Oma hiusväri
Onko muita, jotka ovat kasvattaneet oman hiusvärinsä takaisin? Miten projekti onnistui ja kuinka kauan kesti? Minkä väriset hiuksesi ovat? Entä onko monilla värjäämättömät hiukset? Itsellä pitkissä hiuksissa nyt oma väri korviin asti. Loppuhius on punertavampaa, mutta ei oikeastaan erotu. Oma väri on ihmeen hieno, vaikka tylsältä aluksi näyttikin. Kultaista vivahdettakin löytyy yllättävän paljon. Oletteko muut olleet tyytyväisiä väriin, joka kasvaessa paljastui?
Kommentit (214)
Mulla on oman väriset hiukset jo melkein kokonaan. Latvassa on värjättyä n. 5 senttiä mutta sitä ei erota omasta väristä yhtään. Tuotakaan ei olisi jossen olisi kokeillut dip dye väriä n. vuosi sitten. Hyvä päätös oli ainakin mulle. Pidän hiusväreistä mutta jätän ne tulevat kokeilut ehkä siihen kun tulee harmaita.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 16:57"]Mulla on oman väriset hiukset jo melkein kokonaan. Latvassa on värjättyä n. 5 senttiä mutta sitä ei erota omasta väristä yhtään. Tuotakaan ei olisi jossen olisi kokeillut dip dye väriä n. vuosi sitten. Hyvä päätös oli ainakin mulle. Pidän hiusväreistä mutta jätän ne tulevat kokeilut ehkä siihen kun tulee harmaita.
[/quote]
Niin ja mulla on johonkin yläselkään olevat hiukset. Tai siis tohon rintsikoiden kohdalle. Taisin 2011 vikan kerran värjätä koko pään, mutta ei ollut vaikea kasvattaa koska värjätyn ja oman eroa ei näe.
Täällä kanssa yksi kasvattamassa omaa hiusväriä takaisin! Olen alkanut ihailla mahdollisimman luonnollisen värisiä hiuksia. En ole kyllä koskaan ymmärtänyt miksi toiset värjää omaa vaaleaa tukkaa tummemmaksi, se tyvikasvu on kamala ja siihen vielä omat vaaleat ripset ja kulmat niin ei näytä hyvältä. Meidän pitäisi olla ylpeitä vaaleudesta, tässä suureessa maailmassa ollaan oikeasti harvinaisia sen värin kanssa.
Maantienharmaa on oma värini, mutta se ei tarkoita että se olis ollenkaan ruma, varsinkin jos tukka on muuten hyvän mallinen!
Hyvä esimerkki mielestäni kauniin värisestä omasta "maantienharmaasta" tukasta on Sabina Särkällä. Hän ei ole värjännyt kuulemma omaa tukkaansa koskaan.
Oma väri on ihan kiva tummanruskea, silti värjäsin vuosia hiuksia eri ruskean sävyillä. Nyt hiukset olkapäille melkein kokonaan omaa väriä ja olen tähän ihan tyytyväinen. Värjääminen on turhaa rahanmenoa/kemikaaleja, jos oma väri on hyvä.
Mulla taitaa olla oma väri kanssa se perinteinen maantienharmaa/villasukka. Monta vuotta vaalensin blondiksi, sitten värjäsin tummaksi. Välillä oli ihan musta. Nyt ajattelin kasvattaa oman värin takaisin, oma väri ollut viimeksi 15 vuotiaana, huhhuh! Mutta onhan tää järkkyä kun mustanruskeaa kasvattaa pois ja tyvikasvu on vaaleampi, näyttää kuin kaljua puskisi. Pitää varmaan vain kestää. Helpompaa olisi jos kasvattaisi blodattua tukkaa pois (eli tyvkasvu olisi tummempi) :/
Mun tarina on sellainen, että menin ja leikkasin tukan 19- vuotiaana kokonaan pois elikkäs kaljuksi :D päätin repäistä! Noh nyt kolme vuotta myöhemmin tukka on lapaluihin saakka pitkä ja en siis oo kertaakaan värjännyt hiuksia kaljuksi leikkamisen jälkeen. Eli oman värin kasvatusprosessi aloitettiin nollasta :D
Oma väri oli yllättävän vaalea. Jouduin kuitenkin palaamaan värjäämiseen, koska värjäämätön hius on niin liukas, etten saa esim. mitään kampauksia pysymään.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:37"]Täällä kanssa yksi kasvattamassa omaa hiusväriä takaisin! Olen alkanut ihailla mahdollisimman luonnollisen värisiä hiuksia. En ole kyllä koskaan ymmärtänyt miksi toiset värjää omaa vaaleaa tukkaa tummemmaksi, se tyvikasvu on kamala ja siihen vielä omat vaaleat ripset ja kulmat niin ei näytä hyvältä. Meidän pitäisi olla ylpeitä vaaleudesta, tässä suureessa maailmassa ollaan oikeasti harvinaisia sen värin kanssa.
