Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma hiusväri

Vierailija
26.02.2015 |

Onko muita, jotka ovat kasvattaneet oman hiusvärinsä takaisin? Miten projekti onnistui ja kuinka kauan kesti? Minkä väriset hiuksesi ovat? Entä onko monilla värjäämättömät hiukset? Itsellä pitkissä hiuksissa nyt oma väri korviin asti. Loppuhius on punertavampaa, mutta ei oikeastaan erotu. Oma väri on ihmeen hieno, vaikka tylsältä aluksi näyttikin. Kultaista vivahdettakin löytyy yllättävän paljon. Oletteko muut olleet tyytyväisiä väriin, joka kasvaessa paljastui?

Kommentit (214)

Vierailija
121/214 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin blondannut hiuksiani muutamia vuosia ja olen ollut myös siinä välissä tummatukkainen pari vuotta.

Sitten halusin luonnolliset, tummanvaaleat hiukset. Alkuun vaalensin hiukset ja sitten yritin kaupan väreillä värjätä tummanvaaleaksi. Eipä onnistunut. Väristä tuli kupariputkien takia sammaleenvihreä ja oli vedettävä ihan blondiksi.

2013 halusin liukuvärin ja parturi siskoni värjäsi tyveni tummaksi. Pidin liukuväriä noin vuoden ja halusin pikkuhiljaa päästä eroon liukuväristä. En halunnut värjätä koko päätä tipunkeltaiseksi, joten siskoni ehdotti, että alamme vaalentamaan tyveä raidoittamalla. Näin tehtiin. Hetken päästä huomasin, että tykkäsin siitä omasta väristä, mikä tyvestä kasvoi ja annoin sen kasvaa.

Nyt reilun vuoden on oma väri kasvanut. Leuan alapuolelle asti jo ylettyy oma väri. Kokonaisuudessaan hiukseni ylettyvät rintojen kohdalle. Siskoni leikkaa latvoja 3kk välein. Se aikaisempi vaalennettu osuuskin on haalistunut ja oma värini on melkein samansävyinen.

Rakastan omaa sävyä! Näytän ilman meikkiäkin hyvältä! Kulmakarvatkin näyttävät todella hyvältä! Enää en väripurkkeihin tartu. Sitten kun harmaannun, voin värjätä.
N21

Vierailija
122/214 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:44"]Olin blondannut hiuksiani muutamia vuosia ja olen ollut myös siinä välissä tummatukkainen pari vuotta.

Sitten halusin luonnolliset, tummanvaaleat hiukset. Alkuun vaalensin hiukset ja sitten yritin kaupan väreillä värjätä tummanvaaleaksi. Eipä onnistunut. Väristä tuli kupariputkien takia sammaleenvihreä ja oli vedettävä ihan blondiksi.

2013 halusin liukuvärin ja parturi siskoni värjäsi tyveni tummaksi. Pidin liukuväriä noin vuoden ja halusin pikkuhiljaa päästä eroon liukuväristä. En halunnut värjätä koko päätä tipunkeltaiseksi, joten siskoni ehdotti, että alamme vaalentamaan tyveä raidoittamalla. Näin tehtiin. Hetken päästä huomasin, että tykkäsin siitä omasta väristä, mikä tyvestä kasvoi ja annoin sen kasvaa.

Nyt reilun vuoden on oma väri kasvanut. Leuan alapuolelle asti jo ylettyy oma väri. Kokonaisuudessaan hiukseni ylettyvät rintojen kohdalle. Siskoni leikkaa latvoja 3kk välein. Se aikaisempi vaalennettu osuuskin on haalistunut ja oma värini on melkein samansävyinen.

Rakastan omaa sävyä! Näytän ilman meikkiäkin hyvältä! Kulmakarvatkin näyttävät todella hyvältä! Enää en väripurkkeihin tartu. Sitten kun harmaannun, voin värjätä.
N21
[/quote] Niin ja nyt kesällä hiukset raidoittuivat kauniisti! :) Paras päätös IKINÄ oli lopettaa hiusten värjääminen. Muut luulevat, että olen värjännyt hiukseni, mutta en ole! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/214 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:14"]

Kasvatin olan värin takaisin ja aikaa meni n. 2 vuotta. Välissä pehmensin tyvikasvua kasviväreillä, mutta hirveä se oli silti. Joku aika sitten kävin leikkaamassa loput värit pois ja lopulta tukka on omaa väriä. Olen yllättynyt siitä kuinka hyvin oma hiusväri sopii ihonväriini ja ennen kaikkea kulmakarvoihini! Minulla on tummat kulmakarvat jotka ovat mielestäni aina näyttämeet vähän hassuilta ja yhtäkkiä ne sopivatin hyvin. Lisäksi hius on paljon parempi kuntoisempi. Hiuksia olen värjännyt teinistä asti ja en edes tiennyt omaa hiusväriäni, koska ainahan se tyvi näyttää erilaiselta verrattuna blondiin tai tummaan väriin. Kasvoilleni ilmestyi joku hehku oman hiusvärin myötä. :) Ehdottomasti kannattaa kasvattaa!!

[/quote]

Mulla taas oman värin kasvatuksen myötä katosi kasvoilta hehku, joka oli tummanruskeatukkaisena "lumikkina"... Sitten kun se oma pahvilaatikon/maantienvärinen, ei tumma eikä vaalea, oli esillä, näytin vaan väsähtäneeltä ja hoitamattomalta, tylsältä. 

[/quote]

Kasvatitko kokonaan oman väriseksi vai puhutko nyt pitkästä juurikasvusta?

[/quote]

Kasvatin kokonaan. Puolisen vuotta jaksoin katsella itseäni sellaisena kuten joku osuvasti sanoi, lestaäiti/ekohippi -hiirenhäntänä, ja sen jälkeen oli pakko tarttua väripurkkiin. Eikä kaduta. Naamakaan ei enää näytä edes ilman meikkiä punakalta kun on tumma tukka.
[/quote]
Aito lestaäiti ärsyyntyi tuosta kommentista. Itsellä on tummat,liki mustat hiukset ja hyväkuntoiset.olen ihan tyytyväinen niihin mutta minulla onkin itsetunto kohdillaan eikä vaivaa vaikka joku ulkonäöstäni sen lestadiolaisuuden päättelee.se harmittaa kun laittamattomuuden symonyymi on lestanainen.itse pidän monia vl-naisia paremman näköisenä kuin värjänneitä ja muutenkin laittautuneita ei-lestoja.mutta makunsa kullakin..
[/quote]
sieltähän tulee alapeukkua oikein urakalla.

Vierailija
124/214 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 20:06"]

Voiko suolasuihketta käyttää tyveen tuomaan rakennetta? Vai lättäyttääkö sekin.

[/quote] ennemmin suosittelen hiuspuuteria/kuivashampoota.

Vierailija
125/214 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 33 ikävuoteni aikana kertaakaan värjännyt hiuksiani, eikä ole oikeastaan tullut mieleenkään tehdä niin. Kyse ei ole siitä, että olisin ehdottoman tyytyväinen omaan hiusväriini, mutta en näe, että hiustenvärjäys tekisi rumasta minusta yhtään kauniimpaa. Moni kauniskin ihminen on pilannut osan kauneudestaan värjäämällä hiuksensa luonnottoman näköisiksi. Sen sijaan omaa hiusväriäni on muutaman kerran kehuttu "hyvin värjätyksi"; johtuisikohan siitä, että on luonnollinen väri... Hiusten värjääminen on mielestäni vain turhaa ajan ja rahan tuhlausta eikä ne hiusvärien raskametallit sun muut ole kovin terveellisiä tai ympäristöystävällisiä.

Vierailija
126/214 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAHKA/IHO OON KALJU :D

Vierailija
127/214 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eräs 25-vuotias nainen, joka ei ole koskaan värjännyt hiuksiaan :) olen luonnostaan punatukka, ja olen aina pitänyt sitä kivan värisenä. Iän myötä hiukseni ovat hieman vaalentuneet, mutta pidän niistä edelleen. Säästyypähän rahat, eikä tarvitse murehtia tyvikasvusta :)

Vierailija
128/214 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin oman luonnollisen hiusvärini takaisin joskus 9 vuotta sitten 18-vuotiaana, kun tuli joku yhtäkkinen tympääntyminen värjäämiseen ja kaamea päähänpistomainen tarve saada oma väri takaisin. En muista kovin hyvin miten homma eteni, mutta lähtötilanne oli moneen kertaan värjätyt tummat hiukset ja taisin aloittaa parilla kotona tehtävällä värinpoistolla. Kävin myös kampaajalla värinpoistossa, värjäsin välillä kotona lähelle omaa väriäni ja kävin vielä kampaajalla värihuuhtelussa. Ei siinä montaa kuukautta mennyt että oli omaa vastaava väri hartiamittaisessa tukassa.

Tuosta asti olen ollut värjäämättä. Oma värini on punertava 7-8 -asteinen vaalea, kinuskinvärinen. Olen väriini tosi tyytyväinen, se sopii kalpeaan ihooni ja korostaa silmieni väriä. Tuntuu että tältä minun kuuluu näyttää eikä ollenkaan houkuta joutua miettimään tyvikasvua ja värinkirkastamisia sun muita. En usko että enää värjään, ellen vallan sekoa. En ole vaihtelunhaluinen.

Suomalaisista harmittavan suuri osa värjää hiuksiaan ja vieläpä liian kovilla sävyillä samalla kuvitellen näyttävänsä muuten "tylsältä ja mitäänsanomattomalta". Olen huomannut että värjäämättömyys on kuitenkin yleistynyt jo monen vuoden ajan.

Vierailija
129/214 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kasvatus menossa ja kyllähän tuo harmaalta näyttää lämpimän latvan vieressä. Onko kukaan saanut lämmintä sävyä taitettua jollain hopeashampoilla tai vastaavilla? Vai, tuleeko omasta maantienharmaasta kahta kauheampi hopeashamppoillessa?

Vierailija
130/214 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin että mulla ois maantienharmaat, mutta on nää enemmän kyllä lämpimän ruskeat. :) Paljon eri ruskeansävyjä ja vähän kultaista seassa ♥
En ole värjännyt kestovärillä 6 vuoteen mutta kevytväriä on ollut joskus päässä kun kerta kuluu pois 100%. :P Raksutan~

Vierailija
131/214 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta olen kasvattanut omaa tukkaani. Ero värjättyyn on ISO! Värjäsin joko mustaksi tai vaalenruskeaksi (oma väri on tummanruskea, hieman punertavalla vivahteella) ja voi jessus soikoon, hiukseni olivat todella huonokuntoiset silloin..

Vierailija
132/214 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:29"]

NAHKA/IHO OON KALJU :D

[/quote]

niin rikas jätkä/eukko että tukkaki nahkaa

Vierailija
133/214 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 20:44"]Minä haluaisin lakata värjäämästä hiuksia mutta oma värini on samea ja kiilloton tunkkainen maantienharmaa. Oikeasti harmaa, ainoa vihahde mitä on tulee asfaltista... :( Kerran kasvatin ja ihokin näytti harmaiden hiusten takia elottomalta ja näytin ikäistäni vanhemmalta. Joten pakko vain jatkaa vaalentelua :/
[/quote]

Kokeile kasvattaa hieman ja sitten otat vaaleita ohuita raitoja elävöittämään väriä! Mulla toimii hyvin näin! Omat hiukset ovat ns maantienväriset, mutta tosi kivan näköiset, kun laittaa raitoja joukkoon! :)

Vierailija
134/214 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkivärit ovat kovia ja niiden rinnalla luonnolliset pigmentit näyttävät usein haaleilta ja läpikuultavilta. Todellisen käsityksen väristä saa vasta sitten, kun purkkiväri on kokonaan poissa. Kontrasti ihon, silmien jne. ja erilaisia valoja vasten synnyttää sen, miltä hiusväri näyttää. Yleensä ottaen luonnonvärit näyttävät hienostuneemmalta kuin purkkivärit.

Vierailija
135/214 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin itse pitkää kaupasta ruskeaa hiusväriä, joka taittaa kylmään vihertävään oliivin päin. Tämä siksi, koska ihoni pohjapigmentti on oliivi. Noh, ei löytynyt väriä, mutta täytyy sanoa, että kun oma väri kasvoi takaisin, niin sieltä tuli juuri se oikea kasvojen väriin sopiva pigmentti. Näyttää hyvältä ilman meikkiäkin.

Vierailija
136/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
137/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin myös vihdoin kasvattamaan omaa väriä 5-6kk sitten. Nyt jo huomaa että näytän paljon paremmalta kuin ennen kun tuo oma tummanvaalea väri (etuhiuksissa näkyy jo hyvin) korostaa silmien- ja ihonväriäni täydellisesti! Mulla on pitkät hiukset joten pitkä urakka edessä mutta väripurkkiin en ole koskemassa. Ei toki haittaisi jos kesällä tulisi vähän luonnollisia aurinkoraitoja mutta hyvä tää näinkin. Kammottavaa katsella vanhoja kuvia - aloin värjäämään hiuksia jo 12-13 vuotiaana, milloin platinablondiksi, milloin mustaksi..

Vierailija
138/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kasvattanut omaa väriä heinäkuun alusta 2013. Jotenkin kuvittelisi, että melkein 2 vuodessa projekti olisi jo pidemmällä, mutta väriraja menee jossakin nenän ja suun välillä. Tarkkaan on vaikea sanoa, tein aloittaessani muutamankin kampaajan kanssa aika ison ja monivaiheisen työn saadakseni värjätyn osan vastaamaan omaani, ja vaikkei värjätty voi ikinä olla niin vivahteikas ja monisävyinen kuin luonnollinen väri, pääsimme aika lähelle sitä, eikä varsinaista rajaa näy. Yli puolet on kuitenkin tuota värjättyä osaa jäljellä vielä. 

Odotan hirveästi kesän tuloa ja sitä, että aurinko pääsee korostamaan hiusteni kultaisuutta. :) Oma sävy oli tummempi kuin kuvittelin, mutta kiva, n. 8 asteinen, kultaan ja tuhkaan taittava tumma vaalea. Vähemmän harmaa ja ankea, kuin ikinä olisin juurikasvun perusteella kuvitellut.

Juurikasvuttomuus on ihan parasta! En kaipaa yhtään niitä pälvikaljun näköisiä vaaleita, epäsiistejä juuria tummassa tukassa. En usko, että toistaiseksi palaan väripurkille kuin enintään joskus hyvin kevyen raidoituksen tai ihan vivahdemuutoksiin jäävän sävytyksen muodossa. Sitten, kun harmaannun, mietin uudestaan.

Vierailija
139/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös aloitettu, tosin vasta n. 3kk sitten. Hiuksia värjätty jostain 12-vuotiaasta (olen nyt 21v) ja mulla on ollut kaikkia mahdollisia värejä, musta punainen, blondi, usein kuitenkin tummanruskea. Värjätessä tuli viime aikoina jo tukala olo. Jatkossa laitan maksimissaan raitoja, sillä en halua päänahkaani mitään ekstraa. Herätys tähän tuli oikeastaan siitä, kun tajusin parilla värjäämättömällä tutulla olevan upeat hiukset.

Vierailija
140/214 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko kasvatusprojekti viime vuoden toukokuussa. Mulla on ollut viime vuoden ajan todella runsasta hiustenlähtöä ja sitä jatkuu edelleen. Ponnari on onnettoman näköinen ja tukka vain varjo entisestä. Pidin vaaleasta hiussävystä, mutta yritän tehdä kaikkeni jotta saisin itselleni kauniin tukan. Ei nuo hiusvärit mitään hyvää tee! Nyt siis 10cm epämääräistä pähkinänruskeaa hiusväriä. Ei kaunis näky, kun pituuksissa vaaleaa hiusta jota raidoitettu ruskealla, joka puolestaan on kulunut. Näyttää samealta ja kulahtaneelta, mutta kampaajalle en mene koska latvat on siinä pisteessä ettei ne kyllä kestä enää yhtäkään värjäämistä. :(

Itsetunto on mennyt ja tekis mieli värjätä, mutta en aio antaa periksi. Nyt kulunut 10kk edellisestä värjäämisestä ja mä en todellakaan aio antaa periksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme