa ja kuin hyvin siinä onnistuvat? Entä olisiko jotain sävyteshampoota joka lämmin vaaleanruskea? Tai vaalean kinuskin /hunajan värinen jolla saisi latvan sävytettyä itse?

Vierailija
213/214 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin onan värin takaisin.

Tämä on tällainen kastanjanruskea. Hassua, että olen joskus hakenut samankaltaisia sävyjä purkista.

Vierailija
214/214 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ihan alussa kasvatusprosessissa. Omaa väriä se 3cm. Näyttää lämpimän vaaleanruskealta/ tummanvaalealta. Minulle tulee pisamia kun kesäisin. Nuorena oli lämpimän vaaleat hiukset. Olen ainakin yli 20 v värjännyt tai lähinnä vaalentanut hiuksiani. Nyt sain tarpeekseni. Latvat haperoituu ja on täynnä kaksihaaraisia.

Oma värini on joku 8 asteinen. Kannattaisiko värjätä latva juuren väriseksi kampaamossa ja kuin hyvin siinä onnistuvat? Entä olisiko jotain sävyteshampoota joka lämmin vaaleanruskea? Tai vaalean kinuskin /hunajan värinen jolla saisi latvan sävytettyä itse?

Värjäsin marketin kestovärillä, eka kerralla koko hiukseen, seuraavalla vain tyvikasvuun, yhdellä tuben ohjeella oli yllättävän helppoa jossa neuvottiin tekemään jakauksia ja hieromaan aina edelliseen, eikä näy lopputuloksessa vaikka olisi jäänyt joitakin suortuvia käsittelemättä koska väri lähinnä omaa takahiusten perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän