Oma hiusväri
Onko muita, jotka ovat kasvattaneet oman hiusvärinsä takaisin? Miten projekti onnistui ja kuinka kauan kesti? Minkä väriset hiuksesi ovat? Entä onko monilla värjäämättömät hiukset? Itsellä pitkissä hiuksissa nyt oma väri korviin asti. Loppuhius on punertavampaa, mutta ei oikeastaan erotu. Oma väri on ihmeen hieno, vaikka tylsältä aluksi näyttikin. Kultaista vivahdettakin löytyy yllättävän paljon. Oletteko muut olleet tyytyväisiä väriin, joka kasvaessa paljastui?
Kommentit (214)
Mulla oma väri tummanruskea, siis tosi tumma vähän kuin tumma suklaa. Rakastan omaa väriä enkä yleensä ole värjännyt. Nyt 40v sekaan on alkanut ilmestyä harmaita yksilöitä ja niiden takia joudun värjäämään, mutta aina ihan lähelle omaa väriä. Uskaltaisinkohan joskus kokeilla jotain muuta...
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:12"]Olen kasvattanut jo pitkään omaa väriä takaisin.
Ikävä kyllä se ei miksikään ole siitä juurikasvusta muuttunut, vaikka aikalailla puolet hiuksista on omaa väriä ja puolet kerrostunutta väriä, joka on kuitenkin haalistunut niin, että mitään värirajaa ei hiuksissa selvästi erota.
Itsetunto on laskenut hurjasti, iho näyttää elottomalta ja harmahtavalta omaa "likaisen väristä" hiusta vasten, ja tämän huomaa myös muut. He eivät vain hoksaa mistä se minun sairaalloinen näkö johtuu, mutta kun yhden kerran värjäsin hiukset tummemmiksi, kun olin kasvattanut omaa pitkälle, niin heti sain kehuja kuinka hyvinvoivalta näytän ja kyselyä, että mitä olen tehnyt kun näytän niin freesiltä.
Varmasti suurimmalle osalle sopiikin oma väri, mutta on myös sitten niitä, joita se ei yksinkertaisesti imartele.
Minullakin myös ongelmana sekin, että hiukset tosiaan värjäämättä on muuttuneet todella latteiksi ja liukkaiksi.
Lopputulos ei suinkaan ole ollut nyt se hyväkuntoinen vivahteikas kuontalo.
Vaan päätä myöden valuva harmaanlikainen elottoman näköinen hius. (hiukset on siis hyväkuntoiset, mutta väri tekee hiuksista nimenomaan elottoman näköiset).
Joillakin on vain se "aito" maantienharmaa/kuralätäkkö hius, alusta loppuun.
[/quote]
Onhan noita, siis joillain hius vaan on maantienharmaa oikeasti. Minusta se ei kuulosta niin pahalta ja varmaan ulkomailla olisi eksoottinen mutta jos tykkäät värjätä niin mikäs siinä.
Oon huomannut muuten sen, että silmät näyttää sinisemmältä nyt kun hiusten väri on 'just se oma'
Mä vaivalla kasvatin oman värin mutta nyt olen taas menossa värjäämään ruskeaksi. Minulle ei vaan oikeasti sovi tämä oma väri, joka on omituinen ei tumma eikä vaalea, ja tunkkaisen harmaasävyinen. Ihoni näyttää punakalta ja huonolta tämän värin kanssa, ja silmätkään ei oikein miltään, kun taas varsinkin tummahko ruskea on tehnyt ihon tasaisen ja eloisan näköiseksi ja nyt sameanvihertäviltä näyttävät silmät on näyttäneet huomiotaherättävän kirkkaanvihreiltä. Lisäksi hiukseni ovat värjäämättöminä aika kiillottomat, olivat aina tosi kiiltävät kun värjäsin.
Ennustan, että ikioma tukanväri on niin nouseva supertrendi, että 20 v. päästä naureskellaan tän ja menneen kauden omituisille värjätyille päille. Niin se menee. Myös allergiat ym. saavat ihmiset miettimään näitä asioita.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:10"]
Pakko huudella väliin, että en oikein ymmärrä teitä oman värin kasvattajia ja värjäämättömiä naisia. Eikö teistä ole tylsää olla aina samanvärisellä päällä? Ettekö te todella kaipaa koskaan vaihtelua hiustenne väriin? Minusta ainakin olisi tylsää näyttää aina samalta.
[/quote]
Kun vielä värjäsin hiuksia, niin värjäsin aina, eli vuosia, samalla värillä. Se siitä vaihtelusta.
Oma hiustenväri kunniaan! Ehdottomasti. t. Mies
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:16"]
[/quote]
Näin kaikki sanoo, ainoa vaan että sitten kun esim. minä olen sillä omalla värillä, kukaan mies ei huomaakaan minua. Vaan jos värjään joko blondiksi tai kunnolla tummanruskeaksi, alkaa flirttiä ja huomiota tulla.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:10"]
Pakko huudella väliin, että en oikein ymmärrä teitä oman värin kasvattajia ja värjäämättömiä naisia. Eikö teistä ole tylsää olla aina samanvärisellä päällä? Ettekö te todella kaipaa koskaan vaihtelua hiustenne väriin? Minusta ainakin olisi tylsää näyttää aina samalta.
[/quote]
Mulle värit on tosi tärkeitä, mutta hiusteni väriin en ole ikinä kyllästynyt, kuten en myöskään silmieni, ihoni tai koirani turkin väriin...
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:12"]
Olen kasvattanut jo pitkään omaa väriä takaisin.
Ikävä kyllä se ei miksikään ole siitä juurikasvusta muuttunut, vaikka aikalailla puolet hiuksista on omaa väriä ja puolet kerrostunutta väriä, joka on kuitenkin haalistunut niin, että mitään värirajaa ei hiuksissa selvästi erota.
Itsetunto on laskenut hurjasti, iho näyttää elottomalta ja harmahtavalta omaa "likaisen väristä" hiusta vasten, ja tämän huomaa myös muut. He eivät vain hoksaa mistä se minun sairaalloinen näkö johtuu, mutta kun yhden kerran värjäsin hiukset tummemmiksi, kun olin kasvattanut omaa pitkälle, niin heti sain kehuja kuinka hyvinvoivalta näytän ja kyselyä, että mitä olen tehnyt kun näytän niin freesiltä.
Varmasti suurimmalle osalle sopiikin oma väri, mutta on myös sitten niitä, joita se ei yksinkertaisesti imartele.
Minullakin myös ongelmana sekin, että hiukset tosiaan värjäämättä on muuttuneet todella latteiksi ja liukkaiksi.
Lopputulos ei suinkaan ole ollut nyt se hyväkuntoinen vivahteikas kuontalo.
Vaan päätä myöden valuva harmaanlikainen elottoman näköinen hius. (hiukset on siis hyväkuntoiset, mutta väri tekee hiuksista nimenomaan elottoman näköiset).
Joillakin on vain se "aito" maantienharmaa/kuralätäkkö hius, alusta loppuun.
[/quote]
No jos sä pidät itseäsi kauhean rumana niin se heijastuu välttämättä olemukseesikin.
Olen myös kasvattamassa omaa hiusväriä takaisin. Juurikasvua vasta n. 4 senttiä. Ohimoilta ja edestä olen aivan harmaa. Varasin ajan kampaajalle kasvivärjäykseen, joka hieman tasoittaa värjätyn latvan (tummanvaalea) ja harmaan rajaa. Värin pitäisi haalistua ajan kanssa. Harmaantuminen ei häiritse minua yhtään.
sanotaan että jokaiselle sopii se oma väri parhaiten.. ja ketut! punapäänä ihoni näytti kuulaalta, silmäni vihertävältä. ja nyt, vaivalla kasvattamani oma värin kanssa, näytän valjulta ja sairaalta ! ikäistäni vanhemmalta jopa! :O
tässä siis oma väri[url=http://aijaa.com/kgpuQB][img]http://i3.aijaa.com/t/00012/13753357.t.jpg[/img][/url]ni
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:16"]
[/quote]
Näin kaikki sanoo, ainoa vaan että sitten kun esim. minä olen sillä omalla värillä, kukaan mies ei huomaakaan minua. Vaan jos värjään joko blondiksi tai kunnolla tummanruskeaksi, alkaa flirttiä ja huomiota tulla.
[/quote]
Eiköhän se ole se olemuksesi, joka silloin houkuttaa miehiä.
minun luonnollinen hiustenväri on todella tumman ruskea, joka on oikeasti omastakin mielestäni kaunis. Joskus teiniaikoina on ollut vaaleaa raitaa ja taisipa kerran olla mustaksikin värjätty koko pää. nyt jo pitkään oma väri ollut, mutta harmittaa suunnattomasti kun ihmiset eivät tahdo uskoa sen olevan oma värini vaan olettavat aina että olen värjännyt. Muuten olen vaalea, sinisilmäinen suomalainen, ehkä perusoletus siis on että kaikilla on oikeasti vaaleat hiukset.
Olen ollut värjäämättä hiuksiani n.parin vuoden verran. Muistelin että hiusvärini on maantienharmaa, mutta ihan kivan ruskea hiustenvärini on. Kun lopetin värjäämisen käytin välillä kampaamosta ostettua värillistä hoitoainetta mikä mukavasti tasoitti oman luomuvärisen hiuksen ja värjätynhiuksen rajaa. Lopetin värjäämisen koska huomasin että harmaannun pikkuhiljaa ja harmaanhiuksen ja värjätynhiuksen kasvuraja on niin kauhistuttavaa katsottavaa monella kulkijalla.
Kesällä oli lähes oma väri, kun en värjännyt,vaan annoin auringon vaalentaa ja laitoin aurinkoraitoja. Talvella olen sitten värjännyt mustaksi, kun punaiseen taittuva kullanvaaleanruskea on liian vaalea
En ole värjännyt hiuksia kahteen vuoteen ja siinä ajassa ne on ehtineet täysin oman väriseksi olkapäämittaiseksi polkaksi. Hius on paksu ja liukas kuin mikä, eikä aurinko vaalenna sitä yhtään. Väri on kylmä, harmahtavan tummanruskea. Kaikki muu minussa on lämpimänsävyistä: silmät, iho... hiukset on eri paria naaman kanssa ja näytän aika kelmeältä. Kampaaja aina suosittelee jotain vaalennusta, ettei olisi niin raskas kokonaisuus. Kiiltävät nämä kyllä on, mutta en voi sanoa, että pitäisin tätä väriä hienona. En silti aio värjätä, en jaksa.
Mulla meneillään oman värin takaisinkasvattaminen. Viimeksi värjännyt kai joskus viime vuoden elokuussa. Kai tässä vielä menee vuoden verran aikaa. Oma väri on hiekanvärinen ja värjätyt vetoperoxidiblondi. Mun hiukset ei vaan kestä sitä vaalentamista enää. latvat on ihan kuivat mutta uudet omanväriset on kiiltävät ja vahvat.