Oma hiusväri
Onko muita, jotka ovat kasvattaneet oman hiusvärinsä takaisin? Miten projekti onnistui ja kuinka kauan kesti? Minkä väriset hiuksesi ovat? Entä onko monilla värjäämättömät hiukset? Itsellä pitkissä hiuksissa nyt oma väri korviin asti. Loppuhius on punertavampaa, mutta ei oikeastaan erotu. Oma väri on ihmeen hieno, vaikka tylsältä aluksi näyttikin. Kultaista vivahdettakin löytyy yllättävän paljon. Oletteko muut olleet tyytyväisiä väriin, joka kasvaessa paljastui?
Kommentit (214)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:34"]
sanotaan että jokaiselle sopii se oma väri parhaiten.. ja ketut! punapäänä ihoni näytti kuulaalta, silmäni vihertävältä. ja nyt, vaivalla kasvattamani oma värin kanssa, näytän valjulta ja sairaalta ! ikäistäni vanhemmalta jopa! :O
tässä siis oma väri[url=http://aijaa.com/kgpuQB][img]http://i3.aijaa.com/t/00012/13753357.t.jpg[/img][/url]ni
anteeksi, mutta tuo on kyllä kamala. tulee mieleen joku väsynyt lestamutsi
[/quote]
[/quote]
Minusta kuva vain on huono ja osittain ylivalottunut. Ei siitä taida saada todellista käsitystä väristä.
Mä en oo värjännyt 20 vuoteen. Maantienharmaa on, kesäisin aurinko vaalentaa sellaiseksi toffeen sävyiseksi. Talvisin ja keväisin ei oo kovin kaunis, mutta kauniimpi silti kuin värikypärä tai juurikasvut. Pari vuotta sitten otin raitoja, kovin oli takkuinen tukka sen jälkeen, kamala kampaaminen ja selvittely aina pesun jälkeen.
Ihanaa, huomenna vihdoin kampaajalle ottamaan raitoja. Kustannussyistä olen ollut puolitoista vuotta lähes ilman kampaajaa, ainoastaan kerran liukuvärjäys niin, että oman värin kasvu ei näy ja toisella kerralla hieman vaaleampia raitoja piristykseksi. Huomenna aion leikkauttaa noin 5-10 cm yli puolen metrin hiuksista ja ottaa reilusti raitoja. Olen tosi kyllästynyt tähän omaa väriini ja kaipaan jotain vaihtelua.
Täällä ketjuun jo vastannut tuli purkamaan turhautumistaan. Vitja miten hidasta tämä kasvatus on! Hiukset on nippanappa harteille ja väriraja kulkee hiukka alle korvan tienoilla. Tiesin kyllä silloin kun leikkasin, että leikkaaminen tarkoittaa hiusten lyhenemistä ja että ne eivät ihan heti kasva takaisin mutta silti.. Noh, sentään ei tarvitse enää katsella hamppua/kulunutta väriä/selvää juurikasvua. Selkeästi parempi näin. Muttaku... Äh. Mielestäni hyvä pituus on saavutettu aikaisintaan vuoden, puolentoista päästä.
Joo, aikaa se kyllä vie. Mutta vielä näin nuorena, ennen kuin alan harmaantua, haluan oikeasti tietää, miltä näyttävät omat luonnolliset, terveet hiukset esim. kesällä auringon raidottamina :) Hiuksia olen nimittäin värjännyt nyt noin 10 vuotta putkeen...
Ap täällä. Tänään taas mieleeni pälkähti, että minkäslainen se juurikasvu onkaan, pitäisikö värjätä. Kunnes muistin, että eihän siitä tarvitse enää huolehtia. Jotenkin uskomatonta, että tätä nykyistä väriä pukkaa tuolta päästä ihan itsestään. Niin kätevää!
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:07"]Miten mukamas juurikasvu on eri väristä kuin muu oma hius? Tuolla logiikallahan kaikilla olisi luonnostaan liukuvärjätyn näköinen tukka. Sen ymmärrän, että esim kirkkaan vaalean, värjätyn karvan rinnalla oma juurikasvu voi näyttää tosi tummalta, vaikkei sitä oikeasti olisi.
[/quote]
Mulla luonnollinen väri on nimenomasn liukuvärjätyn näköinen, koska hiukset vaalenevat kesäisin paljon auringon vaikutuksesta ja talvella taas tyvikasvu on selvästi tummempaa kuin latva. Uskoisin, että vaaleilla tämä on tavallista.
Leikasin millin siilin ja kasvatin siitä. Tukka kasvaa ihan naurettavan nopeasti (etenkin nyt imetäessä. Kahdessa kuussa 5 cm. Mittasin ihan mittanauhalla :D). Oma hiusväri on se perus maantienruskea/vaalea. Helpottaa elämä kun ei tarvitse murehtia juurikasvua!
Olin loputtomassa värjäyskierteessä vuosia. Oma väri oli melko tumma, mutta tukassa oli melkoisesti vaalennusta, totesin sitten jossain vaiheessa, että tämä saa riittää, ei näytä hyvältä ei. Oma väri oli tumma maantienruskea, ja ei tuntunut sinällään houkuttelevalta, kunnes kerran yhtenä marraskuisena harmaana/ruskeana päivänä katselin luonnonvärejä ja tajusin, miten kaunis väri oikeastaan maantien ruskea on. Siitä aloitin. Aloitin muutoksen niin että lopetin varsinaisen hiusten värjäyksen ja otin vain raitoja. Pitkä tukka kyseessä niin kauan kestänyt projekti, varsinkin kun en pystynyt lopettamaan kerrasta värjäilyä vaan raidottamisen kautta. Nyt olen lopettanut raidottamisenkin ja latvoissa on enää vaaleaa väriä raidoista, näyttää siltä kuin aurinko olisi paistanut latvoihin. Vuoden kuluttua loputkin on varmasti hävinneet.
En värjää enää ikinä. Ainoa miinus värjäämättömyydessä on se, että tukka tuntuu rasvoittuvan nopeammin. Otsisksen saa pestä päivittäin.
Maantienruskea voi olla oikeasti kaunis sävy. Ainakin minulla se sopii vaaleankermanväriseen ihooni ja tummanruskeisiin silmiini, hiuksissa on ylättäen myös kiva punainen sävy ja auringossa tuleekin varsin mahonkinen väri. Oma maantienruskeani on siis lämmin sävy ja toimii. Olen todennut, että maantienruskeaan tukkaan ei ehkä kannata yhdistää ruskeaa neulepuseroa. Ylipäätään vaatteiden väreillä (oikeilla valinnoilla) saa korostettua tukan tosi kauniin väriseksi. Samoin raikas meikki auttaa torjumaan maantienruskeaan liittyvää kulahtuneisuuden uhkaa.
Meikeistä en kyllä luovu ikinä :)
Miten teillä projekti etenee? Täällä kesäraitoja odotellessa.
Ap
Oma hiustenvärini on musta ja värjäsin v. 2012 sellaiseksi kastanjanväriseksi. Nyt mustaa hiusta (eli siis sitä luonnollista väriäni) on n. 10 cm, sitten n. 45 cm on sitä kastanjaa ja loput n. 5 cm on sitten sellaista kullanvaaleaa (en tiedä mistä johtuu).
-13v tyttö
Voi, kun olisikin ongelmana hiusten perusväri, mutta....Suvussamme on monella, minullakin hyvin tummanruskeat hiukset ja väristä olen aina pitänyt. Ongelma vaan on se, että niihin alkaa ilmestyä harmaata jo kaksikymppisenä.
katselin omaa harmaantumista aikani, mutta kin lapset alkoivat vihjailla mummon värisistä hiuksista, värjäsin harmaat piiloon. Nyt harmaita on jo noin puolet hiuksista ja kuvitelkaapa, millainen raja ilmestyy, kun tumman hiuksen alta alkaa puskea valkoista hiusta. Hiuspuuterilla ja ripsivärillä(!) saan hetken piilotettua harmaat, mutta kolmen viikon välein joudun värjäämään. Onko kenelläkään ehdotuksia, mitä näille voisi tehdä, kun värjääminen alle kuukauden välein mietityttää jo terveydentila kannalta.
mulle tehtiin kampaajalla sellaisia värinpoistoja jotkA vie sitä värjättyä väriä pois ja paljastaa oman värin. ei sellaista kusenkeltaista. yksi kera maksoi noin 50 ja mulle tehtiin se varmaan viisi kertaa ja vaalennuspesu yhteen kohtaan tukkaan johon 15 vuojen tummaksi värjääminen oli jääny tiukemmin kiinni. nyt on omat luonnonvaaleat hiulan ruskehtavat hiukset. ovat aivan ihanat. hyväkuntoiset. luonnolliset hiukan kihartuvat. ei tarvi es meikata kun ei ole niin suurta eroa naaman ja tukan välillä:)
Minulla ei riittänyt kärsivällisyys kasvattamiseen, joten kävin läpi prosessin kampaajalla. Ensin juurikasvustani katsottiin hiusteni oma väri. Oma hiusväri kultaan vivahtava (vaalean)ruskea. Sitten värinpoisto ja sen päälle oman hiusten värisellä kevytvärillä. 2 kertaa piti kevytväriä kokonaisuudessaan laittaa, kunnes hiusten oma väri oli tullut esiin.
Ei rumaa juurikasvua, joten hermoja säästävä prosessi oli. En ole hiuksia värjännyt tämän jälkeen eli 5 vuoteen. Suosittelen!
Parasta omassa värissä on se, ettei näytä epäsiistiltä juurikasvun tai värin haalenemisen takia. Tumma väri oikeasti vaaleissa hiuksissa ei ollut paras valinta aikoinaan.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:22"]
Voi, kun olisikin ongelmana hiusten perusväri, mutta....Suvussamme on monella, minullakin hyvin tummanruskeat hiukset ja väristä olen aina pitänyt. Ongelma vaan on se, että niihin alkaa ilmestyä harmaata jo kaksikymppisenä.
katselin omaa harmaantumista aikani, mutta kin lapset alkoivat vihjailla mummon värisistä hiuksista, värjäsin harmaat piiloon. Nyt harmaita on jo noin puolet hiuksista ja kuvitelkaapa, millainen raja ilmestyy, kun tumman hiuksen alta alkaa puskea valkoista hiusta. Hiuspuuterilla ja ripsivärillä(!) saan hetken piilotettua harmaat, mutta kolmen viikon välein joudun värjäämään. Onko kenelläkään ehdotuksia, mitä näille voisi tehdä, kun värjääminen alle kuukauden välein mietityttää jo terveydentila kannalta.
[/quote] musta tinneritussi
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:34"]
sanotaan että jokaiselle sopii se oma väri parhaiten.. ja ketut! punapäänä ihoni näytti kuulaalta, silmäni vihertävältä. ja nyt, vaivalla kasvattamani oma värin kanssa, näytän valjulta ja sairaalta ! ikäistäni vanhemmalta jopa! :O
tässä siis oma väri[url=http://aijaa.com/kgpuQB][img]http://i3.aijaa.com/t/00012/13753357.t.jpg[/img][/url]ni
anteeksi, mutta tuo on kyllä kamala. tulee mieleen joku väsynyt lestamutsi
[/quote]