Maantienharmaa on oma värini, mutta se ei tarkoita että se olis ollenkaan ruma, varsinkin jos tukka on muuten hyvän mallinen!
Hyvä esimerkki mielestäni kauniin värisestä omasta "maantienharmaasta" tukasta on Sabina Särkällä. Hän ei ole värjännyt kuulemma omaa tukkaansa koskaan.
https://instagram.com/sabinasarkka/
[/quote]
Sabinalla on oma väri:) se on oikein kaunis ja sopii hänelle:)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:37"]Täällä kanssa yksi kasvattamassa omaa hiusväriä takaisin! Olen alkanut ihailla mahdollisimman luonnollisen värisiä hiuksia. En ole kyllä koskaan ymmärtänyt miksi toiset värjää omaa vaaleaa tukkaa tummemmaksi, se tyvikasvu on kamala ja siihen vielä omat vaaleat ripset ja kulmat niin ei näytä hyvältä. Meidän pitäisi olla ylpeitä vaaleudesta, tässä suureessa maailmassa ollaan oikeasti harvinaisia sen värin kanssa.
https://instagram.com/sabinasarkka/
[/quote]
Sabinalla on oma väri:) se on oikein kaunis ja sopii hänelle:)
[/quote]
Sopii hänelle tosi hyvin ja kuvista huomaa, että väri vaihtelee valaistuksesta (ja etelänlomista) riippuen, kuten luonnolliseen hiusväriin kuuluukin. Eikä silti edes harmaimmillaan näytä pahalta. Oma värini on samanlainen, en tosin yhtä paksua ja pitkää tukkaa vielä omista. :)
Hei!
Itse kävin tänään kuukausien tauon jälkeen raidoittamassa tummanvaalean tyven vaaleaksi. Tyvikasvua oli pukannut noin 7cm.
Kotiin päästyäni aloin vollottamaan, kun tajusin, kuinka luonnolliselta oma värini oli näyttänyt kasvojani kehystämässä!
Noh, nyt päätin, että oman värin kasvatus alkaa tänään!
Kesään mennessä minulla on varmasti jo alle .5cm omaa väriä. Sitten kesällä aurinko vaalentaa tyveä ja blendaa sävyjä sekaisin... Oma värini raidoittuu voimakkaasti auringossa.
Juuri nyt on kuitenkin epätoivoinen olo!
En ollut tajunnut kuinka hyvältä oma tyvikasvu näytti liukuessaan vaaleaan latvaan!
Harmittaa kamalasti lähteä nyt nollasta... :'(
Sanokaa jotain lohduttavaa!
3kk sitten leikkasin viimeiset värit latvoista pois, hiukset nyt lapaluiden alle. Oma väri on, varsingin auringonpaisteessa, kovin kaunis. Ruskea, taittaa hieman punertavaan ja hehkuu kuparisena auringonvalossa. Ja tää kiilto on uskomaton. Ihan hullulta tuntuu ajatella että on joskus luullut omaa tukkaansa 'maantienväriseksi'. Yksittäisiä hiussuortuvia kun tarkastelee, niin tästä päästä löytyy värivaihtelua oljenvaaleasta täysin mustiin suortuviin, jälkimmäisissä on myös eniten paksuutta. Omituinen pää
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 20:10"]3kk sitten leikkasin viimeiset värit latvoista pois, hiukset nyt lapaluiden alle. Oma väri on, varsingin auringonpaisteessa, kovin kaunis. Ruskea, taittaa hieman punertavaan ja hehkuu kuparisena auringonvalossa. Ja tää kiilto on uskomaton. Ihan hullulta tuntuu ajatella että on joskus luullut omaa tukkaansa 'maantienväriseksi'. Yksittäisiä hiussuortuvia kun tarkastelee, niin tästä päästä löytyy värivaihtelua oljenvaaleasta täysin mustiin suortuviin, jälkimmäisissä on myös eniten paksuutta. Omituinen pää
[/quote]
*varsinkin, pahoittelen typoa kun siihen joku kuitenkin tarttuu
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:10"]Pakko huudella väliin, että en oikein ymmärrä teitä oman värin kasvattajia ja värjäämättömiä naisia. Eikö teistä ole tylsää olla aina samanvärisellä päällä? Ettekö te todella kaipaa koskaan vaihtelua hiustenne väriin? Minusta ainakin olisi tylsää näyttää aina samalta.
[/quote]
Mun mielestä hiusvärien vaihtelu ei ole kovin hyvä tapa saada muutosta ulkonäköönsä - mulla oli ennen tosi paksut hiukset mutta kyllä toi vuosien värjäily ohensi ja laittoi hiukset kamalaan kuntoon vaikka käytin hyviä tuotteita enkä käyttänyt kihartimia yms.
Nyt kasvatan omaa tummanvaaleaa väriä joka varmasti joidenkin mielestä on tylsä, mutta mulle hyvä puoli luonnollisen värisillä hiuksilla on esimerkiksi se että voi meikata vähän vahvemmin ja kokeilla eri meikkityylejä jotka sitten piristää ilmettä. Itse ainakin näytin värjättyjen hiusten kanssa joltain wannabe-barbielta jos meikkasin vähänkin enemmän. Toisaalta oman värin kanssa näytän paremmalta myös ilman meikkiä!
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:10"]
Pakko huudella väliin, että en oikein ymmärrä teitä oman värin kasvattajia ja värjäämättömiä naisia. Eikö teistä ole tylsää olla aina samanvärisellä päällä? Ettekö te todella kaipaa koskaan vaihtelua hiustenne väriin? Minusta ainakin olisi tylsää näyttää aina samalta.
[/quote]
Käytän mm. erilaisia värillisiä piilolinssejä ja meikkaan eri tyyleillä niin, että rajauksilla ja varjostuksilla saa muutettua esim. silmän muotoa hyvinkin paljon. Juuri tänään mietin, että piilareilla ja meikeillä voi tehdä villejäkin kokeiluja niin, että katastrofi on aina hoidettavissa viidessä minuutissa ja meikinpoistoaineen hinnalla. Hiusmokat ovat paljon kalliimpia ja hitaampia hoitaa.
Oma väri kyllästyttää, mutta värjääminen olisi näin pitkiin hiuksiin ja näin nopealla hiustenkasvulla niin kallista ja työlästä, etten ole viitsinyt. Tyvestä väri on harmahtava maantie, mutta pituudet ovat huomattavasti vivahteekkaammat ja hohtavat valossa kullanvaaleina. Erityisesti siniviolettia vasten hiusvärini on edukseen, suosittelen muitakin kokeilemaan, mikä väri saa parhaat puolet hiuksistasi esiin!
Ja tosiaan, jos tyvikasvu näyttää karsealta, saattaa oma väri olla pidemmässä mitassa ihan erilainen. Monille erityisesti keski-ikäisille yksiulotteinen liian tumma tai blondattu vaalea väri on todella epäimarteleva ja lisää kasvoille vähintään viisi vuotta ikää. Vaikka meikissä tykkään epäluonnollisemmistakin väreistä ja tyyleistä, hiusväriksi monille sopisi paremmin oma kuin purkin sävy.
Olen kasvattanut jo pitkään omaa väriä takaisin.
Ikävä kyllä se ei miksikään ole siitä juurikasvusta muuttunut, vaikka aikalailla puolet hiuksista on omaa väriä ja puolet kerrostunutta väriä, joka on kuitenkin haalistunut niin, että mitään värirajaa ei hiuksissa selvästi erota.
Itsetunto on laskenut hurjasti, iho näyttää elottomalta ja harmahtavalta omaa "likaisen väristä" hiusta vasten, ja tämän huomaa myös muut. He eivät vain hoksaa mistä se minun sairaalloinen näkö johtuu, mutta kun yhden kerran värjäsin hiukset tummemmiksi, kun olin kasvattanut omaa pitkälle, niin heti sain kehuja kuinka hyvinvoivalta näytän ja kyselyä, että mitä olen tehnyt kun näytän niin freesiltä.
Varmasti suurimmalle osalle sopiikin oma väri, mutta on myös sitten niitä, joita se ei yksinkertaisesti imartele.
Minullakin myös ongelmana sekin, että hiukset tosiaan värjäämättä on muuttuneet todella latteiksi ja liukkaiksi.
Lopputulos ei suinkaan ole ollut nyt se hyväkuntoinen vivahteikas kuontalo.
Vaan päätä myöden valuva harmaanlikainen elottoman näköinen hius. (hiukset on siis hyväkuntoiset, mutta väri tekee hiuksista nimenomaan elottoman näköiset).
Joillakin on vain se "aito" maantienharmaa/kuralätäkkö hius, alusta loppuun.
109: Ehkä sulle sopisi paremmin että laittaisit raitoja hiuksiisi, niin että pohjaväri pysyisi kuitenkin omana? Käytätkö varmasti oikeita sävyjä meikissäsi?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:10"]
Pakko huudella väliin, että en oikein ymmärrä teitä oman värin kasvattajia ja värjäämättömiä naisia. Eikö teistä ole tylsää olla aina samanvärisellä päällä? Ettekö te todella kaipaa koskaan vaihtelua hiustenne väriin? Minusta ainakin olisi tylsää näyttää aina samalta.
[/quote]
En ole omaa väriä nähnyt sitten 90-luvun, joten todellista vaihtelua tämä kasvattelukin on. Jos kyllästyy, niin sitten kyllästyy. Mulla on tuon yhden edellisen kirjoittajan tavoin kaikkia mahdollisisa värejä ja paksuuksia päässä, eri valossa ja meikillä korostuvat eri osat. Ainakaan vielä ei kyllästytä.
Minulla aina värjättiin blondiksi mutta nyt olen antanut oman värin tulla esiin ja olen todella tyytyväinen. Tummanvaalea värini sopii täydellisesti siniharmaisiin silmiini ja ihoni sävyyn.